رواية قانون الحب الفصل الثاني 2 - بقلم دنيا احمد
منه كانت خلاص جسم*ها كلوا بينز*ف ومش في وعيها
ادهم. بدموع.. خونتيني ونا بحبك وعملت كل حاجة عشان اتجوزك حبيتك بجد ونتي مقدرتيش ده خونتيني وخونتي اسمي الي انتي شيلاه
قام ادهم وهو بيبص عليها بقرف وخزي
طلع برا دخل شقته
وفجأة الباب خبط ودخل عدي صاحب ادهم.
عدي.. اي ي ادهم في اي مكلمتنيش انهاردة ياعني
آدهم بعصبية.. عدي انا مش ناقص سبني عايز تقعد اقعد ومتتكلميش
عدي باستغراب.. لا ده شكل فيه حوار كبير بقا مالك ي صاحبي
(عدي.. عنده 28 سنه طويل بس بسيط ويملك عضلات وشعر ناعم ومرح جدا صاحب آدهم من الكلية..)
آدهم بدموع.. بتخوني ي عدي
عدي بصدمة.. مين الي بيخونك هي؟
آدهم.. كانت ف حضنو قدامي ابقا راجع من شغلي الاقي مراتي بتخوني وفي حضن حد تاني
عدي.. اي الكلام ده منه تعمل كده مش معقول
آدهم.. ايوة عملت كده بس انا مش هسكت انا هقت*لها
عدي بتهدئة: متضيعش نفسك عشان واحدة متستاهلش ي ادهم
ادهم بزعيق.. وهي ضيعت اهي نفسها وعشان حد ميستاهلش
عدي.. طب انت عملت اي لما شوفت كده
ادهم.. فلاش باك
مسك ادهم الشخص الي كان معاها وفضل يضر*ب فيه لحد ما يغمي عليه وبعدين مسك منه وضر*بها عدت صفعا”ت قوية علي وجهها وحبسها في البدروم وشال الشخص ده..
وحطو ف عربيتو ورماه ادهم ف الصحرا مكان ميكونش فيه حد
باااك..
عدي.. هو ده الي يستاهلوه انا رأي بقا منه تحبسها متقتل*هاش وتضيع نفسك عشانها
ادهم.. مش قبل ما اخد حقي منها
عدي.. طب تعالي ننزل شوية نتمشي
ادهم… استني اقفل البدروم كويس يمكن تهرب ب الملا*ية
وفعلا ادهم قفل باب البدورم كويس وطلع وخرج. هو وعدي
منه كانت سا*يحه ف دمها ومش قادرة تعمل اي حاجة هي يدوبك فاقدة الوعي
كان ادهم بيتمشي مع عدي في احدي الشوارع وفجأة لاحظ البنت الي كانت بتبيع ورد ف الاشارة وقرر يروح يديها فلوس
آدهم
امسكي ده اعتذار عن الي حصل الصبح
البنت بتأفف
يووه هو انت تاني يجدع انت خد فلوسك يخويا مش عاوزة
آدهم بقلة صبر.. انتي بتتكلمي معايا كده لي؟
البنت.. ي استاذ خد فلوسك انا مش بقبل الحاجات دي
ادهم بسخرية.. لي ونا طالب القرب منك انتي اسمك اي يابت
البنت.. اسمي داليدا
عدي.. جرا اي ي ادهم واقف بقالك ساعه لي
ادهم.. تعالي معانا
داليدا بخوف.. اجي معاكم فين انت مجنون وسع كده
ادهم.. متخفيش مش هنعمل فيكي حاجة وبدل البهدلة والي رايح والي جاي يبهدل فيكي هخليكي تقعدي ف شقة وفيها كل حاجة
داليدا.. ااااه انت عاوز تتحر*ش بيا صح
ادهم بحدة.. اتحر*ش بيكي اي ي مجنونة بت انا مش ناقصك هتيجي ولا لاء
داليدا بتفكير.. بص انا هاجي معاك عشان الراجل صاحب الشغلانه مياخدش مني الفلوس
ادهم بقرف.. طيب يلا كلكم تسدو النفس ماشاء الله
داليدا.. هما مين دوول الي يسدو النفس
عدي ببرود.. الستات ي حبوبة
داليدا.. انا مش ست الحمد لله انا بنت
ادهم بسخرية.. اتنيلي بقا ده ولا ده كده كده هتبقي ست فيوم من الايام
داليدا بهيام.. ااه الواد عبده حبيبي اهو انا زعلانه اني هسيب الشغل واسيبو
ادهم.. عبده مين ياختي يلا امشي بطلي غلبة
ووقفوا عند سوبر ماركت
ادهم.. بصي انا عايزك نجيبي كل حاجة تخص للبيت اكل بقا شرب ادوات تنظيف هااتي بما انك بنت
داليدا.. ونا هشتغل عندكم خدامة ولا اي؟!
عدي.. ده لو معندكيش مانع
داليدا بشهقة وردح.. نعم ي حبيبي
ادهم ضغط علي ايديها.. انا مش عاوز هزار واخلصي يابت انتي
داليدا بخوف.. حاضر ياعم بس وسع ايدك دانت ربنا الي يقدر عليك بس
ودخلوا كلهم للسوبر ماركت وكان ادهم بيزق العربية وبيتكلم مع عدي فجأة داليدا خبطت ف واحد
الراجل.. مش تحاسبي ي انسة انتي
داليدا.. يووه معلش بقا سامحني يخويا
الراجل.. ابعدي كده دانتو ستات هم
ادهم بضحك.. دنا مش لوحدي الي كرهت الستات بقا
داليدا.. طلاما انت كاره الستات مزهقني ليه وواخدني معاك
ادهم بتحذير.. مش عاوز اسمع كلام كتير واخلص
داليدا.. هلاص خلصت روح ادفع بقا
خلصوا كل حاجة وعدي روح ع بيته وادهم اخد داليدا وروح
عدي فهم انو عاوزها كخدامة ليه
داليدا دخلت الشقة.
داليدا بفرحة.. دا اي الجمال ده كلو ماشاء الله
ادهم بقرف.. اسمعي يابت انتي ونتي ف الشقة تكنسي تمسحي تعملي انما متهوبيش ناحية البدروم
داليدا.. اشمعنا بقا ما ده كمان عاوز يتنضف
ادهم مسكها من دراعها بع*نف
_ الي اقولو يتنفذ
داليدا.. ياااه حاضر
ادهم غوري علي الاوضة غيري هدومك عندك الدولاب
دخلت داليدا الاوضة لكن لقت دم من اثار الضر*ب
داليدا بصريخ
ادهم
في اي بتصرخي كده لي
داليدا.. اي الدم اللي ف اوضتك ده
ادهم بغضب.. ونتي مالك غيري واطلعي وخلصينا وابقي نضفي كل الشقة مفهوم
داليدا بخوف.. ح حاضر ياعم متزعلش نفسك كده
وفعلا داليدا بدأت تعمل كل حاجة وكان ادهم بيستحمي
وحبت تدخل البدروم بس لقيتو مقفول ومش بيتفتخ جابت شاكوش وفضل تخبط فيه لحظ ما اتفتح وهنا كانت الصدمة
ادهم خرج ولقاها فتحتو
ادهم.. انتي بتعملي اي
داليدا.. انت قا*تل واحدة جواه وعاوز تعمل معايا زيها صح؟
ادهم قفل بسرعه البدروم وقرب من داليدا وضر*بها ب القلم
ادهم بزعيق.. قولتلك متفتحيهوش وبرضو كسرتي كلامي
داليدا وهي بتجري عند باب الشقة.. انت قافل الباب لي عاوز تقتل*ني زيها ي و*سخ ابعد عني الحقوني ي ناس
وفجأة ادهم خبط دماغها واغمي عليها.. .ووو
يتبع…
يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية قانون الحب ) اسم الرواية