رواية عميلة سرية الفصل الرابع 4 - بقلم جنات بدر
سراج دخل المكتب شاف أسيا عمال تفتش في المكتبه
سراج قرب منها وهمس في ودنها برعب بتعملي ايه هنا
أسيا شهقت جامد ايه ياخينا خرعتني
سراج لا الف سلامه عليكي ممكن افهم بتعملي إيه في مكتبي
أسيا بارتباك هو هو انا جيت انضف المكتب ف قولت اشوف
كتاب اقرأه ف انا ايه بقى
سراج ايه بقى
أسيا وخبطط ايديها على بعض انا ملقتش كتاب حلو كله إدارة أعمال اتنهدت وقالت وبس كده
سراج اممم يعني انتي بدوري على كتاب صح
أسيا ايوه هوا كدا
سراج مسك كتاب من المكتبه اتفضلي يا انسه أسيا
أسيا خدت الكتاب قالت ايه ده
سراج انتي شايفه ايه
أسيا بصت في الكتاب بس اشمعنا تنمية بشريه
١سراج اقريه كويس وهيفيدك وبعد كده متدخليش المكتب تاني
أسيا وشوحت بي ايدها يعني هدخل الجنة ياخي
سراج مسكها من الخلف من هدومها بت ايه الكلام ده وبعدين بعد الكلمتين دول المفروض انك تخافي وكدا وتقولي حاضر
أسيا انا مش بخاف غير من اللي خلقني وخلقك وبخاف اعصي مش اكتر
سراج طيب امشي هاتي فنجان قهوة
أسيا فوريره وطلعت تجري
ابتسم سراج مجنونه
وقت الغدا
الكل كان موجود
ماندو قال اقعدي كلي معنا يا أسيا
أسيا لا كلو انتوا
سراج اقعدي كلي
أسيا قعدت تاكل
أسيا ماندو هو أنت إسمك اول على آخر ماندو
ماندو لا انا أسمي مندور
أسيا ضحكت هههههههه مندور أبو الدهب
الشباب ضحكوا كمان
ماندو حتى انتي كمان
أسيا بضحك لا مش قصدي بالعكس ده اسم مميز
بس خطر في بالي مندور أبو الدهب بطل مسلسل حدائق الشيطان
ماندو عادي يا حبيبتي
سراج بص ليه بغضب
ماندو بلع ريقه وابتسم
أسيا وانت ياسهتان اكيد إسمك محمد
محمد قال انا سهتان
ضحك ماندو
أسيا مانت شكلك كده في حالك هو أنت عندك تواحد
الكل ضحك
ميدو نهارك أسود مين اللي عنده تواحد
سليم اشرب عشان أنت بدفع عنها
أسيا بصت لي سليم
سليم مسك سك^ينه من على السفره هتجيبي سيرتي هرتكب فيكي جري^مه
أسيا ضحكت بغباء هجيب سيرتك في ايه انت متخلف اصلا
الكل ضحك
سليم والله مهسيبك تعيشي يوم تاني
ولسه هيجري مسك ايده سراج سليم اهدي
سليم سراج سيبني أنت مش شايف بتقول إيه دي طلعتني متخلف وميدو متواحد
سراج دي طفله هتعمل عقلك بي الأطفال اقعد
ماندو ضحك عارفه يا أسيا أنت خليتي البيت ليه شكل وطعم
أسيا بغرور اصلوا انا كده اي مكان بروح عليه بعمل لي طعم وشكل اصلوا انا بتحب وبدخل القلب بسرعه اصلوا انا متعوضش
وده مش ثقه في النفس لا ده غرور عادي
سليم لا ده هبل
أسيا مش هرد عليك
ميدو طيب ياسيادة المعلقة والنقده معلقتيش على سراج يعني
أسيا بصت على سراج وسكت
سليم انطقي سكتي يعني
أسيا انا هروح اجيب قهوه وجريت
ابتسم سراج ابتسامة جنبيه متنسوش المتابعه لي الأميل
وبعدين قال المهم انهارده معاد التسليم عشان كدا…..
قطع كلامه خبط الباب
أسيا ازي مانتو انا هفتح
فتحت الباب أسيا
اتصدمت
أسيا قالت بغباء حضرتك غلطانه الحمام مش هنا
البنت بقرف حمام ايه انتي عبيطه يابت
أسيا مش حضرتك رايحه تلبسي هدومك
البنت انتي مين شغلك سيدك سراج هنا
أسيا بهبل هو عجوز اوي كده
ماندو مين يا أسيا
أسيا دخلت عندهم هي واحده مش لابسه هدومها شكلها تجعل هنا الحمام قولت انتي غلطانه طلعت حربايه وبالسانين
وآسيا قعدت تقلدها
فين سيدك سراج
الكل ضحك عليها عميله سريه بقلم جنات بدر
وبعدين قالت هو أنت عجوز اوي كده عشان تكون سيدي
دخلت البنت سراج وحشني وقربت منه وطبعت قبله علي خده
أسيا اصدمت احييه
ماندو اهدي مالك
أسيا شوف الحربايه عملت ايه مش كفايه أنو مش لابسه هدومها
ماندو كتم ضحكته دي سوزان هتم^وت على سراج بس هو مش عطيها اهتمام بس هي نيه مش بتحس
أسيا فعلا أنت هتقولي ده أنا شميتها من بعيد
ضحك ماندو
سوزان ايه ياحبيبي الخدمة اللي موظفه دي وبعدين بصت بقرف لي أسيا ناس مش بتفهم دي خدامه ملهاش الشغل
أسيا حست بالإهانة وحزنت
ماندو لسه هيرد عميله سريه بقلم جنات بدر
قطع كلامه سراج أسيا مش خدامه أسيا واحده من أفراد العائلة
ولو مش عاجبك مشوفش خلقتك هنا انتي فاهمه
ماندو انتي ازي تقولي عنها خدامه
وسليم بصلها بغضب
ميدو على الاقل هي مش بتفرض نفسها على الرجاله
سوزان وحست أنو الكل هيتقلب ضدها
ياجماعه انا مش قصدي كده أنا افتكرتها من الخدم
سليم بحده وانتي عادي تهيني الخدم لي مش بشر زيك
مش كفايه بيساعدوكي
سوزان معرفتش ترد
سراج قالها اعتذري منها بسرعه
سوزان آسفه مش قصدي
أسيا ابتسمت أنو دفعوا عنها
سباتهم وراحت المطبخ
سراج كنتي عايزه ايه
سوزان كنت حابه اطمن عليك
سراج ببرود انا تمام وعندنا اجتماع تقدري تمشي
وسابها ودخل المكتب والشباب وارءه
في الليل ومعاد التسليم
نزل سراج
سراج فلوسك جاهزه
الرجل ومش نقص جنيه ياباشا
سراج تمام سلم واستلم
ولسه هيخد الشنطه منوووو
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عميلة سرية ) اسم الرواية