Ads by Google X

رواية كيان الرائد الفصل الرابع عشر 14 - بقلم دعاء تهامي

الصفحة الرئيسية

  رواية كيان الرائد الفصل الرابع عشر 14


كانت هتدخل القسم سمعت حد بيتكلم جمب الشجرة قربته منه عشان تسمع بيقول اي وكانت صدمتهاا انهاا سمعته بيخطط لقت*ل حسام حاولت تشوف وشه بس معرفتش ولما جت تقرب منه زقهاا ف الارض وجري 
حسام طلع من القسم علي صوتهاا لاقهاا واقعه ف الارض 
حسام: انتي كويسه اي اللي وقعك كده 
كيان: هو هو كان بي بيخطط انه يق تلك 
حسام: هو. مين اهدي وفهميني تعالي اقعدي هناا اخدهاا قعدهاا علي الكرسي وجاب ليهاا ميه ابتدت تهدا شويه وتعرف تتكلم 

حسام: احكيلي بقاا اي اللي حثل 
كيان: كان ********حكتله اللي سمعته لحد ما طلع على صوتهاا 
حسام: متخافيش كل حاجه هتتحل 
كيان: ازاي دول بيفكروا ياذ*وك
حسام: طول ما انتي معايا مش هيحصلي حاجه
كيان: بس انا خايفه عليك ي حسام 
حسام: متخافيش بس لازم تساعديني 
كيان: اساعدك ازاي 
حسام: لمحتي اي حاجه رقم عربيه علامه غريبه اي حاجه 
كيان: هو زقني وجري بسرعه بس 
حسام: بس اي 
كيان: لما كان واقف وانا قربت منه لمحت وشم علي رقبته وشم صقر واضح اوي 
حسام: مفيش اي حاجه تانيه 
كيان: لا بس انا لو شفته هعرفه 
حسام: طب خلاص اهدي 
لسه كيان هترد طلعت سهر لقتهم قاعدين جمب بعض وحسام ماسك ايدهااا 
سهر: ف اي مالك ي كيان انتي كويسه 
كيان: هزت رأسها باه 
سهر: وانت ي حسام ماسك ايد كيان ليه كده 
انحرجت كيان وشالت وبعدت ايدهاا 
كيان: طب عن اذنكم انا عندي شغل 
حسام: ف اي ي سهر 
سهر: ف اني بحبك ومش هتبقي لحد غيري 
حسام: انتي اكيد مريضه 
سهر: اه مريضه بحبك 
حسام: ياريتك فهمت ده من زمان 
سهر مدت ايدهاا مسكت ايدوا واتكلمت انت عارف انا كنت بحبك اد اي ولسه بحبك كمان كان تهور مني بس انا ندمانه علي القرار اللي اخدته 
حسام:معدش ليه لزمه خلاص بعد ايدهاا ودخل القسم وهو بيحاول يفكر ف كلام كيان ومين ممكن يكون 

عند سهر 
خليك كده ي حسام بس ف الاخر هترجع بعد ما ست الحسن تمو*ت هيفضل مين غيري تبكي ف حض*نه عليهاا 
هيا فاكره ان المقصود انت ومتعرفش اللي هيحصل اي 
مسكت فونهاا ورنت علي مجهول 
سهر: عملت اي 
*زي ما طلبتي نفذت اول ما شوفتهاا جاية ابتديت اتكلم وقولت زي ما طلبتي اني جاي عشان اقت*ل حسام حاولت تمكسني بس انا هر*بت منهاا 
سهر: برافو عليك هبعتلك نص الفلوس والنص التاني لما تريحني منها خالص 
*طب هنفذ امتي 
سهر:  ف حفله عملهاا العقيد والوقت ده مناسب ليك انك تنفذ وسط الزحمه 
*بلغيني بالمكان وجهزي الفلوس 
سهر: اوك 

قفلت معاه ودخلت القسم وهيا هيمانه وبتفكر انه خطتهاا نجحت 
اما عن حسام ساب شغله وراح يطمن علي كيان اللي خبط ومردتش عليهاا دخل المكتب لقاها قاعده وشاردة محستش بيه لما دخل 
حسام: كيان 
كيان: هاا 
حسام: بتفكري ف اي 
كيان: لا ولا حاجه بس صرحت شويه 
حسام: ف اي
كيان: ف اللي حصل الصبح 
حسام: لا انسي كده وارجعي علي البيت عشان الحفله 
كيان: حفله اعععع دانا نسيت حكايه الحفله لسه عندي حاجات كتير عايزه اعملهااا 
حسام: اهدي لسه قدامه ساعتين 
كيان: ساعتين اي بس هعمل فيهم اي دول انا لازم امشي 
سابته ومشيت وهو ابتسم علي جنانها ورجع يكمل شغله 

باليل ف اوتيل خمس نجوم كان ف حفله تضم اكبر رجال الاعمال والظباط 

اما عن حسام ف كان يرتدي بدله سوداء وشميز ابيض كان تبرز مده جماله نظرت له فتيات عديده ولم يبالي بنظراتهم 
لمحته سهر ف اتجهت نحوه 

سهر: البنات شكلهم معجبين بيك اوي طول عمرك جذاب 
حسام: وبعدين 
سهر: عايزه نرجع زي الاول 
حسام: معدش ينفع 
سهر: لسه هترد وشافت انظاره اتحولت لحب وعشق كبير بان جواهم بصت مكان ما موجه نظره لقت حورية نازله بفستان احمر باكمام منفوشه ينزل باتساع يزينه بعد الولو رغم بساطت فستانهاا كانت جميله للغايه 
ساب سهر واتجه نحوها كانت تقف بجوار امهاا تحت غيظ سهر 
صفاء: ازيك ي حسام عامل اي 
حسام: الحمدلله انتي عامله ايه 
صفاء: بخير ي ابني 
حسام: امال مين القمر اللي واقف ده 
كيان: قصدك اي يعني اني مكنتش حلوه ف الاول 
حسام: لا طبعا جميله ف كل وقت 
كيان: ابتسمت بخجل ولم تجب 
حسام: تس********

 •تابع الفصل التالي "رواية كيان الرائد" اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent