رواية عشق الحمزة (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم فاتن جمال
رواية عشق الحمزة الفصل الخامس عشر 15
البارت الخامس عشر
بعد وقت
باب الشقه اتفتح وشروق كانت نائمه علي الكنبه وليس بتفتح عنيها مجهول حط مخدر علي وشها
عند حمزه
كان قاعد مع ادهم في مطعم وقال لادهم كل حاجه حصلت
ادهم..كل ده يحصل
حمزه ..انا رنيت علي مراد عايزك انت وهو في موضوع
ادهم ..موضوع اي ؟
حمزه..هتعرف كل حاجه
بعد وقت قصير
مراد وصل للمطعم ودخل أول ماشاف حمزه وادهم ابتسم وقال..والله انا مش عارف انتو ازاي اخوات
حمزه مسك دراعه المربوط وقال ..تحب اكسر التاني
مراد ..حمزه بطل رخامه واوع كدا ايدك
ادهم قام سلم علي مراد وقال ..والله وحشني يا ميرو
مراد بعصبية..والله انت كمان بقيت رخم
ادهم ضحك وقال..طب اقعد يا عم كدا وانت مفيش فيك حته سليمه والنبي هتتجوز ازاي
مراد بص لحمزه وقال ..لحقت قولت ليه
حمزه ..انا من امته وانا بتكلم
ادهم ..قصدك اي فهمني ميرو انت ناوي تخطب
حمزه ..بص لمراد وقال ..رد بق
مراد قال بتوتر ..ليس يا ادهم بفكر
حمزه تليفونه رن
الحرس .. بقلق وخوف ايو يا باشا المدام
حمزه قام وقف وقال..شروق مالها حصل اي
ادهم ومراد وقفه وقالو ..حمزه في اي حصل اي
حمزه انا جاي علي طول حسابكو معايا يا شوية اغبي و..قال شروق اتخطفت وقفل الخط وجري ركب عربيته
ومراد وادهم ركبو مع بعض وجريو وراء حمزه
في بيت الهادي
محمد ..بابا انا خايف علي حمزه
الهادي الكبير..متخافش يا محمد حمزه عارف كويس هو بيعمل اي
هدي الام...محمد انا مش لقيه مي
محمد ..يمكن تكون خرجت شويه
هدي الام..مش عارفه
الهادي الكبير...متخافيش يا هدي انا مخلي حرس وراها
في فيلا السويفي
حازم والد مراد كان قاعد علي كرسي السفره بيفطر الخدامه ..حازم باشا مدام ايمان عايزه تشوفك
حازم ..خليها تدخل
ايمان دخلت عليه وحازم قال ..مدام ايمان بنفسها في ڤيلاتي المتواضعة وسيبه قصر العمده
ايمان..حازم انا جايه اقولك خلي مراد يبعد عن حمزه الهادي
حازم ..وانتي جايه مخصوص علشان كدا
ايمان ببرود ..حازم انا بحذرك مراد حياته في خطر طول ماهو مع حمزه
حازم بعصبية..من امته وانتي بتخافي علي مراد
ايمان..ده ابني تعبت فيه وربيته
حازم قام وقف وقال بصوت عالي وعصبي ..متقوليش كلمة ابني انتي مش ام اصلا انتي سبتينا وسبتي عشتنا علشان مكنتش عجباكي كنتي عايزه الفلوس وبس وخنتيني ومع مين مع اعز اصحابي انتي فاكره اني ممكن اسامحك انتي والا هو لا لازم نهايتكو تكون علي ايدي
ايمان ليس هتتكلم حازم قال ..اطلعي برا بيتي
ايمان ..انا طلعه بس انا حذرتك.
حازم ..ايمان هانم تحذيرك ده اعتبريه ليكي
واياكي تقربي لمراد خطوه واحده
ايمان ..حمزه هيكون سبب في موت مراد
حازم ..انتي بتقولي اي حمزه هو الوحيد الاي قدر يرجع لمراد ضحكته بعد الاي انتي عملتيه فيه
وحمزه الوحيد الاي بيخاف علي مراد بجد والاي مراد فيه دلوقتي بسبب دعم حمزه ليه عايزاني اقول لمراد بسهوله ابعد عن صاحب عمرك علشان قربك منه معنا موتك تبقي مجنونه ولاخر مره بقولك اياكي حاجه تحصل لمراد أو حمزه هتكون بموتك يا ايمان انتي سمعتي
ايمان خرجت وهي مدايقه من حازم ومسكت التليفون وقالت.. عايزه حمزه الهادي جثه انت سمعت
المجهول ..سمعت يا فندم بس
ايمان ..بس اي
المجهول ..حمزه الهادي مش اي حد يقدر يقتله
ايمان..هدفعله مليون جنيه
المجهول ..بفرحها في صوته خلاص اعتبري حمزه الهادي ميت
ايمان ..هستنا منك مكالمه
عندي مي
في مكان مجهول
مي كان مغمي عليها وليس بدأت تفوق لقت نفسها مربوطه في سرير
مي بتعب ..اه انا فين وبتحاول تفك أيدها مي بصوت عالي انا فين انتو يالي هنا
ملثم ..اسكتي
مي..انا فين وليه خطفني ؟
الملثم ..معنديش أوامر اقولك حاجه
مي ..يعني اي هفضل هنا كتير
الملثم ..قولتك معرفش حاجه واسكتي مسمعش صوتك
مي بخوف يارب احمي بنتي اهم حاجه
عند حمزه
حمزه وصل العماره وطلع الشقه ووراه الحرس وادهم ومراد
حمزه مسك الحرس وقال.. الاي حصل
الحارس وهو حطت وشه في الأرض ..انا طلعت علشان اطمن علي المدام لقيت باب الشقه مفتوح والورقه دي علي الارض
حمزه شد الورقه وفتحها
مراد ..الورقه فيها اي يا حمزه
حمزه ..بعصبيه الورقه فيها موتي
ادهم ..ازاي
حمزه ..الاي خطف شروق بيقولي حياتي قصاد حياتها
ادهم ..متقلقش شروق هترجع
ليس حمزه هيتكلم تليفونه رن حمزه ..الو
شروق بدموع ..حمزه انت فين
حمزه ..شروق حببتي متخافيش انا مش هسيبك وليس بيتكلم الخط قطع حمزه فضل يقول شروق شروق
مراد ..متقلقش هنوصل ليها
حمزه ..رعد شوف المكالمه مصدرها اي ومنين
رعد ..حاضر يا باشا
حمزه قال ..مراد ادهم ياله بينا
رعد رن علي مجهول وقال ..فين الحلاوه بتاعتي
المجهول ..ليه ؟
رعد ..شروق فايدك بسببي
المجهول ..انت بتقول اي شروق مش معايا
رعد ..امال مع مين !
في بيت العمده
عماد .. يعني اي ملحقتوش تخطفوها
الحراس ..يا باشا في حد سابقنا
عماد ..شكل حمزه الهادي ليه أعداء كتير ولازم اعرف مين هم وكمل كلامه وقال..أسهم شركات حمزه عايزها في الأرض
مدير أعماله ..هحاول يا باشا
عماد بعصبية ..مش هتحاول انت هتعمل
مدير أعماله ..حاضر يا باشا
عندي شروق
ملثم حط الاكل قدام شروق وقال ..اتفضلي كلي
شروق..مش عايزه اكل انا عايزه اعرف انا بعمل اي هنا
الملثم ..انتي هتفضلي هنا لحد حمزه الهادي مينفذ الاي اطلب منه
شروق ..انتو طلبته اي ؟
الملثم بضحكه خبيثه حياته
شروق بدأت تعيط وتقول ليه هو معملش حاجه وحشه في حد
الملثم بعصبية..بطلي عياط واسكتي
شروق فضلت تدعي ربنا ان حمزه يكون.كويس وفجاء سمعت صوت مي وهي بتنادي
مي ..انتو يالي هنا حد يرد عليا
شروق قالت ده صوت ماما
شروق ..ماما ماما
مي سمعت صوت شروق وقالت ..شروق شروق
الملثم ..قال اسكتي وقومي
مي ..وديني عند بنتي انتو عايزين منها اي حرام عليكم
شروق شافت مي قامت جريت عليها والملثم قال ..مش عايز صوت مي وقفته وقالت ..انتو عايزين فلوس صح ؟انا هديكو كل الاي انتو عايزينو بس سبونا
الملثم بعصبية..لو دفعتي كل الاي بتملكيه مش هيكفي
شروق..ليه
الملثم ..بقولك اي مش عايز كتر اسئله
وليس هيتكلم تليفونه رن
الملثم ..الو
المجهول ..خلص علي مي
الملثم ..تحت امرك وقفل ورفع ايدو بالمسدس فوش مي
شروق بصوت عالي..نزل ايدك ماما
مي شافت المسدس فضلت تقول الشهاده وعنيها دمعت ويتاااابع
•تابع الفصل التالي "رواية عشق الحمزة" اضغط على اسم الرواية