رواية لهيب العشق كاملة بقلم زوزو عبر مدونة دليل الروايات
رواية لهيب العشق الفصل السادس 6
بيدخلوا عليهم وهما في حالة صدمة 🤯
من قرب باران لديلان كدا
ديلان بتلاحظ وجوهم بتبعد فورا عن باران
بتمسح دموعها اهلا وسهلا تيتا ازاده كيفك
وبتبوس اديها
وبتسلم على ايتان وبتحضن ميليسا
ديلان : كيفك صغيرتي الجميله
ميليسا : الحمدلله كيفك انتي
ديلان : اليوم راح نريحك من القطب تعالي معايا لحتى نفكهم
بتستأذن منهم ديلان وبتاخد ميليسا لحتى تفك القطب
ازاده :اي الوضع اللي شفناكم فيه يا باران
ايتان : اي ابني كان باين عليها بكيانه اي حاصل
باران : تيتا مافي شئ بس لما وصلت كانت منهاره من العياط مش عارف اي السبب حضنتها لخفف عنها
ازاده : اه ياصغيرتي 🥺ياترا اي حاصل معاها حياتها كلها مشاكل المسكينه اااخ اااخ
ايتان : كويس انك وقفت جنبها ياأبني خففت عنها شويه
باران وهو بيفكر ياترا اي حاصل مع عمو حكمت
اي حاصل لحتى تنهار كدا لازم اعرف
بيروح يمسك التحليل اللي كانت مسكاها بتدخل عليهم ديلان ميليسا و بيسيبه فورا
ديلان احنا اجينا وخلصنا كمان من القطب ومش هنتشاقه تاني صح ميليسا
ميليسا : صح اختي ديلان ♥️
ازاده بتتشكر ديلان وبتعزمها تروح معاهم على البيت
هي وايتان
ديلان بتحضنهم هما الاثنين وبتقولهم
ديلان : والله بعتذر كثييير بس عندي شغل لسه ما خلصته وغير كدا خليها في يوم تاني وعد بجي لعندكم في يوم ثاني 💞 بس مش اليوم
ازاده مش بتضغط عليها اكتر وكمان باران بيشاور ليها انها تسيبها على راحتها متضغطش عليها
بتسيبها بس بتقلها اخدت وعد منك هتجي لعندنا ديلان 😍❤️
ديلان : والله في يوم راح تلاقيني عندكم وانتم اللي هتقولو لي خلص عايزين ننام 😁😁
ازاده بتضحك وبتقلها ابدا يابنتي دا بيتك واحنا عيلتك روحي انتي 😍 😘
بتروح معاهم ديلان علشان تودعهم لغاية السياره بتودعهم وبتحضنهم وبتبوسهم
ازاده : سلام يابنتي
ديلان : توصلو بالسلامة سلام 😍
ايتان : باران يله بينا مش هتيجي معانا
باران : لا ماما روحو انتم وانا راح كون وراكم
سلام 😁
اول ما بتمشي السياره بترجع ديلان الحزينه و الضحكه المزيفه بتروح
بيلاحظ باران بيسألها
باران: مالك ديلان مين زعلك كدا
ديلان : ابي ابي مريض 🥺
باران: 😳كييف
ديلان : تعال على المكتب لحتى نحكي
بيروحوا على المكتب وبتبكي وبتوريه التحليل
ابي من فتره كان تعبان شويه ولما عرفت انا وفي أمريكا طلبت منه يعمل تحليل ونزلت فورا
يعني بتعرف سبب رجعتي تعب بابا و يوم ما اجيتو انت وفرات وجيهان وميليسا كنت جايه للدكتور احمد لحتى شوفهم
ماشفتهم وبعدها بتعرف كنت معكم المهم اليوم شفتهم…
باران : ابيي يعني مريض ازاي 🥺
ديلان : مريض قلب لازم اخد بالي منه مايزعل او يتعصب ولا يتوتر ويمشي على علاج ونظبط الاكل بتاعه لازم اخد بالي منه 😭
ولو محصلش كدا هيكون في جراحه
يعني الحمد لله الحالة مش خطيره بس
فكرة في لحظه انك تخصر ابوك سندك وداعمك الأول متعبه ومحزنه كثييير باران انا مليش غيره هو كل حاجه في حياتي متحملش اخسره
بتنهار وبتعيط 😭🥺🥺
بيحضنها باران وبيطمنها ان هيكون كويس وبخير ومعاه احسن واشطر دكتوره في الدنيا كلها 😍
بيرن فون باران بيستأذن لحتى يرد بيكون جيهان
جيهان : الورور اخي وينك
باران : في الشغل في حاجه
جيهان : زهقت من المذاكره وعايز اطلع شوي اي رايك تطلع معي
باران : مش هقدر ياأسدي مشغول خليها بكرا
جيهان : اخي انا زهقاااان دلوقتي مش بكرا خلص باران ماشي
ديلان : خلص روح انا تمام والله روح ” بصوت واطي ”
باران : خلص ما تزعل اديني دقيقه وبرجع كلمك وبرد عليك
بيقفل معاه وبيطلب من ديلان تروح معاهم
ديلان : مش في المود والله انت روح خلص وبعدين بنحكي
وبعدين عندي لسه شغل خلص مش هينفع باران
باران : لا مش هسيبك كدا وبعدين علشان خاطر جيهان هو زهقان من المذاكره وحقه بصراحه حتى لما طلعنا مكنش معانا
ديلان : اللي كلمك جيهان بعرف اكيد عنده ضغط في الجامعه وعايز يطلعه في شئ كنت زيه انا بعرف حل ليه
باران : ممتاز يله بينا مش هسيبك
ديلان : باران خلص ونبي لا تضغط عليه 🥺
باران : خلص براحتك ديلان ☹️
ديلان : “بتضحك على تكشيرته ”
خلص باران انت طلعت…. 😅 خلص خلص تمام يله بينا
بيتصل فورا باران بجيهان خلص ياأسدي ولا تزعل راح بعتلك موقع تجي عليه
جيهان : هاريكا ياخي تمام شكرا شكرا بعرف أن مابهون عليك 😁
باران وهو باصص على ديلان بحب بيقول اوولي “حقا”
ما بتهون
بيتحركو على المشوار بتاعهم
قصر ديمير 🐥
حكمت بيتكلم في الفون مع الدكتور أحمد
دك احمد : عملت اللي طلبته مني حكمت بيك
ولكن ليه هتكذب على ديلان كدا
حكمت : لان لو معملتش كدا ديلان هتسافر تاني وتسبني
شكرا كثيير ليك الموضوع بينا طبعا مش هوصيك
تمام حكمت بيك سلام
صبيحه : حكمت ديلان هتنهار احنا عملنا غلطه كبيره في حقها وهي بتكره الكذب اصلا
احنا كذبنا عليها لو اكتشفت دا هتنهار أكثر
حكمت : يعني انا مبسوط ان بكذب عليها بس مافي حل تاني غيره علشان تقعد معانا 😭
بيوصلو على الموقع وبينتظرو جيهان لحتى يوصل
بيوصل بعد دقايق 😍♥️
بتنزل ديلان وبتسلم عليه كيفك جيهان
جيهان: اخي دا الشغل اللي قلتلي عليه 😉
باران :خلص والله برجعك تاني 😂
ديلان : جيهان بعرف حالتك دي كنت بمر بيها انا وفي الجامعه ومكنش ينفع معايا غير مكان واحد لحتى طلع كل الطاقه اللي جوايه والاستريس
كنت بفصل شويه يارب تفيدك زي ما كان يفيدني
جيهان : طالما انتي قلتي كدا يبقا هيفيدني طبعا
ديلان : يله ننطلق بقا
باران : ديلان انتي وين وخدانا
ديلان : هنا خلاص وصلنا اصلا
بيلفو وراهم الاثنين وبينصدنو ووووو
😳😳😳…………
ياترا اخدتهم فين 😁🤔
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية لهيب العشق ) اسم الرواية