Ads by Google X

رواية جميلة الفصل الثالث عشر 13 - بقلم ليل ادم

الصفحة الرئيسية

 رواية جميلة الفصل الثالث عشر 13

مساء الخير للجميع ❤️❤️💐🤍🤍


الجزء ١٣ من قصه ❤️💐💐🤍💐


                    (❤️جميله ❤️)


الدكتور: معلش انتوا لسه العمر قصدكم وتقدر تعملها تاني مفيش حاجه المهم صحه مدام جميله


ياسين: أنا مش بخلف 


الدكتور: ( بصدمه ) معلش حضرتك دي مش مشكلتي 


ياسين: ياعم افهم أنا مش قصدي أن مراتي عملت حاجه غلط أنا قصدي أن كل الدكاترة قالوا اني لا يمكن اكون أب 


الدكتور: مفيش حاجه اسمها كده يا استاذ ياسين الطب قال كلمته لكن كلمه ربنا فوق كل شيء


ياسين: ونعمه بالله بس ده حصل اذاي و امتا 


الدكتور: بعد الفحوصات ما ظهرت أثبتت أن في حمل في الأسبوع الثاني وللأسف نتيجه الوقعه في الأرض حصل اللي حصل ده


ياسين: طب أنا ممكن اعمل فحوصات تانيه لنفسي 


الدكتور: علشان اي بالظبط


ياسين: اعرف المشكلة انحلت ولا اي اللي حصل 


الدكتور: تمام تعالى المكتب معايا هبعت حد من التمريض يسحب عينه من حضرتك


ياسين: تمام وفي طلب تاني بعد اذنك


الدكتور: أتفضل


ياسين: مش عايز جميله تعرف انها كانت حامل لأن لو عرفت أنا عارف اي اللي هيحصل


الدكتور: مفيش مانع لو حضرتك عايز كده أنا مش هقولك لأ 


ياسين: اقدر ادخل اشوف جميله امتا 


الدكتور: مش اقل من ساعه 


ياسين: تمام ماشي شكراً يا دكتور


الدكتور: أن شاء الله تقدر تستلم نتيجة الفحوصات بعد ١٢ ساعه 


ياسين: ماشي شكراً يا دكتور بعد اذنك ( نزلت الدور اللي فيه جميله لقيت محمد كان تحت ) 


محمد: ياسين في اي جميله مالها 


ياسين: معرفش والله يا محمد حاجه رجعت البيت لقيتها وقعه على الأرض ومن ساعتها وانا هنا ومش فاهم حاجه خالص


محمد: يعني اي سبب أنها وقعت 


ياسين: ولا اعرف بس شكله حرامي أو حاجه


محمد: دا اللي كان ناقص بالمره 


ياسين: انتا عرفت منين صحيح


محمد:  كنت معدي تحت البيت نزلت قولت اطلع ل جميله الغفير قلي اللي حصل 


ياسين: الحمد لله على كل حال ربنا يشفيها يارب


محمد:  أنا سألت الدكتور وقالي الحمد لله الخطر بقا أقل بكتير من الأول


ياسين: ربنا يعديها على خير يارب يا محمد


محمد: لو عايز ترجع تنام شويه انتا أنا قاعد هنا مش همشي 


ياسين: انام اي بس ياعم 


محمد: طب كلت حاجه طب


ياسين: لا مليش نفس لأي حاجه أنا عايز بس اشرب فنجان قهوه وهبقا تمام


محمد: طب استنا اجيبه وأجيلك 


ياسين: ماشي ( مش عارف اعمل اي عقلي مش مستوعب أن محمد برئ من كل ده أصل لو مش انتا يبقا مين يعني )


بعد مرور ساعه ونصف 


الدكتور: استاذ ياسين جميله عايزه تشوف حضرتك


ياسين: فاقت 


الدكتور: اه وعايزه حضرتك


ياسين: جاي اهو ( وقام بسرعه البرق على غرفه جميله)


جميله: ياسين أنا فين هو في اي


ياسين: يخربيتك قلبي كان هيوقف من القلق عليكي ( وضم جميله في حضنه)


جميله: أنا فين هنا في اي 


ياسين: أنا مش جمبك أهو


جميله: اه


ياسين: طب خايفه من اي متقلقيش انتي مش فاكره حصل اي


جميله: مش فاكره حاجه خالص


ياسين: ( بص ل الدكتور)


الدكتور: طبيعي طبيعي متقلقش


ياسين: طب اقدر أخدها وأخرج امتا 


الدكتور: تقعد معانا النهارده تحت الملاحظه وبكره أن شاء الله تخرج معاك 


ياسين: أن شاء الله شكرا يا دكتور خالد معلش تعبتك معايا


الدكتور: ده شغلي لا شكر على واجب


ياسين: ربنا يبارك فيك يارب


جميله: اي اللي حصل بقا 


ياسين: مفيش رجعت البيت لقيتك وقعه على الأرض


جميله: ( سرحت )


ياسين: جميله انتي كويسه 


جميله: اه الحمد لله تمام أنا هنا من امتا 


ياسين: من الساعه اربعه العصر كده


جميله: الساعه كام الوقتي


ياسين: الساعه اتنين الفجر 


جميله: ياه كل ده


ياسين: مش بقولك قلبي كان هيوقف منك 


جميله: بعد الشر عليك يا حبيبي


ياسين: متتعبيش نفسك بقا علشان نعرف نخرج الصبح 


جميله: اه  يا ياسين انتا عارف اني بخاف من قعدت المستشفى دي اوعي تروح اي حتا وتبعد عني 


ياسين : لا طبعا هوا انا اقدر اسيبك وامشي يعني يا وش السعد انتي


جميله: وش السعد اي بقا بعد كل ده 


ياسين : كل ده هيخلص اوعي تشغلي بالك المهم انك بخير حتا لو رجعت تحت الصفر والله يا جميله اهم حاجه عندي انك جمبي


جميله: ربنا يخليك ليا يا حبيبي يارب 


باب الغرفه بيخبط


ياسين: ادخل 


محمد : حمدالله على السلامه يا جميله


جميله: الله يسلمك يا محمد انتا هنا من امتا 


محمد : بقالي بتاع أربع خمس ساعات كده


جميله: يالهوي أنا تعبتكم النهارده اوي 


محمد: تعبتينا اي بس اهم حاجه انك تمام


ياسين: محمد انتا كنت فين النهارده طول اليوم يابني 


محمد : في فرع --------


ياسين: اه


محمد: ليه في حاجه يا ياسين


ياسين: مفيش بس لقيتك حتا الجلسه محضرتش فيها اي بلاش أسأل 


محمد: لا طبعا أسأل ياعم 


جميله: ( قطعت حديث ياسين ومحمد) طب كفايه كده يا محمد انتا بتنام بدري روح علشان تنام بقا 


محمد: لا هقعد معاكم للصبح وبعدين اروح الشغل 


ياسين: لا ياعم ليه يعني منا قاعد اهو روح انتا نام ساعتين قبل ما النهار يطلع 


محمد: علشان لو حد منكم عاوز حاجه


ياسين: لا مفيش حاجه انتا بس قبل ما تروح الشغل الصبح اتصل بيا علشان تسحب فلوس علشان ممعيش كاش كفايه


محمد: طب خد معايا خمس الف جنيه خليهم في جيبك لحد ما أسحب فلوس الصبح


ياسين: خلاص ماشي


محمد: ياله عايزين حاجه تانيه


ياسين: لا تصبح على خير


محمد: وانتا من أهل الخير ألف سلامة عليكي يا جميله


جميله: الله يسلمك يا محمد


جميله: ( بعد خروج محمد) برضوه يا ياسين حاتط محمد في دماغك


ياسين: أنا بسأله على الشغل يا جميله في اي


جميله: مفيش حاجه خالص


ياسين: ( روحت وقفت عند شباك الغرفه وسبت جميله مع الممرضه تاخد العلاج طلعت الفون اتصلت بالفرع اللي كان محمد في النهارده) 


ياسين: ألو


خدمه عملاء الفرع : ألو


ياسين: مين معايا 


أحمد: أنا احمد يا مستر ياسين


ياسين: لو سمحت يا احمد مين النهارده كان موجود من الاداره


احمد : استاذ محمد مر علينا النهارده


ياسين: مر عليكم يعني مكنش موجود طول اليوم 


احمد : لأ مر علينا النهارده


ياسين: مين عندك في الفرع يا احمد 


احمد: عندي هنا عمال المطبخ وأنا و الدليفري 


ياسين: طب اديني مدير الحسابات عندك يا احمد 


احمد : ثواني هوصل حضرتك بي 


مدير الحسابات: مستر ياسين مع حضرتك


ياسين: اسمك اي


مدير الحسابات: سمير مع حضرتك يا فندم 


ياسين: طب شوف الشباب عندك يا سمير لو حد محتاج حاجه طلع من الحسابات ولو محدش منهم محتاج طلع لكل عامل عندك ٥٠٠ جنيه


سمير: ربنا يبارك فيك والله يا مستر ياسين مش عارفين نودي جمايل حضرتك دي كلها فين 


سمير: وكلم باقي الفروع خلي كل محاسب يعمل نفس الكلام معادا المطعم علشان كده كده أنا ع طول هناك وبعمل كده مع الشباب بس أنا علشان مش بنزل الفروع ف بالمره بقا 


سمير: بس استاذ محمد ع طول يبعت للشباب هنا بيكون بتوجيهات حضرتك


ياسين: مفيش حاجه كلنا اخوات مع بعض أنا بحب الرجاله بتعتي تكون مرضية والحمد لله تمام التمام


سمير: الحمد لله ربنا يجعله في ميزان حسناتك يارب يا مستر ياسين


ياسين: ياله سلام


احمد : مستر ياسين بعد اذنك ثواني معلش


 ياسين: قول معاك 


احمد : استاذ محمد كان موجود هنا النهارده بس خرج من الفرع ورجع بعدها ب ساعه ونص او ساعتين


ياسين: الكلام ده كان على امتا كده يا احمد 


احمد : ثواني كده يا مستر ياسين


( بعد ما تأكد من حد جمبه رجع تاني ) 


احمد : مستر ياسين كان ع الساعه اتنين العصر ورجع كانت اربعه كده 


ياسين: طب احمد مش عايزك تقول لحد اني سألت عن حاجه تمام


أحمد: تمام ماشي يا مستر ياسين


ياسين: سلام 


ياسين: ( وبعدين يا عم محمد سبت الفرع في الوقت ده وروح فين ده نفس الوقت اللي حصل في الحادثه) 


الدكتور: استاذ ياسين فحوصات حضرتك طلعت 


جميله: فحوصات اي مالك يا ياسين


ياسين: مفيش حاجه يا جميله تعبت شويه والدكتور خالد عملي شويه فحوصات بس 


جميله: طب اي طمنوني


الدكتور: مفيش حاجه كل حاجه تمام الحمد لله


ياسين: طب الحمد لله


الدكتور: خالد بعد اذنكم الف سلامه عليكي يا مدام جميله


جميله: الله يسلمك يا دكتور خالد ألف شكر لحضرتك


خالد: ولا يهمك ده واجبي بعد اذنكم 


ياسين: جميله هبعت حد يجيب مياه وعصير بس ماشي


جميله: بس بسرعه طيب علشان مش عايزه اقعد لوحدي


ياسين: حاضر يا حبيبتي


ياسين: ( خرجت ورا الدكتور خالد ع طول) دكتور خالد دكتور خالد


الدكتور خالد: معلش مكنتش اعرف انك مش عايز تقول لمدام جميله على الفحوصات


ياسين: طب اي طيب يا دكتور


الدكتور: بصراحه انا عملت تحليل تاني من غير إذن منك بس علشان الشرطة طلبته أسف ليك


ياسين: تحليل اي


الدكتور خالد: نسب الولد لأن مقارنه بالتحاليل أسف على اللي هقوله حضرتك مستحيل تبقا أب علشان كده ظابط المباحث طلب تحليل نسب الطفل 


ياسين: ( بقلق ) وطلع نتيجة التحليل اي 


الدكتور: ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ إلي اللقاء في الجزء القادم ❤️❤️


✍️ليل ادم 💐❤️

 •تابع الفصل التالي "رواية جميلة" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent