Ads by Google X

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني 2 الفصل السادس عشر 16 - بقلم ريتاج محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية قسوة الحياة (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ريتاج محمد

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني 2 الفصل السادس عشر 16

 )السادس عشر قسوة_الحياة٢ 

بدر وهي بتُنطر ايدة من على كتفها وبعياط مش عارفة هي بتقول اي : مكنتش اقصد والله...مكنتش اقصد اع..ومكملتش باقي الكلمة كان يزن حضنها وهي بتحاول تبعدوا وهو متبت فيها جامد عشان يهديها 

يزن بهدوء وهو باصصلها وحاضنها وهي بتحاول تزقة جامد اويي :اهدي بقىَ ...اهدي ..مفيش حاجة حصلت لكل الي انتِ بتعملية داا ..اهدي 

وهي مكملة تزُق فية ومش راضية تهدأ 

يزن بهدوء:بدر متخلينيش اقلب على امك اهدي ونتفاهم ونشوف انتي هببتي اي وصلك للمرحلة دي 

وبدر بتزق فية ومبتردش

يزن بعصبية:بتتتتتت اركزيي كدا.. شغل المجانين دا مش معايا ...اهدي بدل ماديكي كف يرجع عقلك فِي مكانة من تاني ....!؟؟

وبدر ولا هاممها وعمالة تزُق فية 

يزن :بقى كدة..؟؟!

_لا رد 

يزن:طيب تمام اشطة اويي خليكي بقى كدة لحد الصبح ولو عملتي اييييييييييييه منيش متحرك يلااا 

عند بعند بقى ...كدة كدة بقى انا مش خسران حاجة حتى القاعدة كدة عجباني اووي

بدر وكأنها حست بالي قالة فهديت وبدأت تفوق لما سمعتة قال :ايوة كدة اهدي ومتتحركيش عشان اسيبك 

خليكي شاطرة ..

بدر بدأت تهدا وحدة وحدة لحد م هديت تماما 

واستكانت ف حضنة 

يزن بعد عنها بعد ما اتأكد انها هديت قام جاب كرسي وحطة قدام السرير بتاعها وقال بجدية:زي الشطارة كدة تحكيلي كل حاجة واي اليي حصل وصلك الانهيار دة 

بدر بهدوء وهي بتمسح وشها بكفيها الاتنين زي الاطفال :مفيش حاجة ..

يزن بتحذير:بدر..!!!

بدر بهدوء:مفيش حاجة ييزن صدقني 

يزن:بدر انجزي عشان مزعلكيش 

بدر :طب لو حكيتلك هتساعدني ..؟؟

يزن:مش هتأخر لحظة ها بقى احكي ..

بدر عينها بدأت تلمع بالدموع تاني 

يزن بتحذير:لو دمعة نزلت هكتفك تاني ونتِ حٌرة 

بدر وهي بتربش بعيونها كذا مرة ورا بعض :خلاص خلاص بص انا كنت قاعدة عالموبايل والباب خبط و..........فنزلت الشارع ونا بعيط ومعرفش بقى بس انا بجد خايفة اويي يكون مات كدة انا هدخل النا مهما كان هو زبالة مينفعش اموتة 

يزن بتفكير:ونتِ متأكدة يعني أنك قتلتية ما يمكن يكون عايش....؟؟

بدر :لا منا ضربتة بالسكينة فبطنة 

يزن:ف بطنة ....اممم ....طب مش فاكرة عند انهي ناحية بالظبط

بدر:...تؤ 

يزن:في احتمال يكون عايش ...وفي احتمال يكون ميت ...انتي قولتي انك سايباة ف الشقة عندك صح 

بدر بخوف:اة لية 

يزن :تعالى 

بدر:رايح فين 

يزن وهو بيشدها من ايدها ونزل بيها وركب العربية وساق عند بيتها وطبعا هي كانت بتوصفلة الطريق 

____________________

عند اياد ونور ف المطبخ 

اياد بجدية:سيبتي القاعدة ومشيتي لية ...؟؟

نور:مفيش حسيت اني تعبانة فقومت اريح لية ...؟؟!

اياد بسخرية وهو باصص على رخامة المطبخ:وهو الي بيريح ..بيرح بردك على رخامة المطبخ وجبنة وحلاوة ..؟

نور :ونتَ مالك نت انا بريح كدة 

اياد بحدة :اية انتَ مالك دِ انا دكتورك في للجامعة يهانم 

نور:يخي اتوكس بلا دكتور بلا بتاع دنتَ هتلاقيك واخدها واسطة وربنا 

اياد بحدة :واسطة ......ماشي ماشي يانور هبقى اوريكي بقى مين الي هيحتاج الواسطة والله لتوصى بيكي 

نور بعند:أعلى مافخيلك اركبة ياحبيبي مبخفش

اياد :يارب 

نور باستغراب:يارب اي...؟؟!

اياد بصرامة:يارب اخلص منك ومن غبائك 

نور:طب غور لو سمحت من هنا 

اياد:ولازمتها اي لو سمحت بقى ..؟؟

نور:اهو كيفي كدة بقى 

اياد :انا خراج يختي شوفي انتي كنتي بتهببي اي

نور لفت عشان تكمل عمل السندوتشات على اساس انة خارج لقت اياد باسها على خدها بسرعة أوي وقال وهو خارج:علفكرة انا بقيت احب الحلاوة بالجبنة عقبال ماتعمليها ونتِ فِ بيتي 

نوري بصدمة وايدها على خدها:ايدة ..!!!هو عمل اي ..؟؟!

الكلب الحيوان الرمة الزبالة دَ اما اشوفة وربنا لطلع عين الي جابوة هو مش شايف الخمار ولا اي ولا هو مش مالي عينية الحيوان ابن 

....و وبعدين يقصد اي يعني ب عقبال ماتعمليها فبيتي دي هو مفكر اني ممكن اقبل بواحد شبة. البرص زية كدة ...منكرش اني اه بح....لا لا استغفر الله دا انسان شبة الاركيوبتركس مينفعش اقول كدة ...كدة ربنا مش هيحبني 

استغفر الله الواحد بيفضل يجمع فحسنات طول السنة 

وييجي واحد فيوم يخليني اوزعهم على شجرة عيلتة كلها بالتساوي فرد فرد  

سارب توب علينا 

وخرجت وهي في ايدها طبق الاكل عشان تروح اوضتها 

وعشان المطبخ تخرج منة لازم هتعدي من قدام الريسبشن ووهي خارجة. ومعدية وبتكلم نفسها وتشتم فية لقت الي بيقول لها بضحك وصوت عالي:اي يا ماما بتكلمي نفسك كدة لية اتجننتي خلاص هههه.؟؟!

بصت لقتة اياد خدودها احمرت بسبب انة نعتها بالمجنونة قدام كل الي كانوا قاعدين وبصتلة من فوق لتحت وقالت ببرود.. 

 

  •تابع الفصل التالي "رواية قسوة الحياة" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent