رواية جميلة الفصل السادس عشر 16
مساء الخير للجميع 💐💐💐🤍💐🤍💐
الجزء ١٦ من قصه ❤️💐💐💐🤍💐
( ❤️جميله ❤️)
ياسين:( دخلت المحل والمحل ده في وش باب البيت اللي ساكن فيه طلبت منه الحاجات اللي جميله كانت عايزها لقيته سألني )
صاحب المحل: مش حضرتك ياسين بيه بتاع محلات الأكل
ياسين: اه في حاجه
صاحب المحل: أصل بصراحه امبارح كنت شايف حكومة وكده سألت عرفت اللي حصل مع المدام بتاعت حضرتك فتحت كاميرات المحل اللي فوق راس حضرتك دي لقيت واحد شكله غريب طالع البيت قولت اقولك وانتا لوحدك علشان بيني وبينك بخاف من الحكومة والشغل ده
ياسين : فين الفيديو اللي بتقول عليه ده
صاحب المحل: تعاله شوف بنفسك في الشاشه أهو
ياسين: ( دخلت معاه بلهفه فتح الفيديو وبقا عمال يرجع بالوقت لحد ما لقيت قصادي علي الشاشه عربيه محمد بس اللي نزل منها واحد شكله غريب عني أول مره أشوفه أصلا صورت الفيديو من تليفوني علشان اقدر أوصل للراجل ده صاحب المحل طلب مني أن الموضوع يكون بينا بلاش يطلع بره قولتله ماشي خدت الحاجة وروحت خدت جميله وطلعت علي البيت )
جميله: انتا أتأخرت اوي ليه كده
ياسين: ادخلي بس وهقولك
جميله: ( أول ما دخلت شقتي افتكرت كل حاجه حصلت)
ياسين: في اي مالك
جميله: مفيش أنا أول ما دخلت البيت افتكرت كل حاجه حصلت
ياسين: اي بقا اللي حصل
جميله: أنا رجعت من عندك دخلت خدت شاور وخرجت عملت كبايه العصير وخارجه لقيت حد ضربني على راسي وفتح الباب وخرج
ياسين: طب شوفي كده الفيديو ده
جميله: ماله اه هوا ده الشخص اللي كان في البيت
ياسين: طب رجعي الفيديو كده شوفي العربية اللي نازل منها
جميله: مالها
ياسين: يعني مش عارفه دي عربيه مين
جميله: محمد
ياسين : علشان تبقي تقتنعي لما قولت اني مش مرتاح لمحمد الفتره دي
جميله: ( من الصدمه مش بتتكلم )
ياسين : ( طلع تليفونه )
جميله: بتعمل اي
ياسين : استني
محمد: ألو
ياسين: انتا فين يا محمد
محمد: انتا اللي فين
ياسين : في البيت
محمد: اوعا تتحرك من عندك علشان عايزك عشر دقائق وهكون قصادك سلام
ياسين : سلام
جميله: اي ده في اي
ياسين: مش عارف بيقولي عشر دقائق وهكون عندك عايزك ضروري
جميله: في اي أنا خايفه
ياسين : أنا موجود متقلقيش من اي حاجه
جميله: ربنا يستر
فعلاً ربع ساعة وكان محمد موجود على باب الشقه
ياسين : ادخل
محمد: كويس انك هنا حمدالله على سلامتك يا جميله معلش جيت على غفله
ياسين : في اي
محمد: عربيتي أتسرقت
جميله: ( بفرحه ) الحمد لله
محمد: يا جميله انتي فرحانه علي اي بقولك عربيتي أتسرقت
ياسين : امتا حصل ده يا محمد
محمد: معرفش أنا كنت سايب العربية عند الميكانيكي بقالي تلات أيام روحت اخد منه العربية لقيت بيقولي أتسرقت
ياسين: ( سرحان في كلام محمد ومش مصدق ) فين الميكانيكي ده يا محمد
محمد: في ____________
ياسين : طب ياله نروح نشوف الموضوع ده عنده
محمد: مش هيعمل حاجه أتكلمت معاه وهوا مصمم أنه ملوش دعوه
ياسين : ياعم تعاله معايا ياله يا جميله
جميله: خلاص بقا يا ياسين قالك الراجل قال مليش دعوه
ياسين : هتيجي معانا ولا لأ
جميله: لا طبعا جايه مش هقعد لوحدي في الشقه أخاف
ياسين : ياله بينا
محمد: ياله
ياسين: ( خدت محمد وجميله وروحت عند الراجل اللي محمد قال عليه أول ما دخلت وشاف وشي لقيته قال يوه تاني انتا )
ياسين : متتكلم عدل ولا تحب أخليك تتكلم كويس
رضا صاحب الورشه : اه ياعم احب
ياسين: ( رفع تليفونه ) ألو احمد بيه ازاي حضرتك
احمد بيه: الحمد لله يا مستر ياسين
ياسين: معلش يا احمد بيه في عيل ميكانيكي سرق عربيه أخويا وعامل راجل في منطقه ----------
احمد بيه : انتا هناك الوقتي يا مستر ياسين
ياسين : أنا وقف معاه
احمد بيه : افتح الميكرفون ثواني كده
ياسين: تمام يا احمد بيه
احمد بيه : هوا فين الواد ده يا مستر ياسين
ياسين : وقف سامع أهو
رضا: ( بقلق شديد ) علشان خاطر ربنا اقفل بس نتكلم مع بعض
ياسين: انتا مش عامل راجل خليك راجل لحد النهايه
رضا : حقك عليا أنا هعمل اللي تقول عليه بس أقفل
ياسين : خلاص معلش يا احمد بيه خليك معايا علي التليفون لو حصل جديد هتصل بيك
احمد بيه: أنا هعمل تليفون للقسم التابع الديره اللي انتا فيها علشان لو اي حد بصلك بس يتسحل
ياسين: تسلم يا احمد بيه سلام
احمد بيه: سلام
ياسين: العربية فين ياض انتا
رضا: العربية عند ناس جمبينا هنا بس الناس دي
ياسين: ( قطع كلام رضا ) هششش حل معاهم أنا قاعد في العربيه هنا ربع ساعة وماشي انتا حر عايز امشي زعلان مفيش مانع عايز امشي وانتي اللي مش زعلان برضوه بأيدك
رضا : لالالا تتحل يا ياسين بيه كل حاجه تتحل بعد اذنك ثواني
ياسين: (خدت محمد ودخلت قعدت في العربيه لحد ما العربيه تيجي )
محمد: اي ده ياعم انتا رعبت الواد لو شوفت كان بيتكلم معايا اذاي قبل ما تيجي مكنتش صدقت أنه يقلب كده قصادك
ياسين : وربع ساعه لو مكنش يظهر يبقا يومه أسواد
جميله: ياسين والله أنا بجد خايفه اوي اي اللي بيحصل ده
ياسين : متقلقيش يا جميله أهدي بعد اذنك
أقل من ربع ساعة كانت عربيه محمد جت
رضا : والله يا ياسين بيه دفعت مبلغ كبير علشان العربيه ترجع
ياسين : علشان تتعلم تبقا راجل وأد الأمانة
رضا : ماشي يا ياسين بيه شكراً على الغلط فيا
ياسين : ادخل شوف عربيتك تمام ولا في حاجه نقصه فيها
محمد: ثواني
ياسين : ( محمد دخل العربيه يشوف فيها اي وانا وقف مستني يقول تمام أو لأ علشان اعرف اتكلم مع احمد بيه اقوله خلاص ولا لأ وفجأة وانا وقف لقيت شاب لبس أسود في أسود طالع من بيت قديم شكله مش غريب عني رفعت تليفوني فتحت الفيديو بتاع الولد اللي ضرب جميله وبصيت للواد لقيته نفس الشخص سبت محمد وجميله وروحت ورا الشخص ده ماشي وراه من غير ما ياخد باله مني لحد ما دخل بيت قديم و مهجور دخلت ورا البيت لسه بيقفل باب الشقه مسكت الباب ودخلت عنده اول ما دخلت كأنه عارف انا مين مسكت في طلع من جيبه سلاح أبيض وبدأت بنا مشاجره سيطرت على السلاح اللي كان في أيده وخدته منه وبدأت أربطه بسرعه قبل ما حد يجي أتصلت على جميله قولتلها تاخد العربيه بتعتي من غير ما محمد ياخد باله وتيجي عندي مكان ما أنا موجود وفعلاً جت خدت الولد ده في العربيه وخدت جميله وروحت البيت القديم )
ياسين : ادخل ( وذق الولد في الأرض ) انتا ممكن تفضل هنا لحد يوم الدين وممكن تطلع من هنا كسبان لو سمعت كلامي
الولد : هقولك كل حاجه بس بشرط
ياسين : اي
الولد : توعدني انك تسبني أمشي
ياسين: أوعدك بس تقول كل حاجه
الولد : والله هقولك كل حاجه حصلت ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ إلي اللقاء في الجزء القادم ❤️❤️
✍️ليل ادم ❤️💐
•تابع الفصل التالي "رواية جميلة" اضغط على اسم الرواية