Ads by Google X

رواية جميلة الفصل السابع عشر 17 - بقلم ليل ادم

الصفحة الرئيسية

 رواية جميلة الفصل السابع عشر 17

مساء الخير للجميع ❤️❤️❤️💐💐🤍

الجزء ١٧ من قصه 🤍🤍💐🤍💐❤️

                  (❤️جميله ❤️) 

ياسين: أتكلم 

الولد : انا اسمي محمود مسجل خطر من اسبوع جالي واحد أسمه رضا قالي عايز منك خدمه و هديك اكتر من اللي تطلبه قولتله اي هيا قالي شقه فاضيه فيها أوراق كل اللي عايزه الاوراق دي صعبه عليك ولا تعملها وانتا أوله سألته متأكد أن الشقه فاضيه قالي عيب عليك أتفقت معاه على الفلوس وكل حاجه وجيت يوم التنفيذ لقيته أتصل بيا وقالي النهارده جيت الشقه هنا فعلاً كانت فاضيه دخلت فتحت الخزنه وخدت الحاجة لقيت باب الشقه أتفتح ودخلت الست اللي معاك دي أستخبيت في الاوضه جوه وطلعت التليفون أتصلت على رضا قولتله انتا مش قولت الشقه فاضيه قالي ليه قولتله في واحده ست جت هنا قالي طب اوعا تعمل اي حاجه إلا لما ارجع لك وبعد عشر دقائق أتصل بيا وقالي خدت اللي قولتلك عليه قولتله حصل قالي أخرج ولو الست دي خدت بالها منك أعمل اي حاجه تخرج من غير دوشه بس في نفس الوقت أوعه تأذي الست دي قولتله ماشي جيت أخرج كانت هيا في المطبخ أتأخرت وكنت خايف أخرج تاخد بالها تفضح الدنيا وقفت على باب الاوضه وهيا خارجه من المطبخ خبطها على رأسها وخرجت جري روحت أديت رضا الحاجة وخدت فلوسي ومشيت والله ده اللي حصل مني

ياسين: رضا ده صاحب ورشه العربيات صح كده

محمود: اه 

ياسين: العربيه اللي جيت بيها بتاعت مين 

محمود: معرفش بس رضا قالي خد العربية دي روح بيها 

ياسين: الورق ده راح عند مين ومش عايز كدب 

محمود: والله ما اعرف حاجه عن الموضوع ده أنا كل اللي أعرفه قولته 

ياسين: العربيه فضلت معاك بعد ما خلصت الحوار ده

محمود: اه بعد ما خلصت وديتها جراج سيارات كان قالي عليه رضا 

ياسين فين الجراج ده 

محمود : في ------------------------ موجود على أول الشارع

ياسين: ( فتشت محمود خدت منه الفون وكل حاجه ودخلته جوه أوضه وقفلت الباب عليه علشان مهما يعمل ميقدرش يخرج و أكدت اني ربطه كويس ) أنا جاي تاني لو حاولت تهرب وجبتك تاني هتعرف وقتها انك دخلت في وجع دماغ انتا في غنا عنه تمام

محمود: لا والله مش هروح في حته أنا مع حضرتك

ياسين: ياله يا جميله

جميله: ع فين 

ياسين: ( مسك ايد جميله وخدها و نزل ) 

جميله: ياسين أنا مرعوبة اي اللي بيحصل ده كله وليه السبب 

ياسين: أنا مش خايف إلا لاني مش عارف السبب علشان كده طالب منك تساعديني و تسمعي كلامي 

جميله: حاضر

ياسين: ( خدت جميله روحت الجراج اللي قالي عليه محمود كان في نفس المنطقة اللي ساكن فيها محمود ورضا دخلت على صاحب الجراج أفتكر اني عايز أركن العربية ) 

سعيد صاحب الجراج: أتفضل ادخل يا بيه 

ياسين: انزلي 

جميله: ماشي 

سعيد: أهلا يا بيه اول مره حضرتك تركن في الجراج هنا 

ياسين: ( حط ايده علي كتف سعيد وخده ودخل بيه الغرفه اللي بينام فيها سعيد ومفيش غيرها في المكان ) 

سعيد: في اي يا بيه حضرتك عاوز اي ( أفتكر ياسين شرطي ) 

ياسين: قولي يا سعيد عندك هنا كاميرات مراقبه ولا لا

سعيد: عندي يا بيه عندي 

ياسين: ( طلع من جيبه فلوس ) أمسك يا سعيد 

سعيد: اي ده كله يابيه 

ياسين: افتح الشاشه دي وهاتلي الوقت من ساعه ونص بالظبط

سعيد: ليه يابيه

ياسين: لا سعيد مش عاوز أسمع ليه دي أنجز ( حسيت أن سعيد أفتكر اني شرطي ) 

سعيد: ماشي يا بيه تعاله اقعد

ياسين: ياله رجع الوقت و فرجني ( فعلاً جاب الوقت رضا دخل خد العربيه وكان بيكلم حد في التليفون وقف اتكلم مع سعيد شويه ومشي تقريباً خرج علينا ع طول) كان بيقولك اي 

سعيد: هوا مين ده يا بيه 

ياسين: رضا كان بيقولك اي يا سعيد ( بصوت عالي) ولا تيجي معايا القسم نكمل كلامنا هناك 

سعيد: قسم لأ أنا هقولك اللي أعرفه يابيه 

ياسين: أما نشوف قولي كان بيتكلم معايا في اي

سعيد: قالي العربية دي خارجه مش راجعه تاني خلاص سألته والعربيه التانيه دي قالي لا سيب دي شويه 

ياسين: فين العربيه التانيه دي 

سعيد: أهي 

ياسين: صاحب العربية دي أسمه اي 

سعيد: الحج صالح راجل محترم اوي وكويس 

ياسين: واي علاقه رضا ب واحد ذاي ده

سعيد: الحج صالح ده بيعمل العربيه دي عند الاسطي رضا ف الحج صالح سأله لو في جراج سيارات قريب من المنطقة جابه هنا 

ياسين: شوفت الحج صالح ده قبل كده

سعيد : اه بيجي لما يكون رايح مشوار ياخد العربية ويرجع يركن ويروح بيته 

ياسين: وريني كده الراجل ده علي الكاميرات

سعيد: بس ده موضوع كبير يا بيه 

ياسين: أنجز يا سعيد 

سعيد: ماشي يا بيه 

ياسين: ( خد وقت جامد جدا بس في الاخر جاب وش الحج صالح ده طلع حد غريب عليا ) لو حصل اي حوار بينك وبين رضا مش عايز حد يعرف أني كنت عندك هنا أتفقنا 

سعيد: طبعاً يا بيه هوا أنا مجنون

ياسين: ياله يا جميله

جميله: ياله 

ياسين: ( ركبنا العربية أتصلت على عادل )

عادل : ألو يا مستر ياسين

ياسين: اي يا عادل ولدتك عملت اي

عادل: الله يبارك فيك الحمد لله بقيت تمام

ياسين: طب كويس ربنا يتمم شفاها على خير يارب

عادل: اللهم امين ربنا يخليك يارب يا مستر ياسين

ياسين: قولي صحيح يا عادل انتا ساكن في -------------- صح 

عادل: اه صح 

ياسين: طب كويس عايز منك خدمه يا عادل تعملها 

عادل: دنتا لو عايز رقبتي يا مستر ياسين ربنا يعلم متغلاش على حضرتك

ياسين: ربنا يخليك خلاص نص ساعة وهكون تحت المستشفى أول ما اتصل بيك أنزلي 

عادل: ماشي تنور الدنيا يا مستر ياسين

ياسين: حبيبي يا عادل سلام 

عادل: سلام 

جميله : هتعمل اي ب عادل يا ياسين

ياسين: اهدي بس وخلي كل حاجه لوقتها (ولما وصلت أتصلت على عادل نزل بسرعه ) 

عادل: خير يا مستر ياسين

ياسين: أركب 

عادل : ماشي 

ياسين: أفتح اللاوكيشن اللي بعتهولك ده 

عادل: تمام

ياسين: بعيد عن منطقتك 

عادل : بالعكس قريب 

ياسين: عاوز معاك عشره ولا اكتر من العيال اللي هيا تربيه شوارع دي 

عادل: موجود بس ليه 

ياسين: صاحب الورشه دي أسمه رضا عايزه عندي في النهارده بليل وهديك انتا والرجاله دي مبلغ حلو 

عادل: ولو من غير فلوس يا مستر ياسين أعتبره عندك أن شاء الله

ياسين: أول ما يكون تحت أيدك أتصل بيا اقولك تجيبه على فين 

عادل: تمام

ياسين: خود الفلوس دي

عادل: معايا والله يا مستر ياسين

ياسين: ياض دي مش ليك دي للرجاله اللي هتيجي معاك لحد ما تشوف طلبات الناس دي اي ونفذ من غير ما ترجعلي وأنا هدفع تمام

عادل: تمام ماشي

ياسين: ياله سلام

عادل: سلام 

جميله: ليه عادل ليه مروحتش انتا ولا بعت حد من قسم الشرطة بعد كل اللي عرفته ده

ياسين: ليه مش أنا علشان اللي ورا رضا ومحمود اكيد عينه معايا مش عايز حد ياخد باله اني بعمل حاجه او واخد طريق يقوم قطعه ذاي كل مره عادل من المنطقة يعتبر وعارف مين ينفعه في القصه دي وهتكون سهله عليه كمان لو محمود ورضا سلمتهم القسم مش هعرف مين اللي بيعمل كل ده محدش منهم هيتكلم 

جميله: يعني محدش بيتكلم في القسم وهيتكلم معاك يا ياسين

ياسين: طبعاً لأن اللي بيسكت رضا ومحمود الفلوس وأنا هدفع اللي عايزينه بس اخد اللي عايزه

جميله : صح 

ياسين: ( رجعت البيت وكنت على نار مستني مكالمه عادل ب فارغ الصبر لحد ما أخيراً اتصل بيا) ألو 

عادل: الامانه معايا يا ياسين بيه

ياسين: الله ينور هبعت ليك لوكيشن تيجي عليه 

عادل : تمام ماشي سلام

ياسين: سلام

ياسين: جميله ياله 

جميله: عرف فعلاً يجيبه 

ياسين: جاي بيه كمان 

ياسين: ( وصلت نفس المكان اللي سائب في محمود لقيته نايم في الاوضه جوه ربع ساعة لقيت عادل طالع ومعاه رضا بس كان باين عليه أنه خد علقه موت رضا اول ما شاف وشي ) 

رضا: ابوس ايدك سبني عندي بيت وعيال 

ياسين: الورق اللي خرج من شقتي راح فين 

رضا: اقولك بس ليا طلب 

ياسين: اي

رضا: تديني نفس الاتفاق مع الطرف التاني

ياسين: اللي هوا مين 

رضا: ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ إلي اللقاء في الجزء القادم ❤️❤️

✍️ليل ادم ❤️💐

 •تابع الفصل التالي "رواية جميلة" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent