رواية انتقام إمرأة الفصل الثاني عشر 12
العسكري: ايه يا آنسه في حاجه؟
ساره بدموع: الحقني أرجوك..هما..هما خطف*وني واعتد*وا عليا!!
بصلها العسكري من فوق لتحت واتكلم: عندك دليل على اللي بتقوليه ده ولا شكلك منهم؟
ردت: والله العظيم أنا بريئه..هما خدوني بالعافيه..مش لازم تسيبوهم يمشوا كده!!
العسكري بضيق: هشششش..حاضر حاضر..اهدي شويه واقعدي واحكيلي كل حاجه..وفعلا بدإت تحكي..
العسكري باستخفاف: ايه اللي بتقوليه ده ياماما؟..انتي متأكده..اصل عمري ما سمعت عن حاله زي دي!!
ساره بغضب: انت إزاي كده؟!..ايه البرود اللي عندك ده..بقولك شرفي ضاع على ايد 3 وح*وش وانت بتضحك عادي؟!!
العسكري: طيب قوليلي أي حاجه عن الثلاثه دول..أسماءهم الكامله..رقم العربيه اللي خطفوكي فيها؟..امم..المكان اللي أخدوكي ليه..أي معلومه!
ساره: معرفش..معرفش..مش فاكره..انا..انا متوتره أوي!!..
قاطعها العسكري بقوه: لما انتي مش عارفه حاجه عنهم جايه تبلغي عنهم ليه؟!..اتفضلي اطلعي بره لو سمحتي!!
ساره: أرجوك..أرجوك يا فندم!! وكملت بتعلثم: أنا..ممكن..أوديكم ..لل..للمكان بس..بس مش فاكراه كويس..
زقها بعصبيه: بقولك اطلعي بررره شكلك شاربه حاجه و جايه تستهبلي علينا!!!
مسكت شنطتها وطلعت والدموع في عنيها..
طلع مازن من مكتبه على صوت الزعيق وقال: في ايه ياسليم بتزعق عالصبح كده ليه؟!
سليم بتأفف: مفيش يا حضرة الرائد..وحده بنت ليل عامله نفسها شريفه وقال ايه في ثلاثه اغتص*بوها ومعرفش ايه تاني!!..ولما حطيت عقلي فعقلها وسألتها مين دول او ودوها فين؟..قالت معرفش..أقدر إزاي أنا أوصلهم ده لو كانوا حقيقه من الأصل!!
مازن بهدوء: طب وهي فين دلوقتي؟
: تلاقيها بره هنا ولا هناك..
خرج مازن من القسم ولقاها واقفه بتتنصط عليهم وبتعيط بصمت وأول ما شافتو طلعت تجري على طول قبل ما يشوف وشها..
مازن: يا آنسه!!..استني!!..بس ملحقهاش" باك..
قامت ساره من على الأرض وكتبت على بوابة الڤيلا بأحمر الشفاه: " 3/3 و 4/3..أصل لقتهم زي بعض فقلت أخلص عليهم كلهم"
أما يوسف وياسين..اتعطلت منهم العربيه فالطريق السريع وهوب اتخبطو بعربية نقل كبيره..وما*تو ساعتها..
________________________________________________
في القسم بيدخل واحد من الظباط..
: الحق يا حضرة الرائد..يوسف وأخوه ما*تو فحادثه ولقينا على بيتهم..
قاطعوا مازن: 3/3..مش كده؟..مسكين أخوه..بس منقدرش نقول انه مش وس*خ زيه ويستاهل برضو..
هز الظابط راسه بتأكيد..
فكمل مازن بهدوء: كده البنت خلصت انتقامها ولازم نوصلها فأقرب وقت بس إزاااي؟...فكر شويه بعدها شهق بصدمه بعدما افتكر الموقف..كان بيفتكر كلام سليم ولما هربت البنت لما شافتو..اتضحت كل حاجه قدامه..
مازن بصدمه: ه..هي؟!!..أكيد...أكيد هي!!..ضرب راسه في الحيطه من غباءه واتكلم بعصبيه: إزاي كنت غبي كل ده؟!!..إزاي مفكرتش فيها...ليه..ليه موقفتهاش لحظتها وساعدتها..ليه؟!!..بس وغلاوة أمي عندي لكون جايبها حتى وهي تحت الأرض!!
________________________________________________
مر شهر آخر..وحسام بدأ يتأقلم مع ليلى..رغم رفضه ليها..واللي هي كمان بتحاول تنسيه ساره بطرقها الخبيثه زيها...حتى انهم..او انها قررت تعمل الفرح بعد أسبوعين..
أما عند مازن في القسم فمازال بيحاول يوصل لها حتى بعدما اتقفلت القضيه واحتسبت ضد مجهول..وبينما وهو بيفكر دخل عليه سليم باستغراب..
: حضرة الرائد في بنت بره ادتني الظرف ده عشان اوصلهولك واكدت عليا انك تقرا اللي جواته..
مسك مازن الظرف وهو مستغرب وفتحه وبدأ يقراه:
" ثلاث ذئاب بشريه..دمروني وقتلوني..قتلوني وانا حيه..بس انتقامي كان أشد عشان يعرفوا ان ساره مش بتخاف ومش ضعيفه أبدا..انا عارفه يا حضرة الرائد انك عادل وبتحب تنصف المظلوم..أنا مظلومه والله مظلومه..و أخدت حقي من الظالم..بنفسي..بايدي!!..متحاولش اتدور عليا بعد كده خالص..اصل هسافر بره وفي بطني جنين عمره 5شهور..والغريب اني معرفش مين أبوه من الثلاثه دول..مش هرجع ابدا عشان اتدمرت بما فيه الكفايه.."
انتهى مازن من قراءة تلك الكلمات من هنا وهب مسرعا يبحث عنها في كل مكان وكل زاوية لكنه لم يجدها..بينما كانت هي تركب التاكسي وتنظر له من بعيد وهي تبتسم..
لتنطلق إلى وجهتها القادمة..حسام حبيب قلبها!!..تتوقف السياره أمام البناية الشاهقه..وتخرج بعد أن دفعت للسائق..تنهدت بخوف ودخلت المشفى..عيناها على موقف السيارات..فلم تجد سيارته هناك..تتنهد للمره الألف!! وتكمل السير للداخل..
تلحظها موظفة الإستقبال فتقول: نعم يا آنسه؟
شالت ساره النقاب فتصدمت الموظفه وكحت: بسم قول من رب رحيم..إزاي؟!!..
قاطعتها ساره ببرود: انا هطلع مكتب حسام بيه ولما ييجي قوليلو اني مستنياه..
•تابع الفصل التالي "رواية انتقام إمرأة" اضغط على اسم الرواية