Ads by Google X

رواية اميرتي الصغيره الفصل الرابع والعشرون 24 - بقلم طمطم

الصفحة الرئيسية

 رواية اميرتي الصغيره الفصل الرابع والعشرون 24 

كنان بغضب جحيمي : انا مش قولت متنزليش نزلتي ليه
ريم : ايه ياسطا مش كونت تعبان دلوقتي
كنان مسك ايديها جامد وقال : اعمل فيكي ايه انا ها اعمل فييكي ااايه
ريم بخوف : متعمليش حاجة
كنان بغضب جحيمي : لا المرة دي هعمل ولازم تتعقبي
ريم بخوف : لا يا كنان ان……
قطعها كنان بقبلة عميقة وعنيفة كاعقاب لها علي فعلتها تلك وثواني وتحولت القبلة  من عنيفة الي رقيقة و محبة و ابتعد عنها حين شعر بحاجتها الي الهواء
ريم حتط ايديها علي شفيفها الي بنزف اثر قبلته العنيفة ليها وبصتله وعيتط وقالت : اهي اهي عورتني يا متوحش اهي اهي
كنان بتوهان : تعالي هخليهالك تخف
و اخذ شفتها مرة اخرة في قبلة لكن هذه المرة كانت حنونة و رقيقة جدا و ابتعد عنها حتي تستطيع التنفس
ريم بتوهان : هو انت عملت ايه فيا
كنان بحب : جيت اعقبك عقبت نفسي
ريم ضربته بالقلم وقالت : انت متربتش يا قليل الادب
كنان بغضب : ده انا عمر ما حد اتجرا وحط عينه في عيني تيجي عيلة علي اخر الزمن تضربني انا انااا كنان الاسيوطي بالقلم
ريم بغضب : ياسطا مانت الي معدوم التربية
كنان بغضب قومها وقال : انتي مشفكيش تحت تاني يا زفتة انتي .. واه قدمتلك وبعد بكره هتروحي المدرسة
ريم بصدمة : لا لاااا مدرسة لا انا مش عايزة اروح مدارس انا
كنان : ايه ده ليه ده انا قولت انك هتفرحي
ريم : لا انا بكره المدرسة و مش هروح
كنان بغضب : لا طبعا لازم تتعلمي هتروحي المدرسة
ريم : بص انا هقعد هنا في الجناح علي طوووووول بس متودنيش المدرسة معلش اصلها مملة وانا بكرها
كنان  : لا هتروحي و جبتلك لبس المدرسة كمان ههههه
ريم بغضب طفولي : اوووف
كنان بضحك : اوووف عليكي انتي عايزة تلعبي و مش عايزة تبقي دكتورة قد الدنيا
ريم : امشي ياعم ربنا يسهلك قال دكتورة قال
كنان بحب : اه هتبقي دكتورة وانا هذاكرلك يا بطتي
ريم : طب اوعي كده  بقا عايزة انام
كنان بضحك : هههه اسمك الحقيقي غيبوبة
ريم راحت و نامت علي السرير
⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩
عند بيت نرمين و اسلام
نرمين كانت قاعدة في البيت و الشاغلة بتعمل الاكل في المطبخ
الباب خبط نرمين قامت وفتحت
نرمين ببتسامة : اهلاااا ازيك يا مروان عامل ايه .. ايه جيتوا امتي من السفر امتي
مروان : انا الحمدلله … لسه جين انبارح بالليل امل فين ابيه اسلام و ريم .. ريم وحشتني اوي و جبتلها حاجات حلوة معيا هي فين خليها تيجي
نرمين بتوتر : ها .. اسلام في المستشفي بتاعته
مروان : طب و ريم فين و ماما مريم ؟
نرمين بتوتر : بص يا مروان استني بليل لما اسلام يجي و هو يقولك
مروان بدا يخاف : يقولي علي ايه ريم فين عايز اشوفها وماما مريم فين
نرمين بكذب : رحوا مشوار وجين بليل
مروان : طب لما يجوا خلي ريم تتصل عليا
نرمين : حاضر
و مروان مشي و نرمين قفلت الباب و قعدة علي الكنبة و زعلانة عشان عرفة قد ايه هو بيحب ريم و متعلق بيها و اكيد هيزعل عليها
مروان قد ريم ١٥ سنة طويل و عيونه رمادي و بشرته قمحوية و هو وحيد وبيعتبر ريم كل حاجة ليه اخته وصحبته و انيست وحدته وبيحبها جدا وبيخاف عليها من الهواء بس هو مش زي ريم هو عاقل عنها و مخه اكبر من سنه بس بيحب يقعد مع ريم ويلعب معها مامته عملت حدثة وهو عنده شهرين و اتوفت ومامت ريم هي الي ربته
مروان راح بيته تاني وكان زعلان عشان مشفش ريم
محمد وده يبقي ابوه : مالك يا مروان في ايه .. جيت بدري ياعني مش قولت هتقعد مع ريم شوية
مروان : ريم في مشوار هي امها
محمد : طب زعلان ليه مهي شوية وهتيجي
مروان بخوف : حسس ان في حاجة حصلت لريم
محمد : ايه ده ليه بتقول كده
مروان : اصل الي كلمتني كانت نرمين و كانت بتتكلم و بتقول الكلام مش علي بعضوه و بتهته في الكلام
محمد : لا أن شاء الله مفيش حاجة انت بس عشان مش متعود علي غيبها
⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩
عدي الوقت وجه الليل مروان راح بيت ريم تاني وكان اسلام جه من المستشفي و اسلام رحب بيه ودخله
مروان : هي فين ريم كلل ده ولسه مجتش هي وماما مريم
اسلام بجدية : بص يا مروان
مروان قلبه ابتدت يخاف عليها : ا ايه
اسلام : بصراحة كده ريم اتجوزت ومش هتيجي هنا تاني
مروان
مروان بصدمة : ازي يعني ريم صغيرة جدا ازي تعملوا فيها كده حرام عليكم
اسلام : اهو الي حصل بقا
مروان : طب و ماما مريم
اسلام : تعبت شوية وهي في المستشفى كام يوم كده وهاتيجي
مروان : طب ممكن عنوان ريم هروح اسلم عليها
اسلام : ماشي بس متعملش مشاكل هناك العنوان …..
مروان كتبه في ورقة وبعدها خرج وهو مش مصدق الي بيحصل ده و ازي اسلام واخد الامور ببساطة كده وقرر انه يرحلها بكره عشان مينفعش يروح دلوقتي عشان الوقت اتاخر
⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩
عند ريم وكنان
كنان كان بيتكلم في الفون وقاعد في البلكونة وريم بتفرج علي كرتون سبونج بوب ريم كانت عايزة تشرب كانت هتقول لكنان لقته بيتكلم في الفون فانزلت تجيب ميا
ريم نزلت ودخلت المطبخ شربت وهي خرجة خبتط في خالد ووقعت
خالد قومها وقال : انا اسف مشفتكيش واللهي
وفضل بصص لها شوية وبص لعنيها الزرقة الجميلة الي بتهدي الاعصاب و ملامحها طفولية البريئة
ريم ببتسامة : عادي محصلش حاجة ولسه هتمشي خالد مسك ايديها
خالد : بس انا اول مرة اشوفك  مش شفتك هنا يعني من اول ماجيت انتي مين بقا
ريم بطفولة : انا ريم وانت
خالد ببتسامة جذابة : وانا خالد
ريم ببتسامة : عشات الاسمي يا خالد انا هطلع بقا تصبح على خير
خالد بسرعة : انتي هتنامي دلوقتي دي الساعة لسه ٨
ريم بطفولة : لا مش هنام هروح اتفرج علي الكرتون فوق يلا بااي
خالد وقف قدمها وقال : طب متيجي نقعد انا وانتي في الرسبشن ونتفرج سوا
ريم : مش هينفع عشا…..
قطعهم كنان بغضب وبيشد ريم : انتي الي نزلك وبيبص لخالد بشر وقال وانت وقف معها ليه
خالد بغضب : انت بتزعقلها ليه
كنان مردش عليه و شد ريم بغضب وطلع الجناح بتاعه
في الجناح
كنان بغضب جحيمي : انتي ايه الي نزلك
ريم بدموع وخوف : كانت عايزة اشرب
كنان بغضب وصوت عالي : طب مقولتيليش ليه
ريم خافت جدا وعيتط اكتر وقالت : انت .. ك .. كانت بتتكلم في التلفون معرفتش اقولك
كنان  : طب نزلتي اتسممتي مطلعتيش علي طول ليه
ريم انفجارت في العياط من خوفها منه  و صوته العالي
كنان بعصبية : متعيطيش وقولي كانت واقفة معه ليه يا ريم
ريم بدموع وشهقات : هو .. هو .. الي و .. وقفني وقالي تعالي نقعد سوا .. سوا عشان اتفرج علي تلفزيون معه
كنان بغضب ومسك ايديها : وانتي كانتي هتروحي معه مش كده
ريم بدموع وشهقات : لا .. واللهي .. انا كانت هقوله لا بس انت جايت
كنان اخدها في حضنه وقال بحنان : خلاص يا بطتي متعيطيش انا اسف بس انا يغير عليكي يا روحي
ريم بطفولة : يعني ايه بتغير عليا
كنان بضحك : هههههه يعني مش عايز حد يشوفك غيري ومسحلها دموعها و طبع قبلة علي خدها
ريم بنوم : طب اوعي عايزة انام
كنان : يابت ده انتي لسه صحيا هتنامي تاني
كنان حس بتقل جسمها فاعرف انها نامت نيامها علي السرير و تطفي النور ونام جنبها واخدها في حضنه وبيشم رحتها الي زي الفراولة وشعرها ليه ريحة خصة وهو ادمن يشمهم كل يوم و اتعود علي وجدها معه ومبسوط بوجدها في حياته و بيدعي رينا ان مفيش حاجة تبعده وعنها
⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦
وعدي يوم كامل مروان راح للعنوان بتاع قصر كنان عشان يشوف ريم بس الحرس منعه ومريضيوش يدخلوه وكنان كان في الشركة وريم كانت في الجناح مخرجتش منه زي ما كنان قلها و يارا بتحول تقرب من كنان بس كنان مش مديها اهتمام
وجه اليوم الي ريم هتروح في المدرسة
كنان صحي و صحا ريم معه
كنان : قومي يا ريم هتتاخري يلا
ريم : عايزة انام بلا مدرسة بلا بتنجان
كنان شالها ريم وحطها في البانيو و فتح الدش عليها
ريم بصدمة : احيه بغرق ياللهوي
كنان بضحك : ههههه يلا عشان هوصلك وانا رايح الشركة
ريم بغضب : اووووف
كنان بخبث : ايه ريم شكلك لسه نايمة ايه رايك اساعدك انا
ريم بخجل و وشها بقا احمر : اخرج برا يا قليل الادب
كنان استنها لما تخرج
وشوية و ريم خرجت بالبجامة بتاعتها و شعرها بنقط ميا
كنان ابتسم و قعدها قدامه و بنشف لها شعرها بالسشوار
ريم : كنان
كنان : نعم
ريم  :  نعم الله عليك يا غالي هو انت هتجبني من المدرسة
كنان : لا عم محمود السواق هو الي هيجيبك عشان هبقا في الشركة ياروحي
ريم : ماشي
كنان خلص وقال : طب روحي البسي وانا هاخد شاور ماشي
ريم : ماشي
ريم لبس يونيفورم بتاع المدرسة و عملت شعرها ديل حصان و كنان خرج
كنان : اوبااا ايه الحلاوة دي
ريم : طول عمري ههههه
كنان طبع قبلة علي خدها و دخل اوضة الملابس بتاعته ولبس بدلة سودة و عمل سرح شعره بطريقة شبابية و رش برفانه
وخرج ومسك ايد ريم ونزلوا قاعدوا علي السفرة
كنان : صباح الخير
الكل : صباح النور
كنان قعد وريم قعدة جنبه تحت نظارات يارا وامها ليهم بغيظ  و طول ماهما قعدين خالد مشلش عينه من علي ريم
كنان بغيرة : في حاجة يا خالد
خالد بعدم اهتمام : هيكون في ايه يعني
كنان بغضب : طب بص قدامك بقا
خالد مردش عليه وسكت
ريم : الحمد لله يلا بقا نروح للمخروبة
كنان بضحك : هههههه يلا ياختي
ومسك ايد ريم ولسه ها يمشوا
يارا بسرعة وبدلع : كنان ممكن تخدني معك في طريق للكلية
كنان : طيب
خالد كان هايعطرد راحت نسرين مسكت ايده وقعدته
كنان ركب العربية و ريم وقفت تربط رباط الكوتشي بتاعها راحت يارا قاعدة جنب كنان في العربية كنان بص لها ومش عارف يقول ايه
ريم جات وقالت : ايه ده قومي ده مكاني
كنان : خلاص ياريم معلش اركبي ورا
ريم : لا لا ده مكاني
يارا بغيظ : متقعدي في ايه حتة مش لازم هنا يعني
ريم : وانتي مالك انتي يا يا يا
يارا : يارا يا حببتي ويلا بقا اركبي ورا عشان متخرنيش
ريم بضحك : ههههه ماشي يا خيارة وركبت ورا وفتحت الشباك وقعدة
كنان ساق العربية و يارا مبتسمة طول الطريق وبتبص لكنان

  •تابع الفصل التالي "رواية اميرتي الصغيره" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent