Ads by Google X

رواية عشق الفهد الفصل الخامس و العشرون 25 - بقلم شيماء ناصر

الصفحة الرئيسية

 

رواية عشق الفهد الفصل الخامس و العشرون 25 - بقلم شيماء ناصر

 سيف بعد ما سمع الي حصل من حور قام وقف وبغضب جحيمي.... 
ااازاييي يعمل في بنتي كده ده اتجنن ولا اي وحياتك عندي لاطربق الدنيا علي دماغهم... انتي بس اهدي ياحبيبتي ومتعمليش في نفسك كدا 
حور بتمسح دموعها: انا اتهزمت ده مهنش عليه العشره الي ما بنا فضل الي جايه من الشارع عليا وقالي لما تبقي تولدي هيكون في كلام تاني معاكي 
يوسف:انتي حامل؟! 
حور بتصنع:اه يابابا انهارده عرفت اني حامل 
يوسف بعصبيه: طب استريحي انتي دلوقتي وبكرا يحلها ربنا 
حور طلعت علي اوضتها وقفلت الباب عليها وبتفكير مع نفسها... انا هتجنن ازاي الحيو*انه الي اسمها حنان تعترف عليا انا هربيكي ياحنان الك*** لهفه مني فلوس قد كده علي قلبك وانت يافهد حسابك معايا كبر ولزم نصفيه انت والفلاحه بتاعتك... بس انا هعمل اي دلوقتي هتصرف ازاي وانا لا حامل ولا حاجه اخلي الموضوع يبان جد ازاي
في بيت يوسف💜🧡
اميرة: صباحيه مباركه ياعرسان 
سارة بكسوف وهي باصه في الارض: الله يبارك فيكي ياماما
اميرة: تعال بق كده اقعدي معايا عاوزه اتعرف عليكي اكتر 
سارة: حاضر ياحبيبتي 
اميرة: الواد ده لسه نايم ولا لا 
سارة:لا ياماما ده خرج
اميرة: شوف الواد لسه انهارده صبحيته ويروح الشغل 
سارة: عادي ياماما ده شغله 
اميرة: احكيلي بق انتي منين ياساره عاوزه اعرف عنك كل حاجه بتعرفي تطبخي وانتي كنتي بتشتغلي ولا لا
سارة: حاضر ياماما..... 
في الشركة💜✨
مراد: مالك مش علي بعضك لي بقالك يومين كده في اي؟ 
يوسف: مفيش حاجه 
مراد: مروان بيه عرف اني طردت السكرتيره وعايزني ارجعها 
يوسف: وانت هترجعها فعلا ولا اي؟ 
مراد: ايوا يابني اومال هعمل اي هي الوحيده الي بتعرف تتصرف انا عن نفسي مش عايز اشوفها بس مش هقدر اكسر كلام عمي 
يوسف: تمام وانت كلمتها ولا اي 
مراد:كلموها امبارح وتلفونها مقفول 
نورهان قعده بتتفرج علي التلفزون وبتشرب شاي... 
هييييح واخيرا الشقه بقت ليا وقريب هخليه يكتبها باسمي 
في جناح فهد💜✨
فهد فتح عينه علي حاجه تقيله علي صدره.... لقي عشق نايمه علي صدره بق بيملس علي شعرها بحب لحد ما فاقت 
عشق بنعاس: صباح الخير 
فهد بحب: اسمها صباحيه مباركه ياقلبي 
عشق بخجل شدت الروب ولبسته وجت تقوم شدها لعنده واكمل بخبث 
=رايحه فين يابطل 
عشق بكسوف: هروح الحمام سيب ايدي 
فهد بمكر: تعالي نروح سواء
عشق:قليل الادب وسع كده .... وراحت علي الحمام 
مسك تلفونه وشاف رساله من حور 
(انا عاوزه اشوفك ضروري وهستناك تيجي) 
قفل التلفون وبعد شويه عشق كانت خرجت من الحمام لبسه برنس وراحه تفتح الدولاب تجيب هدوم 
عشق: نسيت هدومي في الاوضه
فهد مركز عليها في الراحه والجايه: البسي اي حاجه من هدوم حور
عشق: لا طبعا لبسها ضيق قوي 
فهد راح عندها وشدها لحضنه: انا بحب اللبس الضيق او اقولك متلبسليش حاجه انتي كده عجباني 
عشق بتوهان في عيونه: هاا؟! 
فهد بخبث وهو بيشد حزام البرنس: انا بفكر مرحش انهارده الشغل انتي اي رايك...... 
خدها في قب*له طويله وووووو...... 
في المكتب.... 
مروان:اتفضل 
=سيف بيه عايز يقابل حضرتك وبيزعق بره 
مروان: دخله 
=امرك يافندم 
مروان سند ضهره علي الكرسي والسجاره في ايده بينفخ بي غضب دخل سيف بهيبتة وقعد قدام مروان 
سيف بعصبيه: انت اتجننت انت وابنك بتطرد بنتي من بتها
مروان ببرود وهدوء عكس سيف: بنتك انا حظرتها وهي مسمعتش الكلام ودي نتيجت افعالها وانا عملت قيمه لي السنين الي ما بنا ومطلبتش البوليس 
سيف بص لي مروان وعيونه كلها شر: هي دي الامانه الي قولت هنحافظ عليها عايز تحبس بنتي نسيت اااانا ميييين نسييت مين سيف الكيلاني 
مروان مد بي كوباية مايه: امسك اشرب وهدي نفسك بنتك خطتت عشان تق*تل قالتلك كده ولا لا 
سيف بحده: انا بنتي متعملش كده فاهم ولا لا 
مروان بياخد نفس من السجاره ببرود:.......
سيف: بنتي مش معيو*به زي ما قولت بنتي حامل وان شاءلله يكون الوريث بس مش هتشوفه ولا هتقرب منه 
مروان اتعدل في مكانه: دراعي مبيتلويش فاهم انا عامل اعبار انك في مقام اخويا الكبير وانت عارف قد اي مستني اشوفلي حفيد من ابني الوحيد 
سيف: تمام يبق في شرط البت تطلق والافندي ابنك يرجع بنتي وهي بمزاجها ترجع او لا 
مروان بغضب: هو لو عايز يطلقها هو حر لكن حفيدي الي جاي لا انت ولا بنتك هيحرموني انا وابني نشوفه 
سيف قام وقف: حفيدك قصاد طلاق البت وده اخر كلام عندي....... وسابه ومشي 
منة: سمحيني انا مكنتش اعرف ان حنان هتعمل كده 
عشق: كويس انها مشيت 
جنة: لا دي ممشيتش البيه خلا حد من الحرس يخدوها علي القسم 
عشق: وانتي اي عرفك 
جنة: هحكيلك.....(فلاش باك) 
جنة: مروان بيه ممكن لحظه 
مروان:عايزه اي 
جنة بخوف: ك كنت عاوزه احكي لحضرتك حاجه حصلت مع عشق انا عارفه مين الي اداها ال*سم وحاول يقتلها ودي مش اول مره يابيه دي حصلت ٣مرات قبل كده بكذا طريقه
مروان باستغراب:انتي بتقولي اي؟! ومين الي عمل كده؟؟؟ 
جنة: حنان والمدام حور شوفتهم بيتكلمو ان الس*م الي حطوه لي المدام الصغيره ملحقش يعمل نتيجه والاسعاف انقذها وعلشان كده الست هانم طلبت من حنان تجيب س*م تاني  غيره وادتلها فلوس 
مروان بعصبيه: اي الي يثبت كلامك ده 
جنة: حنان لو ضغط عليها يابيه وخوفتها هتقول كل حاجه..... حنان شايله فلوس كتير قوي وانا لمحتها وهي بتخبيهم وشوفت الس*م في اديها وهي بتحطه في العصير وعارفه ممان الفلوس الي حنان مخبيها
مروان: تمام روحي انتي 
(باك)..... 
ومش بس مروان بيه انا قولت لي فهد بيه الي حصل وهو بعد حد من الحرس ياخد حنان علي القسم زمانها بايته في الس*جن دلوقتي تستاهل...... 
=فين اهلك يعني كل ده يحصل ومحدش من اهلك يجي 
عشق بزعل: لو عرفوا مش هيعملو حاجه 
منة: ازاي دول اهلك ولزم يخافو عليكي 
عشق:........ 
بليل🧡
وصل يوسف علي بيته... 
اي ده؟ 
اميرة بحب: تعال شوف واتفرج مراتك طبختلك اي 
يوسف بص لي ساره: بتعرفي تطبخي 
سارة: طبعا بعرف اطبخ 
اميرة: عارف ياواد انا مبسوطه انك المرادي اخترت صح  يلا نقعد ناكل 
بعد ما خلصو اكل ..... 
يوسف كان في اوضته بيغير هدومه 
اميرة:بتعملي اي هنا نسيتي ان في خدم اطلعي يلا لي جوزك متسبهوش لوحده 
سارة سابت الاطباق من اديها: حاضر ياماما تصبحي على خير 
اميرة: وانتي من اهل الخير ياحبيبتي 
يوسف: اتفضل 
ساره بخجل: م ممكن ادخل 
يوسف بضحك: احنا مش في المكتب عشان تستاذني ادخلي علي طول دي اوضتك كمان 
سارة وقفت قدام يوسف وعيونها في الارض 
=هتطلقني امتا؟ 
نزل كلامها علي يوسف زي البرق: اي الي بتقوليه ده طلاق اي الي بتتكلمي عنه انا عارف ان جوزنا كان بسرعه وانتي مش مستريحه بس انا مش هجبرك علي حاجه ولو علي الطلاق حاضر يعدو ٣شهور علي الجواز وهطلقك 
سارة حست انها كسرت يوسف بكلامها عن الطلاق....... 
يوسف: بكرا تجهزي نفسك علشان هترجعي علي شغلك تاني 
سارة باعتراض: لا لا 
يوسف: اهدي محدش يعرف اني اتجوزتك ولا حتي مراد هترجعي لشغلك عادي لحد ما يعدو ال٣ شهور واطلقك ووقتها تقدري ترجعي لحياتك من تاني بس عشان تكوني عارفه انا مش وحش بالدرجة الي متصوراها في عقلك تصبحي على خير 
في بيت سيد♡
نورهان: اي الي اخرك كده حد شافك وانت طالع 
=عيب عليكي 
نورهان بخوف: طب ادخل بسرعه لحد يشوفك معايا
=حطتيله منوم قد اي؟ 
نورهان بدلع: متخفش هو مش هيصحا دلوقتي خالص واحنا قدامنا الليل طويل 
=اهو اي حاجه ده انتي وحشاني 
نورهان اتعلقت في رقبته: وانت كمان وحشني ما صدقت عرفت امشي البت عشان الجو يفضا علينا انا وانت 
=ابقا العب ياوحش 
نورهان شدته معاها:تعال...... 

  •تابع الفصل التالي "رواية عشق الفهد" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent