رواية وتين الصقر الفصل السادس 6
6وتين الصقر
لما وصلو الصعيد وتين نامت
صقر بهدوء :وتين ي وتين وصلنا
فاقت وتين :بجدد
و قامت بفرحه
نزلو و كان كل الي في البيت مستنينهم
كان بيت كبير شبه الاقصر من فخمته
دخلو
الجد حمدان :حمدل علي السلامه ياولد الغالي
صقر :الله يسلمك يا جدي و باس ايدو
الجد :مش هتعرفنا علي مرتك
صقر: ابدا يا جدي روحي سلمي يا وتين
وتين راحت :باست ايدو و سلمت علي باحترام
و صقر فرح جده من الي عملتو
و راحو سلمو علي جدتت صقر
بعد شويه طلعو اوضه صقر القديمه و كانت جميله اوي
وتين :الله يا صقر دي جميله اوي
صقر :عجبتك
وتين :اوي
صقر:طب يله غيري وتعالى نامي
نامو
بليل طلعت وحده من الخدم لي الوضه الي نايمين فيها
الشغاله :يا صقر بيه يا بيه
صقر :مين
الشغاله :البيه الكبير مستنيكم علي العشاء
صقر :نازلين اهو روحي انتي
و صحه و تين
و لبسو
وتين لبست عبايه من الي بيلبسوها
و كانت جميله فيها
وصقر لبس جلبيه و نزلو
صقر :سلام عليكم
الكل عليكم السلام
لما اعرفكم مين الي تحت
الجد و الجده و عمه حامد و مراته صفيه و عمه كامل و مراته خديجه و دي كانت طيبه اوي و عيال كامل معتز و سعيد و نيره
لاكن ولاد عمه حامد كانو في اوضهم
بعد و قت خلصو و وتين طلعت
الجد :عاوزك معايا ياولدي نشوف البلد
صقر :اومرك يا جدي
و وتين طلعت خبتت علي نيره
نيره :مين
وتين :انا وتين مرات صقر
نيره بفرحه :ادخلي يا حبيبتي
وتين دخلت :ممكن نتكلم شويه
نيره :ايوه اتفضلي
وتين :انا حاساكي طيبه ممكن نبقه صحاب
نيره: طبعا انا نفسي يكون عندي اخت
وتين :اشطا احنا بقينا اخوات خلاص
نيره بضحك :اشطا
و قعده يتكلمو شويه
بعد و قت مش قليل
نزلت وتين تشوف صقر
وتين : امال فين صقر يا طنط
خديجه
خديجه :خرج هوا و الحج حمدان
وتين بزعل :ماشي
خديجه :زعلتي لي
وتين :انا مش عارفه اعد مع مين و زهقانه
هوا انا ممكن أخرج :لا مينفعش تخرجي لوحدك
وتين :لي يعني
خديجه مينفعش يبنتي دي عادات اهنه
وتين :طيب
طلعت و تين الاوضه و قلعت العبايه و لبست بنطلون جينز و بدي بحملات
و وقفت بل بلكونه كانت هتخش لما لقت الحري واقف
بس كان صقر و جده وصل صقر شفها لاكن الجد مشفهاش
دخلت بسرعه و هيا خايفه و صقر عيونه احمرت و عروق أيده بانت من كتر الغضب
صقر :بعد ازنك يا جدي
الجد :ازنك معاك يا ولدي
طلع صقر و دخل ملقاش حد في الوضه
راح للحمام بس الباب مقفول
:صقر افتحي يا وتين بدل ما اقسم بالله اكسر الباب
وتين من جوه اهدي بس عشان خاطري
صقر :فضل يزق الباب لغايط ما وتين فتحت و كان شديد العصبيه
وتين بدموع :ولا معرف الي حد واقف ولم عرفت كنت هدخل بس أنت شوفتني والله بس صقر حبها من شعرها جامد و زقها
و خبط ايدو في الحيطه
و ايدو نزفت وتين وهيا بتقرب منه
صقر بصوت عالي :ابعديي
وتين بعدت و انقمشت علي نفسها و فضلت تعيط لان هيا اكتر حاجه بتخافي منها الصوت العالي
صقر قرب منها لانه عارف انها بتخاف من الصوت العالي
صقر :وتين وتين
وتين كانت بتعيط بس
صقر :قولتلك متعمليش حاجه غلط وانتي بتعملي كل حاجه غلط
وتين ....
صقر أيده كانت بتنزف اكتر و اكتر بعد شويه
صقر :,اه ايدي
وتين قربت منه و شافت منظر ايدو
شالت بقايه الازاز الي كانت في ايدو و ربطت ايدو
و بعدت نامت علي السرير
صقر قرب منها :عرفتي عقابك و ....
اليوم التاني صحت وتين الاول و دخلت اخدت شاور بس حست بي دوخه و وقعت علي الارض بس قبل ما تقع مسكت في الرف الازاز و قع هوا كمان و كام علي كل ازايز البرفيوم بتاعت صقر.
و المكان كلو مان ازاز
صقر صحه مخدود علي الصوت
و خبت علي الباب :وتين افتحي
وتين :مش عارفه اقوم
صقر :طيب استني اجيب حد يفتحو
وتين :لا مينفعش انا عريانه
و
صقر : طب ابعدي شويه وانا هحاول افتح الباب
صقر زق الباب و اتصدم من المنظر وتين كان علي الارض و الازاز في كل مكان و رجلها كلها دم
شلها و حطها علي السرير
وهيا كانت بتعيط
صقر غطاها و هحاول يشيل الايزاز الي ف رجلها
و رجلها كانت بتجيب دم
صقر :بتوجعك
وتين بدموع :بتحرك زي النار
صقر طهر رجلها
و لبسها ونامت
صقر غير هدومه ونزل للكاتبه جني طوبار ♥️
•تابع الفصل التالي "رواية وتين الصقر" اضغط على اسم الرواية