رواية لهيب العشق الفصل الثاني و الثلاثون 32 - بقلم زوزو
بينصدم من جمال ديلان اللي بتكون قدام المرايه الكبيره مخلصه كل شي شعر وميكاب ولكن بتحاول تقفل السحاب الفستان
بيقرب منها باران وهو مخدر تماماً من جمالها بتلاحظ وجودة ديلان بتتورتر ولكن بتطلب منه مساعده لحتى يقفلة
بيقرب وبيشيل شعرها لقدام وبيقفل السحاب واصبعه الابهم بيلامس بشرتها الناعمه
بتتوتر ديلان كثيير من لمساته بيقفله باران وبيرجع شعرها ثاني لمكانه وبيكون دايب في جمالها وريحتها اللي بيعشقها كثيير بيقرب من اذنها باران وبيقول
باران بالصوت الشتوي: اي رايك نفضل هنا ومنطلعش
ديلان وهي بتتعدل لحتى تنظر ليه : باران يله تجهز لان متأخرين جهزت لك بدلتك يله
باران :اعملك اللي انتي عيزاه في الغرفه هنا بس منخرجش منها بخاف عليكي من عيون الناس اللي هتشوف هاد الجمال يحسدوني عليكي وبعدين انا بغاااار وكثيييير كمان وانتي طالعه حلوه كثيير بهاد الفستان ديلان
ديلان : يله يا باران بقا هنطلع وبعدين انت ناسي ان اليوم عيد الحب وانت زعلتني في أول عيد حب لينا
وانا زوجتك تركتني يله اتجهز لحتى نطلع باران وبعدين في مفاجأة لسه يا سيد كارابـي
بيروح باران وهو حزين مش عايز يخرج بيتجهر وبيلبس بدله زرقاء مع قميص ابيض وبيعمل شعره وبيرش من عطره المعتاد واللي بتعشقه ديلان
بيدخل الغرفه بتكون ديلان بتضع اخر شي في الاكسسورات
بعدين بتاخد الشنطه وبتطلع هي وهو هما و ماسكين أدين بعض
بينزلو وبيكون كل العيلة متجمعه في الصالون واول ما بيشوفها
ازاده : بسم الله على حفيدي الأسد وكنتي
أيتان : رايحين فين كدا انا مجهزه كل شي لحتى نكون مع بعض ونحتفل بس عيشو شبابكم وانبسطو يا أولاد
جيهان : اي امي انا موجود وبعدين اتركي أخي يعشق شوي
باران : امي هنرجع بدري لحتى نكمل احتفال معاكم
يله علشان احنا اصلا متأخرين سلام
بيطلعوا وهما ماسكين أدين بعض بيفتح لها باب السياره
باران : اتفضلي ياملكة قلبي
بتضحك ديلان وبتركب وبعدين بيركب هو وبينطلقو
قدرت : واخيرا شفت أبني مبسوط وسعيد في حياته
ازاده : اييييي واخيرا ياقدرت شفنا باران مستقر مع مرته وسعيد مش فاضل غير افرح بـ فرات وبعدين جيهان
واشوف احفادي ان شاء الله اذا كتب لي العمر
قدرت: ان شاء الله يا أمي ان شاء الله
بيوصل باران وديلان على المطعم اللي بيكون على البحر نفس المطعم اللي اتغدو في أول مره
(لما كان معاهم فرات وحودت )
بيمسك اديها وبيدخلو
ديلان : باران لازم تغمض عيونك ممكن
باران :لا مش ممكن
ديلان بدلع: ونبي باران خلص يله غمض
بيغمض باران وبتمسك ايده ديلان لحتى يوصلو على تربيزتهم الخاصه بتكون بعيدة عن الكل والفيو بتاعها روعه
بتكون كلها ورود حمره وشموع
ومكتوب سينسيفيورم باران كارابي ♥️
اول عيد حب مع بعض واحنا متزوجين 🍒❤️🔥
بيفتح باران عيونه وبيكون مبسوط كثيير بيحضن ديلان حضن قووي جداً بتدمع عيونه من المفاجأة
باران : حلوه كثييير ديلان كثيير حلوه شكرا شكرا كثيير ياحبي انا بموووت فيكي
بيقرب و بيسحب لها الكرسي لحتى تقعد بتقعد وبعدين بيختارو و بيطلبو الاكل
ديلان : عندك شك في حبي ليك
باران : اكيد لا لو عندي شك مكنتش بقيتي مراتي يا سيدة كارابي
ديلان : وانا ما عندي شك وبعشقك كثيير كثيير وأكثر شي
أنك بتحب دايماً وجودي معاك مبتحبش اغيب عندك حتى لو كنت بزعل من هاد الشي بس بحبه كثيير وانا كمان مش بحب ابعد عنك أبداً أبداً يا باران
باران :وليه عايزه تبعدي عني طيب
ديلان : لان دا شغل لازم أحقق زاتي لان عيزاك تكون فخور بمرتك وبنجحاتي يا باران وفي شي….
ديلان :لما يكون معاك مشكله معايا متسبنيس وتمشي ممكن نتخانق نكسر تعصب بس نفضل مع بعض ما تتركني باران
ديلان : بخصوص السفر انا مش مسافره اتفسح او أقضي وقت انا رايحه في شغل
اول شي انا لما نزلت كنت فاكره راجعه ثاني امريكا
علشان كدا انا لازم اظبط الأمور البيت هشوف إذا هأجره او هعمل في اي بس مينفعش اسيبه كدا او اخلي حد ياخد باله منه
الشغل لازم اخد اجازه من هناك لحتى يسمحون لي بيها لازم اروح بنفسي ورقي وشهداتي كل شي هناك يا باران
وغير كدا انا مش قلتلك ان هفتح شغلي الخاص لما عرف مديري حب الفكره جدا
واليوم الصبح بعت ليه إيميل ان هو هيكون معايا ممول وهيكون اسمهم هناك جنب اسمي شايف اد أي خطوه كبيييره في شغلي واول خطوه ليه المفروض تكون داعم ليه
بيسمع باران وهو فخور بزوجته ولكن لسه مش مرتاح انها تسافر
باران : انا فخور فيكي وبشغلك وبطموحك.. ديلان لو عايزه تسافري خلص سافري
ديلان : طيب اي رأيك تجي معايا ونكون مع بعض
باران : مش هينفع لان عندي مناقصة بس انتي روحي شوفي رايحه امتى احجزي قبل ما غير كلامي 😂
بتقوم ديلان وبتقعد جنبه وبتحضنه حضن قوي وبتبوسه على رقبته بتهمس في اذنه
ديلان : مش هغيب عن زوجي كثيير وعد ولما ارجع في مفاجأة ليك هتكون
ومش هقولك عليها ممكن تستحمل مرتك بس اسبوع وعد هيكون اقل مش هيكون أكثر
باران : وانا موافق خلص بس هتكلميني 10 مرات في اليوم فيديو وهشوفك لابسه اي ومع مين كأن قاعد معاكي مش هتملي ولا تعصبي
ديلان : 10 مكالمات لا لا يا باران مش موافقه بس لو كانو 20 ممكن أفكر
بيضحكوا هما الاثنين
ديلان : بحبك كثيير
باران : وانا اكثر
واخيرا بيجي الاكل بيبدأو اكل الاكل بيكون كثيير حلو بياكلو وهما مبسوطين وبعدين بتبدأ اغنيتهم المفضله
بيقومو لحتى يرقصون عليها ويتمايلون بحب وشوق وعشق وهيام
بتكون ديلان دايبه من قرب باران ليها بيكونو قراب لدرجة انفاسهم اتخالطت بينظر لها باران بشغف كبييير
بيقرب لحتى يوثق حبه وعشقه الكبير على 💋
بتخلص الاغنيه بتتوتر كثيير ديلان وبتطلب منه
ديلان : ممكن نروح لعند البحر
باران : ممكن يا جميلتي
بيمشون ويروحون لعند البحر بتكون ديلان ماسكه الكعب في اديها لان مش هتعرف تمشي على الرملة بيه
بتقعد ديلان على الرمل وبيقعد باران جنبها ديلان
ديلان : فاكر لما اول مره جينا فيها هنا
باران : طبعا فاكر لما لعبنا مع بعض اول مره
ديلان : بتعرف من وقتها وانت دخلت دماغي يا كارابي ورفضت انك تطلع واليوم رجعنا نفس المكان واحنا متزوجين وبنحتفل بعيد الحب غريب صح
باران : لا مش غريب لان من اول ما شفتك وانا قلت هي دي مراتي وام اولادي هي اللي هتسحملني وتحافظ على قلبي وحبي
بتتكسف ديلان وبتحمر كثييير بتبص على البحر
باران : ما تبعدي عيونك عني بيهم بعرف طريقي انتي نعمه من الله أنعم عليه بيها انتي نجمتي القطبية يا ديلان
بتحاول تتوه في الكلام ديلان لان بتكون كثيير خجلانه
بتبص على السما باران شايف القمر اليوم كثيير حلووه ومضيئ كبيير مشاء الله
بيبص عليها باران بحب : قمري قاعد جنبي مافي داعي لحتى بص على شي ثاني
بتبص عليه باران بيكون عينه على الهدف
(ماهو مش هيرتاح غير لما ياخدها 😂😂)
بيقرب أكثر فأكثر بتتوتر ديلان كثيير ولكن مش بتمانع هاد الشي وبـ💋❤️🔥……. بتكون ديلان مبسوطه كثيير
فبيبعد باران فجأة عنها
باران : اي يله بينا الوقت اتأخر
ديلان باسغراب : ممكن يله
باران بداخله : يالله معاد فيني اتحكم في حالي كان ممكن أفقد السيطره على حالي
بتكون ديلان مستغربه منه طول الطريق بيوصلو على القصر بيكون الكل نايم والقصر هادي
بيطلعوا على غرفتهم بيروح باران يغير هدمه ويلبس البيجاما بتاعته بتكون لسه اعداداته بايظه 😂🔥
في القوت دا بتوصل ديلان رسالة من مالك ان حجز على بكرا المغرب يسافرون أمريكا
بتحس بحزن ديلان وكأن قلبها وجعها بتشيل الاكسسوارات
وبتغير الفستان وهي حزينه كثيير
وبتلبس بيجاما بيكون باران دخل الغرفه بيقرب منها وبيحضنها من الخلف
باران : زوجتي الجميلة بتعرفي ان بعشق ريحتك كثيير
ديلان ممكن بكرا نقضي اليوم مع بعض لحتى اشبع منك قبل السفر
ديلان بحزن : باران
باران وهو بيشم شعرها : قولي ياجميلتي
بتوريه الرسالة وهي حزينه : مالك حجز بكرا تذكرة السفر
بيبعد باران عنها : بكرا
ديلان : نعم
بيزعل كثيير باران وبيقول
باران : خلص على خير انا راح انام لأن هلكان من التعب الشغل السهره واليوم كان متعب معايا شوي
بيدخل في السرير باران وبيعدل المخده بينام
بتقرب من السرير ديلان وبتدخل بيتفاجأ باران كثيير ولكن مش بيتكلم بيكون مبسوط
بتخدل جوه حضنه وبتحضنه جامد بتقول
ديلان: بتسمحلي يكون دا مكاني باران كارابي
باران : طبعاً وبكل حب بيشيل ايده وبيحضنها وبيقربها ليه وبيبوس شعرها وبيشمه ويمسح عليه وبينامو بحب
بيصحو ثاني يوم الصبح باران بيصحي قبل ديلان بيبص عليها هي ونايمه في حضنه وبيكون مبسوط انها اخدة خطوه في علاقتهم
ديلان بتفتح عيونها : صباح الخير يا زوجي
باران : أجمل صباح صباح الخير ياملكة قلبي
يله لحتى نفطر ونقضي وقت مع بعض قبل السفر
ديلان: ممكن بس قبلها راح تاخد هديتك لأن ماخدتهاش امبارح
باران بصدمه : انتي جيبالي هديه
ديلان : نعم يارب تعجبك
بيقومو من على السرير وبتفتح الدرج بتطلع علبه كثيير حلوه بتعطيها ليه
بيفتحها باران وبيكون كثيير مبسوط بتكون ساعه كثيير حلوه أحدث موديل في الساعات
ديلان : دي هديتي الثاني لسه في هديتين تانين يكملو الساعه دي بس هتاخدهم مع المفاجأة الثانيه لما ارجع
باران بحزن : لكن لا تطولي عليه لان راح اشتاقلك كثيير ديلان ممكن
ديلان : بوعدك السفره دي ووعد مش هيكون في سفر ثاني من غيرك وعد
باران :اتفقنا
بتهرب ديلان بسرعه لحتى ميلاحظش حزنها ودموعها
بس باران بيكون حاسس انها زعلان وبيعجبه هاد الشي كثيير ان فارق معاها فراقهم عن بعض…… ♥️ ❤️🔥❤️🔥🍒
يتبع….
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية لهيب العشق ) اسم الرواية