رواية عشق الحمزة (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم فاتن جمال
رواية عشق الحمزة الفصل التاسع 9
البارت التاسع
في مستشفي الجيش
ليان بتتكلم في التليفون ايو يا فندم طبعا عارفه بس انا كنت عايزه اروح بنفسي
دكتور ليان ماشي يا دكتوره تقدري تروحي بشرط تاخدي بالك من نفسك
فلاش باك
ليان بنت جميله لابسه خمار جميله بنت القائد توفيق وطبعا عرفنا أن ده قائد ادهم ليان بنت متفوقه جدا وبتحب الشغلها كدا كان نفسها تكون ظابط لكن باباها رفض من خوفو عليها علشان كدا قرارت تدخل طب وتتوظف في مستشفي الجيش
رامي أو دكتور رامي بيحبها جدا وطبعا مش سايبها ودائما بيخليها تشتغل معا بس ليان مبتحبش النوع بتاع رامي هي بتحلم الاكشن والمغامرات
باك
ليان بعصبية مكتومه حاضر يا دكتور رامي
في قصر الهادي
الصبح
شروق بنوم والتليفون بيرن شروق الو يا ماما شروق بخوف بتقولي اي ياماما الاي بتقوليه ده
شروق بخوف قامت جري علي اوضت حمزه وقالت حمزه حمزه والنبي قوم
حمزه بقلق شروق في اي مالك
شروق بدموع حمزه بابا جاي يخدني معا امريكا وقال إنه شفني انا وانت في اليخت وان حصل بنا حاجات تانيه
حمزه بهدوء طيب اهدي وسيبي الموضوع عليا
شروق حمزه انا مش عايزه اسيبك
حمزه وانتي مش هتكوني لغيري مهم حصل ممكن بق القمر بتاعي ميعيطش
شروق بدأت تهداء وقالت حمزه انا خايفه
حمزه طول مانا جانبك متخافيش من اي حاجه
شروق بحبك
حمزه وانا بموت فيكي ممكن بق تقومي تروحي اوضتك علشان لو فضلتي تعيطي كدا هعمل حاجات كتير اوي نفسي فيها
شروق بابتسامه حمزه انت قليل الادب
حمزه ضحك وقال بحبك يا عشق حمزه
تحت بصوت كله عصبيه
شروق يا شروق انتي فين
هدي ازيك يا شريف عامل اي
شريف بعصبية كويس ياهدي
محمد شريف ازيك عامل اي
شريف كويس
محمد بيقرب علي شريف وبيسالو مالك
شريف بعصبية اسال ابنك
محمد في اي يا شريف الاي حصل
شريف الاي حصل ابنك يقولك عليه
مى دخلت من باب القصر وهدي شفتها
هدي مي عامله اي
مي بخير يا هدي
شريف بعصبية انتي الاي جابك
مى عايزني افضل قاعده وانا معرفش انت ناوي علي اي مع بنتي
هدي يا جماعه حد يقول في اي
شريف بصوت قوي شررررروق
شروق نازله وراء حمزه وحمزه ماسك ايديها
شريف شافهم اتنرفز اكتر
حمزه ازيك يا عمي عامل اي
شريف وليك عين تقول يا عمي يا بجحتك
محمد بعصبية حمزه في اي
حمزه ولا حاجه يا بابا
شريف بص علي شروق الاي واقفه وراء حمزه
شريف بصوت عالي شروق شروق
شروق وهي واقفه وراء حمزه وخايفه من شريف الاي عينه كانت بطق شراره انتي كمان مش بتردي عليا اي مستنيا الاذن منه شدها من الطرحه وقال بصوت كله عصبيه انتي كمان بتداري وراء ورفع ايدو هيضربها حمزه مسك أيده
حمزه بعصبيه وقرب منه اياك ايدك تتمد عليها
الكل وقف وابوه قال حمزه انت نسيت ده مين
حمزه انا اسف بس مكنش ينفع يضرب شروق وهي معملتش حاجه وبعدين الاي بعتلك الصور قاصد أنه يوسخ سمعتي وسمعت شروق عمي انا بحب شروق شريف بص ليه بعصبيةوحمزه كمل كلامه وقال انا عايز اطلب ايد شروق
شريف بضحكه برده انت لو اخر واحد مستحيل اجوزك بنتي
في مكتب ادهم
ادهم فتح ملف ليان وعرف كل حاجه عنها وأنها فعلا حياتها في خطر وقرار يتحرك
ادهم احمد جهز العربيه بس من غير الحرس الشخصي ولا العساكر
احمد بس يا فندم
ادهم قطع كلامه وقال انت تنفذ كلامي وبس
في مستشفى الجيش
ليان طلعه من اوضت عسكري
ادهم دكتوره ليان عامله اي
ليان انت مجنون الاي جابك هنا
ادهم حبيت اشوفك جيت علي هنا
ليان بعصبية انت مجنون صح
ادهم بضحك بيكي يا عسل
ليان بنرفزه امشي من هنا انت سمعت والا
في الجامعه
هدي مراد فيك اي
مراد مفيش حاجه بس ممكن بق اقوم امشي
هدي لا مش هتقوم من غير متتكلم
مراد هدي انا مخنوق لو سمحتي سبيني امشي انا جيت علشان متزعليش مني
هدي بقلت حيله طيب يا مراد المهم خد بالك من نفسك
مراد وهو ماشي متزعليش مني بس بجد عايز اكون لوحدي
مراد علي باب الجامعه عربيه وقفه فجاء وضربت علي مراد نار والطلقه جت في مراد
الحرس جريو علي هدي وهدي قالت في اي
الحارس الشخصي بتاع هدي في واحد انضرب بالنار
هدي بقلق مين ده انت شفته
الحارس لا يا فندم انا جيت مع الحراس علشان حضرتك
هدي طيب ياله بينا
هدي وهي خارجه بصت علي مراد وقالت بصوت عالي مررررراد
يتابع
•تابع الفصل التالي "رواية عشق الحمزة" اضغط على اسم الرواية