Ads by Google X

رواية بكاء القمر الفصل السادس والعشرون 26 - بقلم منار محسن

الصفحة الرئيسية

 رواية بكاء القمر (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم منار محسن

رواية بكاء القمر الفصل السادس والعشرون 26


اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين يارب العالمين ❤️
..................
قمر بصدمه: انت بتقول ايه انت مجنون
حازم بتوضيح:افهمي يا ذكيه عايز اتجوزك مش اللي فدماغك افهمي بقا
قمر بكسوف:اه طيب وانا اعمل ايه
حازم امسك وجهها ونظر في داخل عيونها بحب و بعمق:انا بحبك اوي وعايز اسمعها منك انك موافقه تكوني مراتي 
قمر نظرت له بحب:انا بحبك اكتر وهفضل احبك على طول بس قبل موافقتي موافقه بابا وعامر
حازم بغيظ:يعني بابا وقولنا ماشي مين عامر ده اللي استأذن منه ده قدي يعني اروح اقوله عمي انا عايز اطلب ايد قمر منك 
قمر بحزن مصطنع:خلاص براحتك اعمل اللي يرايحك
وكانت هتخرج من الغرفه أمسكها حازم من معصمها
وتنهد بقلة حيلة:خلاص يا ستي هطلبك منه والمهم موافقتك انتي الاول
قمر بفرحه ومرح:انا موافقه عليك اصلا وبحبك يا حزومي من زمان يعني واقعه
حازم بضحك على تصرفاتها:خلاص ماشي يا عم على خيرة الله
....................................
جورج بقلق وهو يتحدث عبر الهاتف:الو زعيم أنه يوم التسليم وانا سوف افعل ما تقول عليه
الزعيم:هل جاء اليك الكبير جورج 
جورج بستغراب:ماذا تقول انت قولت لي انني سوف اقوم بهذه المهمه لأن الكبير الحقيقي ما.ت
الزعيم بصدمه:ماذا لم اقل هذا الكلام اهرب جورج لقد كشفي امرك اهرب
جورج بصدمه وغضب:ماذا ماااااذا هل انتها امري هنا
........................
ليل بصدمه:هنعمل ايه ده اكتشف اللعبه قبل معاد التسليم بساعات هنعمل ايه كده
عامر بقلة حيلة:مش عارف مش عارف ونظر لي حازم الذي كان يجلس ببرود اعصاب شديد
اكمل هنعمل ايه يا حازم احنا كده بنعرض نفسنا واللي معانا للخطر
حازم بضحكه شر وغموض:وانت مفكر أن هو هيطلع اصلا من المكان اللي هو فيه ولا فاكر ان هو اللي هيستلم البضاعه اصلا 
عامر بعدم فهم:يعني ايه وضح كلامك
حازم ببرود:قول انت يا علي ايه اللي هيحصل
على بعدم فهم:انا مش عارف ايه اللي هيحصل بعد اللي انت قولته ده
حازم ببرود وغموض:اممممم طيب اسمعه مني بقا اللي هيحصل .............
على بصدمه من تفكير حازم:انت مش بتنام يا عم ايه الأفكار دي 
عامر ببعض من القلق:بس الزعيم عرف الحقيقة
حازم نظر أمامه بثقه:عادي كان مسيره هيعرف كل حاجه مننا أو من غيرنا سهله
عامر بتفكير:طب كده الكبير الحقيقي معاهم
حازم بسخرية:انت شاغل بالك بيه ليه هو مراتك وخايف عليه يتخط.ف
ليل ضحكت بصمت هي وعلي
عامر بغيظ:ما يتحر.ق انا مالي بس عشان ده الدليل على ممدوح وجورج لأن هو اللي مخطط لكل ده
حازم:لاء بدأت تفكر يا عامر باشا بص الزعيم ممكن ينزل في اي وقت بس امتي وفين منعرفش بس اللي هقدر اقوله أن انا مرتب كل حاجه متقلقوش أن شاء الله
على:طب انا كنت عايزك في موضوع كده يا حازم عارف مش وقته بس انا عاوز اقول دلوقتي
حازم بستغراب: موضوع ايه
على بتوتر:انا كنت يعني
حازم:اتكلم مافيش حد غريب ومالك اتوترت كده ليه اجمد كده وقول
على بسرعه:انا عايز اتجوز اختك بدر
حازم قام وقف بهدوء ووقف قدامه ورفع ايده 
على اتخض وقال:فيه ايه يا عم خلاص لو مش موافق قول بس بلاش ضرب و ولكن حازم لم يضربه وقام  بالربت على كتفه ونظر له:انا كنت عارف انك بتحب بدر ومقدرتش اتكلم عشان كانت هتبقا خسارة وكسر بيني وبينك بس احترمتك لما قدرت انك تخلي بالك منها من بعيد وتحافظ على حبك لحد ما تكبر ده كبرك في نظري وانك حفظت على الاخوه اللي بنا وده يخليني اديك اختي وانا مطمن تعالي بعد ما المهمه تخلص انت وعامر وليل عشان تشربه الشاي ونظر لعامر بغيظ:وانت حضر نفسك للمنظره الكدابه اللي هتحصل ماشي كتك الهم وطلع من غير توضيح
عامر بصدمه وهو ينظر لي على:هو أنا عملت ليه حاجه ايه شغل الجنان ده
على بدأ يفهم:اصل باين كده أنه هيطلب ايد قمر منك وممكن هي طلبت كده
عامر بشر ومكر:لو ده اللي هيحصل يبقا جه في ملعبي 
ليل:هو أنا لازم اجي معاكم يعني
عامر بتأكيد:ايوه طبعا انتي بقيتي فرد من العيله خلاص
ليل ابتسمت له بحب وامتنان لكلامه البسيط بس هو كبير اوي عندها 
على بأبتسامه خبيثه:ايوه بقا الافراح كلها هتبقا مع بعض يا واد يا جامد
عامر بجدية:طيب يلا عشان نجهز للمهمه بتاعت بليل
على ببعض من القلق:انا قلقان شويه بس خير إن شاء الله
عامر بتأكيد على كلامه: أن شاء الله
.........................
فالليل في منزل سناء وأحمد
قمر وهي تحضن حازم:خالي بالك من نفسك ارجوك اوعي تأذي نفسك
حازم وهو يهدأ قمر:اهدي يا حبيبتي خير بإذن الله وعيب تقولي كده حبيبك ياما دخل في مهمات اختر من كده
قمر وهي تحاول أن تطمن نفسها: خلاص مش هخاف بس بالله اوعي تحط نفسك في خطر
حازم بأبتسامه: عيني ليكي يا حبيبتي
بدر بتوتر وكسوف:أبيه خالي بالك من نفسك
حازم بفهم : خاضر يا حبيبتي
بدر :هو يعني أبيه على هيروح المهمه
حازم بسخرية:أبيه يجي يسمع وأكمل اه يا حبيبتي جي
بدر ببعض من الخوف:طب طب خوده بالكم من نفسكم وخلصه بسرعه وتعاله
حازم بضحك:هو احنا رايحين نلعب فالشارع بس يا بدر ربنا  يهديكي بس حاضر هاخلي بالي من على قصدي من نفسنا
اتكسفت بدر بسبب كشف أخيها لامرها وطلعت تجري على الغرفه وماذلت تشعر بهذه النغزه
...........................
مكان المهمه 
عامر: الراجل جاهز
حازم بتركيز:جه اهو ركزه عشان لو حصل اشتباك
كان هذا الشخص يشبه الكبير بالظبط وايضا في جسم جورج والكبير
واحد من المافيا:اهلا يا كبير البضاعه زي ما طلبت وكله تمام
الشخص المزيف:لازم أعين الحاجة
الراجل بشك:من أمتي بتعمل كده يا كبير
الشخص بثقه:من دلوقتي ووسع كده وشاور للرجاله
عينه البضاعه
ونظر للراجل:اصل ده شقا عمري كله ايه يعدي كده عادي فكر كويس
الراجل ببعض من الراحه ولكن شعر بشك أكبر بعدم وجود الوشم الذي يمتلكه الكبير ولكن فكر في شئ
الرجاله :كله تمام يا كبير 
الكبير المزيف:تمام ونظر للراجل كده تمام استلم الفلوس
الراجل واسمه يونس:قبل اي حاجه فين الوشم اللي فدراعك يا كبير
الشخص ببعض من التوتر: شلته شلته 
يونس بصدمه:ايه شلته ده مينفعش يتشال وفين أسر الوشم انت مين ده تزوير في حاجه غلط وانا كده مش مرتاح وأخرج المسد.س بتاعه
جاء من خلفه حازم
حازم:تؤتؤتؤ انت ضيف وكده مينفعش احنا اللي بنقدم كرم الضيافة سيب سلاحك وامشي انت والرجاله معايا على البوكس بكل هدوء 
يونس بشر:اممممم تمام وشاور بأيده بداء الضرب وبدأ اشتباك شديد وده خلي ليل تروح تشتبك معاهم 
عامر بزعيق:ليل ابعدي روحي اقعدي بعيد 
ليل بصوت عالي:ابدا مش هبعد 
بداء الاشتباك بين قوات الأمن والعصابة المافيا ولكن رصاص ليل خلص وجائت أن تملأ خزينة السلا.ح جاء من خلفها يونس وحط على رأسها المسد.س 
يونس بشر:اي حد هيقرب هموت العروسه دي 
على :طيب انت عايز ايه 
دلوقتي 
يونس بمكر: البضاعه بتاعتي بالفلوس وامشي والاموره دي برضو
عامر بعصبية:نعم يا روح امك
كان حازم بيتسحب من خلفه وقبض عليه من الخلف ولكن حدث شئ جعل الجميع في زعر
.....................
بدر قامت مفزوعه:عاااااا اعوز بالله من الشيطان الرجيم اعوز بالله ياارب احفظنا  
قمر بخضه:في ايه يا حبيبتي مالك اهدي كده في ايه 
بدر بتتنفس بسرعه:حلم لاء كبوس كبوس بشع مش قادره اتخيل المنظر
قمر وهي تعطيها الميه:في ايه اهدي كده واحكي اللي حصل
بدر وهي تبكي: حلمت ب على النا.ر مسكه فيه وهو عمال يصرخ وانا واقفه مش عارفه اعمل ايه وجيت اجري اعمل اي حاجه قالي لاء أنا عايز اخر حاجه أشوفها هي انتي اوعي تبعدي وعامر وحازم كأنه بيعيطه ومش عارفين يعمله ايه 
قمر ببكاء معها:طيب اهدي خير إن شاء الله هي الساعه كام دلوقتي ونظرت فالساعه لقتها 4الفجر هو لسه حازم مجاش
بدر وهي تقوم:لاء أنا قلقانه وخايفه تعالي نتصل ونشوف هما فين وي لم تكمل كلامها بسبب رنة التلفون
جريت بدر عليه 
بدر بخوف:الو مين معايا ايوه منزل الرائد حازم خير ايييييه وصرخت بصوت عالي
قمر بقلق وخوف:في ايه يا بدر
بدر ببكاء: على على ما.ت يا قمر ما.ت
قمر بصدمه: ايييه .. 


  •تابع الفصل التالي "رواية بكاء القمر" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent