Ads by Google X

رواية جميلة الفصل الثاني عشر 12 - بقلم ليل ادم

الصفحة الرئيسية

 رواية جميلة الفصل الثاني عشر 12

مساء الخير للجميع ❤️❤️🤍💐💐


الجزء ١٢ من قصه 🤍❤️❤️🤍🤍💐


                  (❤️جميله ❤️)


جميله: تاني هترجع تقول على محمد نفس الكلام


ياسين: أنا بسألك سؤال يا جميله


جميله: اه يا ياسين وثقه في جدا كمان


ياسين: خلاص ماشي تحبي أبعت حد يوصلك على البيت 


جميله: لأ أنا هعرف ارجع لوحدي


ياسين: خلاص ماشي


جميله : سلام


ياسين: سلام


ياسين: ( أنا متأكد أن في حاجه غلط طارق لو كان عمل كل ده كان قالي ده بجح جدا مش معقول ينكر وهو في دماغه أن ده انتصار عليا أصلا اكيد في حد تاني عامل كل ده باب المكتب بيخبط مها )


ياسين: تعالي يا مها


مها: أنا عارفة انك اكيد متضايق من اللي حصل وعارفه انك مضايق اكتر علشان مش عارف اي اللي جاي بعد كل ده بس انتا عملت اللي عليك ومفيش فايدة ولو شاكك اني عملت حاجه من وراك أو عملت حاجه غير اللي اتفقنا مع بعض عليها أنا مستعدة اسيب الشغل الوقتي والله بس أنا فعلاً عملت كل المطلوب مني والله مش اكتر ولا اقل 


ياسين: بقولك اي يا مها 


مها : اي 


ياسين: أنا عايزك تكملي مع محمد معلش على الأقل الفتره دي بس 


مها : محمد بس دي كانت لعبه وكلنا عارفين


ياسين: عايز محمد يتأكد أن اللعبه قلبت بجد يمكن اقدر أتأكد من صدق محمد عن طريقك 


مها : اه انتا مش وثق في محمد يعني


ياسين: اه 


مها : خلاص معاك مفيش مانع


ياسين: خلاص ماشي روحي مكتبك انتي ( حسيت اني تعبان وعايز ارتاح شويه قولت أرجع على البيت أنام حتا ولو لقيت نفسي تمام أرجع بليل تاني شغلي  خدت العربيه ورجعت البيت خبطت على باب الشقه جميله مش بتفتح معقول تكون لسه مرجعتش البيت نزلت جبت المفتاح من العربية كنت سايبه فيها طلعت فتحت الباب لقيت جميله وقعه على الأرض مغمى عليها حاولت معاها بكل الطرق مفيش اي حاجه تخليها ترجع تاني ل وعيها رفعت جميله على ايدي ونزلت على اقرب مستشفى الدكتور خد مني جميله ودخل غرفه عناية مركزة ولقيت دكاتره كتير دخلوا الاوضه دي شكلي أتاخرت عليها وهيا فقده الوعي بعد ساعه إلا ربع  لقيت الدكتور خارج من الاوضه يتكلم معايا )


الدكتور: ممكن اعرف اي اللي حصل بالظبط


ياسين: معرفش أنا رجعت البيت لقيتها وقعه على الأرض


الدكتور: هيا في أثار خبطه على الدماغ ودي سبب فقد الوعي والوقتي بنعمل ليها فحوصات وتحاليل وان شاء الله خير


ياسين: يعني خير يا دكتور أن شاء الله


الدكتور: بس مش طبعي اكدب على المريض أو المرافق أهله يعني علشان كده مش هضحك عليك الضربه عملت ذاي ارتجاج بسيط ده سبب فقد الوعي والفحوصات هتكمل على كلامنا وربنا يستر أن شاء الله


ياسين: ( مسك ايد الدكتور) يعني اي ارتجاج بسيط


الدكتور: مش ده المقلق بس الارتجاج ده بيسحب معاه حاجه وده اللي خايفين منه يعني لو علي الارتجاج سهله ومفيش حاجه تقلق بس معلش الشرطة هتتدخل لأن دي حادثه وتقريبا كده سرقه أو حاجه


ياسين: أنا مش عايز شوشره 


الدكتور: بس اكيد عايز تعرف مين اللي عمل كده بعد اذنك


ياسين: ( فعلاً مفيش ربع ساعة لقيت ظابط من قسم ------- ومعاه أتنين إمناء شرطه دخل يتكلم معايا )


ظابط المباحث: استاذ ياسين ممكن نتكلم مع حضرتك شويه 


ياسين: بعد اذنك أنا اهم حاجه عندي مش عايز شوشره 


ظابط المباحث: أنا عارف أن حضرتك ليك مكانه وخايف على اسمك أوعد حضرتك مفيش حاجه هتحصل بس لازم نتأكد على سلامة حضرتك وبيتك ممكن نروح منزل حضرتك


ياسين: طب ومراتي اسيبها لوحدها 


ظابط المباحث: مدام جميله مش هتفوق قبل تلات ساعات سألت الدكتور وقالي كده أنا مش هاخد من وقت حضرتك اكتر من ساعه بالكتير اتفقنا


ياسين: تمام ماشي طيب ياله علشان نلحق وقت 


ظابط المباحث: ياريت


ياسين: أتفضل ( خدتهم ورجعت البيت فتحت الباب أول حاجة دخل عليها واحد جه معاهم من الطب الشرعي باب الشقه قالي الباب مش مكسور ولا مفتوح بطريقة غير شرعية)


ياسين: يعني اي


دكتور الطب الشرعي: يعني اللي دخل حد معاه نسخه من مفتاح الشقه أو خبط على باب الشقه ومدام جميله فتحت الباب


ياسين: ممكن تكون التانيه أنه خبط وفتحت الباب لقيته في وشها 


الدكتور: ده يتوقف على مكان سقوط مدام جميله


ياسين: يعني اي


الدكتور: حضرتك لقيت مدام جميله وقعه فين 


ياسين : جوه علي باب المطبخ


الدكتور: ( دخل شاف وضع الشقه مع المطبخ قعد يلف في كل مكان في الشقه ) حضرتك عندك خزنه هنا 


ياسين : اه في غرفه نومي


الدكتور: ( دخل كانت الخزنه مفتوحه ) استاذ ياسين لو سمحت تعاله ثانيه


ياسين : اي ده مين اللي فاتح الخزنه 


الدكتور: شوف كده اي اللي ناقص فيها 


ياسين : العقود كلها كل الاوراق مش موجوده 


الدكتور: شوف اللي كان في البيت حاجه من التلاته يا مدام جميله دخلت لقيته هنا بس كان مفاجأة بالنسبة ليها لأنها دخلت مشفتش حد غيرت لبسها وبرضه مفيش حاجه غريبه دخلت تعمل كبايه العصير دي وهيا خرجت تفاجأت بوجود الشخص اللي ضرب مدام جميله علي دماغها بحاجة حاده أو الاحتمال الثاني أنه خبط على باب الشقه فتحت طلع حد معرفه دخلت تعمله كبايه العصير وهيا خارجه كان وقف هنا كده ضربها وقعت على الأرض يا حد معاه مفتاح الشقه دخل وكان عامل حسابه مفيش حد في الشقه تفاجأ بوجود جميله ضربها وهيا خارجه من المطبخ


ياسين : علي فكره احنا بقالنا اكتر من اسبوعين مش بنيجي الشقه 


الدكتور: يبقا تالت احتمال وارد بصورة أكبر 


ياسين: طب العمل اي


الدكتور: مدام جميله ترجع للوعي تاني وهنعرف منها كل حاجه


ياسين: ولو مقدرتش تحدد مين ده 


ظابط المباحث: متقلقش يا استاذ ياسين ده شغلنا إحنا عارفين هنعمل اي ساعتها 


ياسين: طب ممكن ارجع المستشفى علشان اكون جمبها 


ظابط المباحث: دكتور حضرتك محتاج حاجه تانيه من هنا 


الدكتور: لأ تمام نقدر نتحرك 


ظابط المباحث: تمام ياله نتحرك 


ياسين: ( خرجت معاهم وكان الدكتور ماشي عمال يتلفت حوليه)


ياسين: في حاجه يا دكتور


الدكتور: هوا اذاي مفيش كاميرات مراقبه في المبنا ده 


ياسين: كنت هعمل ده كتير اوي والله بس كل مره كنت بنسا مكنتش اعرف أن ده حاجه مهما جدا كده


الدكتور: اللي عمل كده حد عارف أن مفيش كاميرات مراقبه في البيت اللي عمل كده حد منك او منها اوي 


ياسين : ( كلام الدكتور بيأكد شكوكي تجاه محمد اكتر و اكتر روحت على المستشفى غرفة جميله ممنوع حد يدخل فيها إلا الدكاترة بس بكون وقف بيني وبينها حائط زجاج بصيت على جميله لقيتها مش موجوده سألت عليها هيا فين محدش عايز يرد عليا بقيت ماشي ادور على الدكتور المسؤول عنها بجنون لحد ما لقيته خارج من غرفه عمليات)


ياسين: جميله فين 


الدكتور: اهدا الحمد لله هيا بخير وكله تمام بس للأسف الجنين مات 


ياسين: ( بصدمه ) جنين 🔥🔥🔥❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️إلي اللقاء في الجزء القادم ❤️❤️


✍️ليل ادم 💐❤️

 •تابع الفصل التالي "رواية جميلة" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent