Ads by Google X

رواية جميلة الفصل الثامن 8 - بقلم ليل ادم

الصفحة الرئيسية

رواية جميلة الفصل الثامن 8

مساء الخير للجميع ❤️❤️💐💐🤍

الجزء الثامن من قصه 🤍💐💐💐

              ( ❤️جميله ❤️)

جميله:( بصراحه مقدرتش أستنا اكتر من كده نزلت خدت عربيتي ورحت المطعم عند ياسين كان في مكتبه ومعاه مها بقيت بشوف البنت دي مزاجي يتعكر جدا دخلت )

ياسين: جميله في حاجه ولا اي

جميله: هوا لازم يكون في حاجه علشان اجي ولا اي

ياسين: ( بص ل جميله سكتت) مها لو في جديد قوليلي 

مها : تمام يا مستر ياسين اي حاجه تانيه أعملها 

ياسين : اه معلش شوفي مدام جميله تشرب اي

جميله: مش عايزه أشرب 

ياسين: اتفضلي يا مها ع مكتبك 

مها : بعد اذنك يا مدام جميله

جميله: اتفضلي 

ياسين : جميله أول وأخر مره تدخلي بالطريقة دي وصوتك يعلا قصاد الناس كده أوكي 

جميله: أتفضل قوم نروح للدكتور

ياسين: انتا مش وخده بالك اني مش طفل علشان تدخلي تشديني ونمشي كده على طول

جميله: هوا أنا لما اكون عايزه اروح للدكتور يبقا أنا بشدك ثما أنا عرفت أن العيب فيا مش فيك أتفضل تعاله معايا علشان أكشف يمكن يكون في حل ولا حضرتك مش عايز تخلف مني 

ياسين: جميله صدقيني مفيش حاجه ينفع تتعمل والله سألت الدكتور ألف مره وكل مره نفس الكلام

جميله: منتا علشان كنت بتسأل عن نفسك مش عني أنا والعيب عندي أنا يبقا معلش أسمع ب ودني 

ياسين: جميله هوا في اي

جميله: في انك قولت أن العيب فيك والوقتي بتقولي العيب فيا أنا أصدق اي الوقتي 

ياسين: جميله العيب عندك من الأول بس أنا خوفت عليكي علشان كده جبت المشكله فيا انتي نفسك لو مكاني كنتي عملتي نفس اللي أنا عملته

جميله: لا يا ياسين أنا تمام المشكله عندك انتا 

ياسين : تمام عندي أنا اي لازمه اللي بيحصل ده كله هوا أنا حسستك بأي حاجه

جميله: انتا عايز تجنني بقولك المشكله من عندك تقولي حسستني ب حاجه

ياسين: جميله ( وفتح التليفون) المحادثات مع الدكتور اهي اتفضلي شوفي بنفسك

جميله: الكلام ده كدب

ياسين: كدب يعني أنا بضحك عليكي 

جميله: معرفش أنا بقا 

ياسين : تمام ياله بينا نروح للدكتور اللي تختاريه 

جميله: تمام ياله بينا 

ياسين : ( اسرار جميله وطريقه كلمها خدتني في سكه اني عايزها تتأكد أن المشكله فعلاً فيها وانا كنت بقول عكس كده خوفاً عليها فعلاً وصلنا للدكتور بعد ما رجعت خدت الفحوصات من البيت )

ياسين : دكتور حضرتك بقالك ربع ساعة ماسك الفحوصات عمال تجيب فيها شمال ويمين ممكن نفهم في اي

الدكتور: للأسف يا استاذ ياسين أنا بشوف اي حل يمكن اقدر اوصل ل اي حاجه بس الوضع مستحيل بكل أمانه 

ياسين: ولا حتا مع السفر بره ايا كان المصاريف

الدكتور: للأسف لو في حاجه بره مش موجوده هنا كنت هقول لحضرتك اكيد 

جميله: ممكن اعرف المشكلة عند مين فينا يا دكتور

الدكتور.: لا حضرتك تمام المشكله عند استاذ ياسين

ياسين: ( بصدمه ) اي انتا بتقول اي مشكله اي اللي عندي 

الدكتور: هوا حضرتك من ساعه ما أستلمت الفحوصات دي من تسع شهور مفكرتش تروح بيهم ل دكتور ولا اي 

ياسين: لا طبعا روحت 

الدكتور: أما حضرتك مستغرب من كلامي ليه 

ياسين: علشان الدكتور اللي طلب الفحوصات دي قالي العيب عند الزوجه مش عندي أنا 

الدكتور: ممكن يكون غلط اوي حاجه كلنا بشر يعني مفيش حاجه

ياسين: هيا دي حاجه فيها خطأ افرد كنت طلعت من عنده قولت ل مراتي أن العيب فيها واكتشفت أن العيب عندي أنا كان حصل اي 

الدكتور: استاذ ياسين أنا مش هقدر ادخل في صراعات مع زملاء ولا عائليه اللي اقدر اخدم حضرتك في هوا شغلي وللاسف أنا مش شايف حاجه اقدر أساعد حضرتك فيها 

ياسين : تمام ماشي ياله قومي 

جميله: ( فضلت ساكته لحد ما بقيت مع ياسين لوحدي ) ممكن افهم اي اللي حصل ده بقا 

ياسين: أنا مش من الأول قولت أن العيب فيا 

جميله: اه

ياسين: تمام أنا بقولك العيب فيا شوفي عايزه اي وأنا معنديش مانع 

جميله: لأ بقا دنتا مش باقي على اي حاجه بينا 

ياسين : جميله أنا على أخري اقولك ( ونزل من العربية) خودي العربيه أنا هركب تاكسي لحد المطعم سلام

جميله: ياسين ياسين 

ياسين  : ( اذاي الدكتور قالي اني كويس العيب عندي أنا ومين اللي عنده الموضوع من أوله ل آخره وعمال يخرب ورايا كده خدت تاكسي ورجعت المطعم دماغي مش وقفه تفكير ليه بيحصل كل ده لقيت جميله جت المكتب تاني )

جميله: يعني ينفع تسبني في الشارع وتمشي كده 

ياسين : جميله انتي عايزه اي مني ممكن افهم 

جميله ؛ مش عايزه حاجه أنا مصدقه أن الدكتور غلط في قراءة الفحوصات انتا ليه كبرت الموضوع اوي كده

ياسين: لا مفيش حاجه عادي ولا كبرت ولا صغرت بس أنا عايز افهم ليه كل ده بيحصل ( في عز الحديث وصلت رساله على تليفوني من رقم غريب مكتوب فيها اتكلم مع جميله بطريقة أحسن من كده)

جميله: وريني الرساله دي كده يا ياسين

ياسين : مفيش حاجه عادي رساله شغل 

جميله: طب لما هيا رساله شغل رافض توريني التليفون ليه

ياسين : علشان شغل مش هتفهمي منها حاجه

جميله: بعد اذنك هات التليفون

ياسين : خودي يا جميله رقم غريب بعتلي رساله أغرب اتفضلي

جميله: بص بقا علشان لو مش عايز تخرب حياتنا لو انتا على علاقة ب وحده تانيه قولي ( وبتشاور على مها ) 

ياسين : انتي مجنونه اي اللي بتقولي ده انتي شايفه اني هعمل كده معاكي ومع الموظفين كمان

جميله: ما محدش شاف ولا سامع صوتنا واحنا بنزعق غير الاستاذه دي

ياسين: جميله بعد اذنك شيلي مها من دماغك البنت شايفه شغلها مش اكتر 

جميله: ياسين أنا راجعه البيت القديم 

ياسين: جميله بلاش دماغك توديكي حته ولا أنا ولا انتي نحب نوصل ليها 

جميله: لما تبقا ياسين اللي اعرفه يبقا ساعتها اسمع كلامك بعد اذنك ( وهيا خرجه اصطدمت بي مها ) اوعي 

مها : اه ( في اي )

ياسين : مها أنا مش موجود واي شغل يتأجل لحد بكره بعد اذنك

مها : حاضر اللي تشوفه حضرتك

ياسين: ( كل شويه الموضوع بيزيد تعقيد مش فاهم حاجه كل حاجه بتحصل بسرعه جميله أتبدل حالها خالص بقيت حد تاني كأني أول مره أتكلم معاها كل اللي في دماغها اني على علاقه ب مها وحرام اقطع عيش البنت لمجرد أن مها مش على هواها مش عارف اعمل اي)

جميله: ( ياسين اتغير جدا الفلوس خليته مفيش حاجه في دماغها غير أنه يكبر ويكبر وبس حتا أنا شكله هيدوس عليا رجوعي للبيت مش بس زعل بس بمهد لنفسي اني شكلي هرجع تاني لوحدي لأن طريقه الكلام مع ياسين بقيت أحس أنه فاضل يقولي ده اللي عندي لو شاري خطري كان فصل البنت دي حتا لو اي بس كان وراني اني افرق معاه وعنده أهم )❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️إلي اللقاء في الجزء القادم ❤️❤️

✍️ليل أدم 💐❤️

 •تابع الفصل التالي "رواية جميلة" اضغط على اسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent