Ads by Google X

رواية جميلة الفصل الرابع عشر 14 - بقلم ليل ادم

الصفحة الرئيسية

 رواية جميلة الفصل الرابع عشر 14

مساء الخير للجميع 💐💐🤍🤍🤍


الجزء ١٤ من قصه ❤️💐💐💐❤️❤️


                   (❤️جميله ❤️)


الدكتور خالد: نسب الولد لأن مقارنه بالتحاليل أسف على اللي هقوله حضرتك مستحيل تبقا أب علشان كده ظابط المباحث طلب تحليل نسب الطفل 


ياسين: ( بقلق ) وطلع نتيجة التحليل اي 


الدكتور:  اهدا بس مالك


ياسين: أنا عملت حاجه


الدكتور: حسيت انك اتخطفت مره واحده كده


ياسين: دكتور خالد ممكن تدخل في الموضوع على طول


الدكتور: سبق قولت لحضرتك قبل كده الطب قال كلمته لكن كلمه ربنا فوق كل شيء واللي حصل أن المدام كانت حامل من حضرتك رغم أن مفيش تقرير يقول إن ده ممكن يحصل بنسبة واحد من المليون حتا 


ياسين: يعني لا يمكن يحصل تاني


الدكتور: المره اللي فاتت حضرتك روحت عند مليون دكتور ومع ذلك ولا واحد منهم قال ينفع جاي بعد ما نفع تقطع الأمل


ياسين: ( مبتسم ) عندك حق يا دكتور خالد أنا فعلاً اذاي فكرت كده 


الدكتور خالد: كل واحد فينا بيحصل معاه لحظه ضعف بلاش تحمل نفسك فوق طاقتها سلمها لله وإن شاء الله خير


ياسين: انتا صح شكرا ليك يا دكتور خالد


الدكتور: مدام جميله جايه خلي بالك


ياسين: اي ده خرجتي من الغرفه ليه


جميله: منتا أتاخرت اوي 


ياسين: الدكتور خالد كان بيقولي على حاجه بس


جميله: في اي انتا كويس دكتور خالد بعد اذنك لو ياسين في حاجه قولي 


الدكتور خالد: ( مبتسم) ربنا يخليكم لبعض بعد اذنكم


ياسين: ينفع كده تخلي الراجل يضحك علينا 


جميله: طب في اي وغلوتي عندك قول


ياسين: مفيش كان بيقولي على علاج لازم تخدي بعد الخروج من المستشفى


جميله: سيبك مني المهم انتا قالك حاجه عليك


ياسين: لا والله الحمد لله


جميله: طب أنا عايزه امشي من هنا 


ياسين: النهار فاضل عليه ساعه ونخرج من هنا معلش نستحمل الساعه دي 


جميله: طب تعاله نروح نقول للدكتور 


ياسين: خلاص والله هقوله خليكي هنا انتي


جميله: زهقت من السرير تعاله بس متقلقش تعاله بقا يا ياسين هشد فيك كتير 


ياسين : حتا وانتي تعبانه حلوه يخربيتك


جميله: أنا اللي حلوه برضوه اقف كده قصاد المرايا تعاله والله ل تقف 


ياسين : ( بيضحك اوي ) أهو وقفت


جميله: شوف والنبي الدقن مع الشعر اللي بيلمع مع الرموش الطويلة وطول بعرض كده حاجه تهز القلب كده 


ياسين : طب ما بصي انتي عيونك مع غمازاتك أنا أول مره أشوف اللون البرونز بتاعك ده أنا طول عمري اعرف ابيض او قمحي إنما برونزي دي جديده ولا الخدود يالهوي ( وبيضحك)


جميله: ( بتلف ياسين و تحضنه )


ياسين : ( شاف دكتور خالد وقف يتفرج عليهم وبيضحك )


دكتور خالد: كمل كمل


ياسين : حضرتك هنا من امتا 


الدكتور خالد: من أول الرموش الطويلة


جميله: يالهوي شكلنا وحش اوي


ياسين: بقولك اي البت دي خطر تقعد هنا قولي امشي بقا وأرتاح مننا 


الدكتور خالد: لا والله ده انتوا حتا ممشين الورديه عليا ( وبيضحك)


جميله: منا زهقت من المستشفى


الدكتور خالد: خلاص أنا نازل الكافيه تحت تحبوا تنزلوا معايا 


ياسين : اي رأيك


جميله: اي حاجه بره الجو ده


ياسين : ياله لو مش هنزعج حضرتك يعني يا دكتور خالد


الدكتور خالد: لا طبعاً ياله بينا 


ياسين: ( خدت جميله ونزلت تحت مع الدكتور خالد قعدنا وبصراحه الراجل كان ذوق جدا معانا وساعد جميله كتير جدا)


ياسين: قولي صحيح يا دكتور خالد متجوز ولا لسه


خالد : اه الحمد لله


ياسين : خلاص بقا يبقا حضرتك تجيب المدام وتيجي عندنا المطعم الاسبوع ده أن شاء الله


خالد : لا ياعم انتا عايز تاخد المرتب كله في عشوه ( وبيضحك)


ياسين: منا هعملك خصم ( وبيضحك)


جميله: اي ده يا ياسين خصم اي إحنا نعزم  الدكتور  والمدام حتا نشوف رأيهم في المكان


خالد: لأ أنا بصراحة محصلش نصيب اني أجي المطعم قبل كده بس بصراحه المدام عندي مدمنه تاكل من الفرع اللي في ------------


جميله: اي ده احنا عندنا فرع هناك 


ياسين : اه انتي أول مره تعرفي 


جميله: اه والله


خالد : معقول متعرفيش مكان الفروع فين


ياسين : لأ دي حقيقه اصل جميله ملهاش في القصه دي اقولك على اللي اكبر من كده جميله متعرفش حسابها في البنك كام


جميله: أنا هوجع دماغي ليه مش اللي بقولك عليه ربنا يخليك ليا بتجبهولي 


الدكتور خالد: عارف احسن حاجه فيكم اي يا استاذ ياسين


ياسين : اي


الدكتور خالد: أن ماشاء الله رغم كل اللي انتوا في بس اللي يقعد معاكم يشوف أنكم ولاد بلد كده يعني لسه مسكين في الحته اللي طلعته منها مش بتتكلموا بالطريقة بتاعت الشبع بعد جوع فاهم قصدي 


ياسين : خلي بالك أنا من الأرياف أصلا


الدكتور خالد: بجد 


جميله: اه والله بجد من قريه صغيره  ريفية 


خالد : فعلاً اللي عايز يوصل ل حاجه بيوصل ليها 


خالد: أنا مضطر اطلع علشان داخل عمليات حالا وأن شاء الله نكمل الحديث الممتع ده مره تانيه اكيد


ياسين: اكيد طبعا


خالد: بعد أذنكم


ياسين: اتفضل


جميله: طب دكتور خالد امشي 


دكتور خالد: لما أطلع من العمليات أشوفك وبعدين أكتب ليكي خروج


جميله: ( بصت ل ياسين ) طب هو هيخرج من البنج فايق يبص عليا والنبي 


ياسين : خارج من البنج بنج اي 


جميله: مش بيقول داخل عمليات


ياسين : ( بيضرب جميله بالقلم وبيضحك جدا ) يا هبله ده دكتور هوا مريض


جميله : اه صحيح اي الغباء ده ( وبتضحك) 


في الصباح كان تليفون ياسين بيرن


ياسين : ألو 


محمد: صباح الخير عملتوا اي


ياسين: الحمد لله تمام اي صحيت 


محمد: اه حلو كده بقا 


ياسين : رايح على فين النهارده


محمد: عندي مشكله كده في فرع ------------


ياسين : طيب بمناسبة المشاكل امبارح كان في مشكله في فرع -------- من الساعه تقريباً اتنين الضهر لحد قرب الساعه أربعه العصر كده


محمد: اي ده فعلا أنا كنت في الفرع ده امبارح بس في الوقت ده مكنتش هناك بس اذاي محدش قالي وعرفت منين


ياسين: بالصدفه امبارح من الملل بقيت اتصل على كل الفروع 


محمد: خلاص هشوف أنا المشكله دي


ياسين: انحلت الحمد لله المهم قولي سبت الفرع وروحت فين يا عم الصايع انتا 


محمد: كنت في فرع ----------- علشان حصل مشكله هناك بين عميل و موظف والحمد لله تمام يعني متشغلش بالك خليك انتا مع جميله


ياسين : ماشي يا محمد بيه 


محمد: أتريق عليا اوي مش كفايه مسلفك فلوس


ياسين : سلام يا جزمه انتا 


محمد: سلام


ياسين : ( قفلت مع محمد اتصلت بالفرع اللي قال عليه رد عليا واحد من الموظفين)


الموظف: ألو مستر ياسين


ياسين : مين معايا


الموظف: أنا عادل حضرتك


ياسين : عادل امبارح كان عندك حد من الاداره


عادل : مين بالظبط


ياسين: محمد كان عندكم امبارح العصر كده


عادل : ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️إلي اللقاء في الجزء القادم ❤️❤️


✍️ليل ادم ❤️💐

 •تابع الفصل التالي "رواية جميلة" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent