Ads by Google X

رواية اميرتي الصغيره الفصل الخامس 5 - بقلم طمطم

الصفحة الرئيسية

 رواية اميرتي الصغيره الفصل الخامس 5

رواية اميرتي الصغيرة جزء الخامس


ريم فكرت في فكرة وقالت هتجربها

وفعلا بعد شوية الفستان جه و دادة سناء طلعت لها عشان تلبسها و بعد اما خلصت لها ريم وقفتها

ريم : لو سمحتي ممكن متكليش لكنان اني خلاصت وكمان عايزة شاحن فون بس يكون سامسونج

الدادة  سناء : حاضر يابنتي بس اسمعي متفكريش في حاجة تعصب كنان بيه هو طيب اوي واللهي بس هو عصبي شويتين

ريم : حاضر بس جبيلي الي قولتلك عليه بليز

دادة سناء : حاضر هخلي سما تجبهولك

ريم ببتسامة : شكرا اوي

دادة سناء : الشكر لله يابنتي

وخرجت و بعد كام دقيقة جات سما و ادتها الشاحن و خرجت ريم اول ما سما خرجت طلعت مفتاح البيت بتعها عشان تحطوه في الباب بحيث الي يجي يحط المفتاح عشان يفتح المفتاح مش يدخل و جابت الفون بتعها الي خبته من كنان و حطته في الشاحن و ابدات تفتحه بسرعة

سما كانت نزلة علي السلم و قبلت كنان

كنان : هي مجهزتش لحد دلوقتي ولا ايه

سما : لا يا باشا هي جاهزة بس قالت نجبلها شاحن موبيل

كنان عيونه قلبت جحيم و راح طلع بسرعة لريم

كنان بيحول يهدي نفسه : ريم افتحي

ريم اول مسمعت صوته خافت جدا ليكشها : ثواني لسه مخلصتش

كنان بنفاذ صبر : افتحي عشان جيبلك حاجة حلوة

ريم : مقالنا استنا حاضر

كنان بزعيق وصوت عالي : افتحي يا زفتة انتي لكسر الباب علي دماغك

ريم مدتلوش اهتمام وكملت الي كانت بتعملوا و فتحت الفون وبترن علي اسلام اخوها

- رصيدكم الحالي لا يسمح با جراء المكالمة يرجي الشحن و اعدة المحولة

ريم : اه يا ولاد الك*** يا حرمية ده انا لسه شاحنة قبل ماتخطف

كنان كسر الباب و عينه بطلع شرار : اتصلتي بمي

ومكملش جملته و أنصدم من جملها و شكلها الطفولي الفستان كان نبيتي الي كان لايف جدا علي بشرتها البيضة و في الوسط حزام ابيض و كانت مسيبة شعرها الطول علي ضهرها و كان شكلها ميتوصفش و فاق من سراحنه علي صوتها وهي بتقول

ريم بخوف : اقسم بالله لو حلفتلك اني مرنتش علي حد عشان مش معيا رصيد مش هتصدقني

كنان بغضب و صوت عالي : هاتي الزفت الي في ايدك

ريم خبته ورا ضهرها : خلاص ونبي سيبوا معيا ومش هعمل بيه حاجة

كنان بغضب : انا سكتلك كتير و لو اتعصبت تاني صدقيني ما هخلي في جسمك حتة سليمة يلا هاتي

ريم و هي بتديله الفون : خد خدك ربنا

كنان لف ليها تاني : بتقولي حاجة

ريم : لا ابدا

كنان : طيب يلا عشان الماذون تحت و عرفة لو عملتي حاجة و احنا تحت متلميش الا نفسك

ريم : طيب

وشالها و خرج بيها من الاوضة

راحت ريم بتشد شعره و بتقول : فرحان بشعرك و مسشورهلنا

كنان وقف : طب سيبي طيب

ريم سابت شعره و لسه هيمشي راحت ريم ضربته علي قفاه

كنان بغضب : ما تتلمي بقا الله انتي استحلتيها

ريم : اصل اقفاك شتمني

كنان وقف تاني هتسكتي ولا مش هتسكتي

ريم بضحك : هههههه مش هتعرف تعملي حاجة هههههه

كنان : تمام

ومسكها و قربها منه و طبع قبلة عنيفة علي شفيفها

كنان : ها اعرف ولا معرفش

ريم عيطت جامد و صوت عيطها بقي عالي

كنان رجع بسرعة الاوضة وحطها علي السرير : بس هششششش يفتكروني بعذبك يا بت اسكتي

ريم وهي بتعيط : اعااااا اهي اهي انت اغتصبتني اعاااا اهي اهي

كنان بصدمة : فين ده يابنت الكدابة

ريم و مستمرة في العياط : اعاا لسه حالا اعااا اهي اهي

كنان : طبعا ما هي طفلة اقول ايه بس ياربي لا يحببتي انا عمري معمل كده فيكي دي بو*سة عادي

ريم بطلت عياط : بجد

كنان : اه بجد و يلا امسحي ده موعك عشان ننزل

ريم مسحت دمعها زي الاطفال وهو ابتسم و شالها ونزل بيها تحت عند المأذون

احمد انصدم تلات صدمات الصدمة الاولي من جمالها و الصدمة التانية من انها صغيرة اوي و الصدمة التالتة ان هي متجبسة

كنان قعدها علي الكنبة و ريم كانت خايفة

احمد : كنان عايزك ثانية

كنان قام معه و قاله : ايه في ايه

احمد بغضب : انت غبي يالا ولا ايه دي طفلة حتي لو كانت عايز تنتقم من اسلام دي مهما كان طفلة عارف يعني ايه طفلة

كنان ببرود : ملكش دعوة اعمل الي انا عايزه انا حر

احمد : ماشي يا صحبي اديني قولتلك اهو و حظرتك

كنان : طيب ماشي يلا بقا

احمد بخبث : بس طلعت بطل يالا يا كنان يبختك وبيغمزله

كنان بغضب ميعرفش ايه سببه راح ادله بالبكس في وشه

احمد بوجع : اااه ليه كده يابن المفترية

كنان مردش عليه وخرج برا

والماذون بدا يبدا في شغله وقال : موفقة يابنتي تكون زوجة كنان الاسيوطي علي سنة الله ورسوله

ريم : لا مش موافقة و الراجل ده خطفني يا عمو و هو الي خبطني بالعربية و بيعزبني و بيضربني و بيخليني من غير اكل و بيطفي في قفيا الساجير يا باشا

كنان بصص لها بصدمة من الي قالته و فاجاة الماذون بدا يلم حاجاته

كنان بغضب ...

⁦( ˘ ³˘)♥⁩⁦( ˘ ³˘)♥⁩⁦( ˘ ³˘)♥⁩

عند بيت اسلام

وكان راجع من القسم وهو تعبان و زعلان جدا وفي حالة لا ترضي حبيب ولا عدو

نرمين بحزن : مفيش اخبار

اسلام  بتعب : لا

نرمين : مبقتش عارفة اعمل ايه ماما مش بترضي تاكل خالص و حالتها صعبة و مش بتاخد الدواء اصلا

اسلام : يارب اعمل ايه يارب اقف معيا المصايب جاية من كلها مرة واحدة اعمل ايه بس

( وكما يقال المصائب لا تاتي فرادة لازم تجيب اصحابها ويعمل قاعدة عرب 😌😂)

اسلام : طب هاتي الدواء و الاكل يا نرمين انا عارف اني تعبتك معيا الفترة دي بس استحمليني

نرمين بحب : تعبك راحة يا حبيبي

اسلام دخل لامه و قال : ماما حببتي انتي عايزة ريم لما تيجي تشوفك تعبانة كده انا خلاص عاملة بلاغ و هما ان شاء الله هيلقوها

مريم بحزن : ماش يا حبيبي كتر خيرك

نرمين جابت الاكل و قاعده كلهم ياكل و هم مكنش ليهم نفس بس كانوا بيكلوا عشان مريم تاكل وتاخد الدواء بتعها

⁦( ˘ ³˘)♥⁩⁦( ˘ ³˘)♥⁩⁦( ˘ ³˘)♥⁩

كنان بغضب وطلع من جيبه مسدس وقال : اقعد ياشيخنا و كتب لا خلص عليك

الماذون قاعد و كمال كل حاجة وقال جملته الشهيرة : بارك الله عليكم و جمع بينكم في الخير

كنان بص لريم بتواعد

ريم بصوت عالي : خير مين يا جماعة الحقووووني

كلهم من شيوا و احمد سلم علي كنان و قاله : اوعي يا كنان تضربها و لا تزعلها حرام عليك دي معما كان طفلة

كنان وبيجذ علي سنانه : طب يلا برا يا حنين

احمد بضحك : ههههه طول عمري يابني

كنان قفل الباب في وشه  و جري  بغضب و شالها وطلع بيها الجناح بتاعه

كل ده تحت نظارت الخدم

سارة بحقد : ونعمة لوريها متها علي ايدي بقا حتة العيلة دي تضحك عليه

سما : يابنتي تضحك عليه ايه دي قالت مش موفقة و كنان غصبها عليه علي فكرة

سارة بغضب : مليش دعوة البت دي لازم تخرج من حياته

سما : ده انتي دماغك في المهلبية خالص انا ريحة اساعد دادة سناء

فوق عند ريم وكنان

كنان بيقرب منها بغضب جحيمي و .

كنان قرب منها بغضب جحيمي و شدها ليه و مسك درعتها بايده الاتنين  وقال بصوت مرعب : ده انتي يومك اسود معيا

ريم بخوف وبتحاول تبعد : يا ماما ده بيتحول هيبقي الراجل الاخضر و يكلني عاااااا اهي اهي

كنان بغضب وقرب وشه من وشها وقال  : انا يابت بضربك و بعزبك

ريم بخوف : تو تو ده انت اطيب خلق الله

كنان بيقربها اكتر : انا يابت بسيبك من غير اكل

ريم مقدرتش تمسك نفسها و عيطت من الخوف  :  اعاااا اهي اهي يا ماما تعالي الحاقيني اهي اهي

كنان بغضب اكتر : و انا اناااا بطفي في قفاكي الساجير !

ريم بطلت عياط و بتضحك : ههههه لا انت بتطفي الساجير في عنيا يا شرير يا مفتري عليك ربنا ههههه

كنان سب درعها و قال : انا سكتلك كتير و عدتلك كتير و بقول معلش دي طفلة لازم استحملها بس انتي مش طفلة انتي شطانة قرشانة لاكن طفلة لااا

ريم : انا عايزة اروح

كنان : بكره هتشوفي اخوكي

ريم بفرحة : هييييي و هروح معه

كنان بجمود : لا

ريم وهي لسه فرحانة : خلاص مش مهم المهم اشوفه

قطع كلمهم خبط الباب و كانت سارة

كنان : ادخل

سارة اتغاظت جدا اول ما شافت ريم جنب كنان : الاكل علي السفرة تحت جاهز ممكن تنزل

كنان : طيب ماشي روحي وانا جاي

⁦( ˘ ³˘)♥⁩⁦( ˘ ³˘)♥⁩⁦( ˘ ³˘)♥⁩⁦( ˘ ³˘)♥⁩

عند احمد كان بيسوق العربية تاعته و قف فاجاة عشان كان هيخبط بنت راح نزل بسرعة وقال : انتي كويس

- البنت بتعيط بهيستيريا : ها هيبعني بالله عليك الحاقني

احمد و بيحاول يطمنها : بس بس هما مين متخفيش انا معاكي اهو اهدي بس

وفاجاة جه و احد باين عليه انه سكران طينة و مش شايف قدامه وبيشد البنت وبيقول : يلا يا روح*امك قدامي ..هق..عايزة تهربي يابنت ال***

احمد شدها منه وقال بصوت عالي : انت مين اصلا وعايز منها ايه

الراجل : انا ابقي ابوها يابتاع انت اوعي بقا من قدامي

احمد وقف قدامه : لامش هتاخدها الا اما اعرف هتعمل فيها ايه و ليه هي خايفة كده

الراجل : عايز اهنيها و اعيشها احسن عايشة بس هي الي بت فقر مش عايزة تسمع الكلام

البنت بدموع و بترجي : لا لا كداب واللهي بالله عليك خالي يسبني ده عايز يبعني بفلوس لراجل اكبر منه اهي اهي

احمد بعصبية : انت ليمكن تكون اب

الراجل بضحك : ههههه لا مش اب يلا وسع كده عايز اخد بنتي

احمد : هخدها منك و اديك الي انت عوزه

الراجل ابتسم بخبث وقال : ....

يتابع

  •تابع الفصل التالي "رواية اميرتي الصغيره" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent