رواية ملكت الحمزة كاملة بقلم سندس احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية ملكت الحمزة الفصل التاسع عشر 19
حمزه بهمس… اطلعي عالاوضه
ملك بهدوء… حاضر
وسابتو وطلعت عالجناح
كلهم دخلو وقعد عالانتريه وسكتو
حمزاوي بقله حيله…. احنا هنعمل ايي
حازم بوجع… نا عايز اعرف ايي اللي وصل محمد لكده هفضل اسال لحد امته
جميله بدموع…. م وقتو يحازم نتا ويامن وعلي م وقتو خلينا فالمصيبه ديي اخوك مبينطقش
حمزه ولع سجاره وفضل ينفخ الدخان ببرود تام
يامن راح ناحيه اللي كان مديلو ضهرو وحط ايدو على كتفو وقال بهدوء… حمزه نتا متكملتش خاالص يحمزه اتكلم قول ايي حاجه
حمزه بتنيهده… حور نادمي زينب تاخد محمد على اوضتو وعرفيهاا معاد دواه
ووجهه نظرو ل جميله وقالل بسخريه… لانو لازم حد يهتم بيه وم هلاقي احسن من دادا زينب تعمل كد
حور بهدوء…حاضر ي ابيه عن اذنكو
وسابتهم ودخلت المطبخ عند زينب
جميله بدموع…. ليه كلكو واخدين عني الفكره ديي ليه نا ربتكو
حمزه بصراخ…. نتو اه ربتونا وخلتوناا نعيش معاكو فنفس البيت بس متنسوش نتو عملتو فينا ايي واذا كنتو نسيتو نا م هنسى ولا الناس هتنسى انناا اتربينا نص عمرناا فالملاجأ
علي بنغزه…. وبنتعاير يحمزه
حمزاوي بتعب ودموع…. كان غصب عني يحمزه غصب عني
حمزه بسخريه… بتقولي امي وصيتك عليناا صح تقوم تودينا الملجأ ولما حسيت بالذنب وانك شاركت فقتل عيلتي كلهاا قولت تيجي تاخدناا وتعيشنا معاكو ولما جيناا عيشناا فرقتو فالمعامله كل واحد بق يحب التاني على مزاجو واديناا بندفع تمن اغلاطكم وكل اللي عملتو معانااا
يامن باستغراب…. نا م فاهم حاجه فهمونااا
حازم باستغراب اكبر وخوف…. حمزه فهمني ارجوك
حمزه بدموع وهستريااا….. افهمكو حاضر لا نا ولا علي ولا محمد اخواتك
جميله بصراخ…. لا لا نتو ولادي ولادي يحمزه نتي وعلي
جميله جريت على حمزه وحطيت ايدهاا على بوقو وقالت بدموع…. لا لا يحمزه اوعى اوعى تقول حاجه
حمزاوي بوجع… سبيه سبيه يجميله خليه يطلع كل اللي فقلبو سبيه
علي بصدمه… نتا بتقول اييي
حازم بوجع حقيقي…. لا نتا بتكدب صح بتكدب نتا اخويااا يحمزه نتا وعلي ومحمد قول انك بتكدب قول
يامن قعد وحط ايدو حوالين راسو بوجع وتعب
حمزه مسح على وشو وقال ببرود…. لا بتكلم جد يحازم احنا م اخوات نتا وحازم ويامن وحور بس الاخوات لاكن نا ومحمد وعلي م اخواتكو
حازم حضن حمزه وقال بدموع…. لا لا حته لو صح نتا اخوياااا اخوياا نا
حازم فضل يهلوس بالكلام وايدو بترعش
يامن جري عليه ومسك ايدو وقال بخوف… حازم حازم نتا كويس
حمزه بخوف شديد…. ولا مالك حازم
حازم وقع عالارض
علي جري عليه وكلهم ميلو عليه عالارض
حمزاوي بوجع…. متوجعش قلبي عليك يبني قوم
جميله حضنت راسو بين ايدهاا وقالت بوجع…. قوم يحازم قوم قوم ع خاطر امك يحبيبي
حمزه سابهم وجري على اوضتو وجاب البخاخه
وطلعلهم
حطها على بوقو وبق م قادر ياخد نفسو
علي بدموع…. حازم قوم يحازم
يامن سندو وقومو وحطو عالكنبه وحضنو
حازم بتعب ودموع…. علي نتو اخواتي نتو متعرفوش نا بحبكو قد ايي نا بحبك اوي يحمزه
حمزه بوجع…. كفايهه لحد كد ع منخسرش بعض
وكان لسه هيمشي
يامن مسك ايدو وقال بدموع…. هتسبناا هتسيب اخواتك نتا ناسي وعودك ليناا هاا ناسي انو كلنا هنا بنحبك وانو احنا سند لبعض
علي بتاكيد والم…. احنا اخوات لاخر العمر ي يامن اخوات
حازم بدموع… ايواا ايواا احنا اخواتتت
حمزه ببرود…. ناا من صغري بقول عليكو اخواتي وحته لما جيت عيشت معاكو نتو اخواتي وغاليين علياا بس مقدرش اقعد هناا الفيلاا بدات تخنقني ونا م هقدر اقعد هنا
وسابهم وطلع فوق
جميله بلطم…. لا يحمزاوي حمزاوي متخلهوش يمشي ابوس ايدكو متسبونيش
حمزاوي سابهم ودخل اوضتو وحالتو كانت صعبه اوي
جميله قربت منهم وقالت بدموع…. نتو ولادي
علي مسح دموعو وقال بهدوء…. احنا م هننسااا يجميله انك ربيتناا هنا بس زي مقال حمزه
وقوم حازم وحط ايدو على كتفو ومشي بيه هو ويامن دخلوه اوضتو
حازم نام عالسرير بتعب…
يامن باس راسو وقال بحب…. ارتاح يحازم ومتفكرش فحاجه
علي بهدوء…. ايوا يحازم اعمل زيي مبيقولك بالظبط متشغلش بالك يحبيبي
حازم بدموع…. بس ناا بحب حمزه اوي وكمان محمد وحمزه غالي عندي اوي هو الوحيد اللي قريب مني فيكو دايماا فضهري وبينصحني ودايما مع بعض فكل حاجه بعد كل ده اكتشف انو م اخويااا
يامن بدموع…. بس بق يلااا احنا اخوات نتا فاهم وحمزه م اناني متخفش بس هو م دريان بحاجه دلوقتي لما يفوق هيعرف يتصرف
علي بهدوء… روح ي يامن اوضتك ونا هنام هنا مع حازم
يامن بهدوء…. طيب خلي بالك منو
علي اوم براسو
يامن باس راسو وحضنو وخرج
علي بمرح ع يخرجو من اللي هو فيه….. دنتاا خيخه اوي يلاااا وقعت من طولك اخيههه
حازم بصلو وقال بغيظ… اتلم ياض ع مزعلكش
علي راح رماا جسمو عالكنبه وقال باستفزاز…. ولا تقدر تعمل حاجه امال الموزه بتاعتك هتعمل معاها ايي
حازم حدف عليه المخده اللي جمبيه وقال بغيظ شدشد… نتا مالك لما نشوفك نتا يحلو هتعمل ايي
علي ضحك بصزت عالي وقال…. هعمل كتشير يخويااا
حازم بضحك…. عارفك صايع
علي بغرور… طول عمري يقلب اخوك
حازم بهدوء…. طب بقلك ايي نا هخرج دلوقتي
علي برفع حاجب… تخرج فين روحمك
حازم بغيظ… نتا مالك يلا
علي راح وقف عند الباب وقال باستفزاز…. طب شوف مين هيخرجك
حازم قام من عالسرير بتعب وراح عندو
علي بضحك…. يبني نتا م قادر تمشي هتروح فين
حازم ببراء… منا م هروح لوحدي
علي برفع حاجب…. ازاي يعني
حازم بخبث… نتا هتروح معايااا اشوف البت بتاعتي
علي بخبث اكبر…. ونا هستفاد اييي
حازم بضحك…. هخليك تشوف نوجتك يخويااا
علي بغيظ… نتا عرفت منين
حازم بضحك… يبني نتا مفضوح اوي
علي باستغراب… لا بجد مين قال
حازم بخبث… حور
علي بغيظ… كان لازم اعرف بس اما اشوفهاا
حازم بخبث… هاا هتروح معاياااا
علي بحيله… ماشي يعم يلااا
حازم بخوف…. بس حمزه لو عرف اني خرجت بحالتي ديي هيبقااا يوم اسود
علي بغرور… ثوثو سيبهاا عليااا نتا بس اخوك كفاءه
حازم بضحك… ماشي يغرورك
وطلعو بره الفيلاا راحو الجراش خدو عربيه وركبو ومشو
________________________________________
حمزه دخل الاوضه ورزع الباب جامد
ملك كانت قاعده بتذاكر واتخضت من صوت الباب
حمزه راح قعد عالكنبه بتعب وحط ايدو على راسو
ملك كانت عايزه تروح عندو بس خافت وكانت متردده
ملك بخوف وتهتهه…. ح ح حمزه… م.. م… مالك
حمزه رفع راسو وبصلها وشاور بصباعو بانهاا تيجي
ملك بلعت ريقها بخوف وراحت عندو
ملك بخوف…. نعم
حمزه حط دقنو بايدووو وقال ببرود…. لمي حاجتك
ملك قلبها وقع فرجلها ومكنتش قادره تتكلم
حمزه بزعيق…. اتحركي
ملك اتنفضت من مكانهاا وقاالتت بخوف ودموع…. ل ل ليه ي يحمزه ليه…
حمزه بغضب مكتوم…. م هعيد كلامي تاني
ملك بعياط…. خلاص اخر مره ع خاطري اخر مره
حمزه قام ومسكهاا من “فكهاا’ وقال بعصبيه شديده…. اقسم بالله وادي قسم يملك لو ملميتي هدومك دلوقتي حالا لتشوفي حمزه غير اللي واقف قدامك ده خالص
فاهمهههه
وزقهاا” بعيد عنو
ملك قعدت عالسرير وبقت تعيط بوجع……
ملك بوجع والم…. هتمشيني فين نتا عارف اني مليش غيرك واني مليش اهل صح
حمزه ببرود تام…. لاخر مره هقولك قومي لمي هدومك
هزعلك اوي يملك قومي
ملك بدموع وعند…. لا م هقوم نا مليش غيرك مليش غيرك افهم
حمزه راح عندهااا ومسك” ايدها وضغط *عليه. جامد
حمزه بعصبيه… برضو بتعاندي برضوو تمم اوي نتي مبتجيش غير بالطريقه ديي اساساا من عيوني حاضر
حمزه شدهاا ونزل بيهاا
ركبها العربيه وساق بيها
ملك برجاء ودموع…. خلاص والله وحياتك اخر مره يحمزه اخر مره
حمزه بجنان…. اخرسي اخرسي
ملك بدموع ووجع…. م هخرس هتسبني فين نا مليش حد
حمزه بغضب مكتوم…. هعلمك الادب وهعرفك ازاي تتعاملي ووتكلمي كويس وهخليكي تبطلي العند اللي نتي فيه ده
ملك مسكت ايدو وقالت بعياط طفله خايفه ابوهاا يسبهاا…. خلاص خلاص نا م هعند تاني معاك وهسمع كلامك وهقول حاضر ونعم منغير م اجادلك او اناقش
حمزه بسخريه… كل مره بتقولي كد كل مره….
ملك حضنتو ومسكت فيه جامد وهو سايق وقالت بوجع شديد… طب خلاص لو بتحبني متسبنيش يحمزه متسبنيش خلاص حرمت حرمت والله نا غلطت اني نزلت بمنظري ده غلط بس والله كنت خايفه اوي عليك
اسفه م هتتكرر تاني متسبنيش
حمزه بصلهاا بوجع شديد ومنظرهااا قطع قلبو اوي عليهاا بس طنش كل ده وقال ببرود…. لا هسيبك هسيبك يملك ع تتربي وتتعدلي
ملك دفنت راسها اكتر فحضنو ومسكت فيه اوي وتبتت فيه وكانت بتعيط
حمزه وصل وركن عربيتو
حمزه ببرود… قومي يلاا انزلي
ملك برفض ودموع…. لا لا م هسيبك حته لو نتا اللي عايز يحمزه نا بحبك
حمزه بوجع…. انزلي يملك متخلنيش افرج عليكي الشارع كلو انزلي
ملك بدموع… طب خلاص هنزل وهسمع كلامك حاضر حاضر بس اطلع معايااا ومتسبنيش
حمزه نزل وفتح باب العربيه بتاعهاا وشدها” ونزلهاا
دخل بيها العماره وركب الاسنسير وطلع بيهاا اخر دور
فتح باب الشقه ودخل
ملك مسكت فيه وقاالت بدموع…. خلاص ابوس ايدك
حمزه ببرود…ناا جبتك هناا تعيشي لوحدك وتفكري كويس
ملك قربت منو ومسكت وشو بايدهاا وقالت برجاء… لو عايزني ابوس على رجلك نا موافقه اقسم بالله بس م تسبني لوحدي نتا عارف اني بخاف ونا لوحدي
حمزه بهدوء…. فتره يملك فتره وهاجي اقعد معاكي
ملك بوجع شديد… طيب قد ايي
حمزه ببرود…. معرفش على زي متخلص
ملك حاوطت رقبتو بايدهاا وحضنتو وحمزه مسك وسطهاا وحضنها جامد ليه وقال…. لازم امشي
ملك بعدت وبصتلو فعيونو وقالت بوجع مكتوم…. ماشي هتيجي تشوفني
حمزه ببرود… اه
ملك بعدت عنو وحمزه راح عن الباب ولسه هيخرج
ملك بدموع…. متنسنيش يحمزه حتتك بتحبك اوي
حمزه طلع وقفل الباب بالمفتاح
حمزه وقف وراه الباب وقال بوجع… وحمزه بيحبك اوي يلوكي
حمزه نزل ركب عربيتو ومشي
……………………………………………
ملك بصت لتفسهاا وبصت حواليهاا وقعدت عالارض وضمت رجليهاا لصدرهاا وقالت بسرحان ووجع شديد… نا طول عمري غبيه غبيه اوي كنت مفكره انو نتا م هتسبني برغم اني متعباك اوي معايااا عارفه ودايما بغلط وبتستحملني بس فديي عندك حق تسبني لوحدي
ملك هناا لوحدهاا وم معاهاااا حد خالص حته حمزه
……. فضلت تعيط بصزت مكتوم اوي وتتنفض اوي فردتت جسمها عالارض ونامت
_______________________________
حازم بهدوء…. نتي فين
………
حازم بهدوء… طب نا بره اخرجي عايز اشوفك
……..
حازم بعصبيه خفيفه…. حياه انجزي
وقفل
علي بضحك… لا مسيطر ياض
حازم بغرور… حصلل
علي بغيظظ.. متتغرش اوي فنفسك كد بدل متديك خازوق ومتخرش
حازم لسه هيرد لامحهاا وهياا خارجه
حازم بغرورو…. بص عليااا واتعلم
وسابوو ونزل
علي بضحك…. صياد اوي يلااا
حياه وهيااا بتتلفت حواليهاا….. حازم في ايي
حازم بحب…. وحشتيني
حياه بكسوف شديد….. حازم بق
حازم بضحك على كسوفهاا. خلاص هسكت ع منظرك بيبقااا اووف وده هيخليني اعمل حاجه ناا هموت واعملها
حياه كانت هتمشي حازم لحقها ومسك ايدهاا وشدها ليه وقال بحده…. نتي عبيطه هتمشي وتسبيني
حياه بخوف من صوتو… طب خلاص وطي صوتك اخواتي جواه وامي
حازم شدها وراح ورا العماره ووقفو
حازم ببرود…. كد حلو
حياه بتوتر… في ايي قلقتني
حازم قرب منها وقال بحب…. مفيش كنت حابب اشوفك
حياه بهدوء… طب هتيجي امته ع ماما سالتني عنك
حازم بهدوء…. اسبوع كد ع الدنياا عك اوي معايااا فالبيت
حياه هزت راسهااا وسكتت
حازم حاوطهاا عالحيطه بايدو وقال وهوو بيبص لجسمهاا من فوق لتحت…. اللبس دهه للبيت ايي اللي يخرجك بيه
حياه بتوتر…. م م مهو نتا استعجلتني ف
حازم ببرود…. نا م هقولك هعمل فيكي ايي لو لمحتك بالقرف ده تاني بره بابا الشقه ع نتي عارفه نا ممكن اعمل ايي متنسيش اني خطفتك قبل كد وقدرت اعملهاا لاكن المرادي هزعلك اوي
حياه بدموع…. اخر مره
حازم مسح دموعهاا وقال بهدوء… اهدي خلاص متعيطيش حقك على راسي
حياه بدموع… حازم متكلمنيش كد ع هتكرهني فيك ونا م عايزه اكرهك نا بحبك بلاش تكرهني فيك
حازم ضمها لحضنو وقال بحنيه…. اسف م هكلمك كد تاني حقك علياااا خلاص
حياه بعدت عنو ومسحت دموعهااا وقالت بهدوء…. خلاص م زعلانه
علي بغيظ…. مخلاص يعم الحبيب
حياه اتخضت واستخبت ورا حازم
حازم بغيظ شديد…. في ايي يلااا م تحمحم ولا تكح
علي ببرود…. يلااا ع نمشي اتاخرناا
حازم بهدوء… طب روح ونا جاي وراك
علي بغيظ… اخلص
وسابو ومشي
حازم بهدوء…. نا همشي دلوقتي
حياه بحب…. ماشي ابقا طمني عليك
حازم باس ايدهاا بحب وقال…. حاضر يعيوني
وسابهاا ومشي ركب العربيه
حياه دخلت وقفلت الباب
………………
حازم بغيظ…. نتا بارد ليه
علي بعصبيه…. وحيات امك ولما حد يشوفك ونتا زانق البت هتعمل ايي
حازم بهدوء…. متخفش مفيش كاميرات والحته اللي وراه العماره مفيهاش صريخ ابن يومين
علي بحزم….. حازم مينفعش تقربلهاا كد حته لو غصب عنك افهم ده حرام لما تبقاا مراتك اعمل اللي نتا عايزو
حازم بضحك…. نفس كلام حمزه
علي ببتسامه…. امال م تؤام
حازم بحب… يريت كنت نا تؤم حمزه
علي بحنيه…. ربناا يخليناا لبعض يحبيبي
حازم بهدوء… يارب بص نا م هقدر اروح معاك لازم اشوف حمزه ونطمن على محمد واشوفوو هو م بيعرف بتكلم غبر معاياااا
علي بفهم… حاضر يحبيبي……
______________________________________
يونس بحنيه…. معلش يعمري اخر معلقه
هاجر بتعب…. يونس خلاص شبعت
يونس برفض….. لا لسه شويه
هاجر بتعب اكتررر….. والله م قادره حاسه اني هرجع من كتر الاكل
يونس حط الصينيه عالترابيزه اللي جمبهاا وقال بهدوء…. ايي اللي عمل فيكي كد يهاجر
هاجر بتنهيده….. ابيه ايهاب
يونس بعصبيه….. ده زودهاا اوي
هاجر بخوف…. اهدا ي يونس حقو ونا مسامحه
يونس بجنان…. نتي بتقولي ايي نتي م شايفه حالتك ولا جسمك
هاجر بدموع…. حقو ي يونس ايي اخ هيشوف اللي شافو ايهاب كان هيعمل كد واكتر
يونس باستغراب…. هو اييي اللي شافو
ايهاب ببرود… شوفت الهانم وهياا فحضن الدكتور اللي عالجهااا انهارده فنص الشارع
يونس بصدمه…. نتاا بتقول اييي
هاجر بدموع وخوف….. هو س ساعدني المستر كان بيتحرش بياااا وسكتلوو كتير بس اتمادى اوي ونا خوفت اتكلم لانو محدش هيصدقني ولو جيت وقولتلك ي ايهاب كنت هتضربني وهتمنعني من تعليمي ف سكت ومردتش اتكلم بس حور صاحبتي عمل معاهاا كد مسكتتش واخوهااا الكبير اتصدرلووو وضربوو بس كان زمان الحوار ده بس هيااا خدت عند المستر نبيل اللي جمبو ف شافتو وهو ماسك ايدي غصب عني راحت اتكلمت قدام اخوهاا اللي هو الدكتور علي ف هو اتحمق لانو عرف انو عمل كد مع حور ف ضربوو ونتا لما شوفتني فحضنو نا كنت بتخانق معاه م اكتررر
ايهاب بصدمه….. هو عمل كد مع حور
هاجر بدموع… اهو ناا اتخانقت ف اخوهاا ع كان هيجبلي مصيبه والبناتتت هتتكلم علياااا بسهو اتعصب مني
يونس بجنان…. ازاي يحصل معاكي كد واحناا منعرفش ازاي
هاجر بانهيار ودموع… اقول ايي ايهاب اللي دايماا بيضربني على اقلل حاجه بعملهاا ولا كاني طفله بيعاقبني ولا الخول اللي رباه جواياا
ايهاب قرب منهاا وخدها فحضنو وديي تقريباا كانت اول مره ايهاب يحضن هاجر فيهاا
هاجر حضنتو جامد واتمسكت فيه اوي
ايهاب بحنيه…. اهدي خلاص اهدي كان لازم اعمل كد وخصوصااا انك في ثانوي نا شايف احوال البنات اليومين دول من حقياخاف عليكي يهاجر مني حقي ابوكي وصاني عليكي قبل ميموت نا عارف اني قسيت عليكي كتير وجرحت كتير بس نا كنت بتوجع اضعاف وجعك لما بضربك نتي حته مني يهاجر
هاجر بدموع…. عارفه ي ابيه عارف ونا م زعلانه منك
يونس راح جمبهاا وحضنهاا جامد وقال بحب…. كد صافي يلبن
ايهاب بحب وابتسامه… حليب يا اشطاا
هاجر بقت فحضن اخواتهاا الاتنين وقالت بحب…. ربنا يخليكو ليااا
يونس باس راسهااا وقال بحنيه… احنا ملناش غيرك يبتت
ايهاب لسه هيرد الباب خبط
ايهاب بهدوء…. يونس روح افتح
يونس اوم براسووو وراح فتح
هاجر بحب….. بحبك اوي ي ابيه
ايهاب حضنهاا وقال بحب اخوي…. ونا اكتررر يقلب اخوكي
يونس دخل وكان معاه علي
هاجر بصت ل ايهاب بخوف
علي بهدوء…. حور كانت عايزه تطمن عليكي
حور جريت عليهااا وحضنتهاا وقالت بزعل عليهاا… حبيببتي يغاليهه عامله ايي
هاجر حضنتهاا وقاات بهمس…. ايي الللي جاب اخوكي
حور بهمس….. ده احق نفسو فاخر لحظه كان حاي لوحدو واخوكي لو شافو هنا لوحدي كان هيعلقو ف رن علياا وقالي تعالي ع محدش يتكلم معاه
ايهاب كان فعالم تاني كان باصص ل حور وعلى رقتهاا وجمالهااا وسرح فيها
يونس بهدوء….. طيب نسيبهم لوحدهم ي ايهاب
ايهاب فاق وقال بهدوء…. تمم
وطلعو هما التلاته بره
حور بخوف من ردت فعلهاا…. هاجر علي عايز يطلب ايدك
هاجر بصدمه…. نتي بتقولي ايي
حور بخوف…. هاجر علي حبك والله و
هاجر بحده… لا علي م بيحبني ولا عمرو هيحبني نا صعبانه عليه.م اكترر
حور برفض… لا صدقيني بيحبك نتي مشوفتيهوش وهو بيتكلم عنك
هاجر بدموع…. ونا م موافقه
حور بدموع….. يبت نتي م بتحبيه
هاجر ببرود….. كنت اديكي قولتي ودلوقتي شيلت الحب ده من دماغي
__________
علي بهدوء…. عرفت انك ظابط شاطر اوي
ايهاب ببرود….. طول عمري
علي بهدوء…. نا كنت طالب القرب منك
ايهاب ببرود…. ف مين
علي بخوف….. انسه هاجر
يونس دخل وهو شايل صنيه شاي ركنهاا وقعد وسطهم
ايهاب بهدوء…. طيب سبني افكر
علي اتصدم من ردو بس حاول ميبينش وقال…. تمم خد وقتك
ايهاب بتسامه… اشرب شاي الشاي بتاع الواد يونس حلو اوي هيعجبك
يونس بغرور…. كلهم بيقولو كد اشرب اشرب وقول رايك
علي ضحك عليه وخد كوبايه وشرب
ايهاب بصلو وقال بصدمه…. ايداا
يونس باستغراب….. في ايي
علي بقرف…. نتاااا حاطط ملح
ايهاب ضحك على رياكشن وشوو وقال….. م بقلك الشاي بتاعو كد
يونس مصدقش وخد كوبايه وداق
تفهااا بعيد وقال بحرج…. نهار اسود معلش سامحني ونبي.
علي تقريباا جالو تشنجات فوشو وبق شكلو يضحك اوي
يونس بحرج شديد… والله مشوفتوو نا افتكرو سكر
علي بهدوء…. ولا يهمك ولا يهمك
حور يحور.
ايهاب بسرعه… متخليهاا قاعده مع هاجرر
علي باستغراب من ردو واستغرب اكترر لما قام من عالكنبه اول م نادم
حور خرجت وقالت بمرح…. ايي يشباب شايفكو اخدتو على بعض
علي بهدوء…. اه ده اخوات هاجر طيبين اوي وذوق اوي
هاجر بصت ل ايهاب وقالت… يشكرو والله
ايهاب هنا اتسمر مكانو ومكنش قتدر ينطق
علي بهدوء… استاذن ناا يريت ترد عليااا ومتنساش
يونس بابتسامة…. حاضر هرد عليك باذن الله
علي خد حور ومشو
يونس لم الكوبايت ودخل المطبخ
ايهاب بهيام….. ايي البت ديي عيونهااا فيهم اييي
_____________________________________
ملك كانت قاعده عالكنبه وماسكه رجلهاا بايدهااا
ودموعهااا نازله على خدهاا
ملك بدموع….. ده مفركش يتصل بيااا اليوم عداا والمرفوض يطمن عليااا
هو ناا وحشه اوي كد
فضلت تعيط وتشهق بصوت عالي ووشهاا كلو ورم وتحت عيونهااا اتنفخ اوي وكلو بق احمر من كتر العياط
قامت جابت دفتر وقلم ورجعت قعدت تاني
فتحت المذكره وبدات تكتب فيهاا
(حمزه كل حاجه ليااا متخيلتش انو يسبني بسبب غلطه زي ديي نا اه غلطانه وبعترف بكده بس م لدرجه انو يبعدني عنو ويسبني نااا بحبو اوي فتحت عيني عليه هو اللي رباني لت يعرف قد ايي نا بحبو مكنش سابني لوحدي كنت دايماا ببجح فيك وبعند معاك ع بحبك وكنت بحب غيرتك اوي عليااا بس متخيلتش انهاا ممكن تعمل فينا كد ناا بجد قلبي واجعني وحاسه اني هموت وحاسه زيي ميكون حد ماسك قلبي بايدو وضاغط. عليه جامد وبيشدو بالبطي خالص حاسه اني روحي بتطلع مفيش مبرر للي عملتو يحمزه كان ممكن تضربني تزعقلي مكنتش هزعل كد بس نتا وجعتني اويي مكنش ليااا غيرك يحمزه نا معنديش اخوات ولا اهل يقفو فضهري وسبتني بحبك اوي يحمزه بحبك اوي) وقفلت مذكرتهاا وسندت باديها عالتربيزه وبقت تعيط
حست انهاا عايزه ترجع بس طنشت بس لاقت نفسهاا بترجع بجد جريت عالحمام
فضلت ترجع اوي
بعد خمس دقايق خرجت وهيااا وشهاا احمر وبتنشف وشهاا
قعدت عالكنبه بتعب
وبقت ماسكه راسهااا
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية ملكت الحمزة ) اسم الرواية