Ads by Google X

رواية الصغيرة و الديب الفصل الخامس 5 - بقلم ملك مختار

الصفحة الرئيسية

 رواية الصغيرة و الديب الفصل الخامس 5

نزل مراد هو وحلا وعلا من الشركه وطبعا مراد ميقلش عن احمد في حاجه غير خفة الد.م 

ركبوا العربيه واسطول من الحرس دا بردو مراد الزيني 

تعالو نشوف شخصية مراد ؟

(مراد شاب وسيم طويل بعضلات جامده وعيون تشبه الليل دقن كثيفه شعر حرير لونه اسود عند ٢٤ سنه)

*في السياره .... 

حلا: عمو هو عمو احمد هيتاخر 

مراد : لاء ياحببتي هيخلص علي طول ويجي علي البيت عشان الكتكوته بتاعتنا ثم نظر الي علا وقال خلي بالك منها ومتزعلهاش 

علا : نظرت له وسكتت 

مراد: مش تردي عليا يابت 

علا : بت ايه احترم نفسك 

مراد : وقف العربيه فجاءه انتي نسيتي نفسك ولا ايه انا ادف.نك مكانك علا تجمع الحزن عليها وفضلت السكوت عشان هي محتاجه الشغل دا عشان مصاريف الجامعه بتاعت اختها .

تحدثت حلا 

حلا : متزعليش ياابله وراحت بستها

 علا : حد يزعل والقمر دا مع 

حلا ابتسمت وقال احنا هنلعب مع بعض صح 

علا : يااه دا احنا هنعمل حاجات كتير اوي بس المهم تسمعي كلامي ماشي يالولو 

حلا : ماشي ياابله 

كل دا تحت عيون الجاحد مراد 😂😂

وصلو القصر ....

نزلت حلا وعلا وذهب مراد الي الشركه عند احمد 

احمد : وصلتهم 

مراد : ايوه 

احمد: مالك يابني 

مراد: البت علا دي لسانها طويل بس مزه 😂😂😂

احمد: متحترم نفسك ياأخي واوعي اشوفك عندي ياض فاهم 

مراد: نعم انا اجي براحتي 😂 

احمد : قوم ياض علي مكتبك شوف ورق الصفقه وهاتو 

خرج مراد الي مكتبه وشرع احمد في شغله 

في القصر عند حلا 

غيرت هدومها ونزلت شافت علا بتظبط الاكل علي سفره .

حلا : انا غيرت اهو 

علا بابتسامه عسل ياحببتي يلا بقا نكل عشان نقعد مع بعض حبه 

حلا حاضر 

وبدأت في الاكل 


عند قصر عائلة الديب....

حامد الديب يبقا اخو احمد الديب في عدا.وه بنهم بس في سؤ تفاهم لو عرفو هيرجعو زي الاول السند لبعض وسؤ التفاهم دا بسبب عمهم المنشاوي الديب وهنعرفو مع الوقت ..

حامد: ينظر إلي الجميع وهم علي السفره يفطرون ويقول 

احمد اتبنا بنت وكتبها علي اسمه 

الكل في زهول عمه وبنت عمه نانسي ومرات عمه العقر.به وابن عمه كامل الش.ر كله هو 

المنشاوي: ازاي ومين قالك الكلام دا 

حامد : انا عرفت بطريقتي 

كامل: اخوك شكله اتجن.ن كده دي هتاخد الورث كله 

حامد: مش لما تعيش

ونظر الي بعض وابتسامه خبيثه ظهرت علي المنشاوي بيه ...


في الشركه ....

احمد : هدي في اي مواعيد تاني 

هدي السكرتيره: لاء يافندم بس مرام هانم برا عاوزا حضرتك 

احمد استغرب وقال وعاوزا اي دي دخليها 

هدي : حاضر يافندم

ثم خرجت ودخلت مرام 

مرام: انا قولت نتعشا سوا انهارده لو ينفع يااحمد 

احمد: نظر اليها وقال ماشي يامرام يلا بينا ...... وذهب وهو ومرام الي افخم المطاعم .....


في القصر عند حلا

حلا جالسه تاكل الفواكه وعلا تحكي لها قصه .

حلا : يعني في الاخر رجعت عند اهلها 

علا : ايوه ودي كانت نهايه سعيده ليها لأن كله بيكون عاوز يروح عند أهله .

حلا : اومال انا فين اهلي وبداء الزعل يظهر علي وشها

علا : اخذتها في حضنها وقالت ياحببتي مش عمو احمد وعمو مراد وانا وداداه فاطمه معاكي اهو 

حلا : يعني انتو اهلي 

ابتسمت علا علي برائتها وقالت طبعا ياحببتي احنا بنحبك اوي يالولو .

حلا:  بجد ياابله طب هو فين عمو احمد 

علا : احنا مش قولنا تقولي ابيه احمد 

حلا : ايوه اسفه نسيت 

علا : ولا يهمك ياحببتي هو زمانه جاي تعالي نطلع في الجنينه حبه يكون جيه 

وخرجت حلا وعلا الي الجنينه حتي تنعم حلا بالراحه


في المطعم عند احمد ومرام

مرام: انا مبسوطه انك وافقت تتعشا معايا 

نظر احمد اليها وقال وموافقش ليه حد يطول يخرج مع واحده زي القمر ( اه ياخاي.ن 😒😂)

مرام: اصل يعني لقيتك مهتم بلبت العندك فقولت انك ممكن ترفض 

(جبتي لنفسك 😂)

احمد بتعص.ب قولتلك مليون مره ملكيش دعوه بيها ومتكلميش بطريقه دي عنها انتي سامعه سلام 

خرج احمد من المطعم وذهب الي القصر وساب مرام تحر.ق في د.مها 😂


وصل احمد القصر ودخل لقي الجو هادي طلع فوق اوضة حلا كده حلا مش هتنام مع في الاوضه وهو قال لفاطمه تجهز اوضه ليها دخل لقيئها نايمه وعلا بصلي قايم الليل خلصت علا وقالت هي نايمه وسألت عليك كتير 

احمد: كان عندي شغل معلش اشوفها أصبح وراضيها 

واه جهزيها أصبح هتروح المدرسه وخرج احمد دون كلام من علا 

ذهب احمد حتي يأخذ فتره من الراحه بعد وقت من يوم تعب وطويل وشرع في نومه ...........

بكرا يوم جديد لحلا ياترا هيحصل ايه وحامد هيعمل ايه هو وعمه ومرام هتصلح غلطها ازاي مع احمد 

ومراد وعلا ليسه حكايتهم هتبدا في هذا اليوم تفاعل ونبي بقا 😂

*

  •تابع الفصل التالي "رواية الصغيرة و الديب" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent