رواية لهيب العشق الفصل السابع و العشرون 27 - بقلم زوزو
بيكون الكل على السفرة تحت مش ناقص غير باران وديلان بعد عدة دقايق بينزل باران وديلان
ديلان بتكون لابسه فستان كثيير حلوه الصوره تحت
وباران بدلة سوداء
أيتان : وأخيراً صحيت باران
باران : يا أمي انتي بتعرفيني انا نومي تقيل وبحب النوم انا شخص بيحب النوم
ثاني شي صباح الخير على ملكات قلبي بيبوس جبين ازاده وايتان صباح الخير للجميع
ازاده : صباح النور يا اسدي انت
قدرت : أبني اليوم رايح على الشركه
باران : طبعاً يا أبي
قدرت : تمام بنروح مع بعض
بيبدأ يأكل باران بيحس في نكهه الاكل غريبه مش متعود عليها بس حلوه
باران : قدر أبلا تسلم ايدك الاكل مختلف اليوم وبيشهي
قدر : سلمت يا أبني ولكن ديلان هي اللي حضرت كل شي ♥️ لتسلم اديها
بيبص عليها باران : عنجد انتي
ديلان : نعم انا
بيمسك اديها وبيبوسها : الاكل طيب كثيير راح اتعود على أكلك
بتتوتر ديلان من مسكت الايد و البوسه
فلاش باك :
بيكونو في الغرفه على السرير : باران راح اخد عقابي منك يا ديلان كارابي و💋
ديلان بتوتر : باران خلص بعد
باران : لا…. أنتي حلوه كثيير ديلان كثييير
بيكمل باران وبينزل على رقبتها
بتتوتر أكثر ديلان وبتزقه وبتقوم وهي بتمسح على وجها
من التوتر
بيحس عليها باران وعلى توترها وعصبيتها
باران : بعتذر كثيير ديلان مقدرتش اتحكم في نفسي مش هعيدها ثاني وراح احترم رغبتك
بيخرج لحتى يغير هدومه بتفضل ديلان مكانها ولسه باين عليها التوتر والخوف ممن اللي حصل بينهم
بعد عدة دقايق بيخرج باران بتكون ديلان بتعمل لمساتها الاخيره على الميك اب والشعر
باران : خلص يله ننزل إذا خلصتي
ديلان : خلصت
بتروح لعندو وبتمسك اديه
ديلان : بعتذر على طريقتي معاك الصبح
ببرائه ديلان : زعلان مني مكنتش بقصد بس اتوترت من اللي حصل
بيضحك عليها باران وعلى طريقتها : لا مش زعلان محترم رغبتك وانا كمان بعتذر مش هعيدها ثاني
اي يله ننزل بقا
باك :
بيكونو بيبصو في عيون بعض بحب وسرحانين في عالمهم
جيهان : هيييي أخي نحن هنا
باران بعصبية : جيهان 😂
أيتان :خلص جيهان لا تبدأ من الصبح 😂
ديلان اي امي اي خطط اليوم بتاعتنا
ازاده : أبنتي أنتي مش تروحي على شغلك
ديلان : لا منا قدمة استقالتي
ازاده : يعني مش هتبدأي في شغل ثاني مستشفى ثاني يعني
ديلان : في خطه في بالي ممكن اعملها بس عايزه ادرسها كويس مع مالك وان شاء الله خير بس دلوقتي انا عاطله عن العمل
باران انا خلصت يا أبي ممكن نطلع
قدرت : تمام يا أبني يله بينا
باران بيبوس رأس ديلان : يله يا حبي بشوفك المسا سلام خلو بالكم منها ماما سلطانه ازاده
جيهان وانا كمان طالع علي الجامعه أخي فرات وصلني معاك..
فرات : تمام يله بينا سلام يا ملكات
أيتان : واخيرا هنعرف ناخد نفس بقا يله نقعد في الجنينه ونشرب قهوة على رواقه
ديلان : ممكن وانا اعمل القهوة وهحصلكم
ازادة : تمام يا بنتي
بتعمل القهوة ديلان بيروحو يقعدون في الجنينه ويحكو ويضحكون بياخدهم الوقت لغاية ما بيإذن الظهر
أيتان : خلص لغاية هنا انا بطني وجعتني من كثر الضحك بس وقت تاني راح تكملي لي القصه دي يا ديلان
ديلان وهي بتضحك : تمام يا أمي وفي قصص كثييير حصلت معايا في أمريكا مش دي بس بكرا بكملكم خرقاتي في أمريكا
أيتان : تمام انا راح روح اصلي الظهر وبعدين نجهز الغدا
لحتى يكون طازج لما يوصلو الشباب
ديلان : تمام يا أمي
ازاده وانا كمان راح روح معاكي أيتان بنتي
بتقوم ازاده وايتان مع بعض وبتفضل ديلان وميليسا
بتكون ميليسا بترسم بتروح لعندها ديلان
ديلان : بتعملي اي
ميليسا : بضيع وقت ملانه ومش عارفه اعمل ايي
ديلان : امم وانا اعمل اي للملان لحتى يتسلى شوي
ميليسا : اي رأيك نروح نرش الوردات مايه
ديلان : تمام يا صغيرتي ياله بينا المهم تنبسطي
بتروح ميليسا وديلان لحتى يشغلون الخرطوم ويرشو الورد والشجر في الجنينه
بيوصل فرات وجيهان مع بعض
أيتان : أهلا وسهلا اسود كارابي
فرات : أهلا فيكي خالتو وين ميليسا
أيتان : مع ديلان بتلعب
بتكون ديلان وميليسا لسه فاتحين الخرطوم
وبتستغل ميليسا انشغال ديلان بالورد وبترش عليها
بتصرخ ديلان : ميليسا خلص ما تعملي كدا لا
بيوصل فرات وجيهان بيشفوهم وبيفضلو يضحكون على شكل ديلان وكلها مايه
بيروح فرات وهو بيضحك لحتى ياخد الخرطوم من اخته ويقفل المايه
وفي اللحظه دي بيوصل باران وبيشوف الخرطوم في ايد فرات وهو بيضحك وديلان كلها مايه….
يتبع….
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية لهيب العشق ) اسم الرواية