رواية ماسة النوح الفصل السادس عشر 16
الدكتور باسف:هي الحمد لله بخير شوية كسور وخدوش وغرزتين ف راسها لكن الجنين تعيش انت
فهد بصدمة :نعم!!!!!!
الدكتور بشك :في أي هي مش متجوزة ؟؟
فهد وهو لسة فصدمتة :ها اة ..ايوة ايوة
الدكتور:تمام ..البقاء لله لو عايزين تدخلولها خماسية وادخلوا عشان زمانها بتفوق من البنج ...استأذن انا
ومشي
وفريدة كانت حاطة ايدها على بقها بصدمة ومش مستوعبة الي الدكتور قاله
فهد كان تاية فكلام الدكتور وهو مصدوم فمهرة
اويي...مش دي اختة الي رباها
عدى اربع دقايق
وفهد قال بهدوء لفريدة:تعالى دخليني ليها
فريدة بقلق وخوف :ونبي يفهد ما تعملها حاجة ونبي
لما نر....
فهد بمقاطعة وهدوء:ششششش ....مش عايز نَفس ولا عايز اسمع صوتك ....هتيجي تدخليني..ولا ادخل انا
فريدة عيطت ومسكت ايد الكرسي بتاع فهد بأيد مرتعشة ودخلت اوضة مهرة
ومهرة كانت نايمه عالسرير ولسة بتفوق من البنج
فهد قرب منها بالكرسي واستناها لما تفوق وقال وفي دموع بتلمع ف عنية :لية
مهرة باستغراب :لية اي ؟!
فهد بدموع :لية تكسريني؟؟!
مهرة عرفت انة عرف فقالت بخوف:و والله يافهد
انا....تششششش
صوت قلم قوي نزل على وشها
فهد بصلها بقسوة ولسة في دموع فعنية :انا مش عايز تبرير ...انا عايز السبب ..السبب الي يخليكي تعملي كدة
وتكسريني
مهرة بعياط:والله العظيم احنا معملناش حاجة غلط احنا كنا متجوزين
فهد بكسرة:كمان ...من ورانا ..
بجد انتي خيبتى أملي فيكي
فريدة بزعيق وعياط:لية عملتي كدة ...قصرنا احنا معاكي ف اية عشان تروحي تتجوزي من ورانا ها ..عم..
فهد بحدة لفريدة:فريددددة!!!!! ...مش عايز نفس
خلااص ..وسكت متكلمش
مُهرة بعياط:فهد ..يفهد رد عليا ونبي ..وحيات أغلى حاجة ف حياتك
فهد بصلها بحدة بس من غير ما يتكلم
مهرة مسكت ايدة وحطتها على خدها وهي بتقول:و والله يافهد انا زبالة ..وحقيره ..وغبية..ا اضربني زي منت عايز...اعمل فيا الي انت عايزة بس متبصليش كدة ومتتكلمش
فهد شد ايدة بحدة من على خدها وقال محذرا اياها :اوعيييي متتعامليش معايا ...وبالنسبة لاني اضربك واعمل فيكي ما بدالي ...بص على نفسة بكسرة وعجز وهو بيعيط:حتى دي مش هقدر اعملها...لأني عاجز ..
استغليها فصفك ..زي مستغليتي عجزي بردك وروحتي اتجوزتي من ورانا ...
بش عادي مبقتش تفرق
مهرة بعياط:ونبي يافهد سامحني وانا والله ما هكون ثقتك تاني
فهد بسخرية :ها ...مش هتخوني ثقتي تاني ؟!!
مهرة اعرفي ان انا ممكن اعاملك.... عادي...بس اتأكدي انك
خسرتيني... انا ....وفريدة ...وبسخرية:ها وابنك
مهرة بصدمة حطت اديها على بطنها بخوف وقالت:متهزرش يافهد..ا إنا ابنى بخير
فهد بسخرية:والله الدكتور عندك
روحي اسألية
مهرة حطت ايديها على وشها. وقعدت تبكي بانهيار
فهد بصلها بقرف وقال لفريدة:انا هنزل اخلي الدكتور يكتبها خروج وانتي خديها وروحوا عالبيت
فريدة بقلق:ط طب وانت
فهد بحدة وعصبية:ملكيش دعوة بيا ...انا مش عيل عشان كل ما اجي اتزفت ف اي حتة تسألي انا رايح فين انا زهقت ..
فريدة :طب اهدى يحبيبي خلاص انا اسفة
فهد :يارب عربية تدوسني ونا ماشي
فريدة:بعد الشر عنك يا فهد لية بتقول كدة
فهد مشي واتجاهل كلامها من غير ما يرد عليها
____________________
عند ماسة ونوح ف الشركة...
نوح سكت واتخض لما لقاها بيغمى عليها
لحقها بسرعة قبل ماتوصل للارض ..نزل بيها عالارض
وراسها على رجلة....
وهو تاني رجل عالارض ورجل نص قاعدة
نوح بخوف:ماسة ..ماسة ...حط صباعة عند مناخيرها
لقى النفس شبة منعدم اتخض جامد وفضل يضرب على خدها براحة كذا ضربة وهو مش عارف يعمل اي
لقاها وهي مغمى عليها بتحاول تتنفس ومش عارفة ووشها كلة ماية
مد ايدة عند رقبتها واتردد لحظة بس شجع نفسة
وفكلها دبوس الطرحة الي عند رقبتها وبعد الطرحة بس مشلهاش من على شعرها
حاول يهويلها بايدية
وهي كانت بتعرق اكتر ومش عارفة تتنفس
وفجاءة الاسانسير اتفتح
ولقى قدامة
•تابع الفصل التالي "رواية ماسة النوح" اضغط على اسم الرواية