Ads by Google X

رواية نبض الفصل الثاني عشر 12 - بقلم نور احمد

الصفحة الرئيسية

 

 رواية نبض الفصل الثاني عشر 12

الحلقه الثانيه عشر ..

بيت عم نبض*

نبض داخله بعد ايام في الحب*س وتعبانه جداا

عبير بقهر وبكاء:منك لله منك لله انتي اذاي خرجوكي قتل*تي ابني

ندي:بس يماما نبض متعملش كدا

نبض برفض: والله انا جالي مسدج من ادم وقالي المكان ورحت لقيت امجد كدا .. انا مقهوره عليه زي ذيكم انا عمري مهكر*هه دا اخويا

عبير:وانتي فاكره اني ممكن اصدقك عايزا تقولي اي يبنت رؤف تقصدي ان ادم هوه الي قت*ل امجد هيقتل اخوه منك لله عايزا تضيعي ولادي الاتنين مش كفايه واحد

نبض:والله معملت حاجه دا الي حصل وانا كنت في القسم وهما اتأكدو اني مظلومه علشان كدا طلعوني

عبير:منك لله منك لله يا بنت رؤوف وطلعت اوضتها

ندي فضلت تعيط نبض راحت وخدتها في حضنها

نبض:والله والله انا زعلانه عليه جدا بس انا معملتش كدا

ندي ببكاء:عارفه بس انا كان نفسي اشوفه ومكنتش عايزا لي انو يم*وت مق*تول ينبض بأبش*ع الطرق واجعلي قلبي اوووي وكمان ادم مش معايا وانتي كمان

نبض:بس بس اهدي انا اهو جمبك وادم هيطلع ان شاء الله متخافيش

ندي:يرب تفتكري مين الي قت*ل امجد !!

نبض بحيره وخوف:معرفش ربنا يبين الحق ومنه لله الي كان السبب

ندي ببكاء:يرب

*عند ادم*

قاعد وملك قاعده قدامه

ادم في سره وهوه بيبصلها:يااااااه يملك لسه زي منتي وحشتيني ووحشتني ملامحك وحشني كلامك ونبره صوتك اتكلمي يندي وفرحيني فرحيني اكتر وقوليلي انك لسه بتحبيني زي منا لسه بحبك وحشتيني وحشتيني اوووي

ملك في سرها وهيا بتبصله:وحشتني يا ادم وحشتني اووووي بس يوم مشوفك تاني تكون هنا يااه يا ادم لو تعرف انا من بعدك اتعذ*بت اذاي هتاخدني في حضنك زي زمان وطمني اني لسه معاك ولسه بتحبني زي الاول يتري يا ادم حبيت بعدي اتكلم يا ادم

اسلام:طب يجماعه بما انكوا تعرفوا بعض هنوفر علي بعض كتير دلوقتي يا ادم انت لازم تعرف مين الي مسك الفون بتاعك

ادم:احم م محدش مسك الفون بتاعي خالص بيبقي معايا حتي وانا في المكتب معايا

اسلام:مممم طب وانت في البيت في خدم

ادم:لا مفيش

اسلام:طب مين الي كان موجود في البيت اليوم دا

ادم:ماما وبابا وندي

اسلام:ممم طب مين فيهم يعمل كدا

ادم:ولا واحد اكيد

اسلام:متتكلمي يملك ساكته لي

ملك برتباك:احم ا اصل اصل انتوا لي ربطين انو الي قتل يكون هوه الي باعت المسدج

اسلام بشك:عندك تفسير تاني!!

ملك:ممكن يكون فعلا هوه الي قتل وممكن يكون عايزا يدبس ادم ونبض فيها

ادم:احم المشكله انو انا مش عارف مين الي يعمل كدا انا كل الي حواليا عرفهم كويس

اسلام:ادم المعاد قرب يخلص وانت مقولتليش حاجه اخدها طرف خيط

ادم:معرفش يا اسلام متلغبط الي ما*ت دا اخويا بردك انا هم*وت

ملك بسرعه : بعد الشر عنك ا ااام قصدي ربنا يرحمه ان شاء الله هتطلع منها

ادم بأمل: يريت .. اكيد ندي ونبض وماما وبابا محتاجنلي دلوقتي

العسكري:يلا المعاد خلص

اسلام:تمم يلا يملك

ملك:حاضر سلمت علي ادم وكان في حرب عيون مبنهم بين حُب ندم لهفه حجات كتير حسوها في السلام دا

مشيت واخدت قلب وعقل ادم معاها وراح مع العسكري الحجز

*عند الشباب*

علم:انتوا مش هتصدقوا لقيت اي

كين:ادم قاتل صح

علم:مش هتتوقع والله احنا لازم نجيب نبض هنا تاني

يوسف بتوتر:نبض ونبض مالها

علم:وحياتك مش نبض بس داحنا هنجيب سليم كمان

ضو:يبني متتكلم علي طول .. اي شغل التشويق دا

علم:اصبر بس علي رزق انت فاكر كلام نبض يكين

كين:اه فاكر طبعا ومعانا المحضر

علم:طب فاكر لما قالت انو امجد خطفها بعد خطوبتها هيا وسليم

ضو:اه فعلا كان بيحبها

علم:طب يبقا كدا تمم

كين:مش فاهم بردك

علم:لقيت دي وطلع ميداليه مكتوب عليها نبض والنحيه التانيه ومكتوب S&N

يوسف خدها: قصدك سليم ونبض

علم:بظبط كدا

احمد:تفتكروا دي بتاعت مين اصل السكينه الي اتقتل بيها القاتل كان ماسكها بحاجه معلهاش بصمات غير بصمات امجد

يوسف:طب ممكن قتل نفسه

علم:فكرت فيها بردك وروحت للدكتور الي شرح الجثه وقالي الزاويه الي مضروب فيها مش ممكن هوه يعملها لنفسوا لازم يكون حد هوه الي عاملها

يوسف:ونبض اكيد لا هيا بلمسدج الي جاتلها اثبتت انها المقصود تدبس مش اكتر يبقا فاضل ادم الي هوه اصلا الفون بتاعه مبعوت منو المسدج و سليم

علم :صح كدا يبقا لازم نجيب نبض وسليم

يوسف:ممم تمم يا عسكري

العسكري:افندم يباشا

يوسف: اعمل حالا امر ضبط واحضار لنبض وسليم هتلاقي المعلومات تحت

العسكري:تمم يفندم ومشي

احمد:الموضوع بقا ملعبك اوي

علم:ولا ملعبك ولا حاجه بسيطه بسيطه

*عند اسلام وملك*

اسلام :ها يملك فكرتي كويس

ملك خلعت النظاره:اه قريت القضيه مرتين ومن كلامك وكلام ادم فهمت شويه بس مشكلتنا الاساسيه دلوقتي مين الي بعت المسدج من فون ادم

اسلام: لازم نعرف دا خيط مهم جدا

ملك:انا بفكر افرغ كميرات المكتب بتاع ادم اكيد هتفدنا

اسلام:اشمعنا المكتب!!

ملك:هوه قال انو الوقت دا كان في المكتب

اسلام:اه قصدك نشوف مين مسك الفون بتاعه

ملك :بظبط كدا

اسلام:فكرا حلوه برافوا يملك

ملك وهيا بتلم الحاجه:ميرسي يمستر اسلام انا هروح انا الشركه

اسلام:انتي مُتحمسه كدا لي وتعرفي ادم منين

ملك ببتسامه:صديق قديم عن اذنك

وملك راحت تفرغ الكاميرات

*عند الشباب*

احمد بتفكير:علي فكره ادم مظلوم

كين:اذاي

احمد: النهاردا كنت بجيب معلومات عرفت انو كان ف الشركه الوقت بتاع الحادثه طابقته مع تقرير الطب الشرعي كمان .. يعني ادم اصلا كان ف الشركه مكنش ف مكان الحاد*ثه

يوسف:يبقا كدا مفيش حاجه غير الي بعت المسدج من فون ادم وكمان نجيب سليم ونبض تاني علشان الميداليه صح

احمد:صح كدا وزمان نبض جايه هيا وسليم مع القوه

يوسف:تمم يبقا نخلي سبيل ادم

احمد:الصبر بس نسمع منهم الاول

*اما عند ادم*

كان بيفكر في ملك واول مرا شافها

Flashback….

ادم كان ماشي في المول وكان ماسك الفون في ايدو وهوب خبط في بنت قدامه

ادم باسف:انا….

ملك بأنفعال:انت اي ها انت اي اكيد طبعا هتقولي انتي الي غلطانه وهطلع نفسك بريئ بس انا مش هسكتلك عارف لي لان انتو بنيتوا مجتمع ذكوري بااحت وخليتوا المرأه فيه حقها مهدور ومحدش مقدرنا خااالص وفضلت نص ساعه تديلوا محاضره عن حقوق المرأه وكل دا ادم بيبصلها ببتسامه وساكت وهي سكتت فجأه

ادم بأبتسامه:خلصتي

ملك:ممكن اسمعك اكتر انا في حقوق والله اطلعه عليك انت حُر

ادم ببتسامه:انا اسف انا الي غلطان اصلا ولو كنتي سبتيلي فرصه اتكلم كنت قولت كدا بس عارفه احلي محاضره سمعتها في حياتي

ملك بكسوف:اا احترم نفسك ثم اصلا هيا جت فيك لسه حد منرفزني وطلعته عليك مش حاجه يعني حصل خير

ادم ببتسامه وهوه بيمد ايد:ادم ابراهيم

ملك بسخريه:وانا اسلم عليك واتعرف عليك بمناسبه اي

ادم:معرفش بس حابب اتعرف عليكي

ملك مشيت ولا عبرته

ادم حط ايدوا في شعره: هيا بقت كدا وقام معلي صوته:طب والله مهسيبك

ملك بصتله ببتسامه واختفت من قدامه

ادم ببتسامه:اي دا يخربيت حلاوه امك يشيخه عثل يرب اكتبلي اشوفها تاني

تاني يوم في فرح صاحب ادم

ادم دخل وقعد شويه وكان ملان لان مش معاه نبض ولا ندي ولا اي حد خالص وكل صحابوا وقفين مع مراتتهم

ادم لسه هيخرج لمحها داخله بفستان اسود بكم منقوش طويل وكان ادم لابس بدله رمادي وقميس اول مشفها

ادم بفرحه:الصلاه علي النبي

وراح عليها

ادم بحماس:طب والله انا امي دعيالي

ملك بملل:انت تاني انت مراقبني ولا اي

ادم بمشاغبه:تؤ الصُدفه بتلعب لعبتها معانا

ملك:يشيخ .. يقطعها الصُدف

ادم:لي بس اديني فُرصه

ملك:ممم نعم افندم خير

ادم:ادم ابراهيم والقمر

ملك:بدأنا بقا

ادم:هااا اسمك اي انا مستني اعرف اسمك اكتر مستنيت نتيجه الثانوي

ملك بضحكه عاليه:اشمعنا

ادم ضحكتها اسرته:طب والله قمر اسمك اي بقا

ملك ببتسامه:ملك عبدلله

ادم:طب والله ملاك فعلا

وفضلوا يتكلموا يضحكوا والايام قربتهم من بعض اكتر واكتر

Back……

ادم:اه يا ملاكي وحشتيني اوووي اوووي

*عند الشباب*

كين:نبض احنا جبناكي هنا علشان نعرف منك كذا حاجه كدا

نبض:تمم بس ادم اخباره اي ممكن اشوفه

كين:هوه مكن نخرجه ونخلي سبيله كمان .. بس لما نسمع منك الاول

نبض بحماس:بجد طب امتي

كين:نعرف منك كذا حاجه كدا بس وطلع الميداليه

تعرفي اي عن الميداليه دي

نبض بصت للميداله وافتكرت اليوم الي جابتها لسليم في

Flashback……..

نبض بحب:سولي يسولي

سليم:كل دا ينبض اتاخرتي اوي

نبض:سوري يحبيبي بس كنت بجبلك حاجه

سليم:اي هيا

نبض خرجت الميداليه

اي رايك بقا

سليم:حلوه اوووي يحببتي ربنا يخلينا لبعض

نبض:ويخليك ليا خليها معاك في مفاتيح العربيه بقا علشان كل متشوفها تفتكرني

سليم باس ادها:انتي معايا في كل لحظه مش لازم حاجه تفكرني بيكي

نبض:ولو بردك

سليم:تسلملي عيونك يحببتي وحطها معاه في المفاتيح

Back……

نبض بستغراب:اه انا جايبه الميداليه دي لسليم بس اي الي جبها هنا

يوسف:احنا لقيناها جمب امجد

نبض بصدمه:مُستحيل

يوسف:لي مُستحيل مش انتي بتقولي ان امجد هوه سبب فسخ الخطوبه

نبض بدموع:اه بس سليم ميقتلش

يوسف:عندك تفسير تاني انتي بتقولي انها بتاعت سليم اي الي هيجبها جمب امجد غير انو هوه الي قتله

نبض ببكاء:بس سليم ميعملش كدا لا

يويف:للاسف احنا هنجيبه لانو هوه الي مُشتبه في وبقوه كمان

نبض فضلت تعيط ويوسف فضل يهدي فيها وجبلها عصير وشربهولها وصمم انو يوصلها بنفسه

يوسف:جاسر احمد انا ماشي شويه وجاي وانتوا شوفوا مع سليم

جاسر :تمم

ويوسف مشي بعربيه نبض واخدها ومشي وفي نص السكه وقف العربيه علي جمب

يوسف بهدوء:كنتي بتحبيه للدرجه دي

نبض بقهر:كنت

وخرجت من العربيه و وقفت برا

يوسف:واي الي مزعلك طلاما كنتي

نبض:فكره انو امجد يم*وت بسبب سليم وبسببي في الاول الاخر خنقاني

يوسف:وانتي ذنبك اي

نبض:مش انا الي عرفت سليم من الاول لو مكنتش عرفته مكنش كل دا حصل ولا كان امجد م*ات

يوسف بهدوء:ولا كنت قابلتك

نبض بتوتر منو:احم فرصه سعيده بس في ظروف احسن من دي

يوسف:لسه بتحبيه !!

نبض:مبقتش اكره حد قده .. هوه ضيع كل حاجه حلوه جوايا لي

يوسف:افرضي مش هوه الي قا*تل مع ان دا بعيد و اعتزلك هترجعيله

نبض:مُستحيل ارجعله الي سليم كسره جوايا اكبر من انو يداويه اعتذار وانا من النوع الي مش بنسي السوء للناس يعني هفضل فكراله الو*حش الي عمله معايا وانا اصلا بقيت اكر*هه وبكر*هه اضعاف علشان امجد

يوسف:برغم كل الي امجد عمله فيكي زعلانه عليه!!

نبض:انا مولوده ولقيت ادم وامجد وندي معايا عشنا طفولتنا وكل حاجه حلوه مع بعض وكبرنا مع بعض حتي بعد مأهلي ماتو بقينا مع بعض علي طول ليل نهار سفر خروج بعد كُل دا عايز تعرف زعلت عليه ولا لا امجد اخويا وهيفضل اخويا رغم كل الظروف الي حصلت ورغم كل حاجه عزراه وببرله انو كان بيحبني علشان كدا كان بيعمل كل حاجه من وجه نظره صح بس وسيله اني اكون لي

يوسف:حكايتنا متشبهها جدا

نبض:اشمعنا

يوسف:يعني مثلا انا امي ما*تت وهيا بتولدني وبعدها بفتره ابويا م*ات روحت قعدت مع بيبو عمتي ربتني وخدت بالها مني دخلت شرطه وبقيت زي مانتي شايفه

نبض:حبيت قبل كدا

يوسف:ممم اه مرا

نبض:وهيا فين دلوقتي

يوسف: ارتبط بصاحبي

نبض:اي اذاي

يوسف:هههه متسألنيش اذاي دا الي حصل جت قالتلي انا مش مرتاحه في العلاقه وكدا احترمتها جدا وسبتها بعد شويه لقتها ارتبط بواحد صحبي بس عارفه لقيت اني مزعلتش ولا حاجه والموضوع كان عادي عرفت اني محبتهاش اصلا وكان حُب عابر بلنسبه ليا

نبض:يريت دا كان حصل معايا بس للاسف فرقنا كان صعب جدا

*لا يؤلمني الفراق لاكن تؤلمني ظروف الفراق نفسها فكانت أقل بكثير من حُبي ..!*

كان عادي اووووي لقصه الحب العظيمه دي الي بنا يا يوسف

يوسف:هتحبي تاني

نبض بصتله

نبض:اسفه اني اتكلمت معاك كتير صدعتك بس ادم مش معايا وكنت محتاجه اتكلم

يوسف:انا مبسوط جدا علي فكرا بلكلام دا ويريت تتكلمي معايا كتير

نبض ابتسمت:طب نمشي

يوسف:تمم يلا

ومشيوا ويوسف اخد رقمها وساب العربيه واخد تاكسي ومشي

*في القسم*

جابو سليم

احمد:سليم الميداليه دي بتاعتك

سليم بأستغراب:اه بس دي كانت ضايعه مني

جاسر بأنفعال:انت هتستعبط يلا ضايعه منك اذاي ولقناها جمب امجد

سليم:………….


google-playkhamsatmostaqltradent