رواية عروس مصاص الدماء الفصل السادس 6 - بقلم نور زيزو
ويصدم حين لا يجدها فالكهف لتسقط البطانيه منه على الارض
فارس بفزع :سارة
ليلف ليخرج ليشعر بيديها الصغيرة تمسك فقميصه من الخلف بطفولة ليلف لينظر لها
فارس: سارة كنتى فين
سارة :جوا
فارس وهو يمتلك وجهها بيديه بحنان: انتى بردانة كده ليه
سارة :انا كويسة
ليحضر لها جاكيت من الأرض ويضعه حول اكتافها بحنان على ذراعيها العاريين
سارة: هو مينفعش استخبي فالقلعة
فارس :هيحسوا بيكي
سارة بهدوء :ماشي
فارس: كلتى
سارة بحزن :الاكل خلص
ليذهب ويشعل النار فالخشب ويطهي لها الطعام
سارة: انا لاقيت السكين ده فالهدوم
فارس وهو يضع الخضار فالحلة: ده مصنوع من الرصاص الفضي
سارة: ليه
فارس :ده مخصوص لقتل مصاصين الدماء
سارة :وجبتهولى ليه
فارس :عشان اللى حصل ميحصلش تانى تحمي نفسك لو انا مش هنا
سارة :مش خايف اقتلك بيه
فارس: لو قتلتنى هتعيشي ازاى
سارة: اممممم طيب
فارس وهو يعطيها الطبق: اتفضلي كلي
سارة وهى تأخذه :شكرا
وتأكل بصمت وهو يتأملها
سارة :انت حلمت بأية
لينظر لها بصدمة
فارس :ليه بتقولى كده
سارة :انا عارفة انك حلمت بحاجة وحشة عشان كده بتيجى كل شوية
فارس: انا ماشي
ليذهب لتركض خلفه بسرعة وتمسك معصمه
سارة :استنى هنا
فارس: عايزة ايه
سارة بحنان: هو حلم وحش اووى كده
فارس :انا عايز منك وعد واحد
سارة باستغراب: وعد ايه
فارس: لما يحصلك حاجه لازم تقوليلى ده الوقت والمكان
سارة :ليه
فارس: اسمعى الكلام
ليخلع ساعته ويضعها حول معصمها
سارة :ماشي
ليضع قبلة على جبينتها بحنان لتصدم حين ترى دمعة هاربة من عيونه لتصمت حتى لا تحرجه
سارة بهدوء :هو انا هموت
فارس: لا ليه بتقولى كده
سارة: شكلك بيقول كده
فارس: لا مش هتموتى
سارة :ماشي
وتذهب لتجلس على الصخرة وتلف جسدها باللحاف من البرد ليجلس بجانبها
سارة :انت مش سقعان
فارس: انا مبحسش بالبرد والحر وكل ما يشبه
سارة: ليه
فارس: عشان مش بني ادم
سارة :امممم يابختك انا هموت من البرد وخصوصا بليل
فارس :هجبلك لحاف تاني
سارة: ماشي
____________________
تجلس لارا فالجنينة بهدوء لتاتي لها الخادمة لتخبرها بشئ لتقف بغضب وتذهب
___________________
سارة: هو ينفع نخرج
فارس :نروح فين
سارة: اى حته انا زهقت نتمشي شوية
فارس: بليل
سارة :ماشي
فارس وهو ينظر عليها: انتى مخطوبة
سارة وهي تنظف المكان: لا
فارس: طب بتحبي
سارة بردو :لا وانت اكيد متجوز بما انك عايش بقالك كتير
فارس :ههههههههه لا مش متجوز
سارة بدهشة وهى تنظر له: ايه ده بجد ازاى
فارس: عادى
سارة: انت مش قولت عمرك ٦٨٠ ازاى مش متجوز
فارس :عادي مبحبش واحدة عشان اتجوزها
سارة :لازم تحبها
فارس :اه امال هتجوز واحدة مبحبهاش
سارة :مانا كنت هتجوز معاذ ومبحبوش
ليقف بغضب شديد وهو يقترب منها بغضب :انتى قولتى ايه
سارة بخوف: كنت هتجوز معاذ ومبحبوش
فارس: انتى مش هتجوزي حد ومش هتخرجي من هنا لحد ما تموتى
سارة بخوف وهى تبلع ريقيها بصعوبة :حاضر
ليتركها بقوة ويذهب لداخل بغضب
سارة: انا زعلتك
فارس ببرود: لا
سارة :طب مش هنخرج
فارس: لا
سارة بحزن: ليه
فارس: كده
لتغضب منه وتخرج تركض للخارج ليسرع خلفها
….تركض بسرعة لتصدم حين تجده امامها بغضب
سارة: اااااه ابعد عني
فارس: انا قولت ايه
سارة :انا زهقت انا عايزة اخرج
فارس: وتموتى
سارة: اموت احسن متعفن هنا بسببك
فارس: انتى شايفة كده
سارة: اه انا تعبت
لتقدم للامام وهى تعود للخلف بخوف منه
فارس بحدة :انا بس اللى اقول تموتى ولا لا انتى مالكيش حق فموتك
سارة بخوف: ليه
لتصطدم بالحائط ليضع يديه على الحائط ليحاصرها
فارس: عشان انتى ملكي عشان انا عرضت حياتى للخطر بسببك
سارة بغضب: انا بكرهك….
لتصدم حين يقطعها بقبلة على شفتيها بغضب وقوة وهى تحاول أبعده وتضربه على صدره وتدفعه بدون جدوى لتشعر بيديه على خصرها لتبكي اكثر و وهو يجذبها له بقوة وكأنه يعتصر خصرها بين يديه
ليبتعد عنها بصمت وهى تبكي
فارس بتحذير :الكلمة دى متنطقهاش تانى فحياتك انتى فاهمه
لتشير له بنعم بخوف
__________________
تجلس لارا مع الملكة لتخبرها ما رأته لتغضب الملكة بقوة وتطلب مقابل فارس
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عروس مصاص الدماء ) اسم الرواية