رواية نبض الفصل الثالث و العشرون 23
الحلقه الثالثه والعشرون ...
احمد:فتحي
منه فتحت ولقت الاقصر متزين بطريقه جميله جدا في ورد ابيض في كل حته واهلها وصحبها حواليها واحمد الي واقف قدمها ببوكيه ورد كبير
منه بدموع:ه هوه في اي
احمد راح عليها واداها الورد
احمد:احم انا مش عارف ابدأ بي اي .. بس كنت محضر كتير بس نسيته كله عارفه لي لاني لما بشوفك مبسوطه وبشوفك قدامي وبشوف عينك فيها لمعه ليا وبتضحك بنسي كل الكلام بنسي ان في ناس معانا بنسي كل حاجه وبكون عايش في واقع واحد بس هوه انتي يقطتتي يا احلي خطفااايه واحلي بنت قبلتها في حياتي اه بقولهالك قدام كل الناس دي انا عرفت قبلك بنات بعدد شعر راسي بس احلفلك اني اول مشوفتك سلمت علي طول شوفت برءتك وجمالك رقتك ضحكتك عيونك رموشك حتي الغمازه الصغيره الي بتبان وانتي بتضحكي هبلك صوتك كل دا اسرني وخلاني عايش في احلي حلم اه خطفتيني من اول لحظه شوفتك فيها اه حبيتك من اول يوم شوفتك في اه استكفيت بيكي عن كل الناس مبقتش عايز غيرك ولا عايز اشوف غيرك يا احلي البنات وست البنات كلهم بقولك كل الكلام دا من قلبي يمنتي عارفه بعدتي عني شهر كنت حاسس اني بموت كنت عصبي ومتوتر كنت بجيلك كل يوم بليل وافضل اشكيلك واترجاكي ترجعي لحياتي تاني عارفه رجعتيني احمد انسان انا مكنتش عارفه بس حبيته علشان هوه منك انتي غيرتي فيا حجات كتير اليوم الي فوقتي في هوه يوم ميلادي التاني والنهاردا لو وافقتي هيكون يوم ميلادي التالت منه انا فكرت كتير ملقتش غيرك الي عايز اكمل معاه بقيت حياتي كلها بحبك
وقعد علي ركبته وطلع علبه وفيها خاتم
احمد:تتجوزيني تقبلي تعيشي معايا لحد اخر العمر تقبلي تشاركيني تفاصيل حياتي الي جايه تقبلي تكوني بطله كل لحظه في عمري تتجوزبني يقطتتي
منه بدموع بصت لكل الي حواليها بباها مامتها ناس باين عليها انها اهل احمد صحبها كل الناس حواليها احمد!!احمد حب حيتها الي ولا حبت قبله ولا هتحب بعده احمد بيقوللها تتجوزيني احمد عايزها هيا اخترها هيا من دون كل البنات الي عرفها اعترفلها بحبه قد اي بيحبها وعايزها معاه ياااا يا احمد لو تعرف انا بحبك قد اي طب ردي ؟؟ارد ارد اقول اي حاسه ان لساني عاجز عن الكلام بتحبيه!بحبه دي كلمه صغيره اووووي علي الي بحسه معاه هتعمل فيا اي يحمد بحبك
احمد:منه روحتي فين ركبتي وجعتني
منه بدموع:مش عارفه
احمد بترقب:يعني اي
منه بدموع:مش عارفه اتكلم
احمد:طيب لو موافقه تتجوزيني خدي الخاتم لو مش موافقه غمضي عينك
منه غمضت عنها واتنهدت وهوه ظهر عليه الحزن بسرعه رفضته مبتحبوش مش عايزاااه وقام من مكانه ولسه هيلف
منه:موافقه
احمد بصلها بترقب:موافقه اي انتي مش لسه رافضه
منه:كان نفسي اقولها وقولتها موافقه يحمد مواافقه
احمد راح عليها بسرعه ولبسها الخاتم وباس راسها ونبض ويوسف وجاسر وبسنت وسالي وادم وندي ونادر وملك كلهم فرقعوا الي في ايدهم ونزل عليهم وعمالين يصفروا وكلهم سقفوا
احمد بوشوشه: نفسي ارزعك بوسه وحضن بس ورايا قطيع
منه:ههه حظك بقا بس فرحانه اوووي
احمد:ولسه هتفرحي انتي شوفتي حاجه
منه:في اي تاني
احمد بصلها وضحك ومسكها من ايدها وراح عرفها علي اهله ورحبوا بيها وكانوا مبسوطين جدا بيها
احمد:احم اما بقا المفاجئه التانيه يا قطتتي انك وافقتي تتجوزيني وانا بصراحه مبحبش اضيع وقت وهكتب عليكي .. وأشار لها الي المؤذون الجالس علي الاريكه
منه بصدمه:انت بتهزر صح
احمد:هههه لا مش بهزر يقطتي انا اتكلمت مع بباكي وكل حاجه موافق عليها وانتي وافقتي تتجوزيني وانا بصراحه اخاف عليكي فنكتب الكتاب علشان في مفاجئة تالته
منه بصت لبباها لقته بيشاور لها وراحت حضنته
موسي:مبروك يحببتي انا موافق طلاما انتي فرحانه والواد دا لو عملك اي حاجه تيجي تقوليلي انا اه متفق مع صعايده بس بردك اي لعب كدا ولا كدا هاخدك منو
منه:بحبك اوووي يبابا ربنا يخليك ليا
موسي:ويخليكي ليا يقلب ابوكي
منه خرجت من حضنه:بس انا مش مستعده انا لابس كاجول هكتب كتابي بكاجول
نبض:ههه ودي تيجي بردك كل حاجه معمول حسابها يقمر فساتنا فوق يلا بسرعه بسرعه
وفعلا اخدو منه وطلعوا فوق ولبسوها فستان هفاان طويل وبكم منقوش وسمبل خااالص ودا طبعا كان برغبه احمد انو يكون مقفل وعملوا ليها الميكب وفضلوا فوق يغنوا ويرقصوا واخوات احمد طلعوا ليهم وفضلوا يزغرطوا
اما تحت فكانت الرجاله بتظبط احمد مبسوطين جدا وبيرتبوا لكتب الكتاب
بسنت:عمو موسي منه جاهزه
موسي:تمم
وفعلا موسي طلع اخدها
موسي :بسم لله الله اكبر عليكي مشاء الله ربنا يحرسك من العين يقلب ابوكي
منه:حبيبي يبابا بحبك اووووي
موسي:فرحانه
منه:اووووي
امها:لله اكبر عليكي يقلب امك
منه:ماما والنبي متعيطيش انا فرحانه اوووي وحاسه اني في حلم
موسي:لا يحببتي حقيقه ويلا بقا علشان الواد هيموت تحت
منه:يلا يلا
امها:شوفي البت مستعجله اذاي
منه:يماما بقااا
ونزلوها وراحوا قعدوا واحمد مشلش عينوا من عليها ومكنش معاهم اصلا
الشيخ:يبني قول ورايا استاذ احمد يحضره الظابط
احمد:ها
الشيخ:هههه الي واخد عقلك
احمد: قاعده قدامي اهي يلا يلا بسرعه
كلهم فضلوا يضحكوا
الشيخ:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في الخير
يوسف شد المنديل ونزلت الزغاريط والادعيه بلمباركه ليهم وبعد محضنوا اهلهم احمد راح عليها وحضنها وقعد يلف بيها
احمد بصوت عالي:بحباااااااااااااااااك
منه:ههههه بحباااااااااااااااااك
احمد نزلها:بحبك يقطتتي
منه:ونا كمان بحبك يعيون قطتتك
يوسف:نحن هنا
جاسر:كلنا هنا يبني خف
احمد:بقت مراتي خلاص من حقي وفضل احمد يغني بونبونايه ويرقص منه وكلهم بيسقفوا وفرحانين بيهم
وقضوا اليوم في الصور وسط الخضره ومغزلات احمد ليها وكل شويه يغنيلها
منه:احمد مقولتليش اي المفجأه التالته
نبض:مستعده يعروسه
منه:اه يلا قولوا
احمد:فرحنا يوم الخميس
منه بصدمه:اني خميس
احمد:الي بعد 4ايام دا
منه:قول والله
احمد:هههه والله
منه:الله عااااااااااااااا هيييييييييييييي هتجوز بعد اربع اياااااااااااااااام يااااخلي يووووووووم في عمرييييييييييييييييي وفضلت تتنطط
احمد:هههه مكنتش اعرف اني موز ومتعوضش تاني
منه:انت بتاعي انا وبس يشيخ ميدو
وفضلوا فرحانين وجي الليل وكل واحد طلع علي الوضه بتاعته وكانت كالتالي
جاسر واحمد
يوسف وادم
اما نادر فهو سافر علشان شغلوا
نبض وندي
منه وبسنت
سالي وملك
في اوضه يوسف
يوسف:هوه انت بتبصلي كدا لي
ادم:هبصلك علي اي يعني جمالك
يوسف:هوه انت كرهتني مرا واحده لي
ادم:مكرهتكش بس قفلت منك
يوسف:بسبب نبض وغيرتك عليها
ادم بمكر:واغير عليها منك انت لي هيا قالتلي انك صاحبها بس
يوسف:هيا قالتلك كدا
ادم:اه والله قالتلي صحبها
يوسف:تمم
ادم:اتلحلح شويه انت قفل اوووي شايف صحبك عمل اي
يوسف:هيا مش عايزا كدا كل مبدأ اقرب منها بتبعدني عنها كل مبدأ اخد خطوه تقولي مش دلوقتي ييوسف معلقه عليا غلط واحد تاني
ادم:الحب بهدله انا مش هقولك انا شوفت اي ولا استحملت اي لانك لو عرفت هتبوس ايدك انها بتعمل كدا معاك ومحصلش فيك الي حصل فيا بس انا استحملت اه محبتش لا هحب بعدها واهي في الاخر هتبقي نصيبي مع انو كان مستحيل بس اهو بقا
يوسف:بس انا بحبها
ادم:ممم وانا شايف بوادر اعجاب بيك هيا بس خايفه من الخطوه
يوسف:طب تشور عليا اعمل اي
ادم:لازم تتلحلح شويه كدا انت جد ودا مش حلو
يوسف:بس دي شخصيتي
ادم:تمم غش من صاحبك مفيهاش جريمه يعني
يوسف:حاضر هعمل كدا وانا مش هسبها لاني بحبها بجد
ادم:اما نشوف لاكن قسما بلله تدايقها تزعلها هقلب عليك قلبه انت غني عنها
يوسف:لا متخافش مش هأذيها ابدا
عند نبض وندي
ندي:اي برنسيسه مش ناويه تحني علي الواد
نبض:مين
ندي:يوسف ينبض
نبض:ماله يوسف
ندي:بيحبك
نبض:عارفه
ندي:و
نبض:خايفه
ندي:من اي
نبض:بعد كل الي حصل دا وبتقوليلي من اي
ندي:نبض اطلعي من العقده دي بقا يوسف بيحبك وانتي حطاله قيود ومش عايزا يطلع برا القيود دي وهوه زي زي اي بني ادم هيزهق ويمل
نبض:هيسبني شوفتي هيسبني
ندي:انا مقولتش يسيبك بس قولت هيمل
نبض:خايفه يندي انا اتخنت من تاني يوم خطوبه
ندي:نبض بعد اذنك الماضي ماضي خلاص
نبض:حاضر
ندي:حاولي تفكي الواد شويه هاا
نبض:حاضر هحاول
ندي بغمزه:بس والله شكلنا وقعنا
نبض بكسوف وتغير للحوار:اتفقتي انتي ونادر علي الجواز ولا لسه
ندي:توهي توهي
تاني يوم الصبح بدري نبض صحيت ولبست بدله اوف وايت والكوتش الابيض واخدت النظاره ونزلت اتمشت في الخضره في نفس الوقت كان يوسف نازل بشورت وتيشرت
يوسف:صباح الخير
نبض:صباح النور
يوسف:راحه فين دلوقتي
نبض:هتمشي شويه وانت
يوسف:كنت هتمشي بس هتمشي معاكي لو حابه يعني
نبض:اكيد يلا
وفعلا فضلوا يتمشوا
يوسف:بس امبارح كان يومهم حلو
نبض:اه جدا كانو كيوت اووووي وكمان المفاجأة حلوه ومختلفه
يوسف:ممم مش ناويه تفتحي قلبك
نبض بتوتر:ههه اي جايبلي عريس
يوسف:ولي اجيب من برا منا موجود
نبض:ممم يوسف انا
يوسف:نبض ممكن تديني فرصه عايزك تسيبي نفسك بطلي تسيطري عليا وعلي نفسك سيبي الدنيا هيا الي تاخدنا وتودنيا انا حاسس اني ببقا معاكي متأيد عايز اقول كلام كتير ومش برضي اقوله علشان محسش انك هتبعدي عني
نبض:يوسف انا والله غصب عني
يوسف:عارف بس ممكن اطلب منك طلب
نبض:اي
يوسف:تسبيلي نفسك سبيني اخليكي تحبي يوسف السباعي زي مهو بيحبك ومستعد يعمل لي حاجه علشان خطرك بس انتي تحني
نبض بكسوف وهيا بتبص حواليها:ممممم تصدك كان نفسي طول عمري اجي مكان زي دا و اركب خيل اووووي
يوسف:عُلم وينفذ ياميرتي يلا
نبض:يلا اي
يوسف:هنركب خيل
نبض:بجد
يوسف:اه والله يلا
وفعلا راحوا ركبوا خيل ويوسف ركب نبض وهوه مشي وفضل يشد الخيل
يوسف:مبسوطه
نبض:اووووي
يوسف:ممم اي رأيك في مغامره علي الفرس
نبض:اذاي
يوسف مردش وركب معاها وفضل يجري بلفرس ونبض بتضحك ونسيت الناس ونسيت كل حاجه وقررت انها تسيب نفسها ليوسف
احمد ومنه جمبهم بلفرس
احمد:نتسااابق
يوسف:هتتكسف قدام مراتك
منه:هنكسب ييوسف
نبض:لا هنكسب احنا
احمد:يلا
يوسف:استعنا علي الشقا بلله
وفعلا فضلوا يجرو ويوسف كسب ونزلوا
نبض:هيييييييي كسبنا كسبنا
منه:عجبك كدا
احمد:لا لا ياااتي متزعليش
تعالي نعمل مساابقه تاني علشان اكسبك فيها
يوسف:يبني بلاش
احمد:يلا بس
نبض:تمم واحنا هنشجعكوا من هنا
منه:ايوا يلا اكسب بقا المرا دي يحمد
احمد:عيون احمد
نبض:هتكسب علشاني
يوسف:هكسب علشان عيونك
وفعلا اتجهزوا للمسابقه ويوسف جي قبل النهايه بشويه وبطي وخلي احمد كسب
منه:هييييييييييييي الشيخ ميدوا كسب
احمد نزل حضنها :مش قولتلك هكسب يقلب الشيخ ميدوا
يوسف وهوه بيسلم عليه:مبروك يعريس
احمد بوشوشه:شكرا علشان فرحتها
يوسف ابتسم وراح علي نبض
نبض:عارف كبرت في نظري قد اي وفرحت قد اي انك عملت كدا
يوسف:قولت افرحهم بقا
احمد:هنمشي احنا بقا
يوسف:تمم
مشيوا احمد ومنه
منه:احمد انت عملت كل دا اذاي وانا محصتش
احمد:مش لوحدي كلهم ساعدوني بس فكره السفر دي كانت فكره سالي اما الفساتين والحجات دي بقا البنات قاموا بلواجب بصراحه
منه:طب واحلي واهلك
احمد :اهلك دا ابوكي طلع عيني
Flashback...... *ياااااااا يعبد الصمد بقالي كتير معملتش فلاش بااك😂🌚*
اليوم الي نبض اخدت منه احمد اخد شوكولاته وراح علي بيت منه
موسي:انت خير
احمد:تحم كل خير ممكن انكلم مع حضرتك شويه
موسي:اتفضل الشاي ياامنه
احمد:احم بص حضرتك من غير لف ودوران انا جاي تطلب ايد منه بنت حضرتك
موسي:مرفوض
احمد:لي حضرتك
موسي:علشان عايز بنتي
احمد:وانا هشلها في عيني
موسي:اه منا لاحظت
احمد:طب ممكن تسمعني الاول
موسي:............
احمد:انا اسمي احمد الالفي ظابط شرطه اهلي صعايده وعايشين في البلد بتاعتنا عايش مع صحابي جاسر ويوسف كنت بتاع ستات كل يومين مع واحده تقريبا شوفت بنت حضرتك لقتها مختلفه حبتها كانت هضيع مني وعرفت قمتها والله والله حبتها وبحبها وهشلها في رموش عنيا انا بحكيلك عن حياتي علشان تكون عارف كل حاجه بتحصل وربنا شاهد اني صادق في كل كلمه بقولهالك
موسي:وانا اي يضمنلي انك هتحافظ علي بنتي
احمد:كلمه صعيدي والله كلمتي سيف علي رقبتي
وبعد منقشات كتيرررررر واقناع مراد بكل الطرق
احمد نزل:اووووووف اخيرا الفون رن
جاسر:هااا سبع ولا ضبع
احمد:سبع يخويا بعد معاناه
جاسر:وافق يعني
احمد:اه
جاسر:طب يلا كلم اهلك بقا
احمد:تمم سلام
واحمد فعلا كلم اهله وهما رحبوا جدا وفرحوا انو احمد هيتجوز ويستقر
واحمد رتب مع الباقي وجهزوا كل حاجه ونزل اشتري لمنه الفستان وكله بقا تمم وقبل يوم السفر اتفق مع ابو منه علي الخطه وخلاهم يسافروا
Back.........
وعدت الاربع تيام كدا في فرح وغزل احمد ومنه نبض ويوسف الي علاقتهم بقت اقوي ادم وملك اتفقوا انهم يكتبوا الكتاب بعد ميرجعوا ويعملوا فرح عائلي ويكتفوا بي
*يوم الفرح*
التجهيزات كانت علي قدم وسااق كله بيشتغل كله بيجهز احلي فرح للعرسان
ظبطوا منه وظبطوا احمد وظبطوا القصر وزينوا بلورد الابيض
عند منه الي لبست فستنها الابيض الطويل بديل طويل وسابت شعرها وحطت بروش والطرحه وعملت ميكب
اما البنات فلبسوا فساتين سودا مفتوحه من الرجل وبكم شفاف منقوش وطويله وهيلز اسود وكانو زي القمر كلهم
بسنت:تعالي تعالي هقرصك في رقبتك
نبض:يختي كلها اسبوع وهنقرصك انتي
منه:ههههه حد عايز يحصلني متيجي تاخديلك قرصتين ينبض
نبض:ممم لا انا كفايا عليا لبستك وجهزتك يقلبي
منه:بجد فرحانه فرحانه اسبوع ولا في الاحلام بجد كل حااجه حلوه اووووي ومختلفه
نبض:يكملك فرحتك علي خير يحببتي
ملك:يرب بجد طالعه زي القمر
سالي:الله اكبر الله اكبر
ندي:موزه يموزه احمد طالع ورايا يلا علشان هنعمل اللاست سين
نبض:االله يلا وفعلا استعدوا ومنه وقفت بضهرها
احمد دخل ببوكيه الورد وراح علي منه اول مشفها
احمد:اي يبت الحلاوه دي يخربيت امك بتعرفي تزغرطي
منه:ههههه اه لي
احمد:زغرطي يا لوزه احمد بقا جوزك
كلهم زغرطوا
كلهم ضحكوا عليهم واحمد حضنها وفضل يقولها قد اي هيا جميله ومش كدا وبس تؤتؤ فضل يعاكس في كل البنات ويتصور معاهم واخد منه ونزلوا اتصورا وبعدها منه طلعت تاني وفضلت تتصور مع البنات وبباها طلع اخدها ونزلت بلزفه لانهم كانو جايبني الناس بتاعت الزفه ومجهزين القصر بشكل خيالي ميتقلش انهم في الصعيد عملوه فرح مديرن وقهراوي في وسط الصعيده
موسي وهوه بيسلم منه لاحمد:خلي بالك منها انا معنديش اغلي منها
احمد:في عنيا والله
وكملوا الزفه وفضلوا يرقصوا وخرجوا علي الكوشه بتاعتهم الي عملوها في الجنينه وجابوا دي جي وظبطوا الدنيا
وقعدوا علي الكوشه
منه:مبسوط يحمد
احمد:انا الفرحه مش سيعاني يقططتي وانتي
منه:انا حاسه اني في حلم جميل ومش عايزا افوق منو بحبك اوووي
احمد:وانا بحبك بكل زره في كياني يقلب احمد
ورقصوا الفرست دانس علي اغنيه
*Because you loved me*💙
وكل واحد جاب حببته ورقصوا احمد ومنه نادر وندي ادم وملك بسنت واحمد سالي وجاسر
اما نبص فيها كانت واقفه ويوسف جي عليها
يوسف:احم شكلهم حلو اوووي
نبض:اوووي
يوسف:داخلين علي موسم تزاوج احنا بدأناها بمنه واحمد
نبض:فعلا ورانا افراح كتير
يوسف:عقبلنا
نبض اتكسف وبصت قدامها
يوسف:طب متيجي نرقص جت علينا
نبض:ممم مش عارفه ادم هيكون رده فعله اي
يوسف:تعالي بس
وفعلا اخدها وراحوا رقصوا وادم كان لسه هيروح عليهم
ملك وقفته ومردتش تخليه يروح وعدت الليله وسط الرقص والغنا واحمد غني لمنه اغنيه *نقول مبروك*
وفضلوا يرقصوا وخلصوا الفرح واحمد اخد منه وسافروا اسكندريه يقضوا شهر العثل والباقي روحوا تاني يوم .......
.
.
.
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية نبض ) اسم الرواية