رواية عشق الفهد الفصل الرابع 4
الرابع
فهد: عشققققق
وعشق اغمي عليها بين ايدين فهد
فهد بصوت عالي: امل امل
وامل السكرتيره دخلت بسرعه
واتصدمت لما شافت عشق مغمي عليها ف حضن فهد
فهد: انتي واقفه مكانك بتعملي ايه اطلبي دكتور بسرعه
امل بتتحرك وبتنده علي الدكتور
ملحوظه( الشركه فيها دكتور عشان اي خطر يحصل للموظفين)
الدكتور بيدخل
وفهد بيحط عشق علي الكنبه
الدكتور بيفحص عشق
فهد: خير ي مؤمن
مؤمن الدكتور؛ هي بخير ي استاذ فهد بس فقدت وعيها من الارهاق باين عليها منامتش ليها وقت
فهد: تمام هي هتفوق امتي
الدكتور: شويه وتفوق بس لازمها راحه
فهد؛ تمام
الدكتور بيخرج
فهد للسكرتيره: ف السي ڨي بتاع الانسه عشق
مكتوب عنوانها ورقم تلفونها هتيهملي دلوقتي
امل: تمام ي استاذ فهد
امل بتخرج وبتجيب المعلومات
وفهد بيعرف عنوان عشق
فهد: نا دلوقتي هروح اروح الانسه عشق رني علي مراد خليه يجي مكاني لحد مرجع
امل؛ تمام
(مراد صاحب فهد الانتيم وليه اسهم في الشركه)
مراد بيشيل عشق ويركبها عربيتو وبينطلق علي عنوان بيتها
امل بترن علي مراد
امل: استاذ مراد
مراد: نعم ي امل
امل: فهد بيه خرج من الشركه وقالي ارن عليك عشان تيجي تقعد مكانو لحد مترجع
مراد: تمام مسافه السكه واجي
عند فهد ف العربيه
بيكون حاطط عشق من ورا وهو بيسوق
فهد بيبص علي عشق هي ونايمه وبيفكر
انا مش عارف ايه بيحصلي لما بكون معاكي في مكان واحد بحس بإحساس غريب
وبيبص علي عشق من مرايه العربيه
بيوصل لبيت عشق
وبيشيلها ويمشي بيها وسط كلام الناس
وحده من اللي ف الحاره
الله يسهلو البت عشق وقعت واحد ولا ايه يقول للقمر قوم ونا اقعد مكانك
وحده تاني: يختي مهيا واختها مش بيوقعو غير الاغنياء
ههههههههههه وفضلو يضحكوا
فهد مبيهتمش لكلامهم وبيوصل عند باب بيت عشق
ويخبط
مامت عشق: حنين ي حنين روحي شوفي مين بيخبط
حنين؛ اووووف اشتغلت بوابه انا
امها- اخلصي يبت
حنين بتفتح: وبتتفاجأ من فهد هو وشايل عشق
وبتوقف مكانها زي الحجر
امها: مين يبت علي الباب
بتبص بتلاقي فهد شايل عشق
ام عشق: انت مين وليه شايل بنتي
فهد: مش تدخليني الاول ي امي وبعد كده نتفاهم
ام عشق: اسفه ي ابني ادخل
فهد بيدخل شقتهم وبيبص حواليه
وبيحط عشق علي اقرب كنبه
ام عشق: مالها بنتي وانت شايلها ازاي كده
فهد: اولا اعرفك بنفسي
انا استاذ فهد صاحب الشركه اللي الانسه عشق شغاله فيها
ام عشق: اهلا وسهلا بيك ي ابني نورتنا
فهد: كل اللي حصل ان الانسه عشق اغمي عليها ف الشركه وطلبنالها دكتور وقال لازم ترتاح وانا جبتها علي هنا
ام عشق: كتر خيرك ي ابني تعبت نفسك معانا
فهد: لا تعب ولا حاجه ي امي
بعد كده عشق بتفوق وبتفتح عنيها
عشق: اههههه انا فين
وبتبص حواليها بتلاقي امها وحنين وفهد
عشق انا فين
فهد: حمدالله علي سلامتك ي انسه عشق
عشق الله يسلمك ي فهد بيه هو ايه اللي حصل
فهد انتي وف مكتبي اغمي عليكي وجبتك هنا والدكتور قال لازم ترتاحي
عشق لا انا مش تعبانه مفييش حاجه
ام عشق: لا يبنتي انتي جيتي ف وقت متأخر ف الليل من الشركه ومنمتيش
فهد: ليه جت متأخره الموظفين كلهم بيطلعو بدري
عشق لا م انا قعدت لحد 12.30 عشان كنت بخلص شويه اوراق وملفات مهمين وبتبص لفهد وبتضغط علي سنانها
فهد بيفهمها وبيكتم ضحكته
فهد: طيب انا همشي دلوقتي لو عزتي اي حاجه متتكسفيش رني عليا
ام عشق: ميصحش يبني اقعد اشرب الشاي
فهد: مره تانيه ي امي عشان مشغول
عشق: شكر ليك جدا ي مستر فهد
فهد: ولا يهمك انا ماشي سلام
فهد؛ النهارده ميعاد الحفله بس اكيد ه مش هتقدري تيجي
ف انا هاخد امل وابقي خدي منها الملفات لما نرجع
عشق: لا لا انا هاجي
فهد: بس انتي تعبانه
عشق الحفله بالليل ونا ان شاء الله هبقي خفيت
فهد: طيب ماشي هنستنوكي ف الشركه بالليل
عشق؛ تمام
وفهد بيمشي وبيركب عربيتو ويروح علي البيت عشان يجهز نفسو للحفله
واثناء وهو ف الحمام بيسمع صوت حد ف اوضتو
بيلف الفوطه علي وسطو وبيطلع يشوف مين
فهد بيلاقي نور بنت عمو
فهد انتي ايه اللي دخلك هنا
•تابع الفصل التالي "رواية عشق الفهد" اضغط على اسم الرواية