Ads by Google X

رواية احببت اعمى الجزء الثاني 2 الفصل الثاني 2 - بقلم سندس محمد

الصفحة الرئيسية

رواية احببت اعمى الجزء الثاني 2 الفصل الثاني 2

رواية احببت اعمى 2  البارت التاني 


مامت بحزن شديد: لا لا يا يونس لازم اتكلم واشيل الحمل اللي على قلبي ابوك اسمه يامن الراوي هو اتعرف عليا وقالي انه بيحبني ووانا صدقته وافتكرت انه بيحبني فعلا واتجوزنا بس محدش كان يعرف وده كان طلبه إن محدش يعرف وعدى شهرين وطلقني غيابي انا اتصدمت لأني كنت في اليوم ده  هقوله اني حامل فيك بس بعد كده خوفت ليقولي نزليه ف سافرت بره عند اخويا بس بس مستحملتش العيشه هناك ورجعت علطول ب. س بس انا رغم كل حاجه لسه بحبه  يايونس 

يونس بصدمه شديده: أنا مش قادر اتخيل 

مامته بحزن شديد: والله يا يونس ده كله اللي حصل 

يونس: انا مصدقك ياماما 

مامته بتعب: سامحني يابني سامحني 

يونس بقلق شديد: مسامحك ياماما طب بابا فين ياماما

ملاقش رد 

يونس باستغراب: ماما انتي سمعاني 


لكن مامته مردتش عليه


************************************************

عند رقيه راحت الجامعه 


صاحبتها اول ماشفتها: انا هنفخك يا رقيه 

رقيه بضحك: على فكره انا متاخرتش اوي كده 

ليله صاحبتها: يابنتي المحاضره هتبدا يلا 

رقيه بسرعه: طب يلا بسرعه عشان الدكتور ميزعقش

دخلوا بسرعه بس لحسن حظهم الدكتور مكنش دخل لسه 

وبعد شويه الدكتور دخل 

ليله بصدمه شديده: مش معقول سليم 

رقيه باستغراب: انتي تعرفيه 

ليله: اه ده ابن عمي 

رقيه: بجد 

ليله: ايوه يابنتي هو انا هضحك عليكي واسكتي بقى عشان ميزعقش

الدكتور بصوت عالي: اهلا بيكو انا سليم المنشاوي هديكوا فتره لحد دكتور محمد ما يرجع تاني انا بحب الالتزام ولو حد دخل بعدي مش هدخله سامعين عشان نبقى عارفين بعض من الاول ودلوقتي يلا نبدأ 


************************************************

عند عمر ورحمه 


عمر: رحمه رحمه اصحي بسرعه 

رحمه قامت مفزوعه: ايه ياعمر في ايه 

عمر بضحك: ايه يابنتي انتي لسه متعودتيش 

رحمه بعصبيه: والله انا في مره قلبي هيقف منك ياعمر 

عمر: بعد الشر عليكي ياقلب عمر 

رحمه بكسوف: علفكره انا بتكسف 

عمر بضحك: بعد العمر ده كله لسه بتتكسفي 

رحمه بحب: اكيد بس بردو لسه بحبك زي الاول واكتر

عمر بحب: وانا كمان بحبك يا قلبي

رحمه بقلق شديد: عمر انا خايفه اوي على عائشه ورقيه 

عمر بقلق: ربنا يستر يارحمه عشان انا مش مطمن 


************************************************

عند يونس 

يونس بصدمه قرب من مامته: ماما ردي عليا 

نوح بقلق شديد: انا هروح انادي الدكتوره 

خرج نوح لقا عائشه واقفه 

نوح: الحقي يا دكتوره عمتو مش بتتكلم 

عائشه دخلت معاه بسرعه 

عائشه بسرعه: اطلعو بره بسرعه 

نوح ويونس خرجوا 

يونس بدموع: ماما يانوح هتروح مني 

نوح خده في حضنه بصمت 

بعد شويه خرجت عائشه نوح ويونس جريوا عليها بلهفه 

يونس بقلق شديد: هاا يادكتوره ماما مالها

عائشه بحزن: ٠٠٠٠٠٠٠


يتبعععععع


لو في تفاعل حلو هنزل واحد كمان النهارده 🤍


************************************************

تعريف الشخصيات 


عائشه الجارحي عندها 25 سنه شعرهل طويل اوي   وحرير لونه بني فاتح ومختمره وعنيها لونها بني فاتح بشرتها بيضا وطولها حلو شبه رحمه في كل حاجه حتي طبعها وهاديه اوي 


رقيه الجارحي اخت عائشه عكسها في كل حاجه رقيه شعرها طويل وعنيها لونها اخضر زي عمر بالظبط وفرفوشه اوي بس لما بتتعصب بتبقى حد تاني بتحب عائلتها اوي عندها 20 سنه في كلية تجاره انجلش ورقيه كمان مختمره 


ليله المنشاوي صاحبة رقيه اوي بتحبها اوي عيونها

لونها بني وشعرها قصير لحد رقبتها وقصيره ومختمره زي رقيه وعائشه وبتحب رقيه اوي 


يونس يامن الراوي عنده 30 سنه يتميز بشعره البني الناعم وعيونه الزرقه وطويل وجسمه رياضي و هادي اوي بس لما بيقلب بيبقى حد تاني بس رغم كده قلبه حنين اوي 


نوح المحمدي عنده 27 سنه ابن خال يونس نوح شعره اسود وناعم وعيونه لونها عسلي فاتح وطويل وجسمه رياضي شبه يونس في طبعه بس نوح عصبي 


سليم المنشاوي ابن عم ليله عنده 30 سنه سليم عيونه لونها بني وطويل وجسمه رياضي وشعره لونه بني فاتح

  •تابع الفصل التالي "رواية احببت اعمى" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent