رواية احببت مجنونة الجزء الثالث (3) الفصل الخامس عشر 15 - بقلم نجمة براقة
في بيت يوسف
يوسف بحـ.ده_ تعالي هنا
شذا _ عاوز ايه
يوسف يمسكها من ودنها _ ازاي تمشي من غير ما تقوليلي ها
شذا _ وانت عاوز مني ايه مش كل شويه تقولي امشي
يوسف _ مقولتش بقالي كتير،.. انا قولتلك ملكيش دعوه ومهزئه بس
شذا _ شوف ازاي
يوسف _ ما انا دايما بقولك كده ايه اللي جد المره دي يخليكي تسيبيني
شذا _ علشان كر.هتك ورميت طوبتك
يوسف بزعيق يخليلها تفزع_ رميتي ايه ياروح امك
شذا بفزع_ مفيش
يوسف _ اه احسب،
شذا _ طيب ممكن اروح انام عشان تعبانه
يوسف _ روحي
شذا تتجه لغرفتها
يوسف _ رايحه فين
شذا _رايحه انام
يوسف _ مش هتنامي معايا؟
شذا _ وانام معاك بتاع ايه
يوسف _ مراتي
شذا _ لااا انا مش مراتك، انت غريب عني او زي ما اتفقنا احنا صحاب وبس
يوسف بارتباك _ ااه بس بس انتي قولتي قبل كده انام معاكي في نفس الاوضه مش هو ده كلامك
شذا_رجعت في كلامي، عيله بقا
يوسف _ براحتك، احسن بردو روحي
شذا تديلو ضهرها وتضحك من غير صوت
يوسف بتمتمه _ مالها اتغيرت كده، دي شكلها رمت طوبتي بجد. اعمل ايه بابا هيجر.سني ويقولي انت وهي واحد يفضحتك يا يوسف.. انا رايحلوه وهجيبو معايا خليه يشوف بعينه احسن عشان ميلومش عليه
في المستشفي
يوسف قاعد جمب سليم وبيهز رجله بسرعه
سليم بزعيق_ باااس خيلتيني
يوسف _ اسف
سليم _ مالك زعلتو تاني ولا ايه
يوسف _صدرتلي الوش الخشب
سليم _ وانت عملت ايه لما صدرتلك الوش الخشب
يوسف _ سبتها طبعا
سليم _ عملت ايه؟
يوسف _ سبتها ولا عبرتها ابنك راجل ميحيلش ست
سليم _ راجل؟
يوسف _ اه راجل، مالك بتبصلي كده ليه
سليم بزهق _ يابني اسمع مني هنا في دكاتره كويسين هيعرفو يعالجوك من الجنان ومن الضع…
يوسف _ متكملللش انا زي الفل انت متعرفش ابنك يعني
سليم _ ابن مين بقا خليها بنتك احسن،
يوسف بخنقه _ يووه يا بابا بقا بطل تكـ.سر مقديفي عاوزني اعمل ايه يعني
سليم _ اقولك، تقوم دلوقتى تروح عندها، وتبصلها فى عيونها وسيب الباقي لشيطا.ن
يوسف _ ابصلها في عنيها ليه
سليم بخيبه_ أبداً اصلاها وجعاها وعاوزه قطره… يوسف لو مغور.تش من وشي هحد.فك في وشك بشفشق مره تانيه
يوسف _ اغور فين انا جاي اخدك البيت معايا
سليم _ يابني انت عندك تخلف ذهني وانا معرفش، هو انتو نافعين لوحدكم لما تاخدني معاك، روح انت ملكش دعوه، انا هقعد لغيت ما اطمن علي جوز اختك
يوسف _ مالك بيه ما يو.لع يستاهل اللي حصله علشان يغلط في اختي تاني
سليم _ مالو مقضي غرضه مش زيك روح اتعلم منه
يوسف _ كفاية بقا انا مش ناقص تقطيم
سليم _ خلاص مش هقطمك، قولي انت بتحبها؟!
يوسف باحراج_ شكلي كده
سليم_شكلك كده؟! ماهو لا بتحبها لاما لا
يوسف _ ايوه حبيتها
سليم _ وهي بتحبك صح
يوسف_ بطلت
سليم _ بطلت ايه انت اهبل وهي هتجيلك ليه تطمن عليك طالما مش بتحبك
يوسف_ يعني لسه بتحبني
سليم_ طبعا
يوسف_ امال قالتلي رمت طوبتي ليه
سليم_ دا كويس انها مرمتكش انت كمان، واحده غيرها كانت فضحتك
يوسف بإبتسامة_ يعني هي لسه بتحبني بجد
سليم_ ايوه لسه بتتنيل تحبك، روحلها واتكلم معاها، وعارف ما تيجي من غير ما يحصل.. هتبرا منك
يوسف يقوم فجاه_ رايح لها وهشرفك
بيت يوسف
شذا بتتكلم في التليفون_ ايوه ياعمي عملت زي ما قولتلي صدرتله الوش الخشب
سليم_ جدعه اهو جاي دلوقتي، صديه واكسري ثقته في نفسه
شذا بفرحه_ جاي بجد
سليم_ ايوه بس اياكي تديلو ريق حلو، نربيه الاول والا هيفكر انه في اي وقت يرميكي واي وقت يرجعك
شذا_ حاضر ياعمي
سليم_ يلا سلام
بعد شويه بيوصل يوسف، ويروح عندها علي طول يلاقيها نايمه،
يروح ينام جمبها على جمبه ويسند رأسه بايده، ويبصلها بإبتسامة ويمشي ايده على وشها برقه
يوسف_ شذا
شذا بدوخه مصتنعه_ مين
يوسف_ اصحي
شذا_ اممم سيبني بقا يا علاء
يوسف بغيظ _ علاااء، قومي فزي
شذا تقوم مفزوعه_ في ايه يا يوسف
يوسف_علاء مين انطقي
شذا_ هو انا قولت علاء
يوسف بعصبيه_ ايوه قولتي، قولي علاء مين قبل ما افقد اعصابي
شذا _ ابن عمي
يوسف_ مالو
شذا_ مفيش يا يوسف
يوسف يجز على سنانه ويبصلها بحده_ اخلصي انا مش شايف قدامي
شذا بارتباك مصتنع_ بصراحه كده انا رجعت احنلو من جديد
يوسف يمسكها من شعرها بقوه_ تحنلي لمين ياروح امك
شذا بوجع_ سيبني يا يوسف
يوسف_ اسيبك ايه انا همو.تك النهارده
شذا تذقه بعيد_ انت عاوزني اعمل ايه يعني، ايوه حنيتله وبحبه، ومش عليه ذنب طالما مش متجوزه
يوسف بانفعال_ وانا ايه
شذا بتنهيده_ معرفش قولي انت
يوسف_ يعني كلامك انك بتحبيني كان كدب
شذا_ لأ كان صح بس كان بقا،، بعد ما اقتنعت بكلامك اننا مش زوجه وزوجه انا مشاعري راحت لحبي القديم
يوسف بقهر_ ودلوقتي جايه تفتكري حبك القديم يا شذا
شذا_ اه واي اللي جد يعني
يوسف بوجع_ اللي جد اني حبيتك،
شذا _ ملكش يومين مبهدلني لحقت تحبني امتى
يوسف_ حبيتك من زمان، بس مكنتش اعرف غير لما مشيتي وسيبتيني
شذا_ معلش بقا جيت متأخّر، ياريتك قدمت شويه
يوسف بتنهيده وجع_ حقيقي الحب ده غريب، كنت بفكر في جودي وهى مفكرتش فيه ورودينا نفس الموضوع، وانتي بعد سنه محايله علشان اتقبلك وانا ارفض، اجي بعد ما كرهتيني وانا احبك.. الظاهر ان مليش في الحب انا، ويقوم فجاه، تقدري تروحي والمره دي بجد،.. انتي طالق يا شذا
شذا ببكاء_ يوووسف انت عملت اييه
يوسف بانفعال_ طلقت وريحتك، عاوز ايه تاني
شذا ببكاء_ يخربيتك ياعمي علي بيت نصايحك
يوسف_ مالو عمك
شذا ببكاء_ هو الي قالي اااعمل كده علشان نربيك
يوسف بصدمه_ بابا
شذا ببكاء_ايوووه
يوسف يقرب منها وعنيها بطلع شرار_ يعني بتكدبي عليه ومفيش علاء
شذا ببكاء_ اااه مفيش علاء
يوسف_ يعني لسه بتحبيني
شذا ببكاء طفولي_ ايوه والله بحبك
يوسف بحده_ طيب ايه رأيك هتفضلي كده وبردو مش هنتفق وخلي عمك ينفعك
شذا بغيظ تمسكه من قميصه_ بقولك ايه انا استحملتك كتير، ردني حالا احسنلك
يوسف يمسك ايديها وببرود_ لا
شذا ببكاء طفولي_ طيب غور بقا غوررر، وبتضر.ب فيه وتجري علي الحمام وتقفل علي نفسها وتكسر في الحمام
يوسف يخبط علي باب الحمام_ اطلعي يا شذا
شذا بانفعال_ مش هفتح يا بارد يا جبله ياللي زي قلتك،
يوسف بانفعال_ متخلنيش اكسر الباب علي راسك
شذا بانفعال_ اكسره دا لو هتقدر
يوسف بغيظ يخبط في الباب بكتفه لغيت ما يفتحو، ويروح عندها ويمسكها من قفاها
شذا بخوف_ سيبني ونبي
يوسف قولتيلي زي قلتي وبارد و مايع
شذا ببكاء_ مقلتش مايع وربنا انا قولت جبله
يوسف _وكمان بتعدلي
شذا _ خلاص اسفة والله مش هتكلم تانى
يوسف بحده_ سؤال وعاوز اجابه واحده،
شذا _ ايه
يوسف _ عاوزاني ولا لا
شذا ببكاء طفولي_ ايووه
يوسف يزفر بزهق _ ماشي اترزعي هروح اردك عند اي شيخ وارجعلك
شذا _ ولزمته ايه الشيخ الرد بيكون بنيه
يوسف _ بلاش فتي
شذا بزهق_ يوسف انا اتخنـ.قت بجد
يوسف_ اتخنقـ.تي مني
شذا_ اه يا يوسف انا اتخقنت منك
يوسف_يعني ايه عاوزاني ولا لا دلوقتي
شذا بزهق_ قولتلك ميت مره عاوزك متضايقنيش بقا، انت اللي عاوزني ولا لا
يوسف بإبتسامة_ ايوة
شذا_ يعني بتحبني
يوسف_ بحبك
شذا بإبتسامة وتوتر_ قولها تاني
يوسف ينظر لها بتأمل _ بحبك يا شذا
شذا بلخبطه _ مره تانيه
يوسف بإبتسامة_ بحببببك
شذا ضربات قلبها تزيد وانفاسها تعلا _ اضر.بني طيب
يوسف _ ليه كده
شذا بدموع_ خايفه يكون بحلم زي كل مره يا يوسف وربنا المره دي هقع ساكته لو طلع حلم
يوسف برومانسيه_ مبتحلميش، انا بحبك بجد واكتشفت اني مقدرش اعيش من غيرك
شذا بلخبطه_ وربنا بحلم
يوسف بإبتسامة_ طيب وكده يمسك خدها ويضغط عليه و ينظر لها نظرات عشق ويقترب منها وياخذها بين احضانه ثم يقترب من شفاها مقبلٍ لها واذا به يتحسس خصلات شعرها وجسدها حتى كاد ان حدث ما يحدث، ثم افاق من شروده ليبعده عنها بفزع
شذا _ في ايه
يوسف بتوتر _ نسيت نفسي انا اسف
شذا _ وفيها ايه يا يوسف انا مراتك ولسه قايل انك بتحبني
يوسف_ نسيتي اني رميت عليكي يمين الطلاق دلوقتي
شذا _ ههههههههههههههه يا مرك يا شذا
يوسف_ ههههه اسكوتي مش عارف هقابل بابا ازاي
بيت هشام في غرفة جودي بالليل
رودينا بتتكلم في التليفون وسفيان نايم جمبها علي السرير
رودينا _ ايوه يا بابا، وصلتو ولا لسه
عبدالله _ في السكه اهو
رودينا _ طيب خلي بالك من السكه ولما توصلو طمنوني
عبدالله _ كان علي عيني ارجع من غيرك يابنتي، بس خلاص بقا اهلك معاكي
رودينا _ وانتو اهلي يا بابا معرفش حد غيركم انتو
عبدالله _ خليكي هناك ياحبيبتي وانا كل فترة هجيكي اطمن عليكي، مصلحتك مهمه عندي
رودينا _ خايفه اوي يا بابا وقلبي مقبوض
عبدالله _متخافيش هما اهلك بردو مفيش خوف عليكي هناك
رودينا _ خير ان شاءلله.. ماشي حبيبي لما توصل كلمني
عبدالله _ ماشي حبيبتي، ارتاحي انتي دلوقتي وهكلمك الصبح
رودينا _ ماشي حبيبي تصبح على خير
بتقفل معاه وتميل رأسها علي السرير، وتشرد، وبعدين تقوم وتبص لسفيان بإبتسامة وتغطيه وبعدين تلف في المكان، وتيجي في ذاكرتها مشاهد سريعه، ليها في الاوضه دي وبتشوف جودي، بس للحظات اقل من نص الثانيه،
رودينا بابتسامه شارده_ جودي .. قدرت افتكر شكلها، .. اممم ياترا مراد صاحي ولا نايم
بتروح لتليفون وتبعتلو
رودينا _ مراد
مراد بعد شويه بيشوف الرساله وميفتحهاش، لغيت ما بتوصله رساله تانيه،
رودينا _ مراد انا افتكرت جودي
مراد بقلق _ يعني خلاص كده الذاكرة رجعتلك
رودينا _ لا بس بفتكر حاجات سريعه ومش مكتمله، ودلوقتي جودي جت في ذاكرتي،
مراد _ من الواضح انك مش هتتاخري في التذكر
رودينا بإبتسامة _ الظاهر كده
مراد _ طيب تمام، بالمناسبة دي هقولك حآجه،
رودينا _ خير
مراد بخنقه _ انا مش عاوز سفيان يتعلق بيكي بشكل ده
رودينا _ ليه
مراد بلخبطه _ زي ما قولتلك جودي هي حب عمري وبصراحه انا مش عاوز اطر اتجوز بعدها
رودينا _ وايه دخل تعلق سفيان بجوازك تانى
مراد _ يعني
رودينا _ قصدك انك ممكن تطر تجوزني علشانه
مراد _ ايوه
رودينا بإبتسامة _ متقلقش عمرها ماهتحصل، انا اصلا مبفكرش اتجوز، بس ممكن اساعدك في تربيته لو حابب
مراد _ لا مش حابب، رودينا انتي رجعتي لاهلك واظن كده كفايه بنسبالي انا، روحي معاهم ومترجعيش تقابلينا انا وسفيان
رودينا بنرفزه _ انت بتتكلم كده ليه، محسسني اني هموت عليك،
مراد _ اسف بس انا بقولك اللي حاسس بيه عشان لما ترجعلك الذاكرة مطرش اقولهولك تاني يمكن دلوقتي تفهميني اكتر
رودينا _ متقلقش، انا بعيدة عنكم، وهمشي من هنا وهرجع الشرقيه لكن قبل ما اقفل معاك، عاوزه اعرف ايه اللي حصل،
مراد _ متستعجليش هتفتكري لوحدك دلوقتي
رودينا _ مش هفتكر طالما مفيش حآجه تفكرني
مراد _ هتصل بيكي طيب
رودينا _ ماشي
مراد بيتصل
رودينا _ سمعاك
مراد بخنقه _قبل أي حآجه انا عاوز اعتذرلك عن كل حآجه عملتها معاكي انا اذيتك كتير بس صدقيني كان سوء تفاهم
رودينا باستغراب _ اذيتني ازاي
مراد _ انا كنت السبب في الحا.دثه اللي حصلتلك
رودينا بصدمه _ . كنت سبب ازاي
مراد يبتدي يحيكلها اللي حصل…. رودينا بوجع وكلام بيطلع بالعافية _انت بتقول انك في الاخر عرفت اني مبعتش الصور لمراتك، ، طلع مين اللي عملها
مراد _ مش مهم المهم اني عرفت
رودينا بدموع _ اااه، انا كنت حاسه من الاول ان في حآجه انت مخبيها عني، لكن كل اللي عملتو معايا مكنش ليه سبب، … واديك انت بنفسك بتقول معترفتلكش بحاجه ولا لمحتلك ف ليه عملت فيه كل ده واستفدت ايه بسببك انا مش عارفه اكون مين، لا والبجاحه وصلتك تقولي ابعدي عني تاني، علي اساس اني لو كنت افتكرت كل ده كنت قبلت ابص في وشك
مراد _ انا عارف اني غلطت
رودينا بغيظ_ لا كتر خيرك طلعت بتحس ويتقفل في وشه، وتقعد تبكي وبعدين تطلع من الاوضه تتسحب وتمشي من البيت من غير ما حد يحس
بتطلع برا جنينة الفيلا، ف حد بيمسكها من الخلف ويحط علي وشها منديل، لغيت ما بتفقد الوعي
مراد يسيب التليفون ويلف في المكان بقلق
مراد _ مكنتش قادر تستنا يكون خفت شفتها مموته نفسها عليك يعنى… لا يا مراد انت عملت الصح احسن كده، انا لسه هستنا يكون بقا امر واقع اني اتجوزها
تانى يوم بيصحا مراد متأخّر علي صوت رنة التليفون
مراد _ الو
ياسمين _ مصيبة يا مراد
مراد يقوم بفزع _ ايه سفيان كويس
ياسمين _ كويس بس رودينا اتخطـ.فت
مراد بصدم_ مين.. طيب ازاي وامتي ومين عمل كده
ياسمين _ بالليل ، دورنا عليها الصبح ملقنهاش ف هشام شاف الكاميرات لقينا حد خاطفها، الحقنا امها هتجنن عليها
مراد يرمي التليفون _ ويطلع بسرعة يروحلهم
في المستشفي
جني بإبتسامة _ ياصباح البنفسج
ياسين بإبتسامة _ صباح الورد
جني _ النهارده وشك منور عيني بارده عليك
ياسين _ اه الحمدلله، احسن
جني _ الدكتور قال انك هتطلع بعد يومين
ياسين _ كتير يومين،
جني_ كله عشان صحتك
ياسين _ والشغل مين هيرعاه
جني _ متخفش رياض سادد مكانك واكتر
ياسين _ ماشي، عمي عامل ايه دلوقتي
جني _ بقا كويس، كل شويه يسأل عليك
ياسين _ جميل عمي ده وبنته اجمل
جني بإبتسامة _ انا عارفه
ياسين _ وحشتني ابتسامتك دى
جني بخجل _ انا عارفه بردو
ياسين _ طيب وعارفه بفكر في ايه دلوقتي
جني _ ههههه لا
ياسين يمسك ايدها ويحطها علي صدره _ سامعه قلبي بيقول ايه
جني بإبتسامة _ لا
ياسين برومانسيه _ بيقول، جني، ليقاطعه سليم و معاه يوسف _ شووفت بيمو.ت بس السهوكه اسلوب حياه ، اتعلم
جني _ ههههه بابا تعاله يا حبيبي
ياسين _ ههههه اهلا ياعمي، تعاله اتفضل، ازيك يا يوسف
يوسف من غير نفس _ كويس، وانت
ياسين يلاحظ طريقته_ الحمدلله، دماغك عامله ايه دلوقتي
يوسف يحسس عليها _ احسن
سليم يقرب من ياسين ويهمس في ودنه_ بقولك ايه انا هاخد جني وانت اتكلم مع الواد ده شويه مينفعش البوز ده، انا متأكد انك تقدر، تخليه يحبك
ياسين بهمس_ 8 سنين ومستلطفنيش استلطاف هيحبني بقعده في دقيقة واحده ياعمي
سليم_ ايووه انت قدها
ياسين _ ماشي ياعمي ، حاضر
سليم _ متشكر يابني، جني تعالى عاوزك
جني _ حاضر يا بابا
يوسف _ يلا بينا
ياسين _ استنا انت يا يوسف
يوسف بقرف_ افندم
سليم _ شوف جوز اختك الراجل تعبان عيب
يوسف بقرف _ حاضر، افندم
ياسين بإبتسامة _ تعاله اقعد طيب
سليم _ ماشي عن اذنكم، وبياخد جني ويمشو
يوسف يقعد _ قعدت اهو خير
ياسين _ عامل ايه والمدام ازيها
يوسف _ ليه؟
ياسين _ بطمن عليك عادي،
يوسف _ كويسين
ياسين _ يوسف انا عارف انك مش بتحبني من اول يوم شفتني فيه، وحقك بس ليه الكره مستمر لغيت دلوقتى، احنا بقينا نسايب ليه منبقاش صحاب
يوسف بتريقة _ انت رايك ايه
ياسين _ معرفش، قول انت وانا هسمعك للاخر
يوسف _ انا مش جايه اتصاحب عليك واحكي، بابا اللي اصر اجي اشوفك انما انا مبسوط بكرهي ليك كده
ياسين _ طيب ما تديني فرصه مش يمكن تحبني ونكون صحاب
يوسف _ ياسين انا مش اهبل زي جني هصدق انك كويس بمجرّد ما تكلمني بلسان معسول، خلينا كده كويسين متزودش كرهي ليك
ياسين _ دا انت شايفني وحش اوي، انا مش طالب اكتر من فرصه وبعدها لو محستش اني كويس، كمل كره
يوسف _ وايه الفرصة دي ان شاءلله
ياسين _ نكون صحاب فترة
يوسف _ اممم اه ماشي موافق بس انا متأكد ان راي مش هيتغير فيك
ياسين _ هنشوف ولو اتغير هتعزمني علي قهوه
يوسف _ ولو محصلش مشوفش وشك معدي في الشارع
ياسين _ ههههه ماشي، ها قولي بقا عامل ايه
يوسف _ كويس وانت
ياسين _ الحمدلله احسن،،، مقولتليش مين فتح دماغك كده
يوسف _ بابا
ياسين _ عمي عمل كده طيب لية
يوسف بضحك_ كان بيصالحني علي مراتي
ياسين_ ههههه ياريته ما صالحكم
استمر الحديث اكتر من نصف ساعة ما بين الهزار والكلام عن الشغل والحياه عموما
لغيت ما بيجي سليم وجني ويوقفو جمب الباب ويبصولهم ويبصو لبعض بذهول
جني _ يوسف وياسين؟
سليم _ شوفتي انا اللي عملت كده علشان تعرفي ان ابوكي بيفهم
جني تحضنه_ من يومك حكيم يا بابا
يوسف يشوفهم _ ايه الاحضان دي بقا اشمعنا انا، يعني تفتح دما.غي انا وتحضنها هي
ياسين _ متسبش حقك روح احضنه
سليم _ تعاله ياحبيبي، احنا كده اخرنا احضان
يوسف يبصله بحده_ بابا
سليم _ بتبرقلي ليه يا ولد
ياسين _ ههههه هي ايه الحكاية، في ايه يا يوسف
يوسف بلخبطه _ معرفش ياعم
سليم بخبث_ اقصد انه مش بيبوس ايدي زي الولاد المطيعه
يوسف يقوم ويروح عنده ويبوس ايده _ ابوس ايدك تعاله معايا علي اوضتك
سليم _ ماشي يلا بينا.. عاوز حآجه يابني
ياسين _ سلامتك ياعمي .. شد حيلك يا يوسف
يوسف يبص لسليم ويفتح عنيه للاخر _ عاجبك
سليم _ ههههه ميقصدش اللي في بالك بلاش تبقا ضايع ومفضوح
يوسف _ دا اخر الي يأتمن ابوه على سر يلا ياعم، عن اذنك يا ياسين، هجيلك بعدين اصلح صورتي قدامك
ياسين _ ههههه ماشي
بيمشو وجني تقعد جمب ياسين
جني _ انت ويوسف كنتو بتضحكو مع بعض، ازاي دا
ياسين _ يوسف جدع بس مكنش مدي لنفسه فرصة ينسا الكره ويبادر بالكلام معايا
جني بإبتسامة _ متعرفش انا فرحت قد ايه لما شوفتكم كده مع بعض
ياسين يبصلها بغرور مصتنع_ انا كده محدش يقرب منى وميحبنيش
جني بإبتسامة _ مغرووور مش اوي كده
ياسين_ طيب بزمتك مش اتحب دا كفايه البصه في عيوني حتى بصي كده
جني بإبتسامة_ مقدرش انكر، انت فعلا عيونك حلوه،
ياسين_ عيوني بس
جني تضر.به في كتفه _ اتلم
ياسين_ الله وانا قولت ايه، انا اقصد مفيش غير عيوني تتحب يعني، صفي النيه
جني بإبتسامة_ دمك تقيل اوي
ياسين_ ههههه بس عسل ما تقفلي الباب
في بيت هشام
بيدخل مراد وبانفعال_ ازاي يعني تتخطف من وسطكم، ياريتها كانت فضلت تايهه احسن
ياسمين_ يابني هي كانت خارجه من البيت من غير ما حد يحس
ملك ببكاء_ انا عاوزه بنتي، مش بعد ما الاقيها تتخطف اتصرفو
مراد_ فين شهاب وعمي
ياسمين_ راحو يبلغو
مراد يمشي ويسيبها وهو مش شايف قدامه، ويركب عربيته ويمشي بسرعه شديدة ويضرب العربيه بقهر وبزعيق_ لامتي هفضل شايل ذنبها.. انا السبب تانى وياعالم هيحصلها ايه تااني، انت غبي يا مرااد غبي
في مكان اخر، في غرفه مظلمه يدخلها شعاع نور من احدي المناور
رودينا بتكون مربوطه بحبل على كرسي، وبتبتدي تفتح عينيها بتعب وفجاه بتلاقي حد ماسكها من فكها بغل
رودينا تبصله بتعب _ انت مين
حمزه_ مش فكراني ياعروستي المصون، سمعت انك فاقده الذاكرة قال
رودينا بدوخه_ انت مين وجايبني هنا ليه
حمزه يسيبها ويجيب كرسي ويقعد قصادها وبحده_ حمزه بهاء الدين، خطيبك اللي انتي خو.نتيه قبل ما تلبسو شبكه ، بس مش انا اللي اتخا.ن ويضربها قلم
رودينا بوجع وخوف_ انا مش عارفه بتتكلم عن ايه، انا مش فكراك اصلا
حمزه يطلع تليفونها القديمه اللي كان خده من الراجل يوم الحادثه ويوريلها الصور_ يمكن مش فكراني بس اكيد فاكره حبيب القلب،
رودينا تبص لصور وتعرفهم وببكاء_ انت مالك بيه مش بتقول كنا لسه ملبسناش شبكة انا حره بقا
حمزه يضر.بها كف تاني_ مش حره طالما وافقتي عليه مفيش واحده تخون حمزة وتعيش حياتها عادي، انا كنت مستني الاقيكي وبقول يارب تطلعي عايشه عشان امو.تك بنفسي
رودينا بصدمه_ تموتني
حمزه_ كنت هعمل كده، بس لقيت فكره حلوه، طالما انتي جاهزة وبتعرفي تعملي علاقات وتحضني في سكك القطر ما اخد منك شويه انا كمان
رودينا بعدم فهم وخوف_ قصدك ايه
حمزه يبصلها بحده ويفكها وهو مركز نظره عليها وبعدين يمسكها ويرميها على الأرض ويبتدي ينزع ملابسه
رودينا تسحف للخلف بخوف وبكاء_ انت هتعمل ايه
حمزه بعد ان نزع عنه ملابسه مسكها من قدمها وشدها نحيته
رودينا بصراخ _ لااا الله يخليك الحقوني
حمزه بنبره شيطانيه_ قولتلك مش حمزه اللي يتخان، لينزع عنها ملابسها ويسد.د لها كف يليه اخر الا انا نزف الد.م من فمها، وهي تصرخ وتستنجد ولكن لم ينجدها احد وحدث ما حدث
بعد وقت
ينهض حمزه ويرتدي ملابسه وهو ينظر لها بنظرات شيطانيه
وهي مستلقاه علي الارض في حالة صدمه، لا تتكلم ولا يوجد اي تعابير علي وجهها
حمزه بزعيق _ قوومي استري نفسك يا عروسه
لكن لم يأته منها رد وتظل في نفس الحاله
بعد اسبوعين، مرو علي رودينا، كل ليلة يأتي ذلك الذئب يفعل بها ما يفعل ويتركها علي نفس الحاله
ثم يأخذها وير.ميها في احدي الشوارع، ليجدها احدي الماره، ويأخذها في بيته
محمود صاحب البيت اللي هي فيه
وبعدين هنعمل فيها ايه
نوران بنته _ لازم تروح المستشفى دي شكلها متعذ.به مش شايف منظرها
محمود_ مستشفى ايه واحنا حمل سين وجيم يابنتي
نوران _ طيب نجبلها دكتور هنا، والا هتمو.ت مننا دلوقتي
محمود _ ماشي، نجيب الدكتور……
•تابع الفصل التالي "رواية احببت مجنونة" اضغط على اسم الروايه