رواية ملكت الحمزة كاملة بقلم سندس احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية ملكت الحمزة الفصل العشرون 20
محمد كان قاعد فالجنينه وباصص للسمااا
حور بصت مالشباك لاقتوو واقف لوحدو لبست اسدال ونزلت طلعت الجنينه وراحت وقفت جمبو وربعت ايدهاا وقالت بهدوء….. ناا الوحيده اللي معرفش حصل ايي لكل ده بس تعرف يمحمد احنا هناا كلنا بنحبك اوي ومنقدرش على فراقك نتا مشوفتش اخواتك كلهم مشوفتش حالتم كانت عامله ازاي دول بيحبوك اوي
محمد بصلهاا ورجع. بص للسما تاني
حور بدموع…. عيط يمحمد لو ده هيريحك عيط ونا جمبك اهووو عيط وطلع كل الكبت اللي جواك اياك تكتم نتا كد هتموت الف مره. طلع كل اللي فقلبك يحبيبي اييااا كان ايي اتكلم زعق وهد الدنيااا بس متسكتش
محمد عيونو دمعت بوجع اوي
حور وقفت قصادو ومسكت وشو بايدها وقالت بحب ودموع…. اتكلم يمحمد نا سامعك اتكلم قول ايي واجعك قول
محمد بوجع شديد… قلبي قلبي يحور
حور بفرحه كبيره…. اتكلم قول سمعاك
محمد بدموع….. هتكلم اقول ايي يحور هقول ايي مفيش حاجه توصف اللي جوياااا مفيش
حور حضنتو وقالت…. لا اتكلم طلع كل اللي فقلبك
محمد بوجع… مصدوم مكنتش اتخيل يحصل كد
مكنتش اتخيل خالص طول عمري كنت اكرهه حمزه واخواتي كلهم لدرجه انو كنت عايز اقتلهم وبشوف دلوقتي خوفهم وزعلهم عليااا بتسحقر نفسي مكنش في حل غير اني ارتاح يحور
حور بعدت عن حضنو ومسكت ايدو وقالت بتفهم… كمل كمل يحبيبي
محمد بدموع…. موجوع اوي لا نتي طلعتي اختي ولا اخواتي اللي جوه يعني عايش عاله عاللي حوالياااا اخواتي حمزه وعلي بس تعرفي هماا كونو نفسهم انماا ناا كنت دايما باكل واشرب واتخانق كمان فيهم
حور بصتلو بصدمه كبيره بس حاولت متبينش لحد مطلع محمد من حالتو
حور بهدوء وحب…. انسى يمحمد انساا نتاا اديك شوفت خوفنا وحبناا عليك احنا اخواتك فاهم نتا اخويااا وكلناا اخوات يمحمد
محمد بوجع…. م قادر انسى ولا اهلي اللي ماتو غدر انسى ازاي بس
حور بدموع…. لا هتنسى تعالى معاياااا
حور مسكت ايدو ودخلت بيه الفيلاا ووقفت فنص الريسبشن وفضلت تنادم بصوت عالي اوي
حور بزعيق….. يخلق ياللي هنااا تعالو
جميله وحمزاوي طلعو على صوتهاا بخضه
حمزاوي بخضه…. في ايي يبت
حور بفرحه…. محمد بيتكلم يجماعه
جميله بصدمه…. نتي نتي بتتكلمي بجد
حور هزت راسهاا ب اه
حمزاوي قرب من محمد ومسك وشو بايدو وقال بفرحه كبيره….. ياااااه اخيرا فرحتي قلبي
وخدو فحضنووو
جميله بقت تزغرط بصوت عالي اوي
محمد بهدوء…. بابا ناا عايز اشتغل
جميله بفرحه… ومالو يقلب امك ومالو
حمزاوي بابتسامة……. شاور بس وناا تحت امرك
محمد بهدوء…. عايز اتدرب مع حمزه
حور بفرحه….. ناا هرن عليه دلوقتي هخليه يسيب كل حاجه ويجي وبعدين لازمن نحتفل واه عايزه هديتي
جميله باستغراب…. هديه ايي يبت
حور بغرور…. هديه تشكروني فيهاا ع نا اللي خليت الحلوف ده يتكلم
محمد مسكهاا من كتفهاا وقال بغيظ…. يبت اتعدلي م اول متشطحي تنطحي
حمزاوي ببسامه…. اطلبي اللي نتي عايزاه يحببتي
حور جريت على حمزاوي وحضنتو وقالت بحب…. ربنا يخليك ليااا يجابر بخاطري دايماا
جميله قربت من محمد وحضنتو اوي وقالت بدموع…. سامحني يمحمد سامحني لو جيت عليك
محمد باس ايدهاا وقال بدموع…. نتي اللي تسامحيني يجميله ناا اللي غلطان متزعليش مني
جميله بحب… عمري مزعل منك دنتاا ابني
حور بهدوء…. نا هرن على حمزه ييجي هو ويامن وعلي وحازم
حمزاوي اوم براسوو وحور خرجت الجنينه ورنت على حمزه
حور بفرحه…. ابيه حمزه عندي ليك خبر هيرفحك اوي
………
حور بحب….. محمد اتكلم وعايزك ضروري
……
حور بهدوء…. ماشي يحبيبي مستنيينك
…..
وقفلت معاه ولسه هتدخل لاقت رقم غريب بيرن عليهاا
حور استغربت وردت
حور بهدوء…. الوو ايواا مين
ايهاب بهيام….. م عارفه صوتي
حور باستغراب…. ونا اعرفك منين مين
ايهاب بهدوء….. نا ايهاب اخو هاجر
حور عضت على شفايفهااا بخجل وقالتت…. ايوا ازيك يحضرت الظابط.
ايهاب بتوهان…. قوليلي ايهاب مبحبش الالقاب من الناس اللي بحبهاا
حور بخجل…. طيب في حاجه
ايهاب بحرج…. هو هو ناا ممكن اقابلك
حور بتفكير…. تمم ماشي بس فين
ايهاب بفرحه… ف……. هستناكي بكره عالعصر
حور بهدوء…. تمم ماشي هقفل دلوقتي
ايهاب بهيام…. ماشي باي
حور قفلت وخبت وشهاا بين ايديهااا وقاالت بكسوف….م عارفه مالي كد اووف اهدي يحور نتي م بتوقعي بالسهوله ديي
ودخلت جوه
_____________________________________
حمزه كان لسه هيطلع من مكتبو قابل حازم فوشو
حمزه بسرعه…. لو علي هنااا خليه ييجي بسرعه عالفيلاا ورن على يامن وتعالى يلاا معاياااا
حازم بقلق… في ايي حصل اييي
حمزه بفرحه…. محمد اتكلم
حازم بنفس الفرحه…. نتا بتتكلم جد
حمزه سحبو من ايدووو ومردش عليه
طلعو القسم بتاع علي لاقوه معاهه مريضه
حمزه راح عندو وشدو وطلع لبره
علي بغيظ وحمزه مجرجرو…. حمزه في اييي
بتجريني ليه
حمزه بسرعه…. لازم نروح الفيللا دلوقتي
نزلو من المستشفى وركبو عربيتهم وراحو الفيلااا
____________________________________
يامن كان قاعد عالقهوى فوسط البلد وكان بيشرب قهوه وسجاير
فونو رن وكانت مريم
مرديش يرد عليهاا وكرفلهااا
رنت تاني راح فتح عليهااا
يامن ببرود….. عايزه ايي
مريم بتوتر…. نا بره قدام القهوه اطلع
يامن قام من عالكرسي بعصبيه وقال…. نتي عبيطه نتي ازاي تيجي القهوه هنا
مريم بخوف…. طيب اطلع عايزاك
يامن قفل فوشهاا
ولم حاجتو وطلع لاقهاا واقفه
مسكها من ايدهااا وربكها عربيتو وساق. ومشي
مريم بخوف…. نا نا
يامن بزعيق…. نتي ايي نتي اييي نتي كد روشه يعني عايزاني اغير واطربق الدنياا عاللي فيهاا تقومي جايه القهوه
مريم بهدوء…. نا لسه طالعه من الدرس ولاقيتك قولت م هينفع اروح وحدي
يامن بعصبيه….. الساعه سته المغرب وم هتعرفي تروحي لوحدك عبيط ناا ع اصدق كدبك هاا
مريم بدموع…. يامن بطل طريقتك دييي
يامن وقف العربيه وركن ع جنب واتعدل وبصلهاا وقال ببرود…. مالهاا طريقتي
مريم قربت منو ومسكت ايدو وقالت برجاء…. نا بعترف اني غلط ي يامن لاني اخترت دراستي ورفضتك بس بجد نتا حطيت نفسك فمقارنه فحاجه مكنش ينفع تقارن نفسك بيهاا خالص
يامن سحب ايدو وقال ببرود…. كلامناا انتهى يمريم واظن سمعتي ردي
مريم بدموع…. هتقبل اكون لحد غيرك
يامن ببرود…. اه
مريم بوجع….. طيب اديني فرصه ي يامن فرصه اظن اني من حقي
يامن بتفكير….. تمم وناا موافق
مريم مسحت دموعهااا وقالت بفرحه… بجد
يامن قرب منها ومشاا ايدو على وشهاا وقال…. بس تعليم بره لا
مريم بحب…. ونا موافقه
يامن قرب منهاا وباسهاا فخدهااا برقه وقال….. هظبط اوموري فالبيت وهحدد يوم واجي اخطبك
مريم بفرحه كبيره…. بجد ي يامن
يامن بحب…. بجد يقلب يامن
مريم حاوطت رقبتو وحضنتو وقالت…. نا بحبك اوي
يامن بحنيه…. ونا بعشقك
مريم لسه هترد فون يامن رن
بعد عنهاا ورد وكان حمزاوي.
يامن بهدوء…. ايي يحج
………
يامن بعدم تصديق…. بجد
……..
يامن بفرحه….. نا جاي حالا
مريم باستغراب…. في اييي
يامن دور عربيتو وساق بسرعه
يامن بفرحه…. محمد اتكلم
مريم ببتسامه…. طب كويس الحمدلله
يامن بهدوء….. هروحك دلوقتي وهطلع عالفيلا
مريم برفض… لا هشوف خالتو جميله وهطمن على محمد
يامن بحده…. قولت هروحك
مريم بزعل… خلاص ماشي
__________________________
الحارس…. باشااا الرجاله كانو ورا حمزه الراوي زيي محضرتك طلبت بالظبط ووصلو لعماره ف اكتوبر
مرسي بخبث….. حلو اوي خلي الرجاله محاوطين العماره كلهاا
الحارس…. اومرك يباشاا
وسابو وخرج
مرسي لف بالكرسي وقال بضحك.. شر…… انتقامي لسه مخلصش يبن الراوي هخليك تندم ندم عمرك
…..
وقام وخد سلاحو وحطو فجيبو ومشي ركب عربيتو وطلعو ورا الحرس بتوعو
______________________________
ملك قامت من عالسرير بتعب شديد
جريت بسرعه عالحمام وفضلت ترجع
بعد وقت خرجت ووشهاا اصفر اوي
قعدت عالسرير ومسكت فونهاا ورنت على حمزه
بس كنسل عليهاا
اخر مزهقت رمت فونهاا وحضنت نفسهاا وقالت بوجع…. ناا م عايزه اكون وحدي تعالى يحمزه تعالى
.. وسمعت صوت جاب من البلكونه بس طنشت
اول مره
الصوت علي اوي
ملك بخوف… مين مين هناا
مرسي نط من البلكونه ودخل وقف فوشهاا
ملك برعب ودموع….. نتا نتا نتا مين
مرسي بخبث…. نا مين ميهمش
ملك بخوف شديد…. نتا دخلت هنا ازاي وعايز ايي
مرسي شد الكرسي وقعد عليه وقال بخبث كبير…. بصي ناا م عايز حاجه بل بالعكس نتي اللي عايزه
ملك بدموع…. نا خايفه نتا مين وبعدين هعوز منك نتا ايي
مرسي بمكر…. نتي م عايزه تعرفي اهلك
ملك استغربت وقالت…. مين
مرسي بخبث…. نتي ليكي ام واختين واخ
امك اسمهاا حوريه واختك حياه وعندك توام نور وسليم
ملك بنهيار… نتا كداب
مرسي بضحك خبيثهه….. ده اللي هيقول ناا بكدب ولا م بكدب
وخرج ملفات ليااا ول حوريه وصور ليهاا وهياا عندهاا 12سنه فحضن حوريه
ملك بصدمه ووجع…. نتا تعرف مكانهم
مرسي بمكر…. اه تحبي اوديكي
ملك بدموع….. اه
مرسي بخبث… تعالي
_________________________________
حمزاوي وجميله ومحمد وحور كانو قاعدين بياكلو عالسفره
حمزاوي ببتسامه….. كل يحبيبي نتا عيانن ولازم تتغذى كويس
محمد بحب…. باكل اهو
حور بمرح…. اه كل كل الاكل دهه م هتلاقيه غير على رمضان بعيد عنك اصلا المحشي مانعينو هنااا ناس مفتريه
جميله بغيظ…. لسانك ده عايز قاطعو يبنت جميله
حور لسه هترد
الشباب كلهم دخلو
كلهم قامو
حمزه راح ناحيتوو وحضنو اوي
حمزه بحب…. حمدالله على سلامتك يقلب اخوك
محمد بحب اخوي…. الله يسلمك يحمزه
يامن قرب منو وحضنو جامد وبعديهااا علي وحازم
حمزاوي بفرحه…. ناا مبسوط اوي بلمتكوو ديي ربنا يديم لمتكوو يحبايبي
جميله بدموع…. م قولتلك يحمزاوي اللي هيلم العيله ويجمعهااا ويقدر يعمل كد هو حمزه مصدقتنيش
حازم بحب…. بقلك ايي بق احنا هنسهر للصبح
محمد بمرح… اكيد يبروو عايز العب بلاستيشن
علي بغرور…. جيت فملعبي تعالى ونا هقطعك كد
حور جات ووقفت فالنص مبينهم وقالت باستفزاز…. يلاااا كل واحد فيكو ايدو على خمسوميايهه نتا وهو
على سكعهااا قلم على قفاهااا
وحازم ضربهاا على وشهاا بهزار….
يامن بغيظ…. ليه يختي انشاء الله
حور بغيظ منهم…. ناا اللي خليت الحلوف اللي كنتو هتموتو وتخلوه يتكلم ناا خليتو يتكلم
محمد مسكهاا من قفاهااا وقال بغيظ…. تصدقي بالله م في حد هناا غيرك حلوف يحلوفه
حمزه بضحك… خلاص يعم سيبهااا سيبهاا هو احناا عندناا اغلاا منهاا البقره ديي
حور لوطت وشهاا وقالت…. يوووه حته نتا ي حمزه
حمزاوي راح عندها وحضنهاا وقال بتهديد وضحك… بس ياض منك ليه اللي هيزعلهاا هموتو
حور بغيظ فيهم…. ايواا يحمزاوي يحبيبي نتا ياللي دايماا جابر بخاطري
جميله بغيظ…. ابعدي عن حوزي يبت نتي
حور طلعت لسانهاا وقالت…. ده ابويااا يجميله
يامن ضرب حازم على دارعو وقال بغيظ…. ولا فين الحجات اللي قولتلك عليهاا ع تجيبهاا
حازم بغيظ… طب متضربش رايح اجيبهااا عيل رخم
وسابهم وطلع اوضتو
حمزه باستغراب…. حجات ايي ي يامن
يامن ببتسامه…. هتشوفو دلوقتي
حازم جه وجاب كيس كبير ومليان
وفضااا عالسفره
وكان زينه وصواريخ
حمزه مسك صاروخ…. وقال بحب…. بمناسبه رجوعك يقلب اخوك
كلهم خدو الكيس وخرجو الجنينه
وحمزاوي وجميله وقفو وراهم
حمزاوي حط ايدو على كتف جميله وقال بحب كبير…. شايفه يجميله شايفه الحب اللي فعنيهم
جميله بقت تبصلهم بحب كبير.
حور كانت ماسكه صاروخ ولسه هتفرقعو علي مسك ايدهاا وقال بغيظ…. نتي عايزه تجيبلناا مصيبه يبت نتي
حور بعصبيه… نتا مالك اوعى
سحبت ايدها وجريت بعيد عنو وولعت الصاروخ ورمتو تحت يامن
حور بزعيق وضحك…. حاسب ي يامن
يامن بصلها ولسه هتيكلم الصاروخ ضرب
يامن جري عليهاا وهياا فضلت تجري منو
حمزه حط ايدو على كتف محمد وقال بحب….. قالولي انك عايزني
محمد بحب…. اه كنت عايز ادرب معاك
حمزه بفرحه…. حاضر امته متحب تبدا قولي
لسه هيرد عليه
يامن كان ماسك حور من قفاهاا ومجرجرهاا
شدها وحطهاا فالنص وهماا اتلمو حواليهاا وبقت زي الفار اللي وقع فالمصيده
حور بخوف…. ايي يشباب دناا اختوكو الوحيدهه طيب
علي بغيظ….. م هياا ديي المصيبه
يامن بغيظ اكبر…. بتولعي الصاروخ تحت رجلي يحور
محمد بضحك…. خلاص يعم نتا وهو سيبوهااا
حور قالت ببراء… ربنا عالظالم والمفتري
حازم ضربهاا بخفه على وشهاا وقال…. اه منك تعملي العمله وتنكري
حور حضنت حمزه وقالت برجا.ء…. خليهم يسبوني خلاث حرمت.
حمزه حضنهاا وقال بحب…. اللي هيرقبلهااا هولع فيه
علي ضربهاا على وشهاا وقال بغمزه… ابسط يعم شوفي مين بيحميك حمزه الراوي يبختك
حور بتصنع الخوف… طب ايي م هتدوني فلوس عايزه اجيب ليب جلوس حيات ابوك يشيخ وعايزه اجيب ماسكرااا
يامن طلع فلوس من جيبو ومد ايدو ليهاا وقال بحب…. خدي يستي عنيناا ليكي يست حور
حور خدتهم منو وحضنتوو وقالت بحب كبير….. بحبكوو اوي ونبي
وحازم طلع فلوس من محفظتو واداهاا
حور بفرحه….. يلهوي ربناا يخليكو لياااا
وحضنتهم كلهم وجريت عن حمزاوي
يامن مسك صاروخ كبير وولعوو وطيرو فالحو وبق يفرقع كذاا مره
كان حاضنين بعض وباصين للسمااا
وكملو يومهم بين الضحك والهزار والحب ولمه العيله
____________________________________
مرسي ركن عربيتو قدام بيت حوريه وقال بخبث… اهو بيت اهلك انزلي وخدي دول معاكي هتتجيهم
ملك نزلت م العربيه والعربيات تبع مرسي مشت
راحت عند باب الشقه وبقت تخبط
الباب اتفتح وكانت حياه
ملك بصدمه…. نتي
ووقعت من طولهااا…
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية ملكت الحمزة ) اسم الرواية