رواية وفي الحياة شجن اخر (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم شهد فؤاد
رواية وفي الحياة شجن اخر الفصل الحادي والعشرون 21
اياد ببتسامة وسرحان في عيونها: هو انا قولتلك اني بحبك قبل كدا
حياة ببتسامة وكسوف: امم
اياد ويقرب اكتر: طب انا بحبك اكتر من الاول
حياة بكسوف: وتعبده عنها احنا خلصنا يالا ننزل بقا
اياد بخبث وابتسامة: لي بس دا لسا بدري
حياة بعصبية مصطنعة: اتلم يااياد واتفضل انزل قدامي
اياد بضحك: مسير الملوخية تيجي تحت المخرطة
حياة بصتلة بعصبية
اياد بضحك: خلاص اسف اسف
حياة بضحك: طب انزل وحالا
اياد ببتسامة: امر وينفذ ياباشا
حياة ببتسامة: ايوا كدا
اياد ابتسم ونزلو يروحو
وكان حور وزياد روحو كمان
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻
تاني يوم في الصبح
نزلت رؤي واخدت شنطتها وراحت تركب الاتوبيس عشان متتاخرش وهيا بتدعي ان اللي يركب جمبها تكون بنت مش ولد
طلعت رؤي الاتوبيس ولقت الكورسين فاضين دخلت رؤي قعدت جمب الشباك واستنت مين اللي هيجي يركب جمبها
ورؤي سرحت شويه وهيا باصة من الشباك بتلف لقت واحد قعد جمبها
رؤي وركزت فيه شويه وبصوت عالي: هو انت
فارس ويبصلها: هو انتي
༺༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
صحيت سما وعملت فطار ليها ولمروان وبعد ماخلصت دخلت تخبط عليه
مروان وقام من النوم ولبس وفتحلها الباب وبيبتسملها: ايواا
سما ببتسامة: صباح الخير
مروان ببتسامة: احلي صباح دا ولا اي
سما بكسوف: تعالي الفطار خلص
مروان ببتسامة وطلع معاها: تعبتي نفسك لي انا ماشي اصلا
سما بزعل طفيف: مفيش تعب دي حاجه خفيفه وصاحبك جه
مروان ببتسامة: تسلم ايديكي يسموم اه ياسين وصل هفطر واروحله
سما بزعل: طب كنت خليك للغداء
مروان ببتسامة: تتعوض هبقا اعزمك نتغدا برا
سما بزعل: طب كل حلو بقا
مروان وخلص اكله وقام: الحمدلله تسلم ايديك يسموم
سما وتقف من مكانها: خلي بالك من نفسك
مروان ببتسامة: حاضر وانتي كمان عاوزة حاجة ولو عوزتي اي حاجه في اي وقت كلميني علطول
سما ببتسامة: حاضر
مروان ويفتح باب الشقة: باي ومتزعليش ها وقفل الباب وراه
سما بتوتر: عرف منين اني زعلانة احيههه
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
في الاتوبيس
رؤي بصوت عالي: داانت شخص بجح صح اي اللي جابك هنا يجدع
فارس وصوته مضايقه: اولا صوتك يوطي عشان الناس ثانيا انا ماشي وراكي يعني يبتاعة انتي انا مسافر زي الناس ما مسافرة
رؤي ووطت صوتها: طب ابعد كدا وياريت متتكلمش معايا لغايت لما نوصل
فارس ببرود: دا علي اساس اني هموت واكلمك يعني فوقي يبت انتي
رؤي بصتله بقرف وبصت ناحية الشباك
فارس في سرة: عيلة مستفزة بس جامدة
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
صحي زياد وكان مبسوط لاول مره بالمنظر دا
لبس زياد ونزل عشان يفطر ويكلم جدو في موضوعة هو وحور
زياد ونازل علي السلم قابل نور في وشة
نور بغمزة: شكل الغزالة رايقة
زياد ببتسامة: اووي ينور
نور ببتسامة: احكيلي داانا حتي اختك
زياد ببتسامة: هتعرفي دلوقتي يقلب اخوكي
نور ببتسامة وفرحة: اوعا يكون اللي في بالي يزياد
زياد ببتسامة وغمزة: ممكن ادينا هنعرف
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻༻
حياة صحيت من النوم ورنت علي رؤي واخيرا ردت
حياة: اي يبنتي فينك من امبارح خضتيني عليكي
رؤي: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حياة: قلقتيني عليكي
رؤي: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حياة ببتسامة: هستناكي تيجي بالسلامه ابقي كلميني لما تقربي عشان اجيلك اوكي
رؤي:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حياة: يالا باي
رؤي: ـــــــــ
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
عند رؤي لقت فونها رن وكانت حياة ردت عليها
حياة: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رؤي: ممكن تهدي انا دلوقتي في الاتوبيس وجاية وامبارح كان الفون بيشحن
حياة: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رؤي ببتسامة: انا كويسة والله متقلقيش بقا مسافة السكه وهكون عندك
حياة: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رؤي: حاضر
حياة: ــــــــــــــــــــــــــــــــ
رؤي: باي
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻༻
فارس بشكل فيها: متوطي صوتك وانتي بتتكلمي
رؤي بعصبية: يااخ وانت مالك بيا انا بتكلم في ودنك ملكش دعوة ياريت تخليك في حالك
فارس ببتسامة: شكلك عسل وانتي متعصبة
رؤي بكسوف وتفاجي بصتله ولفت للشباك تاني
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻
كل العيلة متجمعة وبتفطر
زياد ويسيب الشوكة من ايديه: جدي انا عاوزك في موضوع
الجد ببتسامة: ناويت تتجوز ولا اي
زياد بحرج: ادا عرفت منين
الجد بضحك: بتتكلم بجد يزياد انا كنت بهزر
زياد ببتسامة: بس انا مش بهزر يجدي ونويت
الجد ببتسامة: مين سعيدة الحظ دي
زياد ببتسامة ويبص لحور: حور يجدي
الكل وبص لحور
حور بحرج وبصت في طبقها
الجد ببتسامة: اي رايك يسليم انت واياد
اياد ببتسامة ويبص لحياة: مش قولتلك مش هيسبونا نفرح لوحدنا
حياة ابتسمت: شكلها كدا
سليم ببتسامة: انا معنديش مانع الاهم راي حور اي رايك يحببتي
حور بكسوف من الموقف اللي حطها فيه زياد: اللي تشوفة يبابا
سليم ببتسامة: علي خيرة الله
اياد ببتسامة: مبروك يحلوين
نور بفرحةة: هو دا الكلام يزيزو
زياد ابتسم وغمز لحور
جني والباقي بركولهم
زياد ببتسامة: جدو انا عاوز فرحي مع اياد وحياة
الجد بتفاجي: هتلحقو تخلصو حاجتكم
زياد ببتسامة: وحتي لو ملحقناش نكمل في بيتنا ان شاءلله
الجد ببتسامة: وانا موافق وانت اياد تمانع
اياد ببتسامة: لا طبعاا انا مرحب بالفكرة اوي
الجد ببتسامة: طب كويس اجهزو بقا عشان خلاص الفرح بعد بكرا
الكل: حاضر يجدي
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
اياد واخد حياة وطلعو بر الفيلا: لو مش حابة حوار الفرح بتاعنا وبتاعهم خلاص عادي نخلينا احنا وهما بعدنا
حياة ببتسامة: لا طبعا يااياد انا زيك بالظبط مرحبة بالفكره
اياد ببتسامة ويبوس ايديها: ربنا يخليكي ليا
حياة ببتسامة: ويخليك يالا بقا عشان منتاخرش
اياد ببتسامة: من عيوني
༺༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
وصل الاتوبيس القاهرة ورنت رؤي علي حياة وقالتلها انها وصلت
حياة واياد وصلو المكان واستنو صاحبة رؤي
نزلت رؤي من الاتوبيس واخدت شنطتها وشافت حياة راحت نحيتها لقت الولد اللي كان قاعد جمبها ماشي وراها
رؤي بعصبية وجابت اخرها وبصتله: هو انت في اي انا سكتالك من الصبح
حياة واياد قلقو وراحو عندهم بسرعة
فارس بعصبية: انتي اللي في اي انا كلمتك يبنتي
رؤي بعصبية: اي اللي جايبك ورايا
فارس ببتسامة سخرية: واجي وراكي لي يبتاعة انتي انا جي لصاحبي اياد
اياد وحياة وفهمو اللي بيحصل وبضحك: ممكن تهدو شوية وانا هفهمكو
استووووووب يحلوين
•تابع الفصل التالي "رواية وفي الحياة شجن اخر" اضغط على اسم الرواية