Ads by Google X

رواية عميلة سرية الفصل السادس 6 - بقلم جنات بدر

الصفحة الرئيسية

  

 رواية عميلة سرية الفصل السادس 6 -  بقلم جنات بدر 

سليم شال سراج ودخل بيه البيت

أسيا اتصدمت من منظر الد^م

وبقيت تبكي جامد

سليم خد سراج في غرفته وكتب حاجات من الصيدليه وخله ماندو ينزل يجيبها(معلومه سليم طبيب جراحه )

سليم سراج ركز معايا متغبش عن الوعي

في قصر عامر الديب

دخل رجل من اللي كانو مع سراج وكان شكله مبهدل وبينج

عامر في ايه مالك يارزق

رزق البول^يس يابيه طب علينا في وقت التسليم

عامر بغضب وحصل ايه وفين سراج

رزق اتكلم بحزن سراج بيه اتصوب بي رص^اصه وهو بيحول يهرب

عامر بقلق شديد طيب هو فين وحالته ايه دلوقتي

رزق معرفش ياباشا هو طلع بالعربية وهو بي^نزف ومعرفش راح فين وكمان البولي^س كان بيلحقه

عامر وبان على وشه ملامح الغضب والقلق في نفس الوقت

معقول معقول يكون البولي^س ماسكه لا سراج مش بيستسلم

بي سهوله سراج محدش يقدر عليه بس راح فين

يارب يارب يحميك ويحفظك ويعمي عيونهم عنك

وبعدين قال أصحابه اكيد يعرفوا حاجه

رن علي سليم مردش لما كان بيساعد سراج

بعدين قلق رن علي ماندو

ماندو كان بيبكي زي الأطفال هو بيعتبر سراج اخ واب ليه

وبعدين مسح دموعو ورد بصوت مهزوز من البكاء

الو ياعمي

عامر بقلق مندور انت بتعيط في حاجه حصلت لي سراج

انت تعرف مكان سراج

ماندو عمي هو هو

عامر اخلص هو ايه قلبي هيوقف سراج بخير طمني

ماندو س سراج حالته خطيره هو انصاب بي رص^اصه

وسليم بيساعده

عامر والدنيا لفت بيه وقعد على الكرسي

ماندو هو تعبان وحالته صعبه

عامر هو فين

ماندو احنا في البيت اللي بنتلم فيه

عامر نزل يجري متنسوش المتابعه عشان يوصلكم باقي الأجزاء

أسيا ماندو ممكن افهم سراج اتصوب ازي

ماندو سكت مش عارف يقول ايه

أسيا ماندو انا بكلمك رد عليا لو سمحت

ماندو معرفش معرفش يا أسيا

أسيا هو بيشتغل شغل مش قان^وني صح ولا بيشتغل في الس^لاح والآث^ار

ماندو أسيا قولتلك معرفش والاحسن انك متساليش

في شي ميخصكش

أسيا بس…

قطع كلامها ماندو أسيا ركزي في شغلك هنا وبس وبعدين روحي نامي

أسيا سكتت وبعدين قالت لي نفسها فعلا انا ليه قلقانه وانا يخصني في ايه ولسه هتمشي

دخل عامر

البيت بلهفه وخوف وقال

فين فين سراج هو كويس

محدش رد عليه

قال بغضب ردوا عليا حد يطمني

ماندو بحزن لسه ياعمي سليم مطلعش

عامر مستناش ودخل الغرفه رواية عميله سريه بقلم جنات بدر

لقي سليم علي وشك الانتهاء وكان بيحط الغيار

عامر بخوف هو هو كويس

سليم بص بغضب وقال هو تمام طلعت الرص^اصة الحمدلله مكنتش في مكان خطير وهو دلوقتي تحت تأثير البنج

عامر انا هنقله واخده البيت

سليم حضرتك مينفعش دلوقتي عشان تعبان علي القليل استني لي الصبح

عامر طيب هو بخير

سليم الحمدلله بخير وجات سليمه

عامر اتنهد بتعب وحاس انو كويس لما اطمن علي سراج

سليم حضرتك روح استريح ولما يفوق انا هكلمك

عامر انا هفضل مع سراج لغاية ميفوق

سليم حضرتك احنا موجدين روح انت ومتخافش عليه

عامر تمام همشي انا رواية عميله سريه بقلم جنات بدر

سليم طلع وقعد على الاريكه بتعب وحط رأسه بين ايديه

ماندو طمني ياسليم سراج كويس

سليم اتنهد وقال الحمدلله بخير

ماندو طيب روح استريح انت وانا هقعد مع سراج

سليم لا روح نام أنت وميدو وانا هقعد مع سراج

أسيا روحوا كلكم ناموا وانا هفضل مع سراج

لسه سليم هيتكلم

قطعت كلامه أسيا روحوا انتوا وانا هقعد مع سراج

الكل مشي

وقعدت أسيا جنب سراج

وبصت عليه بحزن وقالت ايه اللي بيحصل أنا مش فاهمه حاجه

وانت بجد ليك علاقه بي الأشغال دي

بس شكلك ميقولش كده رواية عميله سريه بقلم جنات بدر

شكلك وانت نايم زي الأطفال

ولسه هتحط ايدها على شعره لكن رجعت ايدها لي وراء

وقالت لا ايه اللي بتعمليه ده يا أسيا

وبعدين مسكت المحصف وبقيت تقراء قرآن جنبه

سراج فتح عينيه

أسيا ابتسمت سراج أنت كويس

سراج رجع غمض عينه تاني

أسيا سراج أنت”””

google-playkhamsatmostaqltradent