رواية حب مجهول الهوية الفصل الثالث والاربعون 43
اهلا بالست احلام اللي بتلعب في دماغ هند وتقويها عليا.
طارق بصلي بغضب وقالي: اسكتي يا احلام عيب كده.
في الوقت ده انا كنت متعصبه من سمير لانه رفع ايديه على صحبتي وصوت عياط هند اللي وجعلي قلبي واتكلمت بغضب: انت عارف يا سمير الزفت انت لو قربت من هند تاني ولا بس بصتلها انا هعمل فيك ايه.
سمير بغضب قصادي: هتعملي ايه يعني يا احلام!
طارق قام وقف عشان يسكتني ووقف قدامي وانا اوزعه جنبه وعماله ازعق في سمير وقولتله: سيبني عليه يا طارق.
طارق كان بيكتم ضحكته وقال: اتهدي بقى وخلينا نعرف نتكلم.
متكلمتش تاني وانا ببص ل سمير بغيظ وهو بيبادلني نفس النظرات واتكلم ابو هند مع سمير وقاله: صاحب العربيه اللي انت قولت انه وصل هند كان جوز احلام واحلام كانت معاه وهي اللي جايبه الورد لصحبتها.
سمير بصلنا بصدمة وقال: لا طبعا كدابين دا انا شوفت هند بعيني وهي نازله من العربيه ومكنش فيها غير راجل لوحده!
رديت عليه بتوتر: وانت شوفت الراجل اللي كان راكب العربيه.
سمير بص ل طارق اللي لابس نفس اللون اللي طاهر كان لابسه وقال بتردد: انا متأكدتش من ملامحه اوي بس هو كان...
وبيبص ل طارق بتركيز بيحاول يفتكر وانا استغليت ده وقولتله: ولما انت متأكدتش من ملامحه ازاي اتأكدت ان انا مكنتش معاه ولا انت عايز تسوء سمعة البنت وخلاص.
اتكلمت ام سمير بغضب: مالك يا احلام شد حيلك على ابني ليه! دا على اساس اننا هنموت على صحبتك دا انا ابني الف بنت تتمناه.
احلام: وماله يا ام سمير خدي ابنك اللي الف واحده تتمناه وجوزيه واحدة منهم.
اتكلم خال سمير وعمه وقالوله: انت جايبنا هنا نتهزق ولا ايه يا سمير!
سمير اتكلم مع ابو هند: بعد اذنك يا عمي انت ادتني كلمه خلاص واللي بيحصل ده ملوش لازمة.
ابو هند: لا ليه لازمه يا سمير.. مش انت اللي وقفت بنتي في الطريق ورفعت ايديك عليها وشهرت بسمعتها قدام الناس وَفضحتنا.
طاهر بص ل سمير بغضب وهو بيسمع انه رفع ايديه على هند واتوعد انه لازم يحاسبه على اللي هو عمله بس مش ده الوقت ولا المكان المناسب.
سمير بقلق: قصدك ايه يا عمي.
ابو هند: قصدي ان بنتي مش هتتجوزك يا سمير وابعد عن طريقها ولو اتعرضت ليها تاني في طريق انا اللي هقفلك.
ام سمير بغضب لابنها: عجبك كده انا قولتلك من الاول الجوازة دي متنفعكش.
احلام: عين العقل يا ام سمير خدي ابنك يلا وتوكلوا على الله.
سمير بصلي بغضب وقال: وحياة امي يا احلام مش هسيبك.
طارق اتجنن لما سمير هددني قدامه وقرب منه وهو بيبصله بقوة وقاله: انت بتهدد مراتي قدامي!
وبضربه واحده من طارق في دماغ سمير ولقينا جسم سمير رجع لورا في حضن امه وحط أيديه على دماغه وفي دم نزف بسرعه من انفه وانا مبهورة من اللي طارق عمله دا بضربه واحده عمل فيه كده وطاهر كان كاتم غضبه من سمير ومنتظر لما نمشي من بيت هند.. وخال سمير وعمه خدوه بسرعه هو وامه وخرجوا من بيت هند وانا واقفه بكتم ضحكتي بعد اللي طارق عمله في سمير وطارق بصلي بغيظ وقالي: ممكن مسمعش صوتك تاني لحد ما نمشي.
كتمت صوتي بإيدي وانا بهز دماغي طبعا انا مش مستغنيه عن نفسي دا بضربه واحدة ل سمير جابله ارتجاج! 😂
طارق بص ل ابو هند واتكلم: انا طبعا بعتذر لحضرتك على اللي حصل دلوقتي ده بس اكيد انا مش هسمحله يهدد مراتي وانا موجود!
كلامه ياناس بيخطف قلبي حبيبي اللي مش بيسمح لحد يزعلني🥰
كمل كلامه وقال: احنا جينا لحضرتك النهارده عشان نطلب ايد الانسه هند لاخويا طاهر.
وشاور طارق علي طاهر وابو هند بص له وطاهر اتكلم وقال: انا يشرفني اني اطلب ايد الانسه هند بنت حضرتك وبتمنى حضرتك توافق.
طبعا انا مقدرتش امسك نفسي اكتر من كده وقولتله: وافق يا عمي والله طاهر ابن حلال وهيسعد هند صدقني.
ابو هند ضحك وطارق بصلي بطرف عينيه عشان متدخلش في الكلام تاني وانا كتمت صوتي تاني وابو هند اتكلم مع طاهر وقاله: وانت يابني بتشتغل ايه؟
طاهر: انا درست إدارة أعمال وعندي شركة والدي الله يرحمه انا بديرها وطارق اخويا معايا طبعا وشريكي في كل حاجة بس طارق عنده شغله الخاص بعيد عن الشركة وانا بكون المسؤول في غياب طارق.
طارق اتكلم: وعايشين في بيت العيله اللي بيجمعنا وانا واحلام اتجوزنا فيه وطاهر عنده جناح خاص بيه وطبعا هنفرشه علي ذوق انسه هند ان شاء الله لو في نصيب.
مقدرتش اسكت كتير وقولت: والقصر كبير جدا يا عمي والجناح كأنه شقتين في بعض ومش هتحتاجوا تيجبوا اي حاجة كل حاجة موجودة.
ابو هند ومامتها بصوا لبعض وابتسموا وطارق تعب وزهق مني وقالي: بقولك ايه يا احلام ما تقومي تشوفي صحبتك كده وسيبينا نعرف نتكلم.
بصيتله بغيظ وقولتله: حاضر.
قومت روحت عند هند وطارق اتكلم مع ابو هند وقاله: حضرتك احنا مستعدين لاي طلبات تطلبوها.
ابو هند: بصراحة انتوا فجأتونا بطلبكم ده وشكلكم ولاد أكابر يعني وانا مش عايز بنتي تحس بفرق المستوى بينا وبينكم في يوم.
طارق: حضرتك احنا بنشتغل وربنا بيكرمنا زينا زي اي حد والارزاق دي بتاع ربنا وبيقسم الارازق علينا بالتساوي وبنت حضرتك بأخلاقها وتربيتها وادبها عندنا اغنى من بنات كتير.
ابو هند بسعادة: ربنا يكرم اصلك انتوا شكلكم ولاد ناس ومتربين وانا اكيد مش هلاقي لبنتي عريس احسن من اخوك بس برضه هحتاج وقت نفكر وناخد رأي العروسه.
في اللحظة دي احلام دخلت عليهم: لووووولوووووي انا سألت العروسه وهي موافقة يلا نقرا الفاتحة.
طارق اتصدم وقال: مفيش فايدة.
وطاهر كان هيموت من الضحك هو وابو هند ومامتها واسامه.
ابو هند وهو بيضحك: وانا مش هنزل كلمة احلام.. نقرا الفاتحة.
ابتسمت بسعادة وكلهم رفعوا ايديهم يقروا الفاتحة وانا جريت على اوضة هند وهي واقفه متوتره.
احلام: الف مبروك يا هند بيقروا الفاتحة.
هند بسعادة: بجد يا احلام؟
احلام: اه والله الف مبروك يا حبيبتي واخيرا يا هند هتبقي سلفتي ونعيش في بيت واحد.
هند بسعادة: انا فرحانه عشان كده بس والله.
احلام: يابت انتي هتضحكي عليا ولا ايه بقى انتي فرحانه عشان هتبقي سلفتي بس ولا عشان هتبقي مرات طاهر.
هند بخجل: خلاص بقى يا احلام انا مش هنكر انه عجبني من اول مرة شوفته فيها وكنت بحس بحاجة غريبه في قلبي كده لما بشوفه.
احلام: اهو هتبقي معاه على طول وهتعيشي معايا في نفس البيت.
هند: يااه يا احلام انا نفسي اليوم ده يجي اوي.
احلام: ان شاء الله قريب يا حبيبتي... رواية حب مجهول الهوية بقلمي ملك إبراهيم.
بعد وقت كنا في العربيه وراجعين على القصر وطارق اللي سايق وطاهر قاعد جنبه وانا قاعده ورا.
طاهر: احلام النهارده عملت معايا الصح شكرا يا احلى مرات اخ.
رديت عليه بثقة: انا وعدتك اني اختارلك واجوزك احلى عروسه.
طاهر ضحك وقال: والله لو امي الله يرحمها عايشه مش هتعمل معايا المجهود اللي انتي عملتيه النهارده😂
طارق بصلي في المرايا وقال: ماشاء الله مفصلتش دقيقه من ساعة ما دخلنا بيت الناس.
بصيت ل طارق وافتكرت لما ضرب سمير ومت من الضحك 😂 وطاهر كمان ضحك وهو مش فاهم انا بضحك على ايه وطارق اتضايق مننا ومن ضحكنا وقال: لو مسكتوش انتوا الاتنين انا هوقف العربيه وانزلكم.
طاهر قاله وهو بيضحك: وانا مالي يا كبير مراتك هي اللي بتضحك.
طارق بصلي في المرايا اللي قدامه وهو بيضغط على شفايفه وقال بغيظ: تمام اوي.
حاولت اكتم ضحكتي وانا بشاور له ب إيدي👍🤭😂.
بعد وقت وصلنا القصر واول لما نزلنا من العربيه بصيت ل طارق وضحكت تاني وكنت فعلا هموت من الضحك وانا بفتكر لما طارق ضرب سمير 😂😂
طارق اتغاظ من ضحكي الكتير ووقفني وقال بغيظ: ممكن افهم انتي بتضحكي على ايه؟؟
رديت وانا بضحك: كل ما افتكر اللي انت عملته في سمير بضحك😂
طارق بغيظ: وايه اللي حصل يضحك يعني!
احلام: اصل انا كنت قاصده استفز سمير عشان يغلط وانت تضربه😂😂
اول لما قولت كده ضحكت اكتر وطاهر كمان ضحك معايا وطارق رفع حاجبه وقالي بغيظ: ااه قولتيلي.
احلام: بصراحة كان شكلك حلو اوي وانت بتضربه😂
وبصيت ل طاهر وقولتله؛ صح
طاهر وهو بيضحك: حصل.. دا انت اديت للواد ضربه رجع في حضن امه تاني 😂😂
طارق بصلنا احنا الاتنين بغيظ وقال: والله انت وهي تافهين.
وسابنا ودخل على القصر وانا جريت وراه وطاهر دخل ورانا وكنا لسه بنضحك واتوقف صوت ضحكنا مع صوت خطوات لكعب عالي نازل من فوق ووقفنا احنا التلاته نبص بصدمة.
مرااااام!!!
نزلت مرام بخطواتها الواثقه وقالت وهي نازله علي الدرج: كنتوا فين كل ده انا هنا بدري!
طارق وطاهر بصوا لبعض وهي قربت مننا ووقفت بثقة وقالت: ايه مفيش حمدلله على السلامه!
طارق بجمود: انتي خرجتي ازاي!؟
بصتله اوي وقالت بسخريه: هي دي حمدلله على السلامه!!
طاهر بغضب: مرااام.. انتي خرجتي ازاي؟!
بصت ل طاهر وقربت منه وقربت اوي وهي بتهمس ليه برقه: زي ما انت رجعت من الموت يا حبيبي..
ولسه بترفع ايديها تحطها على صدر طاهر لكنه مسك ايديها بقوة ودفعها بعيد عنه وقالها: ردي يا مرام خرجتي ازاي؟
مرام بصتله بغضب وبعدت عنه خطوتين وبصتلي من فوق لتحت وقالت: اكيد مش هينفع نتكلم هنا!
طارق وطاهر بصوا لبعض وطارق اتكلم معايا ونظرات عينيه كانت كلها غضب ل مرام: احلام اطلعي فوق انتي.
بصيت ل طارق وكنت لسه هتكلم لكنه ضغط على الكلام مرة تانيه بتحذير وقال: اطلعي يا احلام.
بصيت له بزعل وبصيت ل مرام بغيظ وشوفت ضحكه سخيفه على شفايفها وهي بتهز راسها بسخريه وانا سبتهم وطلعت على فوق وانا مضايقه منها وزعلانه من طارق.
بعد طلوع احلام بصت مرام عليها وقالت بسخريه: مش مناسبه لعيلة زهران ابدا!
طارق بغضب: مرام.. الزمي حدودك واتكلمي معندناش وقت ليكي!
بصت ل طارق وقالت بسخريه: عايزين تعرفوا انا خرجت ازاي؟! بابا اعترف انه المسؤول الاول والوحيد عن كل الصفقات المشبوه اللي تمت في الشركة.
طارق وطاهر بصوا لبعض وطارق قال: وانتي عايزة مننا ايه دلوقتي؟!
ردت بثقة: انا قبل ما اخرج وعدت بابا اني هخرجه هو كمان.
طارق رد بثقة: وجايه هنا ليه؟
ردت ببرود: جايه بيت جوزي وعايزاكم تخرجوا بابا من التهم دي.
انفعل طاهر وقال: انا طلقتك خلاص وانتي مبقاش ليكي مكان هنا.
مرام ببرود: توء توء.. لا يا طاهر الكلام ده من ورا قلبك .. انا عارفه انت قد ايه بتحبني.
طاهر بسخريه: كنت يا مرام وخلاص حبي ليكي انتهى.
مرام: حبي في قلبك من يوم ما اتولدت ومستحيل ينتهي.
طارق بعصبيه: مراااام.. انتي عارفه كويس اننا مش هنرحب بيكي هنا بعد اللي حصل وحكاية اننا نساعد عمي يخرج ده مش هيحصل.. اللي غلط لازم يتحاسب.
مرام بغضب: ما اخوك غلط وكان شريك لينا في كل حاجة!
طارق: طاهر متورطش زيكم ولما فهم ان شغلكم ده فيه حاجة غلط وقف شغل وكان في نفس الوقت اللي انتوا رتبتو لموته..
مرام بصت ل طاهر ووشها شحب من التوتر وقالت: رتبنا لموته ازاي لا طبعا هو انا معقول كنت هرتب لموت جوزي!
طاهر بغضب: انا عارف كل حاجة يا مرام متحاوليش تزيفي الحقيقه.. واتفضلي اخرجي برا انتي ملكيش مكان هنا.
مرام بصت ل طاهر بصدمة وقالت: انت هتقدر تعيش من غيري يا طاهر؟
طاهر بقوة: هعيش واحب واتجوز كمان وانتي من الاول مكنتيش ليا.
طارق: اتفضلي من هنا يا مرام.. ومش عايزنك تظهر في حياتنا تاني وده تحذير ليكي.
مرام بصت لهم بغضب وقالت: ماشي يا طارق همشي بس صدقوني هتندموا.
وخرجت مرام بعصبيه وطارق وطاهر كل واحد فيهم بيبص قدامه بغضب.
خرجت مرام من القصر كله بغضب واول لما بعدت عن القصر اتصلت بشخص وقالت بعصبيه: الو.. ايوا يا ناجي.. انا موافقه اتعاون معاك.. بس ليا شروط.
في مكان تاني بعيد.
كان قاعد ناجي في بيت مهجور مختفي فيه من اول ما حس بالغدر من الناس اللي كان بيتعاون معاهم وبعد اختطاف مرات طارق زهران وشاف الشر في عين طارق وهو فكر انه لازم يأمن نفسه ويبعد عن الكل في مكان محدش يقدر يوصله وكان بيتابع من بعيد كل اللي حصل وآن الاوان انه يرجع تاني وياخد نصيبه من شنطة الفلوس اللي كانت مع طاهر... بقلمي ملك إبراهيم.
...
•تابع الفصل التالي "رواية حب مجهول الهوية" اضغط على اسم الرواية