Ads by Google X

رواية احببت صقر العرب الفصل الثاني عشر 12 - بقلم جويريه عبد الله

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت صقر العرب الفصل الثاني عشر 12

الملكة ♥:
رواية.. احبتت صقر العرب

بقلم.. جويرية عبدالله سليم ✍️




هاجر روحت البيت

نادية.. بنتي انتي كوايسة حصلك حاجه

هاجر... لا يا ماما انا كويسة الحمدلله محصليش حاجه

ساره.. كنت هموت من الخوف عليكي

هاجر.. متاخفيش انا كويسه الحمدلله

محمد ابو هاجر... الحمدلله انها كويسة وبخير سييوها ترتاح شويه

فاطمة... طيب تاكل الاول

هاجر... لا مليش نفس معلش مش قادره انا عايزة ارتاح شويه

ناديه.. ادخلي ارتاحي انتي يا حبيبتي

هاجر. تصبحو ع خير

الجميع... وانتي من اهلو

في قصر صقر

شيماء... موت*ي خلصيني منك

عايدة.. شيماء يابنتي

شيماء بخضة.. هااا

عايدة.. مالك يابنتي في اي انتي كوايسة

شيماء بارتباك... اهاا يا ماما كويسة مفيش حاجه

عايدة.. طيب في خبر حلو..


شيماء في نفسها  .. مفيش احلي من خبر م*وت صقر والي جاييها دي

شيماء بوعي.. اي هو الخبر يا ماما

عايدة بفرحة.. عرفو مكان صقر وهاجر

شيماء بصدمة.. ازاي

عايدة.. هو اي ازاي

شيماء... اقصد بجد

عايدة بشك فيها.. اه بجد

شيماء بفرحة مصطنعة.. الحمدلله انهم عرفو مكان صقر

عايدة.. الحمدلله

شيماء.. طيب يا ماما انا هطلع الاوضه ارتاح شويه عشان تعبانة

عايدة.. اطلعي


وطلعت شيماء غرفتها

ومسكت الفون واتصالت ع حد وبعد ثواني اتى الرد

شيماء.. مصيبة


المتصل... في اي


شيماء.. صقر عايش هو والبت الي معاه

المتصل... يانهار اسود ازاي

قاصت شيماء عليه ماقالته عايدة


المتصل.. صباح ده زاي القطط بسابع ارواح

شيماء... هنعمل ايه دلوقتي

المتصل... هقولك.....................................

شيماء.. ماشي

قاطع حديثهم خبط على الباب

شيماء.. طيب انا هقفل دلوقتي

واغلقت الخط

شيماء.. ادخل

الخادمة.. صقر باشا تحت يا هانم

شيماء.. تمام

ونزلت شيماء

شيماء.. صقر حبيبي كنت هموت من القلق عليك انت كويس

صقر.. انا كويس متخافيش

شيماء.. مخافش ازاي بس كنت هموت قلق عليك


بقلم جويرية عبدالله سليم (هاجر)


الجد سليم.. الحمدلله انو بخير

عايدة ببكاء... انت بخير يابني

صقر بحنية... انا كوايس وبخير طول ماانتي راضية عني

عايدة.. طول عمري راضيه عنك يابني

صقر باس ايد امو.. ربنا يخليكي لي يا امي

اسد بمرح.. خياااااااانة

سالم.. في اي يابن الكلب


اسد.. شوف مراتك بتعمل اي بتخوني يا فوزي  مطمرش فيكي هدية عيد الام الي فات 

واكمل بدرامة ياحظك يااسد في امك يعني لو كنت مكانو يا ختي كنتي خوفتي عليا زايو يا اختي


عايدة لصقر.. وسع كده يابني ووطت مسكت شبشبها سلاح الام المصريه
عايدة.. عايزة حاجة يا اسد

اسد بخوف مصطنع... احم انا بقول اطلع انام احسن بكارمتي

نسر.. خير مقولت يلا احسن ماتطلع بي شبشب امك

اسد.. انا بقول كده برضو

اسد بتذكر.. اهاا صح ياحج ابقي سلملي علي سوزي

الجميع باستغراب.. سوزي

عايدة.. بغيرة.. سوزي مين دي ياسالم

سالم.. سوزي مين ياض

اسد.. اي يا حج مش عارف سوزي

وغمز لنسر..

نسر.. بس يا اسد استر علي ابوك

عايدة بغيرة اكبر.. استر علي ابوك

اسد.. خليكي انتي كده نايمه علي ودانك وسايبة جوزك مع سوزي

عايدة... سوزي مين دي يا سالم

رد عليا..

سالم... سوزي مين دي يا زفت منك لي

نسر سوزي يا حج مش فاكر سوزي

سالم.. والله يابن الكلب لو مقلت مين سوزي هزعلك

عايدة ببكاء.. بتخوني ياسالم مع سوزي

سالم بخوف شديد ع عايدة... لا والله العظيم مفيش حد يملي عيني غيرك انتي

عايدة ببكاء.. امال مين سوزي  دي

اسد  انا بهزر يا امي والله مكنتش اعرف انك هتصدقي انا اسف والله

نسر.. انا اسف مكنتش اعرف انك هتصدقي يا دودو

سليم... عاجبكو كده

صقر بمقاطعة.. تعالي يا حلو منك لي

اسد لنسر.. اجري يا مجدي  وجريو الاتنين من قدام صقر

صقر جري وراهم وحيات امي ما هسيبكو خد يا زفت انت وهو تعالي هنا

سالم.. والله معرف حد بي الاسم ده صدقيني محصلتش وعرفت عليكي واحنا شباب هتحصل دلوقتي واحنا عيالنا طولنا

عايدة.. يعني متعرفش مين سوزي

سالم.. لا والله

عايدة. ماشي 

سليم.. خد مراتك واطلع يبني.
سالم.. حاضر يا حج

وذهب كل واحد ع غرفتو

عند صقر....

قاعد علي السرير بيفتكر هاجر وملامحها الهادية ولما كانت بتعيط ثم نفض الفكره دي من راسو
صقر في نفسو... مستحيل احبها مستحيل

شيماء بادلال... صقر

صقر... نعم

شيماء... انا خدت قرار

صقر. خير


شيماء... انا موافقه اجيب بيبي  بس بشرط


صقر بستغراب..... شرط اخر واحد قالي كلمة شرط دي مطلعش من مكتبي سليم

شيماء بخوف... اقصد طلب


صقر بحدا... المهم انها طلعت واي هو شرطك

شيماء بخوف محاولا تداري... طلق هاجر

صقر بستغراب... اطلق مين

شيماء بخوف اكبر.. طلق هاجر

بقلم جويرية عبدالله سليم



صقر..... بس كده طيب ثواني بس

شيماء بخوف... رايح فين...


صقر... هتعرفي دلوقتي


ودخل غرفة الملابس وخرج في ايدو حزام

شيماء بخوف..... اي ده

صقر.... هنشوف حوار الشرط ده

وقبل شيماء متكمل كلام الحزام نزل عليه




احسن تستاهل



نرجع لي الرواية


عند هاجر


هاجر وسارة سرحانين


فاطمة.... وحدو


هاجر وسارة.... لا اله الا الله

فاطمة... مالكو في اي

هاجر.. مفيش حاجه انا تمام


فاطمة... وانتي ياسارة مالك


ساره.. مالي ماانا كوايسة اهوو

فاطمة... متاكدين

هاجر وسارة..... ايوة

هاجر... بقولك ايه اطفي النور عشان تعبانه وعايزة انام

ساره..  اهاا ونبي اطفي النور

فاطمة... اي ده انتو هتنامو

هاجر وسارة.... اهاا

فاطمة... الشارع اللي وراها  خليكو صاحيين معايا شويه انا مش جايلي نوم


هاجر... انا تعبانة وعايزة انام ممكن

فاطمة.... طيب

هاجر   تصبحو ع خير


ساره وفاطمة.... وانتي من اهلو وغاطو في نوم عميق


في اليوم التالي


في قصر صقر

شيماء بوجع... اهاا جسمي

صقر.... عشان تتشرطي حلو ثم اكمل بحده  .. اياكي ثم اياكي تكرري الكلمه دي تاني  فاهمه ولا لا

شيماء بخوف..... حاضر حاضر


صقر اخد اغراضو ورحل

شيماء بشر... وحيات امي  هدفعك تمن الي حصل امبارح ده


تحت ع السفرة


صقر... صباح الخير

الجميع... صباح النور

الجد سليم.... صقر اعمل حسابك هنروح عند محمد يوم الخميس

سالم... لي يا حج؟

سليم.. هنحدد فرح هاجر وصقر

شيماء بصدمة.... نعم

صقر نظر ليها نظرة اخرستها

صقر... هو المفروض الفرح امتي


الجد سليم... الشهر اللي جاي

صقر... تمام  انا ماشي رايح الشركه

الجميع.. ربنا معاك يابني


قبل ايد امو وابو وجدو وخرج




  •تابع الفصل التالي "رواية احببت صقر العرب" اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent