رواية جميلة الفصل السابع 7
مساء الخير للجميع ❤️❤️🤍💐💐
الجزء السابع من قصه ❤️💐🤍💐
(❤️ جميله ❤️)
جميله: التليفون بتاعي فين
ياسين: شوفي في الشنطه كده
جميله: لا مش موجود شكله وقع
ياسين: استني اتصل بي
جميله: اه والنبي علشان مش عامله ليه باسورد
ياسين: ألو
مها : مستر ياسين التليفون بتاع مدام جميله معايا
ياسين: طب تمام هبعت ليكي اي حد يخده من السواقين
مها : تمام ماشي
ياسين: سلام
جميله: الحمد لله افتكرته ضاع
ياسين: ولو ضاع يعني فداكي يا جميله
جميله: ربنا يخليك يا حبيبي بس المشكلة مش في التليفون المشكله في الصور والحاجة اللي عليه
ياسين: متقلقيش مع مها وهخلي حد يروح يجيبه
جميله: لا يا ياسين ابعت محمد بقولك ملهوش باسورد
ياسين: حاضر
في جانب آخر
مها : استاذ طارق أنا مليش دعوه شوف بسرعه عايز تعمل اي أعمله قبل الفون ما يتاخد
طارق: طب خدي كل حاجه عليه على فلاشه وهاخد منك الفلاشه كمان ساعه بعد ميعاد شغلك
مها : ماشي سلام
طارق: مها كل حاجه بمعنا كل حاجه حتا لو تافهه بالنسبة ليكي خديها أنا عايزها
مها : ماشي
طارق: سلام
في جانب آخر
ياسين: محمد معلش جميله نسيت الفون بتاعها في المطعم ممكن تجيبه وتيجي
محمد: اي ده انتا رجعت البيت
ياسين: اه
محمد: أنا قصاد المطعم كنت جاي احتفل معاكم مشيت بدري ليه
ياسين: خلاص هات التليفون وتعاله على البيت نحتفل مع بعض ولا تزعل نفسك
محمد: خلاص ماشي سلام
ياسين: سلام
جميله: معلش عملت مشكله أنا صح
ياسين: ولا يهمك يا حبيبتي عادي الحمد لله انها جات على كده
جميله: خلاص بقا متزعلش نفسك منتا عارف أن اللي اسمه طارق ده هيموت و يوقعك
ياسين: مش فارق معايا والله يا جميله المهم عندي أنه ميوقعناش في بعض
جميله: مين ده اللي يقدر يبعدني عنك ( وبتحط راسها ع كتف ياسين)
ياسين: عارف يا حبيبتي بس الواحد يبقا صاحي للأشكال دي برضوه
جميله: انتا صح
في جانب آخر
محمد: مها تليفون جميله فين
مها : أتفضل
محمد: ماشي شكراً
اليوم التاني بعد م كل حاجه وصلت في ايد طارق
مها : مستر ياسين استاذ طارق بره
ياسين: يعني اقولك شوفي وقت فاضي تحطي في ميعاد ل طارق تخلي أول حد يدخل عليا على الصبح طب خلي آخر اليوم
مها : اسفه مكنتش اعرف
ياسين: خلي يدخل
طارق : اي يا ياسين هفضل قاعد بره كتير عبال ما تقبل اني ادخل دي معامله ولاد البلد
ياسين: طارق والله دماغي مكركبه وعندي شغل كتير فكك من اللات والعجن وقول اي الموضوع على طول
طارق: طب اي مها هتفضل وقفه كده
ياسين: ( بص ل طارق ب غلا و مضايقه ) مها معلش خليكي بره
طارق: اه كده نتكلم بقا اولا أنا عاتب عليك
ياسين: ( ساب القلم من أيده وركز مع طارق) ليه أن شاء الله
طارق: مش احنا اخوات برضوه
ياسين: لأ يا طارق عمرنا ما كنا اخوات بس تمام كمل خلينا نخلص من ده حوار
طارق: أنا عرفت كل حاجه يا ياسين وزعلت منك اذاي مكنتش أول واحد اعرف ان اخويا عنده مشكله منتا عارف اني ليا صرفه في كل حاجه
ياسين: خلصت ممكن تترجم بقا علشان أفهم
طارق: أنا كلمت دكتور من المانيا ولقيت حل المشكله بتعتك و هتبقا أب يا عم افرح
ياسين: ( مبتسم ) طب تمام اي تاني علشان قولتلك عندي شغل كتير
طارق: اي ده انتا ولا فرحت ولا سألت أنا عرفت الخبر ده منين
ياسين: يا طارق انتا راجل فاضي أنا معنديش وقت للحرق بتاعك ده أنجز الله يرضا عليك
طارق: بس خبر ذاي ده لو نزل في اي جريده من بتوع تحت السلم تخيل كده رجل الأعمال ياسين محفوظ صاحب الأموال الطائله يعجز عن الإنجاب
ياسين: تمام روح بقا شوف الجريدة اللي تحت السلم دي وريح دماغي
طارق: عارف لو اي حد مكاني شافك متماسك كده كان قال إنك ولا همك اي حاجه بس أنا علشان أعرفك كويس عارف انك جواك الوقتي بركان بس عايز تظهر عكس ده
ياسين: مش بقولك غلبان وفاضي يا طارق قوم يابا شوف حاجه أعملها و سبني وحيات أهلك ياشيخ عندي شغل كتير أخلع
طارق: طب جميله
ياسين: ( بصوت عالي) طارق إسم جميله لو قولته على لسانك تاني مش هيحصل كويس المره اللي فاتت كان في موظفين وربنا كرمك وحد قدر يخدك من تحت ايدي المرادي إحنا لوحدينا وانتا عارف أنا نفسي اضربك تمشي ولا ليك رأي تاني
طارق: هوا الراجل مننا كده تجبله سيره المشكله علشان تحل معاه يزعل أنا ماشي وخليك فاكر اني طلبت أساعد سلام
ياسين: ولا هيكون بنا سلام
بعد خروج طارق رفع ياسين تليفونه
محمد : ألو
ياسين: يابني انتا مش ناوي تكبر ابدا
محمد: في اي بس يا ياسين مالك
ياسين: انتا قولت اي ل طارق
محمد: والله ما قولت حاجه ليه
ياسين: يعني طارق كلمك امبارح ولا لا
محمد: كلمني
ياسين: وانتا طبعاً قولت كل حاجه
محمد: ياسين أنا مش هتكلم علشان شكلك مضايق و غضبان لدرجه انك تشك فيا سلام
ياسين: ألو ألو ( ماشي لينا حساب تاني)
في جانب آخر وصلت رساله على تليفون جميله من رقم غريب
جميله: ( جوزك بيضحك عليكي المشكلة منك انتي مش منه هوا بس هوا خايف يقولك كده )
جميله: ( مين الرقم ده واي الكلام اللي بيقولوا ده وعرف منين أننا في مشكله أنا وياسين ومش بنخلف اكيد حد قريب من حد فينا جدا خدت الرساله اسكرين و بعتها على تليفون ياسين أول ما شاف الرساله أتصل بيا )
ياسين: أنا مش فاهم حاجه مين اللي بعت ليكي الكلام ده
جميله: معرفش رقم غريب
ياسين: الكلام ده كدب اوعي تصدقي المشكلة عندي أنا مش منك انتي
جميله: مفيش حاجه عادي أنا عايزه اعرف مين ده بس
ياسين: منا لو اعرف كنت قولت يا جميله
جميله: ياسين خلي بالك علشان لو بتعمل حاجه تضايقني بلاش
ياسين: مش فاهم
جميله: مفيش راجل هيبعت الكلام ده اللي بعت الرساله دي واحده ست وأكيد ليها مصلحة فى ده
ياسين: اه تمام ماشي سلام
جميله: سلام يا ياسين
ياسين: ( قفلت ودماغي شغاله مين اللي عمل كده خدت الرقم بعته لحد من الاصدقاء يعرف الرقم ده تبع مين و يقولي علشان أبقا فاهم اي بيحصل حواليه )
جميله: ( بعد شويه جت رساله تانيه من رقم تاني غير الأول مكتوب فيها مفيش حاجه ملهاش علاج بس جوزك رافض علشان مش عايز يخلف منك الرساله دي شغلت تفكيري جدا خايفه ارد على الرقم ده يكون حد بيوقع بيني وبين ياسين بس أنا نفسي اعرف لو عنده فعلاً حل لمشكله ياسين يبقا اي يمنع على الاقل اكون أم ولو فعلاً ياسين بيحبني وعايز يخلف مني مش هيقول لأ اتصلت على ياسين )
ياسين: اي يا جميله في حاجه تانيه
جميله: ياسين انتا نفسك تخلف مني فعلاً ولا لأ
ياسين: جميله ممكن بلاش الأسلوب ده علشان مش هينفع نتكلم مع بعض كده
جميله: طب قولي اه ولا لأ
ياسين : اه يا جميله عايز
جميله: طب في دكتور نروح ليه وعنده حل للموضوع ده قولت اي
ياسين : جميله ممكن تهدي دكتور اي وعرفتي امتا هوا اي أنا مش موجود بتتصرفي من دماغك
جميله: ياسين انتا عايز ولا لأ
ياسين : قولت عايز بس مش بالطريقه دي وبعدين انا رايح لوحدي مش كده كده العيب عندي أنا
جميله: لا مفيش بنا الكلام ده أنا لازم اكون معاك
ياسين : أن شاء الله سلام بقا علشان عندي شغل كتير ( وقفلت مع جميله وبعدين كده هتعرف أن العيب فيها هيا وأنا مش عايز أحطها في الموضوع ده الدكتور كمان أكد أن مفيش اي حل للموضوع طب هيا عرفت منين الدكتور ده وعرف منين أن في مشكله واي نوع المشكله هوا الدكتور حل المشكله اللي عندي من غير ما يعرف حتا اي هيا حاجه غريبه جدا)
جميله: ( مفيش نص ساعة وجت رساله تانيه مكتوب فيها رفض صح علشان تصدقي لما قولتلك مش عايز يخلف منك )❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️إلي اللقاء في الجزء القادم ❤️❤️
✍️ليل أدم ❤️💐
•تابع الفصل التالي "رواية جميلة" اضغط على اسم الرواية