Ads by Google X

رواية انت قدري الفصل السادس 6 - بقلم رحاب القاضي

الصفحة الرئيسية

 رواية انت قدري (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم رحاب القاضي 

رواية انت قدري الفصل السادس 6

_البارت السادس
ـــــــ ـــــــ ـــــــ ـــــــ ـــــــ 
_ في المستشفي كان احمد قاعد قدام باب اوضة العمليات وعيونه مليانه دموع، بس نظراته جامده جدا، وقربت منه ساره وقالت بخوف.. 

ساره 
هو هيكون كويس مش كده؟.. 

احمد بجمود
روحي شوفي الشغل وما توقفيش حاجه يا ساره لو سمحتي عشان باباكي جاي كمان شويه.. 

ساره بدموع
مش همشي غير لما اطمن عليه، هو عشان كده كان خايف يقرب مني ليه انت ما قولتليش يا احمد طيب؟.. 

احمد اتنهد وقال
انا مش قادر اتكلم وابوكي هيجي يعمل مشكله معايا دلوقتي بسبب اللي حصل قدام المستشغي فارجوكي روحي ظبطي الدنيا تكون العمليه خلصت.. 

ساره 
حاضر بس انت دراعك متعور وبينزف، تعالي الاول اشوفه.. 

احمد بجمود
جرح سطحي ولما اطمن علي ممدوح هبقي اشوفه.. 

ساره وقفت وقالت
ماشي يا احمد، ان شاء الله هيقوم بالسلامه.. 

_ مشيت ساره واحمد كان قاعد مستنيه اي حد يخرج يطمنه علي صاحبه، اللي اتض*رب بالنار قدامه وما قدرش يدافع عنه ولا يحميه، وجات في الوقت ده كامليا مديرة ممدوح في الشغل وقالت.. 

كامليا بخوف 
حصله ايه وازاي ما هربش بسرعه ايه اللي خلاه يفضل الوقت ده كله.. 

احمد بجمود
لما يطلع الدكتور ويطمنا عليه ابقي قوليلو كلامك ده انتي كمان.. 

_ماردتش عليه كامليا وقدرت حالته، وقربت منه وقعدت جنبيه وقالت.. 

كامليا بقلق
هي اصابته صعبه اووي؟.. 

احمد بدموع
طلقتين في صدره ده لولا الامن كانو ناوين يخلصو خالص.. 

كامليا دموعها نزلت وقالت
الناس دي ايه ما عندهاش رحمه، طيب ريم فين حصلها حاجه ولا ايه هي كمان.. 

حط احمد راسه بين ايديه وقال
خدها ابن عمها عنده وتقريبا ما تعرفش حاجه.. 

كامليا بصدمه 
يا نهار اسود البنت لازم ترجع من عندهم في اسرع وقت .. 

احمد بجمود
مش هعمل اي حاجه غير لما اطمن علي ممدوح الاول... 

_ وبعد شويه طلع الدكتور وكان شكله مدايق جدا، وقرب منه احمد وكامليا بسرعه وقال احمد... 

احمد
خير يا دكتور ان شاء الله، هو كويس مش كده؟.. 

الدكتور
للاسف يا دكتور احمد الرصاصتين جايين في منطقه صعبه ناحية القلب وحالته ما تبشرش بالخير احنا عملنا اللي علينا والباقي بتاع ربنا.. 

احمد بحزن
طيب انا هشوفه وهفضل جنبيه مش همشي تمام... 

الدكتور
تمام بس ياريت حضرتك بس وعشان انت دكتور انت اكيد فاهم الدواعي الطبيه.. 

احمد 
اكيد.. كامليا انتي هنا ليه امشي.. 

كامليا بحده 
مالكش دعوه انا لازم اشوفه ومش هتحرك من هنا غير لما اطمن عليه،وانت اللي هتساعدني... 

احمد بضيق
انت هتتأمري كمان هو ده وقته.. 

كامليا بجديه
ادخل ظبط الدنيا وكل حاجه، وقدامك عشر دقايق وادخل اشوفه وبلاش تعند. معايا.. 

احمد بغيظ
لولا الوضع اللي احنا فيه كنت هعرف اتصرف معاكي.. 

كامليا 
عدي دقيقه يا دكتور احمد عزام، ياريت تنجز.. 

_ سابها احمد ودخل اوضة التعقيم عشان يشوف ممدوح، واول ما دخل لقاه نايم علي السرير الطبي والاجهزه الطبيه متوصله بقلبه، قعد احمد جنبيه علي الكرسي وقال بدموع... 

احمد
اوعي تروح بسرعه كده يا صاحبي انت قدها وهتقوم لو مش عشاني عشان اختك... 

دخلت الممرضه وقالت
هو لسه ما فاقش بس حالته خطر جدا واول ما جه كان بيقول اسم بنت  ، وبيقول قولو لاحمد ريم امانه معاك... 

احمد مسح دموعه وقال
محدش هيحمي ريم غيرك انت، والله هجيبلك حقك. منهم بس وانت معايا... 

الممرضه بقلق
لو سمحت يا دكتور احمد ابعد القلب بدأ يقف.. 

اتنفض احمد بخوف وقال
روحي اندهي الدكتور بسرعه انتي لسه واقفه.. 

_ طلعت الممرضه واحمد حاول ينقذ ممدوح بطريقه عمليه بس في لحظه واحده الجهاز وقف، نزلت دموع احمد ودخلت كامليا وقالت بصدمه.. 

كامليا بدموع
ايه اللي حصل ده، مستحيل ممدوح ما*ت؟.. 

ـــــــ #بقلم_الكاتبه_رحاب_القاضي ـــــــ 
_ في فيلا راقيه جدا كانت ريم قاعده هناك في اوضه مقفوله عليها وقلقانه جدا وقالت بصوت عالي.. 

ريم
لا مش ريم محمود اللي تتحبس كده يا غجر، افتحو ام الباب ده وانا هعرف اوريكم.. 

اتفتح الباب ودخل كمال وقال
عامله ليه دوشه يا بت عمي، وبعدين مين محمود ده اللي بتقولي اسمه ابوكي اسمه رشاد العدوي.. 

ريم بسخريه
اتبرينا منكم خلاص سيبونا في حالنا بقي.. 

كمال بصلها من فوق لتحت وقال
طالعه شبه يسيريه امك بالظبط، لا وكمان احلي معقول كل ده هيكون ليا انا.. 

ريم بجمود
بقولك ايه يا عسل اوعي تفتكر اني هخاف منك، اقسم بالله هتقرب مني او من اخويا هشرب من د*مك.. 

ضحك كمال وقال
ههههههه لا قويه يا بنت عمي، بس انا هقرب وقووووي كمان بس مش دلوقتي في البلد وانا بقول قدام الناس كلها انا رجعت بت عمي واخدت تار ابويا من اخوكي.. 

ريم بدموع
بص ما تبقاش حمار وافهم انا وممدوح بعدنا عنكم وسيبنا الدنيا كلها، ارجع بلدك دي وقولهم انهم قتل*ته بعد الشر عن اخويا يعني ونخلص الليله دي.. 

كمال بخبث
لو الموضوع ساهل كده كنت عملته من زمان، بس لازم الدليل والدليل ده انتي يوم ما ترجعي معايا وانا واخد بتاري واتجوزك قدام البلد كلها لسببين ابان شهم وسترت بنت عمي والسبب التاني ورث ابوكي اللي هيبقي بتاعي.. 

ريم قعدت علي السرير وقالت
الطموح حلو برضو يا ابن عمي، وادينا قعدين وربنا يدينا ويديك طولة العمر.. 

كمال بصلها باعجاب وقال
هنشوف يا دكتوره ريم.. 

_ قال كلامه وطلع وقفل الباب وريم قامت بسرعه وفضلت تخبط علي الباب وقالت.. 

ريم 
يا واد انت استني انت ياللي تنشك في بطنك انا جعااانه وعطشااانه يا بخيل هاتلي اي حاجه اكلها.. 

ـــــــ #بقلم_الكاتبه_رحاب_القاضي ـــــــ 
_ وفي المستشفي كان الكل بيعزي احمد في مو*ت ممدوح، وسابهم احمد ووقف عند الشباك وبص لموبيله اللي بيرن برقم مامته وما ردش عليها، وقربت منه كامليا وقالت بحزن.. 

كامليا
انا لازم امشي يا احمد وزي ما اتفقنا ريم لازم ترجع.. 

احمد بجمود
الموضوع مش ممدوح دلوقتي، الموضوع يخص مراتي وانا قد الامانه اللي سبهالي صاحبي.. 

كامليا
عارفه قولي هي مين البنت اللي اغمي عليها من شويه دي؟.. 

ما ردش علي سؤالها وقال
قبل ما تمشي روحي لامي وقوليلها اللي هقولك عليه ده... 

كامليا
طيب عالج ايدك الاول انت بتنذف.... 

احمد بجمود
مش وقته اسمعي بس اللي هقولك عليه؟؟... 

_ تفتكرو قالها ايه احمد؟.. وقدام الفيلا اللي قاعد فيها كمال كان طارق واقف بعربيته وكلم احمد وقال.. 

طارق
ايوه يا دكتور احمد انا بقالي ست سعات واقف مستني حضرتك.. 

احمد بجمود
هي خرجت ولا لسه جوه؟.. 

طارق 
لا جوه ما حدش طلع جه من شويه الراجل اللي كان بيهددها.. 

احمد
طيب انا جاي اهو علي طول قربت اوصل.. 

_ قفل احمد معاه وبعد شويه وصلت عربيات الشرطه ومعاهم احمد... 

طارق بقلق
هو انت جايب الشرطه ليه؟.. 

احمد
تعالي بس وهتعرف ليه.. 

_ دخلو بيت كمال اللي نزل وهو متعصب جدا وقال بعصبيه... 

كمال
ايه اللي انتو بتعملوه ده، ازاي تدخلو بيت سيادة النائب فتحي العدوي كده.. 

الظابط
احنا جايين عشانك انت، في بلاغ متقدم فيك انك خاطف مرات الدكتور احمد عزام... 

كمال بصدمه
نعمم انا ما اعرفش انتو بتتكلمو عن مين؟.. 

طارق
انا شوفته يا افندم وهو ورجالته جايبينها هنا.. 

كمال بحده 
انت بقي احمد عزام واتجوزتها امتي؟... 

قبل ما يرد طارق احمد قال
ما يخصكش وياريت تخليها تطلع والا ااا.. 

الظابط 
لو سمحت يا دكتور احمد سيبنا نشوف شغلنا، وانت يا استاذ كمال هتخليها تيجي ولا القوه هتفتش البيت ولو كانت موجوده هنا فعلا مش هيحصل كويس.. 

كمال بقلق
هي جات معايا برضاها، وبعدين هي بت عمي وبينا سوء تفاهم مش اكتر... 

احمد 
فين مراتي؟... 

كمال بحقد
انا هطلع اجيبهالك من فوق واجي... 

احمد بخبث
بما اننا اهل في بعض اسمحلي بقي اجي اجيب مراتي معاك.... 

_ طلع كمال فوق ومعاه احمد ووقف كمال قدام الاوضه وبص لاحمد وقال.. 

كمال
انت مش قد انك تخش معانا في لعبه زي دي، طلقها وخليك بعيد احسن.. 

احمد بنبره كلها غضب 
انت خدت تار ابوك من واحد مالوش اي ذنب وهتحرق قلب اخته عليه، بس اللي ما تعرفوش ان ممدوح كان اخو احمد عزام وتاره معايا انا... 

كمال بغيظ 
انت بتهددني تطلع مين انت عشان تقف قصادي؟.. 

احمد بهدوء
هرد عليك واقولك انا مين بس بالفعل مش بالكلام... 

_ خلص كلامه واخد المفتاح من ايده وفتح باب الاوضه واول ما شافته ريم ابتسمت وقالت.. 

ريم 
ايه الحلاوه دي، ما انت طلعت جامد اهو وجيت تنقذني زي الرويات.. 

احمد بجمود
تعالي يا ريم يلا هنمشي.. 

ريم بحده 
لا ههبط منك عايزه اكل الاول البخيل اللي جنبك ده من الصبح ما اخلنيش اكل ولا اشرب، وخليه يجيبلي الموبيل بتاعي خده مني ابن الحراميه ده انا حتي لسه ما دفعتش اخر قيط في تمنه... 

قرب منها احمد وقال
تعالي وهعملك كل اللي انتي عايزااه.. 

ريم بحده 
بقولك ايه انت تبطل تمسك ايدي وتقرب مني كده، اصل انا وقاعده مع نفسي دلوقتي لقيت انه غلط وعيب.. 

كمال بشك 
غلط وعيب؟؟... 

احمد بغيظ 
قووومي يا ريم اخلصي يلااا.. 

كمال
استني هنا، هو انت متجوزها من ميته؟... 

ريم بسخريه
الواد ده عبيط اتجوز مين ده سالب، ده بيحب طارق.. 

بصلها احمد بعصبيه وقال
اخرسي خالص يا ريم.. 

كمال وقف قصاده وقال
بنت عمي مش هتطلع من هنا غير لما اشوف القسيمه الاول واتأكد انها مراتك.. 

ريم بحده 
وانت مال امك انت، انا متجوزااه عرفي انت مالك اوعي كده.. 

كمال بحده 
اتحشمي يا بت انتي.. 

ريم بسخريه
اتحشم انت الاول يا قليل الادب، اوعي كده يا احمد يا جوزي خدني معاك ما تسيبنيش هنا... 

احمد. بصلها بقرف وقال لكمال
لو هي مش مراتي الشرطه كانت هتيجي معايا علي اساس ايه، وعموماً القسيمه مع الظابط تحت.. 

ريم بصدمه
احييييه ده بجد؟... 

احمد مسك ايدها وقال بحده
دلوقتي من حقي امسك ايدك بقي، يلا بينا... 

_ خدها احمد ونزلو تحت وكمال نزل وراهم وقال بخبث.. 

كمال
هتنوري البلد قريب يا بت عمي وما تنسيش كلامي معاكي، ونسيت اقولك البقاء لله كان طيب قوي ممدوح.... 

احمد بحده 
ما تقلقش هتحصله قريب... 

الظابط 
كده مراتك معاك يا دكتور احمد، لو عايزه تقول انه كان خاطفها ويتفبض عليه اا.. 

احمد بسرعه قال
لا لا لا مالوش لزوم احنا اهل في بعضينا انا بس كنت مقلق الاول.. 

الظابط 
تمام والف حمد لله علي السلامه المدام.. 

_ ومشي الظابط واحمد اخد ريم وطلع ومعاهم طارق، بس ريم سحبت ايدها منه وقالت.. 

ريم بدموع
هو ايه الكلام اللي قاله ده جوه، وفين ممدوح ازاي ما جاش معاكم.. 

احمد بدموع 
تعالي بس نمشي من هنا وانا هفهمك كل حاجه.. 

ذقته ريم وقالت بحده
انا مش همشي من هنا غير لما اخويا يجي ياخدني، قولي ان كمال كداب وان ممدوح ما جاش عشان خايف منهم قولي انه عايش.. 

احمد قرب منها وقال
اهدي ما ينفعش اللي بتعمليه ده، هو راح عند اللي احسن مني ومنك ومحتاج اخته تبقي جامده وقويه عشان يبقي مرتاح في قبره.. 

نزلت دموعها وقالت 
لا لا اخويا لا اخويا مش هيسيبني انا ماليش غيره، يا ممدوح انتو اكيد بتهزورو وهو هيطلع دلوقتي ويقولي ان ده مقلب... 

حضنها احمد وقال
انا معاكي ومش هسيبك ابدا والله.. 

طارق بدموع 
وانا كمان والله يا ريم مس هسيبك ابدا.. 

_بصله احمد بضيق وفجأه لقي ريم اترخت بين ايده وفقدت وعيها وحصل؟...... 

_ تفتكرو بعد ممدوح ما مات واحمد اتجوز ريم ايه اللي هيحصل، يعتبر لسه الروايه هتبدأ يا جماعه انتظروووونييييي

ـــــــ ـــــــ ـــــــ ـــــــ ـــــــ ـــــــ 



  •تابع الفصل التالي "رواية انت قدري" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent