Ads by Google X

رواية انا والاوحش الفصل التاسع 9 - بقلم علاوي لقاء

الصفحة الرئيسية

 رواية انا والاوحش الفصل التاسع 9 

انا والاوحش البارت التاسع

بعد لحظات استيقظت ملاك لترى سهر وصباح ينظرون لها بقلق خجلت من منظرها وهي عاريه امامهم حاولت النهوض ساعدتها سهر على العتدال  متتحركيش يبنتي الدكتوره على وصول  طيب ياماما بس هاخود  شاور والبس بعد ذنك ساعدتها سهر لاخذ حمام وعند ماخرجت وجدت الطبيبه بنتظارها وفعلا باشرت بفحصها لتنهض وهي تقول بستغراب ولتسالها سهر 
ملاك عامله اي دلوقتي  كويسه مفيش حاجه.كان هذا رد  الدكتوره رغم اني الصراحه مستغربه بس الظاهر كده انتي ادرتي تتحملي ادهم  بيه ومحصلش اي مظاعفات زي غيرك سهر  بندهاش بجد يدكتوره يعني ملاك كويسه الدكتوره ايوه يفندم هي بس حصلها نزيف بسيط علشان كانت بنت ودي اول مره والظاهر انوادهم  

  كان عنيف زياده وماراعاش ده بس هي دلوقتي كويسه وانا وقفت النزيف وتقد تكمل حياته عادي بس ترتاح. يومين الاول. غادرت الطبيبه بعد ان رمت قنبلتها بوجه الحاظرين سهر  بستغراب شديد ازي بنت انتي مش كنتي متجوزه قالت ذالك وهي تنظر لملاك. كانت ملاك ستحدث فور دخول احمد وفاروق الذين سمعو حديث الدكتوره فاروق وهو يجلس بجانبها ممكن نفهم يملاك ازي انتي بنت وانتي قلتي انك كنتي متجوزه تنحنحت ملاك بخجل وهي تبده 

ملاك. ايوه هو الحقيقه اني كنت متجوزه وكنه عايشين سوه بس هو كان عاجز وحاول انويتعالج بس معرفش وكان سبب موتوه انو اخذ جرعه زايده فلقلب مستحملهاش وسكت. صباح  بحزم طيب الحمدلله على كل حال بس دلوقتي نامي ورتاحي وهنتكلم الصبح انشا الله تصبحي على خير وخرجت وخرجه الكل خلفها وظلت ملاك تحدث نفسها اولم اعجبه اكنت بشعه ام لم امتعه لقد تركني وبعدها نخرطت ببكا شديد حتى الصباح فنهظت بصعوبه وستحمت وادت فرضها ونزلت الى السفل تباشر عملها بعد ان مرت بالطفال نظفت القصر وحظرت الفطور ونزل الكل واستعجبوا من هذه الفتاة ماذا تفعل اوليست متعبه لقد كانت بكرا ايظا يجب ان ترتاح. سهر  ملاك انتي بتعملي اي يبنتي سيبي الفيدك وتعالي فطري وبعده طلعي رتاحي. ملاك بهدوه شديد معلش يماما انا كويسه والله وبكون مرتاحه كده مبعرفش انام بسرير مش متعوده على خنقت الوظه سهر  وهي تستشعر جرح ملاك من ادهم فهي ترى نظراتها المستفسره والحزينه بنفس الوقت لتنكز احمد. ليقول اه نسيت اقولكم ادهم  كلمني وقال انو تصلوه بيه مبارح وكان لازم يسافر لنو في مشكله بفرع فرنسا وهيرجع كمان كم يوم هذا ماقله احمد ولكنه لم يعد لقد مر شهر ونصف ذبلت به ملاك بشده فهي تبكي طوال اليل وتعمل في القصر طوال النهار الى ان انهار جسدها بشده نهظت ملاك عن سجادة الصلاه بخواه تحس ان العالم يدور بها فهي لاتهتم لكلها ولا لتعب جسدها لتنزل اولا درجات السلم لتحس بتلك الغمامه السودا على عينيها وبعدها لاشي نعم فقدغابت عن الوعي وصقطت كامل الدرج حتى وصلت الى الارض وتصدر صوتا عاليا اثر ارتطام جسدها بالرض ليستيقظ احمد و
سهر  بفرع وستغراب ليروا الامر ليصدموا بملاك تفترش الارض والدما حولها ليسرعوا لها وينقلوها للمشفى بسرعه تدخل العمليات وهم بالخارج لايعلمون ملذي حصل كيف انتها بها الحال هكذا وبعد. ساعتين يخرج الطبيب ليسرعوا ليه
احمد. بالهفه طمني يادكتور ارجوك الطبيب بعمليه
بصوه يجماعه الحاله جسديا سيئه ونفسيا اسواه احمد بستغراب يعني اي يدكتور. بص يااحمد بيه.
المدام الظاهر مكنتش بتهتم بالكل ودا واظح جدا على جسمها الظعيف وكمان سببلها ظعف كبير جدا وجسمها مكنش بيرتاح اي انها مكنتش بتنام دغير انو القلب وقف مرتين وهي جوه رغم ان الصابه طفيفه ومجرد كسر فدراع وظلعين لكن القلب كان بيوقف ودا معنى انو السبب نفسي يعني هي مش عايزه تعيش. صدمه بانت على وجوه الجميع بعد كلام الطبيب الذي لحقه اخراج جسد ملاك الشاحب كل موتا. ليذهبوا ليروها ليجدواه تنادي على معذب قلبها ملاك.ادهم  اه اه ادهم 

كان يجلس وهو حزين يعلم بانه سيموت من اجل ان يراه يشتاقها لذا قرر انه سيعود الى ملاكه حتى لو عاشوا كل اخوه هو يريدها يريد روايتها رفع هاتفه وهويقول بحزم احجزلي اول طياره على مصر وفعلا ساعات وكان بالمنزل ولكنه لم يجد احدا ادهم لداده امال فين الكل لتخبره بماحدث واسم المشفى  ليسرع الى هناك واول ماراه عالته جالسه في الخارج ركض اليهم ماما فين ملاك اي الحصل ولكنه تفاجا من ذالك الكف القوي من امه وهي تقول 

وبكرا نكمل فاظل بارتين على النهايه

  •تابع الفصل التالي "رواية انا والاوحش" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent