Ads by Google X

رواية معجزة الحب الفصل الثالث والثلاثون 33 - بقلم بسمله حسن، منة السيد

الصفحة الرئيسية

 رواية معجزة الحب (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم بسمله حسن، منة السيد

رواية معجزة الحب الفصل الثالث والثلاثون 33

معجزه الحب 🫂❤️"... 

البارت 33 قبل الاخير 


*«إِنَّ الصَّلَاةَ كَانَتْ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ كِتَابًا مَّوْقُوتًا».*♡


جاسر راح لي رودينا البيت و طبعا اتصل بي بدر انو يجي يتقدم لي رودينا تاني و بدر وافق 

جاسر: انا بطلب ايد رودينا منك تاني يا بدر و المرادي مش هتكون خطبتي لا هتكون مراتي 

بدر اتفاجئ: هو انا وافقت علشان تكون مراتك 

جاسر: انا بقول خير البر عاجله و كفايه كده احنا عملنا فتره خطوبه كويسه نخش علي الي بعده  

بدر بص لي رودينا لقاها منزله راسها في الارض و باين عليها الكسوف 

بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 

بدر: هنشوف و نرد عليك 

جاسر بسرعه: طيب متتأخروش عليا في الرد 

امينه ضحكت علي شكل جاسر و سرعته في الكلام: 

اهدى شويه يا بني الجواز مش هيطير 

جاسر بأحراج: احم انا مش مستعجل 

بدر: ماهو واضح 

و قعدو مع بعض بعد كدا كل واحد مشي 

جاسر قرر يروح يشوف نافين و يطمن عليها 

جاسر خبط علي الباب

نافين شافت جاسر من وراه الباب 

نافين: عايز اي يا امبراطور 

جاسر: افتحي يا نافين عايز اتكلم معاكي شويه 

نافين: ارجوك يا امبراطور امشي مش عايزة اتكلم معاك  

جاسر: نافين 

نافين بدموع: ارجوك 

جاسر بقلة حيله: ماشي يا نافين بس لو عزتي حاجه انا موجود انا زي اخوكي 

و سابها و دخل بيته

عده كام يوم و بدر كلم جاسر و قاله انو الفرح هيكون بعد العيد 

كيان: وانا هتجوز مع جاسر في نفس اليوم 

بدر: تمام وانا الي هعملكم الفرح بتاعكم بس قول لي هاجر ولو هي مش عايزه دلوقتي هتاجل الفرح 

كيان: لا انا هتفق معاها علي كل حاجه 

بدر: ماشي يا كيان هتعمل الفرح مع جاسر 

كيان بسعاده: عليا الطلاق زعيم بمعني الكلمه 

نادين بزعل بدر قرب منها: 

مالك يا حبيبتي زعلانه من اي 

نادين بزعل: علشان مش هعرف البس فستان بي بطني دي 

بدر حط ايده علي بطنها: و مالها بطنك دي محلياكي 

نادين: والله

بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 

بدر بحب: وانا بحبك بكل اوضاعك

يالا ننزل نجيب فستان ليكي 

نادين: و هدوم البيبيهات 

بدر ابتسم: و هدوم البيبيهات كمان يلا روحي غيري هدومك

و فعلا بدر و نادين نزلو يجيبو الحاجه

و بدر اختار فستان نبيتي في ابيض و كان جميل جداً 

نادين بفرح: الله يا بدر ده جميل اوي 

بدر بحنيه: جميل علشان انتي الي هتلبسي 

و اشترو الفستان و خرجو و راحو محل الاطفال 

نادين راحت تشتري هدوم لي الاطفال هي و بدر و كانو بيجيبو من كل حاجه اتنين و بعدها خرجوا و لقوا محل العاب و نادين قررت تخش فيه 

نادين شافت دبدوب كبير عجبها و عايزه تاخده

بدر: بس ده مش كبير علي اطفال شويه  

نادين: مين قال انو لي الاطفال ده ليا انا

بدر بذهول: وده هتعملي بي اي 

نادين ببراءة: هينام معانا انا و عيالي علي السرير 

بدر بغيظ: نعم يا ختي وانا اولع في نفسي و مين قالك انو عيالك هينامو معانا علي السرير هما عندهم اوضه لوحدهم وسرايرهم  موجوده

نادين بغضب: انت متخيل انهم هينامو في اوضه لي وحدهم 

بدر باستغراب: فيها اي اومال احنا عاملين الاوضه ليه 

نادين بعصبيه: اها صح منتا اللي هتقوم ترضعهم و تنيمهم

بدر بذهول من كلام نادين: ارضعهم 

نادين بغضب: اها مش انت مش عايزهم ينامو معانا في الاوضه يبقا انت الي هتهتم بيهم و تأكلهم 

بدر: ما هو انتي ما تتوقعيش مني اني هنيمهم معانا افرضي اتقلبت عليهم ممكن يفطسو مني ولا يجرالهم حاجه ده غير عياطهم و وزنهم 

بقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد 

نادين:انت مش بتتحرك من علي السرير اصلا 

بدر: نادين انا قولت هينامو في الاوضه بتاعتهم 

نادين فضلت ساكته شويه و بدر خاف من سكوتها

نادين: وانا مش هطلع عيالي بره الاوضه و مش هقدر كل ما اي واحد فيهم يعيط اقوم من الاوضه دي للأوضه دي لو عايز تطلع انت انا معنديش مانع 


كان في ست كبيره و جوزها راجل كبير 

الست: متزعليش نفسك يا بنتي ممكن تجيبو سريرهم معاكم في نفس الاوضه كده هيكون احسن ليكم 

نادين بصت لي بدر بغيظ: شايف الناس الي بتفهم ونبي قوليلو يا طنط مصمم انو البيبيهات تنام في اوضه لي وحدهم 

بدر لسه هيتكلم الراجل الكبير قاطعه في الكلام 

الراجل: ريح نفسك يابني هيا حامل وعندها كمية هرمونات نكد مش قادر اقولك 

بدر: والله عندك حق دي هرمونات الستات كلها موجوده في مراتي 

الراجل طبطب عليه: معلش لازم نستحملهم دول ربنا يكون في عونهم انت مثلاً لو ايدك اتخبطت وورمت مش بتقدر تشيل حاجه 

فما بالك بقا هما اي و في طفل كل شويه يخبط في بطنها و كل شويه هرموناتها تتغير ده غير بعد الولادة نومو كله هيتغير مش هتعرف تنام بالليل ده غير الزن و العياط  

علشان كده بيقولو الجنه تحت اقدامهم 

وانت يا بني شكلك بتحب مراتك فا ريحها و اعمل الي هيا عايزاه

بدر أعجب جداً  من كلام الراجل شكر الراجل و راح لي نادين قرب منها 

بدر بحنيه: 

حقق عليا يا طفلتي

بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد  

نادين لسه هتتكلم قاطعها بدر في الكلام  

شششش متفكريش في حاجه لما ياجو بالسلامه هنبقا نشوف الموضوع ده  و فعلا سكتت و اشترو بقيت الحاجه و روحو البيت 

عده كام يوم و الشباب بيجهزو لي الفرح و جه وقت الفرح كان بدر عامل الفرح في فندق 

رودينا كانت زي الملاك بفستانها الابيض 

بدر مسك ايد رودينا و ووصلها لي جاسر  

بدر لي جاسر: خلي بالك منها انا هديلك اغلي حاجه في حياتي 

جاسر مسك ايد رودينا و باسها: وانا معنديش اغلي منها 

  ابو هاجر وصل هاجر لي كيان 

ابو هاجر: خلي بالك منها يا كيان 

كيان بسعاده: في عنيا الاتنين يا عمي

و كل واحد راح رقص مع عروسته سلو

جاسر بعشق: اخير بقيتي مراتي انا مش مصدق نفسي 

رودينا بكسوف: ولا انا 

جاسر: بحبك بحبببببببببكككككككك يا رودييييييييي 

راح شالها و لف بيها 

رودينا بكسوف من الناس: مجنون 

...... 

كيان بسعاده: بقيتي مراتي يا بت يا هاجر 

هاجر: بت لما تبتك

كيان: شدها لي حضنه انا هعرف اتعامل مع لسانك الطويل بس مش هنا في بيتنا و غمز بي عنيه 

و كانو بيرقصو والكل فرحان 

فجاءة جات بنت لابسه فستان بيچ هادي وطرحه نفس اللون و قربت من رودينا و جاسر  

بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 

جاسر بصدمه: نافين انتي اسلمتي امتا 

نافين ببتسامه: كلو بسبب رودينا هي الي فهمتني  الاسلام و هي الي خلتني اعتنق الاسلام

جاسر بص لي رودينا بحب: انتي اي ملاك 

رودينا هزت راسها بي لا: انا بشر زيي زيك وربنا خلاني سبب في انها تعتنق الاسلام 

نافين سلمت عليهم وهيا خارجه من باب الفندق اتخبطت في شاب كانت هتقع لما راح هومسكها قبل ما تقع

الشاب بإعجاب و هو باصص لي عيون نافين: مش تخلي بالك 

نافين: انا اسفه مخدتش بالي 

و ثابته و مشيت 

..... 

بدر شد نادين وكانت بترقص 

بدر  بغضب :متتلمي بقا ببطنك دي احسن تولدي هنا 

بدر :ههههه مش هتلم انا عاوزة ارقص سيبني افك عن نفسي شوية محضرتش فرح من ساعة فرحي 

بدر بغمزة ومسكها من وسطها :طب متيجي نعيد فرحنا تاني

نادين :ههههه ببطني ديي والله عيب عليك

بدر حط ايده علي بطنها : هههه انا مش فاهم بطنك مدايقاكي ليههه دي قمررر 

نادين :كل بعقلي حلاوة يا اخويا كل 

بدر :هههه دنا هاكلك بكل حاجة فيكي مش بس عقلككك

نادين بهمس وهي بتقرب منه :اتلم يا بدر بدل ما ارزعكك بوسة في وسط الفرح وانت قمررر كدا  واعمل زي مسلسل  اطرق بابي لما البطلة باست البطل في وسط الناس 

بدر  :ههههههه والله مسلسلات التركي جننتك 

نادين: قصدك انا مجنونه  

بقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد 

بدر: انتي مش مجنونه بس ده انتي  عاوزة تتخطفي انهاردة يخربيت جمال امكككك متيجي اقولك حاجة ورا الفندق 

نادين :ههههه اتلم يا بدر 

بدر شدها لحضنه :خلاص تعالي نرقص علي الاغنية تعويضا عقبال ما نروح 

(اغنيه تامر عاشور خليني في حضنك يا حبيبي) 

و الفرح خلص و كل واحد خد عروستو و طلع في الجناح بتاعه

بدر شايل نادين و طلع  بيها الجناح بتاعهم علشان بدر كان حاجز جناح زيهم 

نادين حطت راسها علي صدره: 

خلي بالك يا بدر لتوقعني  

بدر نزلها براحه ورقه علي السرير: 

مين يوقع مين انتي وقعتيني في حبك و دلوقتي خايفه اوقعك  

نادين اتشعلقت في رقبته 

انا وقعت و محدش سمه عليا يا زعيم يرضيك كده كانت بتتكلم بي دلع 

بدر بحب: تؤ تؤ ولا تزعلي يا قلب الزعيم انا هسمي عليكي و وووووووو 

تسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح 

كيان ماسك هاجر و دخلها من باب الجناح 

هاجر بزعل:انا زعلانه منك ليه مشلتنيش زي ما بدر و جاسر شالو مرتاتهم

كيان قرب منها مبشاغبه:احنا  هنضيع وقتنا في الشيل 

هاجر بزعل: لا والله 

كيان: قرب منها  احنا مش هنضيع وقت في الشيل 

هاجر بزعل: لا انا زعلانه منك 

بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 

كيان مراه واحد راح شالها لحد السرير 

مش انتي زعلانه انا هصالحك بطرقتي بس عايزك تفضلي معايا وانا هركبك المراجيح قرب منها اكتر ووووووووو 


في جناح جاسر و رودينا 

جاسر شايل رودينا نزلها بي كل رقه و حنيه

 جاسر بحب: مبروك يا اجمل عروسه 

رودينا بكسوف: الله يبارك فيك 

جاسر فهم انو رودينا مكسوفه منو: روحي اتوضي عشان نصلي انا وانتي  

  رودينا كانت فرحانه انو هيصلي بيها لما اتجوزت اشرف مرضاش يصلي بيها 

وفعلا رودينا راحت اتوضت و جاسر صلي بيها و خلاص قرأو دعاء المتجوزين دا

جاسر شال الطرحه من علي رودينا 

جاسربنبهار:بسم الله ماشاءالله شعرك جميل جداً 

رودينا بكسوف: شكرا 

جاسر بحب ميل عليها و باسها بكل رقه و حنان و باسها تاني بس المره دي اطول من الي قبلها وووووووووو 

كفايه بقا كده  قلت ادب 🤭😂

نادين قامت من النوم بتصرخ 

بدر قام مفزوع علي صوتها: 

اي مالك في اي 

بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 

نادين بصوات: بولد و ديني المستشفى بسرعه  

بدر قام نطت من السرير: بتولدي ازاي انتي لسه في السابع 

نادين بصوات: اااااااااااه انت لسه هتقول سابع ولا عاشر اخلص اااااااااااه  

بدر بغضب و بيلف حوالين نفسه: طيب اعمل اي يعني 

نادين بدموع و صريخ: انت بتتعصب علياااا ليهههههه اتصل علي ماما و ديني المستشفى هموووووت اااااااه 

بدر شالها و نزل بيها

 نادين صحت الفندق كله علي صوتها 

بدر ركب بسرعه العربيه ورح بيها علي المستشفى  

نادين بصريخ و ماسكه في هدوم بدر و الايد التانيه ماسكه شعره:

بسرعه يا بدررررررر بموت 

بدر بعصبيه بسبب  نادين:ميتين ام بدر علي سنين بدر اولعععععع في نفسي لازم يا ختي تولدي انهارده

نادين بعصبيه و صريخ:هووووو بمزااااجي ربنا يسامحككككك اااااااااااااه 

بدر وصل بيها المستشفى

بدر بصوت عالي: دكتوره بسرعه  

جه دكتور 

بدر بعصبيه: انا قولت دكتوره مش دكتور 

الدكتور بخوف من عصبيه بدر: والله يا فندم شفت الدكاترة الستات مش دلوقتي اكتريتهم الصبح مش بليل 

بدر بعصبيه و عيونه بطق شرار: اتصل بي اي واحده تاجي بسرعه 

كمله كلامه بزعيق: اخلص انت لسه واقف 

دكتور خاف و فعلا اتصل علي دكتوره 

نادين و هي علي الترولي:

منك لله يا بدر ياابن ام بدر اااااااااااه هموت  

بدر بعصبيه: انتي تسكتي خالص  كله بسبب رقصك

 

 الدكتوره جت كشفت علي نادين 

الدكتوره ببتسامه: دي مش ولاده ده وجع عادي بسبب الحمل

بدر بصدمه: 😳



  •تابع الفصل التالي "رواية معجزة الحب" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent