رواية لهيب العشق كاملة بقلم زوزو عبر مدونة دليل الروايات
رواية لهيب العشق الفصل التاسع 9
بيقابل حكمت باران وبيكون عايز يتكلم الأول ويحكيلو عن حقيقت مشاعره تجاه ديلان لان حس ان ديلان قالت لابوها على اللي حصل
بس حكمت بيتكلم الأول
حكمت : باران ديلان قالت لي اللي حصل اليوم وانك قلتلها انك بتحبها… انا عايز اسمع منك
باران : عمو انا بحب ديلان مش عارف ازاي وليه وامتي حصل حتى كل اللي عارفه ان عايز اكمل حياتي معاها مش شايف حياتي من غيرها
باران : ديلان دايما في عقلي وفكري مكنتش عارف لي بزعل لما تزعل وكأن الدنيا ضحكت لي لما بتضحك برائتها وحلاوتها زي الأطفال وعندها وشجاعتها مشفتش زيهم مش عارف امتي حبيتها او ازاي بس اللي بعرفه مستحيل اقدر اعيش لو بعدك عني ديلان
حكمت : بتعرف باران انا مش هلاقي زيك لديلان ولا أمنه عليها حتى لو حصلي شئ بعدين بكون مطمن عليها لان ديلان تعذ بت كثيير وعانت كثييير قبل ومش عايزها تعاني تاني..
حكمت : باران.. علشان كدا انا طلبت اتكلم معاك اليوم كأب ليك وليها..
باران ديلان بنسبالها انا صديق واب وكل شئ بتحكيلي كل شئ في حياتها اول ما دخلت القصر حكتلي كل شئ لان في بينا صراحه وثقه كبيييره بتثق في رأي مهما يكون يكون ديلان
حكمت : باران علشان كدا حبيت اتكلم معاك… لأن مش هسمح بأنك تاخد ديلان وتسافر لندن
باران : انا مش ناوي اسافر تاني راح انقل كل شئ لاسطنبول
ولو في شئ مهم في الشركه بروح كا فسحه وشغل
لكن هسكن هنا مش هبعد ديلان عنكم ولا انا هبعد عن اهلي تاني خلص
حكمت : ديلان غالي عندي كثييير باران لا تزعلها ولا تجرحها وانا وجودت وصبيحه موافقين بس اهم شي سعادت ديلان عندي 🥺
باران : ديلان غاليه غاليه كثييير عندي ما بقدر ولا اتحمل انها تزعل
باران : بعرف أن ديلان لسه ما حبتنيش زي ما حبيتها بس راح خليها تحبني 💑
حكمت : ديلان معجبه بيك باران مين قلك مش بتحبك 😁 بس لا تقولها هي نفسها مش عارفه مش متأكده من مشاعرها هتتعبك معاها 😌
ربنا يحميكم ويحرسكم يارب 😍
بيرن فون حكمت بتكون ديلان المتصله 😁
ديلان : ابي وينك صحيت وما لقيتك لتكون هربت لحتى ما اغلبك هااا
حكمت : عمري ديلان انا مع باران برا واديني راجع على البيت ما هربت وراح اغلبك لما ارجع
ديلان : بابا باران لـ ليش يعني
حكمت : لي حاسس بصوتك في نبرة خوف يعني ممنوع اكلم باران… 😁😌 لا تخافي مافي شي بس حكيت معو كأب وابن
ديلان : خلص بابا انا طالعه على المستشفى لان عندي كذا عمليه مهمه اليوم وكمان مش عارفه هرجع امتي بالظبط بس في موضوع تاني عايزه اتكلم معاك في بيخص التحليل🙂
حكمت : خلص يابنتي روحي وانا بتكلم معك بليل تمام لا تتأخري على شغلك…… اي ديلان استني خدي باران عايز يكلمك
❤ ديلان خلي بالك على نفسك
حكمت بيغمز لباران ويعطيه الفون لحتى يكلمها وبيقله رايح غسل ايدي ☺️
باران : الووو ديلان كيفك ارتحتي
ديلان :هلا باران….. ليه كان عايزك ابي وفي أي حكيتو باران
باران : مهتمه تعرفي يعني خلص استنيني لحتى اوصلك على المستشفى واحكيلك
(بابتسامه ثعلوبيه 😹)
ديلان : انا كمان ربع ساعه و المفروض أكون متحركه لان عندي كذا عمليه اليوم وكلهم صعبين
باران : مش هتأخر مسافة الطريق بس وراح احكيلك كل شي بس شوفك…… ديلان 😌
ديلان : نعم باران
باران : بحبك 😍
بتبتسم بخجل ديلان وبتقفل الفون من غير ماترد عليه بس بتكون مبسوطه بل طايره من الانبساط ♥️🐥
بيضحك باران على توترها وخجلها اللي حس فيه من انفاسها وبيقول
باران : هخليكي تحبيني ديلان ديمير لك انا باران كارابي وقعتك مش ساهله 😎
بيرجع حكمت 😊
حكمت : اي باران يله بينا لحتى ما تتأخر أكثر على شغلك
باران :تمام عمو وكمان راح وصل ديلان على شغلها اذا ماكان عندك مانع طبعا
حكمت : طبعا باران وبكدا بكون مرتاح عليها اكتر يله بينا 😍
بيتحركو وبيروحو على قصر ديمير
بتكون ديلان بتتجهز لحتى تلحق قبل ما يوصل باران بيرن الفون بتاعها بترد عليه من غير متاخد بالها مين المتصل
ديلان : الووو باران خلص اديني نازله
مالك : ديلان انا مالك
ديلان : مالك… كيفك المفروض تكون نايم دلوقتي اي في شي
مالك : ديلان انا عامل لك مفاجأة
ديلان : لا تخوفني اي حاصل قول بسرعه مش عوايدك تكون صاحي دلوقتي يعني اكيد حاصل شي
مالك : خلص لا تخافي بسرعه كدا انا جاي على اسطنبول وطيارتي كمان 3 ساعات
ديلان : بتهزر ممممم لا لا بعرف هزارك دا انا ديلان لا تكذب عليه
مالك : بعرف انك مش هتصدقي بسهوله افتحي كاميرا
بتفتح كاميرا ديلان بتلاقي الشنط مجهزه
مالك : صدقتي أدى الشنط وادي التذكره وانا متجهز شوفي
ديلان : مالك لا تهزر كيف يعني وشغلك
مالك : بتعرفي المنتدى اللي هيحصل للأطباء في ازمير انا جاي عاليه وانتي كمان هتروحي كمان
ديلان : يعني خلص انت جاي…… احلى خبر بسمعه في حياتي مشتاقه كثييير
خلص في انتظارك انا وقت ما توصل هكون في المطار 😍
مالك : خلص تمام بحكي لما اوصل على المطار سلام
ديلان : سلام
بيوصل باران وحكمت على البيت بيدخل باران مع حكمت بتروح الشغاله تعطي خبر لديلان ان السيد باران تحت بتاخد الشنطه وبتنزل بسرعه وهي مبسوطه وبتنزل على السلالم وهي بتتنطط
بابا بابا بابا
حكمت : ديلان براحه يابنتي راح تلحقي تروحي
بتسلم على باران بتبوسه بوستين الخد بس المره دي غير في خجل من الطرفين وانبساط ونظره ثعلوبيه 😉
ديلان : بابا بتعرف كنت بكلم مين دلوقتي بابا
حكمت : مين ديلان
ديلان : مالك وقالي شي 😁 مبسوطه بسببه
باران : يعني انتي مبسوطه لان كلمتي مالك
بنبرة زعل شوي
في مخليته 🤨
حكمت بيلاحظ دا وان باران بدأ يغار من مالك
حكمت : اي قالك مالك ديلان
ديلان : طيارته كمان ٣ساعات جاي على اسطنبول
وانا بعد ماخلص شغلي بروح بجيبه
حكمت : مكنتش متوقعها منه لان مكنش ناوي يرجع تاني زيك
ديلان : أبي راجع لان في منتدى في اسطنبول للأطباء وهو جاي يحضرو وانا كمان هروح
باران مش بيكون مبسوط بالخبر دا وبيبان عليه الغضب وعلى ملامحه 🙂😏
ديلان بتنادي الشغاله لحتى تجهز اوضة الضيوف وتعمل الاكل اللي بيحبه مالك
بتلاحظ زعل باران بتحاول تخفف شوي من غضبه وتقربه ليهم
ديلان بتقول للشغاله ان كمان باران هيكون معانا على الاكل بتبص عليه وبتديه ابتسامه بتدوخه للاغا بتاعنا 😹
ديلان : اي بابا انا وباران راح نهرب وانت لما ترجع ماما قلها هي راحت علي الصالون تمام
حكمت : ديلان بتعرفي مين هيفرح بالخبر دا اكتر..
ديلان : جودت طبعا بس مش عارفه جايه معاه او لا صح ابي خلي الشغاله تجهز الاوض علشان انا مش عارفه راح يجو معاه او لا بس بنعمل حسابنا
حكمت : خلص ديلان تمام وانا هكلم جودت اعرف منه اكيد عارف اذا هترجع مع مالك او لا 🤔
بتطلع ديلان وباران وهي ماشيه قدامه و ماسكه ايده مش منتبها على نفسها
بتروح عند السياره بتقله
ديلان : اي ياسيد باران اذا بتوصلني انا راح سيب سيارتي هنا
باران : اكيد يعني مش جاي لحتى انتي تركبي سيارتك وانا سيارتي ديلان
بزعل
بتلاحظ ديلان أنه زعلان وبتركب سيارته من غير كلام حتى
بيتحركو وهو وبيفش خلقه في الطريق والسياره
بتبص ديلان على الساعه وبتلاقي ان لسه معاها وقت
بتطلب منه أن يهدي السرعه ويوقف على جنب لحتى يحكو شوي
بيوقف باران السياره وهو مدايق
ديلان : باران اي حاصل ليه زعلان
باران : لا مافي شي بس مشكله في الشغل
ديلان : اليوم انا قلتلك ان بحب الصراحه ومش عايزه منك غير تكون صريح معي لو عملت شي دايقك قلي ماتخبي عني إذ احنا دلوقتي بنبني شي بينا لازم يكون في صراحه بينا لازم نكون صريحين مع بعض
اي حاصل معك باران
باران : ديلان مممممم
ديلان : اي حاصل باران مالك ليه العصبيه دي بابا قالك شي طيب دايقك
باران : لا….. لان بغار عليكي من مالك دا فكرة ان هو أقرب لك مني بتعصبني جدا أن بيعرف كل شي عنك بيعرف تفصيل حياتك بتعصب غصب عني ديلان انا بحبك وما تقولي بالسرعه دي لحقت تحبني وتغير عليا اي حبيتك من اول ما شفتك واي بغير ديلان اي اعمل
ديلان : باران مالك صديقي وأخي وفوق كل دا هو دكتوري
باران : بعرف ديلان خلص…… راح تتأخري على المستشفى راح حرك خلص
ديلان : باران مالك بنسبالي اخ فقط اخ غالي زي جودت
انت عندي غير
بيبتسم باران ابتسامة مكر بيقول
باران : ديلان كيف يعني عندك غير ما فهمت
ديلان : بتلاحظ اللي قالته بتتكسف بس بتكمل لحتى تريحه
ديلان : باران يعني جيهان فرات جودت مالك اخوات لي لكن انت مختلف عندي ولا مره من وقت ماشفتك حسيتك اخ او بنفس المعنى يعني
دايما كنت بتعامل مع الكل باريحيه فرات وجيهان وحتى مالك بس انت مختلف بحسب كلامي قبل مطلعه معك بلاحظ ان بكون عايزه اقول كلام كثيير بس بوشفك بسكت مش بقدر اتكلم…..
بيكون نظرها في الأرض وهي خجلانه منه ونبرة صوتها متوتره على صوت شتوي 😂😌
باران بيكون مبسوط كثيير من اللي سمعه مبسوط كثييير ❤️
بيحرك السياره من غير ما يتكلم ولا يرد على كلامها بيوصلها على المشفي بتنزل وبينزل معاها بيقولها
باران : لما تخلصي رني عليه وانا برجعك فاهمه لا تمشي من نفسك
ديلان وهي نظرها على الأرض شوي
ديلان : باران انا راح روح على المطار
بصوت في حنيه ثعلوبيه نسائيه 😁
باران : اوووف ديلان خلص انا بوصلك مش هسيبك وبتقولي لـ مالك انك على علاقه بي مفهوم 😁😉
ديلان بنفس نبرت الصوت وهي قصداها
ديلان :باران بس احنا مش على علاقه لسه يعني المفروض تخليني حبك ياكارابي ولا نسيت😍😌
باران : ديلان انتي ماشفتي جناني صح..
ديلان : هاير باران ابدا
ببرائه
باران : طيب احسنلك ما تشوفيه 😁 ديلان يله على شغلك ديلان يله
ديلان : خلص يله بعد ما خلص بكلمك باران
وعلى غفله بتبوسه بوست خد وهي بتضحك وبتقول سلام ياغيور كارابي سلام
وبتجري بسرعه زي الأطفال
باران بيكون لسه مصدوم 😲 وبيحط ايده على مكان البوسه
وبعدين بيدرك الوضع بيضحك وبيقول
باران : هتعب معك ديلان بس بتستاهلي انا عارف انك مختلفه عن الآخرون ❤️
وبيتحرك على الشركه وهي على الشغلها وكلها شغف لحتى تخلص شغلها بسرعه وتتلاقي هي ومالك
بعد حوالي 10 ساعات شغل وديلان من عملية لتانيه بتكون هلكت وتعبت كثييير
بتروح للمدير بتخبط علي الباب
جواهر : ادخل
ديلان : مرحبا دكتور جواهر
جواهر : مرحبا ديلان كيفك اليوم تعبتي كثييير بعرف
ديلان : اليوم خلصت جدولي كله في العمليات أكثر من 5 عمليات كانو اتنين صعبين والباقي شي عادي
جواهر : بعرف انك ماهره كثيير ديلان كنتي عايزه حاجه
ديلان : اي علشان كدا جيت لحتى اطلب اذن لان بكرا مراح كون في المستشفى
جواهر : اي حاصل يعني في شي..
ديلان : لا بس صديقي دكتور مالك اوزدمير جاي من امريكا لاسطنبول اليوم بالظبط كمان ساعه راح روح جيبه من المطار
جواهر : اي تمام خلص معاكي الأذن بكرا بس لو حصل اي شي اكيد بستدعيكي
ديلان : تمام دكتور تحت الخدمه دايما
بتطلع ديلان وهي مبسوطه لان اخدت إذن
جواهر : اي ديلان انتي تطلبي اللي انتي عيزاه المستشفى تحت امرك لانك هتكوني……
وبيضحك ضحكته الشريره
ديلان بتكلم باران اللي بيكون في القصر لحتى تخبره ان طالعه خلاص
باران : خلص 5 دقايق وبكون عندك ديلان وانا طالع اديني
ديلان : باران خليك وانا وجودت بنروح لا تعب نفسك
باران : لا مش هتعب اكيد ولازم عرف حالي لمالك اول لقاء بمالك ولو وو مش هضيعه اكيد
بتضحك ديلان عليه وبتقول
ديلان : في انتظارك ياغيوو
بتغير هدوم المستشفى ديلان وبتلبش هدومها وبتروح لحتى تزبط شعرها ومكياجها وبتنزل تستنا باران تحت
بعد شوي بيوصل باران وهو كمان متشيك ولابس طقم اسود ورافع الشعريات كدا 😉😁
ديلان اول ما بتشوفه بتوقف مكانها لان بيكون جميل كثييير كاريزما وفخامة الكارابي ياناس 🤗
بينداي عليها بترجع للعالم ثاني بعد مسافرت بعالمة
بتركب معه السياره وبينطلقو
بترن ديلان على جودت اللي بيكون كمان هو في طريقه ومعاه بوكيه ورد احمر كثيير حلو وهو مزبط نفسه بس
مش زي الأغا طبعا 🦄☺️
بتفضل ديلان تبص على باران من غير ماياخد باله وهو ملاحظ دا بس مش بيتكلم 😍تقيل ياخواتي 🤗
بيوصلو على المطار وبيوقفو ينتظروهم
بيكونو بيتكلموا مع بعض جودت وديلان وباران وفجأه بتسمع صوت بيقول ديلان بتلف بيكون
مالك وأليف وهافين
بتجري عليه ديلان بتحضنه وهو بيحضنها وبيرفعها من على الأرض وهو مبسوط كثيير لان شافها بعد غياب شهرين وهي دايما كانت طوال الـ7 سنين مش بتفارقه غير في نومها 😍😍
بيروح جودت بيسلم على هافين وبيحضنها 😉وبيعطيها الورد ❤️✌️
وأليف بتكون دايخه في جمال الأغا والوقفه بتاعته
بتبعد ديلان عن مالك وهي مبسوطه وبتضحك من قلبها لان شافته
بتتقدم ديلان على باران وبتمسك ايده لحتى تطمنه شوي بعد ما حست بغضبه وزعله.. انها ليه هو فقط ومالك اخ مش اكتر ☺️
وبتعرفه على مالك
باران بينبسط من مسكت اديها و بيمسكها بقوه وبأحكام اديها😍
باران : هلا انا باران
مالك : بعرفك اكيد اتكلمنا قبل وانا مالك تشرفت فيك باران
اخواتي أليف الصغيره وهافين
♥️ بتكون هافين لسه هي وجودت في عالمهم الخاص
لأنهم بيحبو بعض وناوين على الزواج
بياخدو الشنط وبيروحو على السيارات
وبينادو على جودت وهافين لحتى يفوقو شوي على حالهم بيكون باران نص مرتاح 😌 بس لسه حاسس بـ غيره وكل ما يفكر ان هينامو مع بعض في نفس البيت بيجن أكثر وأكثر 😍😂
______________-______________
راح نشوف في البارت اللي جاي غيرت ديلان 😉😹😁🐥💪
يتبع…..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية لهيب العشق ) اسم الرواية