رواية قانون الحب الفصل الخامس 5 - بقلم دنيا احمد
معتز قرب من داليدا وضر*بها ب القلم علي وشها
داليدا بوجع.. اااه
معتز.. الي يفكر يتكلم مع معتز البحيري كده يبقي نهايته مو*ته ي حلوة
داليدا بعياط.. اقسم بالله ادهم هيجي وهيسففك تراب الارض
معتز ضحك بشدة.. لا ي حلوة ادهم ده تحت رجلي ياعني بمجرد رصا*صة مني ليه يكون ميت قدام عينك
داليدا بدموع.. حرام عليك انت عاوز اي مني ومنو
معتز ببرود.. عايز الاوراق الي معاه ونتي مقابل الورق ياعني مجابش الورق يبقي الله يرحمك جابو يبقي هتغوري فستين دا*هية انتي وهو
داليدا بتعب.. يارب يارب
معتز.. ايوااا انا عايزك بقا تكتمي خالص كده
داليدا سكتت بحزن علي حظها المنيل
وبعد شوية وقت وصل ادهم
دخل ادهم المكان ومعتز ظهر من وراه
معتز بخبث.. اهلا ي بوص
ادهم.. فين داليدا
معتز شاور ليه علي مكانها كانت مربوطة وفاقدة الوعي من كتر الخوف
ادهم بعصبية.. انت عملت فيها اي اقسم بالله لمو*تك ي معتز
معتز.. تؤ تؤ تؤ اهدا كده اي حبيتها نسيت منه للدرجادي بس اي رايك عرفت اجيب واحد ف حياتها بس للاسف هي وقعت بكل سهولة
ادهم بغضب.. عشان انت وهي شبه بعض وتستاهلو المو*ت
معتز بضحك.. لا ي بطل انا عملت كده عشان اكشفلك حقيقتها وانك لما خدتها مني واتجوزتها كنت مفكرها بتحبك وطلعت مستقلية بيك ف نظرها جامد
ادهم اتعصب جامد من كلامه وقال: كده ولا كده هي بين الحيا والمو*ت وممكن انت تبقي زيها عادي جدا
الرجالة بيتحركو نحايتو
معتز.. استنو ي شباب هو حقو برضو انو يتأثر دي مهما كان مراتو
ادهم بسخرية.. لا ي عسل مش مراتي منا طلقتها وخلاص هي دلوقتي اكيد بتتمني تمو*ت ولا تشوفني تاني
معتز.. قصر الكلام انا عايز الورق فينو؟
ادهم ببرود.. ورق اي
معتز بعصبية.. الورق الي معاااك ي ادهم
ادهم.. تفك داليدا واطمن عليها وهديك الورق
معتز شاور لواحد يفكها
ادهم قرب منها
داليدا
داليدا فتحت عينها وعيطت
ادهم بهدوء
اهدي متخفيش هنطلع دلوقتي
معتز بزعيق.. يلا هات الورق واخلص
ادهم رما ورق ف وش معتز
ادهم.. الورق اهو
ادهم سحب داليدا وخدها ف حضنو وبيمشي
معتز بزعيق.. استني انت مديني ورق اي كلام
امسكوهم
وفجأة باب المخزن اتفتح ودخل منو عدي ورجالة
واشتغل الضر*ب النا*ر في المكان
داليدا بصريخ.. ادهم يلا نطلعع
ادهم كان ماسك مسد*س وبيضر*ب فيهم
ادهم.. خليكي ف ضهري ومتخفيش
وفجأة رصا*صة اختر*قت صدر ادهم
عدي.. فضي طلقات المسد*س كلو ف معتز
عدي للرجالة: حد يطلب الاسعاف بسرعه
داليدا بعياط.. ونبي ي استاذ اطلب الاسعاف بسرعه ادهم بيمو*ت
عدي.. حاضر حاضر
وبعد شوية جت الاسعاف وداليدا كانت معاها رابطه ل عنقها حاولت توقف نز*يف ادهم
وبعدبن وصلو المستشفي وحطو ادهم علي الترولي
الممرضة: مينفعش تدخلي ي مدام دي العمليات
داليدا قعدت ع الكرسي بتعب وزعل
وكانت عماله تعيط
عدي.. اهدي ي داليدا باذن الله هيكون بخير اهدي بس
داليدا.. اهدا ازاي ده اتضر*ب قدام عيني ي استاذ
عدي.. باذن الله هيقوم بسلامة اهدي بس
عددت عدة ساعات وعدي وداليدا علي اعصابهم
وبعدين الدكتور طلعت
الدكتور
حضرتك مراتو
داليدا.. ايوا انا مراتو
الدكتور.. وحضرتك؟
عدي.. انا صاحبه وف مقام اخوه بظبط
الدكتور باسف.. للاسف هو لسه ف مرحلة الخطر لو عدي ٤٨ ساعه ومفقش كده هيخش في غيبوبة ادعوله
داليدا بعياط.. طب ينفع اخشله
الدكتور بتنهيدة.. تمام بس متطوليش عشان لازم يرتاح
داليدا هزت راسها بسرعه ودخلت بلهفة
ادهم كان علي السرير ومتحاوط ب الاجهزة والاسلاك الي في صدره
داليدا قربت منو وباست راسو
يارب تقوم بسلامة انا هفضل معاك وجنبك لحد ما تقوم بسلامة انا حاسة ان فيه خاجة ف حياتك وصلتك لكده
عدي دخل
احمم.. اهدي ي داليدا عارف ان الوضع صعب عليكي بس هدي. نفسك الوضع صعب عليا انا كمان ده اخويا مش صاحبي
داليدا بعياط.. باذن الله هيقوم بسلامه يارب
عدي اليوم وداليدا فضلت بايته ف المستشفى مع ادهم وعدي كان عاوز يبات لولا اصرارها انو يروح وهي هتفضل جنبه
تاني يوم
داليدا فاقت وقامت تدخل حمام الاوضة وبصت علي ادهم بحزن شديد
كلعت وهي بتنشف وشها وفجأة شافت ادهم بيحاول يفتح عينيه و
يتبع…
يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية قانون الحب ) اسم الرواية