رواية ملكت الحمزة الفصل التاسع و العشرون 29
حازم ضرب سيد على رجلو من ورااا عجزو
وقع عالارض من شده الضربه
حياه جريت ع حضن مامتهاا واخواتها
حمزه ببرود: تاخد حميرك دول وتتكل ع الله هاا بدل مخيلهم ياخدوك ناا بس ساعتهاا م هياخدوك سليم ي ابو السيد
سيد بعصبيه شديده: نتا مالك نتا وهو دي عيلتي ناا واعمل اللي نا عايزو ونتو ملكوش دخل بدل محطكو فدماغي وساعتهااا م هرحم حد فيكو
ووجههه كلامو ل حوريه بتهديد: الورق فين ي حوريه بدل محسرك على عيل من عيالك ونتي عارفه اني قادر واعملهااا كمان
حوريه بقرف: نتا ملكش حق فالورث ده يسيد ونتا متقدرش تعمل حاجه اجوز بنات الاتنين يقطعوك زيي مسمعت
حمزه حط ايدو ع كتفو وقال باستفزاز: هااا سمعت ولا تحب اغنيهالك ف ودنك
سيد بصلو بشر ونزع ايدو بغضب وسابهم وكان لسه هيخرج بس قال بشر: افتكري اني حذرتك يحوريه ونا فالحاجه ديي مبعرفش ابويااااا
ومشي
حوريه قعدت عالكرسي بتعب شديد وكانت بتعيط
حوريه بخوف ورعشه: سيد ناوي ع شر ده م هيسكت صدقوني م هيسكت
سليم بعصبيه: نا بجد بقيت بكرهو هو عايز مننا ايي تاني م سبنالو الجمل بماا حمل جاي يطاردنااا ليه
حمزه راح قعد عل ركبتو وحط ايدو على رجلهاا وقال بحنيه: م عايزك تقلقي ولا تتوتر ناا هخلي طقم كامل من الحرس حوالين بيتك متقلقيش نتي وهو م هيعمل حاجه ده بوق عالفاضي
حياه بدموع: لا ده لما بيقول كلمه بيعملهااا ع واحنا خارجين من البلد زمان قال م هسيبكو وهتلاقوني ف ايي مكان تروحو وفعلااا خطفنا وبيهددناا وبييجي يتهجم علينااا عمو سيد ده شرير ووحش
حازم ضحك عليهاا وراح وقف جمبهااا وقال بضحك وهمس: طيب متعيطيش ع شكلك قمر موتتت وهتخليني اعمل حاجه دلوقتي م مفرود اني اعملها
حياه بصتلو بغيظ وسكتتت
حمزه قام وقف وقال بهدوء: م عايزكو تقلقو نا زي مقولت هيبقاا في حرس اربعه وعشرين ساعه مع نور وسليم لما يخرجو دروسهم ونا هركب كاميراتت هنااا وايي قلق هتلاقوني عندكو نا وحازم علطول
حوريه بصتلو وقالت ببتسامه: زي مقالت ملك عليك بس نا مصدقتهاش شكراا بجد على وقفتك معاناا
حازم بحب: شكر ايي بس ي اماا احنا اجواز بناتك زي مقولتي
وكمللل بغيظ:
وبعدين اييي نا جاي اتقدم
حوريه بضحك: ونا موافقه منغير كلام اكيد
سليم بحب: ختبقي عروسه يبت يحياه ينيلك
حياه بضحك: عقبالك يقلب اختك
سليم بغرور: لا يختي ناا هسافر واكمل تعليمي خليكو نتو كد فاشلين
حياه شد شعروو وقالت بغيظ: اتعدل ع م اقلش منم قدام الناس
حمزه بهدوء: طيب ع بركه الله نقرااا الفاتحه.
حياه بصت لحازم بفرحه كبيره اوي وعيونهاا بتلمع
حوريه بهدوء: بس نتو م جاييبين معاكو ليه الحجه والحج ع نتكلم ف حوار الخطوبه وكده
حازم بهدوء: لا احنا هنتجوز علطول اخواتي كلهم ونا هنتجوز فنفس اليوم
حوريه بهدوء: تمم اللي تشوفوه
حمزه بهدوء: نستاذن احنا واول منظبط امورنااا اكيد هنبغلكو
حوريه بهدوء: تمم ماشي
وسابوهم ومشيوو
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
بالليل
كلهم كانو متجميعن فالريسبشن
حمزاوي بحب: نا ظبتلكو القاعه وكل حاجه م ناقص بس غير تروحو مع عرايسكو تجيبوو الفستان
وناا قررت فرحكو يبقااا الاسبوع الجاي والاسبوع كلو
ع التجهزات بتاخد وقتهااا
والف الف مبروك يحابيبي
علي بحب: الله يبارك فيك يحج
حمزاوي بهدوء: سميه سميه
سميه جات بسرعه…. ايواا ي بيه
حمزاوي بهدوء: اطلعي قولي ل حور تنزل
سميه اومت براسهااا وطلعت عالجناح بتاع حور
حمزاوي بهدوء: اخو هاجر خطيبه علي اتقدم ل حور ونا موافق وفرحهم معاكو
يامن بصدمه: نعم
محمد بهدوء: بس يبابا حور لسه صغيره وبعدين احنا م هنوافق ع حاجه زي كد
حازم بتاكيد: اه ولا نا كمان البتت ديي م هتتجوز دلوقتي ديي لسه طفله وبتتعلم
حمزاوي بصلهم بحيره وقال: بس نا اديت للراجل كلمه
ايي هتقصروو رقبتي يعني
وبعدين حور موافقه والكلام كان قدام عينهااا
حازم ويامن شتمو فسرهم
حور نزلت وهيااا بتغني وتبرطم بصوت عالي كالعاده
حور راحت قعدت وسط حازم ويامن ومحمد وعلي
كلهم بصولهاا بصه توعد وشر وغيظ
حور بصتلهم وقالت بخوف: نا عملت اييي بس
حمزاوي بهدوء: اخواتك م موافقين ع جوازك
حور بصتلهم وبلعت ريقهاا وقالت: بس هو شكلو محترم ونا مرتحالو
يامن بغيظ: بقلك ايي يحج قوم نتا ارتاح واحنا هنشوف الحوار ده معاهااا
حمزاوي قام وقف وقال بتعب: طيب براحه عليهاا منك ليه
وسابهم ودخل اوضتوو
كلهم حاصروهااا
محمد بشر: موافقه على مين يبت نتي نتي م هتخرجي من هنااا انسي
يامن مسكهاا من التشرت بتاعهاا وقال بغيظ: نتي ي شبر ونص عايزه تتجوزي
علي وقف فوشهاا وقال بغيظ: عارفه الموضوع لو كان قدامي هناك نا كنت رفضت بتدبسينااا يبت نتي
حور بخوف: مالكو يخواتي بس ونا اللي قولت هتفرحولي
حازم ببرود: مفيش جواز نتي فاهمه وكلمتناا احناا هياا اللي هتمشي.
حور بدموع: هو ايي التحكمات ديي نتو الاربعه محاصريني وكاني عملت جريمه ليه يعني
يامن قام وقف وقال بزعيق وعصبيه: احنا قولناا اييي اللي قولنااا يتنفذ ويتسمع من غير كلام مفهوم
بدل متزعلي يحور هانم
علي مسك دراع يامن وقاال بهدوء وهمس: يامن اهداا ومتتكلمش معاهاا كد م عايزنهاا تكره حد فيناا ولا تزعل
يامن نفض ايدو وقال بعصبيههه: ناا قولت اللي عندي حور م هتتجوز ولو كلمتي اتكسرت نا هسبلكوو البيت ده وامشي
وسابهم وطلع اوضتووو
محمد بهدوء: حبيبي متزعليش مننا بس احنا بنحبك وخايفين عليكي يروحي وعايزينك تعيشي حياتك وسنك والجواز ده اخر حاجه نفكر فيهاا
حور وقفت ومسحت دموعهاا بايدهاا الصغيره وقالت بزعل ودموع: نتو كلكو بتتحكمو فيااا وفحياتي ونا بسكت وبقول عادي اخواتي وبيحبوني وبيخافو عليااا بس تمم اللي نتو شايفينووو اعملو
عن اذنكو
وسابتهمم وخرجت بره الجنينه
علي بهدوء: طيب منشوف حمزه يجدعان رايوو ايي فاالموضوع ده
حازم ببرود: حمزه م هيوافق وهيخرب الدنياا ف احناا نلم الدور كد
محمد بهدوء: بس حور زعلت يجدعان ويامن زعقلهاا ونتو عارفين حور حساسه قد ايي مكنش لازم نتكلم كد معاهاا
علي بغيره: ونا م عايزهاا تتجوز وتسيبلناا البيت لماا ربناا ياذن
وسابهم وطلع برضو عالجناح بتاعو
حازم فرد جسمو عالكنبه وبق يلعب ف فونو
حازم بهدوء: ولا قوم اطلع شوفهاا متسبهاش لوحدهاا
محمد اوم براسوو وسابوو وطلع بره ليهاا
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
ملك بقت باصه للسقف بمللل شديد: يووووه قالي ساعه بجد قالي ساعه وهو من الصبح بره نا زهقت بق
قامت وقعدت وقالت بتفكير: نا هنزل تحت اشوفهم بيعملو ايي او اقعد معاا حور
وفعلاا قامت لبست عبايه سوداا وطرحه بيضه ولفتهاا زي الخمار
ونزلت
كانت ماشيه ناحيه الجناح بتاع يامن
بتبص كد حواليهاا لاقت يامن واقف قدام اوضتوو وبيتكلم ف فالفون
راحت عندووو
يامن بصلهاا وقفل فونو وقال ببتسامه: عامله ايي الوقت
ملك ببتسامه: كويسه الحمدلله
يامن بهدوء: ايي يعني واقفه لوحدك
ملك بزهق: مستنيه اخوك من الصبح ولحد دلوقتي مجاش
يامن بمكر: هو ف اجتماع مهم اوي ع مستشفى بت اسمهاا سيرااا
ملك بصتلو بصدمه وقالت: بتت ونتا عرفت منين
يامن بخبث: م المستشفى بتاعتنااا يختي
ملك افتكرت شياكتو ولبسوو وكان قد ايي رايق
والدموع اتجمعت ف عيونها
يامن بضحك: اهدي نتي هتعيطي بهزر معاكي بس هو فعلاا ف ثفقه كد مهمه مع مستشفى مديرتهاا بنت واسمهاا سيرااا
ملك بصتلو بدموع وهزت راسهاا ومشيت
السجاده كان م مفروشه عدل وملك مكنتش واخده بالها اتشنكلت فيهاا وكانت هتقع بس يامن مسكهااا
من ضهرهااا بخوف
يامن بخوف: نتي كويسه
ملك بصت لاقت نفسهاا قدام السلم ولولاا ايد يامن كانت هتقع تاخد السلم كلو وتسقط
يامن سندهاا وهياا وقفت
يامن بزعيق وعصبيه: نتو ي بيهام ياللي هنااا
سميه جريت بسرعه على فوق بخوف
سميه بخوف: ايواا ي بيه تحت امرك.
يامن بعصبيه وحده: مين اللي نضف الطرقه ديي
سميه بخوف: نا ي بيه ناا
يامن بعصبيه: تلمي حاجتك ومشفكيش هناا تاني يلااا
سميه بدموع: ليه بس ي بيه عملت ايي
يامن بزعيق: بسبب غباءك مرات اخويااة كانت هتقع تتكسر وتسقط غوري ن عايز اشوف وشم هناا يلاا
سميه مشيت من قدامو بخوف ودموع
ملك بزعل: مكنش ينفع تتكلم كد معاهااا هياا اكيد مكنش قصدهاا او نسيت تفرشهاا كويس.
يامن مسح ع وشو وقال بهدوء: نتي دلوقتي م لوحدك تمم يعني كد كد حمزه كان هيعمل نفس اللي عملتوو ويمكن اكترر ونتي مرات اخويااا وابن اخوياا ف بطنك ك لازم اعمل كد
ملك بصتلو ببسامه وقالت: شكراا ي يامن بجد
يامن بحب: ع ايي بس
ملك سابتو ومشيت دخلت اوضتهاا لانهاا حست بتعب فجاء
يامن دخل اوضتووو وكان حازم قاعد معاهاا
حمزه كان واقف تحت وشاف كل حاجه وكل حاجه اتسجلت ع فونو لانوو كاميرت الطرقه ديي متوصله ع موبيل حمزه هياا وكميرت الاوضه بتاعتو
طلع ووقف قدام اوضه يامن ولسه هيمشي بس وقف اول مسمع
حازم بهدوء: نتا لازم تقول الحقيقه ل حمزه حمزه بدا يجهز جناح ع اعلى مستوى ف انجلتر ع يعالجهااا لانو م هيعالجهاا هناا ونتا عارف لازم تقولو لاحسن هو يعرف من بره
يامن بخوف وقلق: اقولو ايي بس يحازم اقولو اني كدبت عليك ومراتك مفيهاش حاجه
حازم بحده: مكنش لازم تعمل كد ي يامن
حمزه سمع كد ومبقاش شايف قدامو
مشي وراح دخل جناحو
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
دخل ملاقش ملك ف الاوضه سمع صوت الحنفيه عرف انها فالحمام
قعد عالسرير وفتح فونو وبق يشوف التسجيل لما وقعت ملك ف حضن اخوه
كان بيبص للفيد بهوس وشر وغموض وكان جواه ميت سؤال وميت احساس
ملك خرجت من الحمام لاقتو قاعد وسرحان
ملك بعصبيه: نتا كداب اوي قولتلي ساعه ونتا اديلك من الصبح بره
حمزه بصلهاا من فوق لتحت ورجع بص تاني ف فالفون
ملك استغربتو اوي
راحت قعدت جمبيه وقالت بهدوء: حمزه مالك
حمزه ببرود: مفيش
وسابهاا وقام دخل الحمام.
ملك بصتلو وقالت باستغراب: هو ف ايي مالو
واستنتو يخرج
ع تسالو
واول مخرج راح قعد عالكنبه وشبك ايدو
ملك بصتلو وقال: حمزه مالك
ملك راحت عندو وقعدت جمبو وميلت ع كتفو ونامت وقالت بحب: طيب نا زعلتك طيب عملت حاجه
حمزه مردش
ملك بصتلو بخوف: حمزه بجد مالك نتا بتوترني وبتقلقني وده وحش عليااا نا والبيبي
حمزه ببرود: قولت مفيش وم عايز صداع
بصتلو وقامت من جنبو وراحت قعدت عالسرير وسكتت
الاتنين كانو ساكيتن ومبيتكلموش
ملك بدموع: حمزه رد طيب متسكتش
حمزه ببرود: ايي اللي نزلك تحت
ملك بخوف وقلق: ها
حمزه بصلهاا وقال ببرود: اقول تاني ايي نزلك تحت ونا محرج عليكي وقايلك نزول تحت لا صح
ملك بصتلو بخوف وافتكرت يامن وخافت لاحسن يكون شاف
حمزه قام وراح عندها وقال ببرود: ردي
وفتح فونو ووراهاا التسجيل لماا وقعت بين ايد يامن
وقال بجنون: ايي ده
ملك بصتلو بخوف وقالت بتهتهه: حم حم ح اسمعني
حمزه كان هيمد ايدو بس افتكر انهاا حامل وانو وعدهاا انو م هيمد ايدو عليهاا تاني
حمزه بتعب وعصبيه شديده: نا تعبت ناا جبت اخري منم ومن فعايلك يعني اقولك شرق تقولي غرب اقولك يمين تروحي شمال عاقبتك بكل الطرق اعمل ايي تاني هاا قولي حلو منظرك كد ونتي ف حضن اخويااا مهو نتي لو مكنتيش خرجتي مكنتش هتتشنكل وتوقعي ويحصل كد صح
ملك بصتلو بدموع وخوف ورعشهه
حمزه راح فتح درج الكومدينو واخد علبه السجاير وطلع البلكونه
وبق يدخن بجنون
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية ملكت الحمزة ) اسم الرواية