Ads by Google X

رواية القاسي والرقيقة الفصل السادس 6 - بقلم ريم

الصفحة الرئيسية

  

 رواية القاسي والرقيقة الفصل السادس 6 - بقلم ريم

نور راحت لمامتتها بعد تهزيق روايدا ليها

الام وقامت وقفت مكنش ينفع تسيبي بيت جوزك يارباب

رباب ببكاء مقدرتش ياماما هي حسستني اني من الشارع او خدامه

الام اشششش خلاص اهدي ياحبيبتي وضمتها

الخاله قومي نامي يارباب

رباب حاا (ولسه مكملتش كلامها ورن الباب)

رباب انا هاقوم افتح الباب

الخاله خليكي انا هافتح

(وفتحت الخاله الباب واتفأجات بقاسم وعلي وجهه غضب الدنيا والشرر بيطير من عنيه )

قاسم بحده وصوت عالي فيننن رباب

رباب التي ماان راته حتي ذرفت الدموع وظلت تبكي

قاسم الذي ذهب اليه وشدها وقال لها باذنها لما نروح بيتنا نتحاسب

وقال لها بصوت مسموع ادخلي البسي

رباب بخوف حاااضر

قاسم يلااااا

وركبو السياره ولاحظت رباب ان الطريق الذي يسلكه قاسم ليس طريق القصر

رباب بخوف قاقاسم هو احنا هنروح فين

قاسم لم يرد ووصل لفيلا ولاكنها جميله

قاسم بصوت مخيف انزلي

رباب حاحاضرررررر

ونزلو وفتح قاسم الباب ودفعها بشده واغلق الباب واتجه اليها وبدون اي كلام ضربها بالقلم

انا هعرفك ازاي تسيبي بيت جوزك ويضربها بالقلم علي وجهها وبعد لحظات

قال لها ادخلي جواه

رباب ببكاء وضعف قاسم انت قولت مش هتتضربني تاني

قاسم لما تسيبي بيت جوزك يبقي مش اضربك لا اكسر رقبتك ادخلي نامي

يلااااالالاااا

ويمر شهروقاسم متجاهل رباب ولا ياتي يوم ياتي اليه قاسم ويسال الخادمه هل رباب كلت فتقول لا لانها تشعر بالغثيان واغمي عليها اكصر من مره

قاسم يجري الي غرفه رباب ويطرق الباب

رباب التي ماان راته حتي فزعت وظلت تبكي وتترجاه ان يتركها

رباب ببكاء وانهيار ابعد عني انا مش عملت حاجه حرامم عليك انا مش سيبت البيت اخرج بره ونبي

قاسم الذي احزنه حالها اهددي متخافييش الخدم قالوا انك تعبانه مالك ايه اللي واجعك

رباب بسررعه مفيش حاجه وجعاني انا كويسه امشي بقا

قاسم رباب اهدي كده وتعالي نتكلم

رباب بقالك شهر مش بتكلمني وتقولي الوقتي تعالي نتكلم ولم تكمل جملتها واغشي عليها

قاسم رباب رباب قومي مالك

ويتصل بالطبيب ويجلسها علي السرير

ويأتي الطبيب ويكشف عليها ويخرج من الغرفه هو وقاسم

الدكتور مبدئيا ياقاسم المدام عندها انهيار عصبي ومبتكلش علشان كده علقت لها محلول وكل ده بيأثر عليها وعلي الجنين لازم تبقي نفسيتها كوويسه ومرتاحه علشان مايبقاش خطر علي حياتها

قاسم الذي يقف مصدوووم يعني رباب حاامل .

الطبيب اه بس لازم تخلي بالك منها .

قاسم من عنيا .

ويذهب الطبيب ويدخل قاسم الي رباب التي كانت تبكي وتضع يدها علي بطنها

قاسم الذي جلس مقابلها وضمها اليه

قاسم اشششش اهدي انتي مش فرحانه بانك هتبقي ام .

رباب ببكاء فرحانه بس انا عايزه امي وذيني ليها

قاسم اهذي هنروح بس تاكلي وتاخدي الدوا وتناممي

رباب علشان ابنك لكن انا لاااااا

قاسم علشانه وعلشانك في الاول

رباب امال كل حاجه بتتضربني ليييييه

قاسم علشان بتسيل‘بي بيت جوزك

رباب علشان انا سببتلك مشاكل من اول يومم

قاسم خلاص اهدي وانسي كل حاجه ممكن

رباب حاضرررر

قاسم هتسمي ايه بقا

رباب مش عارفه لسه

قاسم يجي بالسلامه وانتي تقومي بالسلامه

رباب يااااااااااارب

قاسم قومي ناكل بقا

رباب حاضر

وياكلون

——————————————–

في قصر قاسم

الام يعني ينفع اللي عملتي ده ياروايدا يابنتي كدده تعملي كده فاخوكي اللي بيحبك مستخسره عليه فرحتو

روايدا ببكاء معاكي حق مكنش لازم اعمل كده انا زعلت قاسم مني

زعلت ابويا مني انا هعتذرلو وهعتذر لرباب

الام بس يكلمها البت لسه عروسه واتمرمطت

روايدد انا هتصل بي

ويفتح الباب ويدخل قاسم ويتوجه الي امه

قاسم ازيك ياامي وحشاني و

الام وانت ياروح قلبي

قاسم انا جايبلك خبر تحفهه

الام ايه هو ياقاسم

قاسم رباب حامل

الام بحد طب هي فين مجبتهاش ليييه تقعد معانا

قاسم وهو ينظر لروايدا علشان محدش يشتمها ويضربها والدكتور قال ان عندها انهيار عصبي لازم تبعد عن حاحه هتضايقها

الام روايدا كلمي اخوكي وانا هقوم اشوف الاكل

روايدا التي ارتمت بحضن اخيها انا اسفه ياابي حقك عليا هات رباب هنا وانا مش هزعلها تاني بس انا بغير عليك انا اسفه

قاسم اشش متزعلييش خلاص

ويسمع رنين هاتفه لتجيبه رباب

رباب قاسم انا خلصت هتيجي امتي

قاسم وهو ينظر لروايدا لا هبعتلك السواق يجيبك علي القصر

رباب بخوف وبكاء لا ونبي ياقاسم انا هروح علي بيتنا مش عايزه احي القصر

قاسم اهدي بسسس علشان متتعبيش متخافييش روايدا عرفت غلطها

رباب طب بس متمشيش ونبي

قاسم حاضر

رباب سلام

وتوصل رباب الي القصر

وتحضنها ام قاسم وتاتي لها بطعام

وتاتي روايذا وتصالحها ويصبحون اصحاب

ويرن الباب وياتي شخص فيغضب قاسم سريعا ويتجه اليه


يتبع…

google-playkhamsatmostaqltradent