رواية عشق الصقر الفصل الثالث 3 - بقلم سارة حسن
جاء يوم عوده كارما
استيقظ صقر من النوم اغتسل وادي فرضه وارتدي ملابس كاجول لذهابه للمدينه لجلب كارما من المطار ‘.ونزل لجده
صقر.. صباح الخير ياجدي
عتمان.. صباح الخير ياصقر رايح تجيب بنت عمك مش كده
صقر. ايوه ياجدي
رحيم.. وانت هاتعرفها ازاي ياصقر انت ماشوفتهاش ابدا
امل.. صح ياصقر هاتعرفها ازاي. صقر.. هاكتب اسمها علي يافطه واشوف معاد الطياره قرب اصلا
عتمان.. خلي بالك منها ياصقر
صقر بابتسامه. ماتقلقلش ياجدي مسافه الطريق
امل.. ترجع بالسلامه يابني
صقر.. انا ماشي سلام
ايناس لنفسها ياتري شكلك ايه انتي كمان قلبي مقبوض من جيتك
عتمان لنفسه واخيرا يابت الغالي واخيرا
اما عند صقر وصل للمطار وانتظر كثيرا
صقر لنفسه هي فين دي كمان معظم الركاب خرجوا وهي لسه انا زهقت
قاطع تفكير صقر صوت انثوي
البنت.. السلام عليكم
صقر باستغراب. وعليكم السلام افندم
البنت بابتسامه خفيفه بها بعض التوتر.. انا كارما
صقر بدهشه من جمالها فاكان وجهها دائري بيضاء البشره بها حمره طبيعيه وعينان ذهبيتان رائعتان يغطيها رموش كثيفه وانف دقيق وشفاه بلون الكرز وذادت دهشه ملابسها فاكانت محتشمه بحجابها الرقيق لم يستطع رفع نظر عنها
كارما.. انت معايا
صقر بصوت مسموع .تبارك الخلاق
كارما بخجل.. انت مين
صقر بانتباه وتدارك نفسه. انا صقر ابن عمك
كارما بابتسامه.. اهلا وسهلا هانفضل واقفين انا خلصت الاجراءات
صقر.. طيب بالا العربيه واقفه بره
اتجهوا الاثنين للخارج
كارما لنفسها ده ابن عمي ملامحه حاده اوي وعنيه عنيه زي اسمه
صقر لنفسه دي بت عمي ازاي انا توقعت واحده لبسها مكشوف وهاتكسفني
اما في البيت الكبير
الخدم علي قدم وساق للتحضيرات لعوده الحفيده المنتظره
زهره.. وشك مقلوب ليه ياايناس انتي مش فرحانه برجعه اختك
ايناس بحده. مش أختي يازهره دي اللي خدت ابويا مني بسببها هي وأمها اتحرمت منه.
زهره.. هي مالهاش ذنب في قررارت عمي واللي حصل
ايناس مقاطعه.. مالوش لازمه الكلام في الحصل المهم هي لااختي ولا هاتكون
اما في السياره
اخدت كارما تتامل الطريق بتركيز وتسال صقر عن هذا وذاك وهو يجاوب بصدر رحب مر الوقت في صمت
صقر.. في استراحه قريبه لوحابه تاكلي حاجه
كارما.. لاشكرا اكلت في الطياره
هو فاضل كتير لسه
صقر.. يعني لسه شويه وتحدث للسائق شهل شويه ياعوض
عوض.. حاضر صقر بيه
مر الوقت وغفت كارما الي ان اقتربوا ايقظها صقر برفق
اما في الجانب الاخر تجمعوا جميعا لاستقبال كارما
عند اقتراب كارما شعرت بالتوتر وبدءت في فرق اديها ببعض فهي فعلتها عند التوتر لاحظها صقر فاراد تخفيف التوتر عنها
صقر.. جدي مبسوط اوي كان نفسه يشوفك من زمان
كارما بابتسامه خفيفه.. وانا كمان بابا كان نفسه يجي كتير بس ظروف…
قاطعت حديثها فهي لاترغب التحدث عن الخلافات حاليا
صقر.. خلاص وصلنا
نزلت كارما من السياره فابدئوا الغفر بضرب الاعيره الناريه كانوع من الترحيب
خافت كارما وتشبثت بثياب صقر قائله بخوف. في ايه في ايه
صقر باطمئنان..ده ترحيب مافيش حاجه
كارما باستغراب.. ترحيب انا قولت حرب
تداركت كارما بفعلتها وتمسكها بثياب صقر فتركتها بخجل
تنحنح صقر بخشونه.. متخافيش
اقتربت كارما من العائله اعجبها المنزل بطوابقه الثلاثه والحديقه المتنوعه بالورود اقتربت من عتمان بتوجس بادرها عتمان باحتضانها
عتمان بدموع.. حمدلله ع السلامه يابت الغالي
واقتربت من رحيم. نورتي البلد والدنيا كلها اقتربت منها امل بود.. اللهم صلي علي النبي ايه الجمال نورتي ياحبيبتي
اما سلام ايناس وسعاد فكان جاف نوعا ما وشعرت بها كارما عكس الالفه من الآخرين
عتمان.. يالا يابتي جوا تلاقيكي تعبانه من السفر والطريق
دلفوا للداخل اعجبها المنزل كثيرا فهو يتميز بالحداثه والتراز الصعيدي ايضا
عتمان.. اناجهزت ليكي اوضه واللي نفسك فيه ابعت اجيبهولك مخصوص من مصر
كارما بابتسامه.. ربنا يخليك ياجدي
عتمان لصقر بفخر.. صدقت ووفيت ياكبير عيله الجارحي
صقر بصدق وهو يقبل بد جده.. مافيش كبير غيرك ياجدي ربنا يخليك لينا
نظر له الجد برضا
استاذنت كارما للصعود لغرفتها بينما يستعدوا لتحضير الغذاء
يتبع….
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عشق الصقر ) اسم الرواية