رواية عاشقت مجنونا الفصل العاشر 10
البارت العاشر
بقلم: مياده خالد ✍️
فأا كالنجمه تماماً•••
بعيده ومضيئة ••❤️✨🌍
ملاك بحزن:هقعد هنا
بس ملكش دعوه بيا ومتكلمنيش ،ومش هسامحك
سيف بحب:مش هتقدري
ملاك بتحدي:هنشوف ،وذهبت
لتأدية فرضها.
سيف في نفسه:بس أنا مقدرش
أعيش من غيرك ولا ثانيه
ولا هقدر علي بُعَادك،وده إلا
خلاني أجوزك في أسرع وقت ممكن،حتي لو موفقتيش،إنتي
ملكي،وإستحاله تبقي لحد تاني
وبعدها دخل إلى الحمام ليأخذ
شاور
ملاك إنتهت من تأدية فرضها
وذهبت إلى فراشها لترتيبه
كعادتها صباحا ونظمته ،وجدت
سيف خارج من الحمام مرتدي
برموده تصل إلى فخذه قبل
ركبتيه وعاريا الصدر وفوطه
حول رقبته يجفف بها شعره
سيف قام برمي الفوطة المبلله
علي فراشه المرتب والمنظم
ملاك بصدمه:عااااا•••
سيف بخضه:إيييييه
ملاك بغضب:السرير
سيف بخبث:ماله
ملاك بحزن:أنت بهدلته وبوظته
سيف بتحدي:واللهِ كل يوم
برميها على السرير
ملاك بطبع حاد:لأ،لما كنت لوحدك،دلوقتي أنا عايشه
معاك وكل حاجه من هنا
ورايح هتتغير،في هنا نظام
وقوانين هتمشي عليها ،
أولاً؟! الفوطة بتتنشر في الحمام،ثانيا؟!النظام والنظافة
دول أهم حاجه عندي،ولو
خالفت هتتعاقب
ثالثاً؟! منظرك ده لازم تلبس
هدومك أنت مش عايش
لوحدك،وعشان صحتك أهم
حاجه،رابعا؟!إييييه،•••بس
ده إلا كنت عايزه قوله
سيف بحب:ولو عملت غير كده خالص،هتعملي إيه
ملاك بتحدي:هتتعاقب،وأنت متعرفش عقابي يبقا عامل إزاي
سيف وهو يقرب منها خطوه
بخطوه وهي ترجع إلى الخلف
بخوف
سيف بغرور: سيف الدمرداش
أكبر رجل أعمال في الإستعمار
ليا مركزي وإحترامي في السوق،يتعاقب•••
ملاك وهي ترجع إلى الخلف
بخوف :لااااا•••لأ أبدآ
سيف وهو يقرب منها أكثر:
متأكدة
ملاك فجأة إلتصقت بالحائط
وإقترب سيف منها وحاوطها بيده
من خصرها و تأمل فيها
وفي وجهها البرئ الذي يسحره
ملاك بخوف:إبعد عني
سيف•••ظل يتأمل بها حتي
إنحني عليها ليقبلها بحب ولهفه
وكان يسمع صوت دقات على
الباب ولكن تجاهل وقبلها بحب
ولكن أزعجه دقات الباب فقطع
القبله وهو متعصب،وأخذ نفسه
من قبلته
سيف بعصبية:نعم
داده فاطمه: الفطار جاهز يا
يا سيف باشا
سيف بحب: حاضر يا داده
ملاك نهضت مسرعا إلي الحمام
لتأخذ نفسها
من قبلته القويه وجرأته وكان
قلبها يدق بسرعه من فعلته
وخدودها إتوردت تماماً
سيف بتعجب:ملاك •••
ملاك أنتي فين
ملاك بخجل شديد:أنا هنا
سيف وهو يتفقدها:هنا فين
ملاك بصوت هادئ:في الحمام
سيف بضحك علي طفلته
المجنونه: ههههه ليه
ملاك بخجل:بغير هدومي
سيف بمكر:بس مفيش هدوم
عندك
ملاك بتحدي: ماشي
سيف بمكر:طب إيه•••
ملاك بتعجب:في إيه
سيف بحب:مش هتطلعي
ملاك بخجل:لأ
سيف بخبث:طب أنا رايح
الشركه ،سلام
ملاك خرجت بسرعه من الحمام
وقالت
ملاك بصدمه:إييه ده،أنت بتضحك عليا
سيف بضحك: ههههه أيوه
،أنتي سيبتني لوحدي ليه
ملاك بخجل ورأسها موضوعه في الأرض:عشاان •••إيه•••
سيف بحب:طب خلاص أنا
عارف
ملاك ضربته على صدره:أحسن
،عشان قولتلك ملكش دعوه بيا
ومتلمسنيش تاني
سيف بمكر:مش فاهم،هو أنا
كده جيت جنبك،ده أقل حاجه
عندي،وبعدين كنت بعاقبك
ملاك بخجل شديد:أنت قليل
الأدب ،كنت بحسبك مؤدب
سيف بحب:أيوه أنا قليل
الأدب وأكتر كمان مع مراتي
أنتي ليكي فيه
ملاك بخجل وخدودها إتوردت:.
أنت جرئ أوي
سيف بحب: برده مع مراتي
ويالا عشان نفطر ومتأخرش
علي الشركه
ملاك بخجل: حاضر
**************
سجي وهي متجهه إلى شغلها
وجدت سياره آسر علي الطريق
وهي بداخل التاكسي
سجي بلهفه:أقف هنا ياسطي
نزلني ،حسابك أهوه،شكرا
سجي نزلت بسرعه وجدت آسر
بجانب سيارته علي الطريق
يمسح زجاج سيارته بفوطة ما
سجي بضحك: ههههه أنت بتعمل هنا إيه
آسر بسخرية: ههههه،وأنتي مالك
عربيتي وبمسحها
سجي بغضب: طب كُلْها على
سنانك،أنا غلطانة إن شوفتك
واقف وجيت أعبرك
آسر ويمسح زجاج سيارته بكبرياء:بقولك العربية كده شكلها حلو صح،أصل الشبوره كانت
عليها ومش عارف أسوق كويس
سجي بسخرية:مانتي جاهل
راكب عربية غاليه ومش عارف
تستعملها،عندك مساحات أهيه
بتمسح زجاج العربيه
آسر بضحك: ههههه،أنا بحب أمسحهم بإيدي ههههه
سجي بدهشة:عااااا•••
إتأخرت علي الشغل منك لله
يا شيخ
آسر بسخرية:والله مش فاضي
أوصلك أنا لسه مخلصتش
مسح
سجي بعصبية:متشكره،أبقي قولي المرة الجاية أجيبلك
مناديل بدل البتاعه إلا أنت
ماسكها دي،ههههه
آسر بضحك:عجباني،أصل فيها
شبه منك،ههههه
سجي بضحك: ومالي شبهي بقا
جميلة طبعا، عشان كده عجبتك،هههه
آسر بضحك:طب يا جميلة إتفضلي
عشان متترفديش من الشغل
ههههه
سجي بصدمه ونظرت إلى الساعه:يا نهار ابيض،هو باين
من أوله،ونهضت مسرعا إلي
المحل الورود،كان قريبا من
طريقها عندما وقفت عند آسر
آسر في نفسه: مجنونه،ههههه
ولسانها مترين هههه.
آسر إنتهي من مسح زجاج سيارته وإتجه إلي الشركة.
$$$$$$$$$$$$
في شركة سيف الدمرداش
آسر بمزح: صباح الورد والفل
علي أحلي آسيل،ههه
آسيل بضحك:ههه،صباح الفل والياسمين على أحلي تهزءيه
من سيف باشا،هههه
آسر بخوف: هو سأل عليا
آسيل بفرحه:أيوه،وقال لما يجي
دخليه فورا
آسر بضحك: علطول بتصبحيني
بمصايب كده هوه،روحي ياشيخه إلهي تتصبحي بنقلك
من القسم ده،وتيجي واحده
غيرك،وتصبحني حلو
آسيل بعصبية:طب إلهي تتهزأ
النهارده هه،وهتصل عليه وقوله
إنك لسه مجتش.
آسر بضحك: عصبية أنتي يا سوسو،مابتهزرش يا رمضان
آسيل بنفاذ صبر:لأ بهزر يا
سي السيد،•••حلو كده
آسر:سلام يا أمينه
وإتجه إلي مكتب سيف
آسيل في نفسها:دمك خفيف أوي،وعسل ،بس هتتهزأ متخافش ،هههههه
آسر بضحك:صباحيه مباركه
يا عريس
سيف بعصبية:لِم نفسك،أوعي
تكون فاكر هتضحك علي عقلي
بكلمتين لأ،أنت إتأخرت نص ساعه تأخير وهتتعاقب.
آسر بضحك:إيه ده أنت عريس برده
وفي شهر العسل،روق كده ورقني،
سيف بحده:أنا عندي الشغل شغل،مش عاوز عدم إهتمام
في هنا نظام وقوانين بتطبق
علي الموظفين وعليا أولاً
آسر بخبث:يا ساتر عليك ده
أنت عملي أوي وجاد،مش زي
كده دمي عسل
سيف بحده: العسل ده يبقي
في البيت مش هنا،مفهوم
آسر بخوف مصطنع:حاضر،بس أنا كنت بحسبك مش جاي
النهارده على الشركه.فتأخرت
سيف بحده:مين أنتي وأنا بغيب ،
آسر:صح،أنا نسيت أن إسمك
سيف الدمرداش،يعني إنتظام
وقوانين والدقة
سيف:في meeting كمان ربع
ساعه بالظبط مع ألمانيا أحضره
أنت،علشان في موعد مهم في
شركه الدمرداش للصلب مع الخبير الإيطالي،تمام
آسر بجدية:مع إني مش فاضي
النهارده بس هحضره،أنا عارف
ده عقابي
سيف بجديه: تمام،أنا رايح
عشان فاضل عشر دقايق بالظبط
آسر: تمام
$$$$$$$$$$$$
في فيلا سيف
ملاك أمسكت هاتفها لمعرفه الوقت وجدت مكالمتان فائتتين
من سجي،فقررت الإتصال بها
ملاك:📞📞📞
سجي:ألو مين معايا
ملاك بتعجب:أممم مش عرفاني
سجي:لو سمحت في باقي
إستني أجيبهولك،•••إفضل
ملاك:نعم
سجي إنتهت من معامله الزبون
وإنتبهت مع المكالمه
سجي بتركيز:ملاك،وحشتيني
ملاك : ههههه وأنتي أكتر
أخبارك إيه وكنتي بتكلمي
مين دلوقتي
سجي بضحك:الزبون كنت بحاسبه
ملاك بعدم فهم: زبون••••
إيه ده إنتي بتشتغلي
سجي بحب:أيوه ،بشتغل في
محل ورود وتزيين
ملاك بفرحه:ههه لسه برده بتحبي تصرفي على نفسك من فلوسك
سجي:أيوة،لازم الواحد يعتمد علي نفسه،ودي أول خطوه
إني أشتغل وأصرف علي نفسي
ملاك بضحك:غاويه تعب إنتي
ههه
سجي بلهفه: سيبك مني،أنتي
عامله ايه وسيف عامل معاكي إيه
ملاك بخجل:عامل إيه يعني
سجي بضحك:بيحبك،يعني
وهيتجوزك أنتي،ولا بيفكر في واحده تانيه
ملاك ببكاء: معرفش يا سجي
هو بيحبني ولا لأ،هو ممكن يكون بيحب واحده تانيه
سجي بحب:طب بتبكي ليه
ملاك بحزن: معرفش
سجي بذكاء:طب إنتي كلمتيه
في الفون وقولتيله وحشتني
زي ما قولتلك
ملاك بفرحه:أيوه،وقفلت السكه علطول
سجي بغضب:شاطره،برفوا عليكي،بتقفلي السكه ليه
كنتي لازم تسمعي هيقولك إيه
ملاك بحزن:صدقي عندك حق
أنا كنت لازم أعرف هيقول إيه
سجي بحزن:خليكي هبله كده
لحد ما واحده تخطفه منك
ويحبها ويجوزها كمان
ملاك بحزن:يحبها،وأنا مبيحبنيش
سجي بذكاء:بقولك ممكن،ده موز كده وغني وأكبر رجل أعمال
والكل بيعمله ألف حساب وبيتعامل مع بنات حلوه ،حلوه
دي قليله،بنات موزز،أكيد حد هيوقعه،وهو هيحبها طبعا.
ملاك بحزن:طب أعمل إيه
سجي بذكاء:هو هيتجوزك ولا
أنتي عايشه معاه وخلاص
ملاك بخجل:لسه متجوزين إمبارح
سجي بصدمة:نعم••••
ملاك بحزن:بس مش هسامحه
لأنه إجوزني من غير ما يعرفني، ولا حتي ما يقولي
حاجة.وإتفاجئت زيك بالظبط
لقيت آسر جايب المأذون وسيف بيقوله إفضل يا مولانا
سجي بضحك: ههههه،طب حلو
إنتي كده ضمنتيه،وإنه مش هيحب حد غيرك ولا هيجوز
برده حد غيرك .
ملاك بحزن:بس برده كان
يعرفني ،أو حتي يقولي
سجي بفرحه:إنتي المفروض
تزعلي من آسر،ومتكلمهوش
خالص،وتجاهليه تماماً،لإنه
عارف ومعرفكيش .
ملاك بتعجب:ليه ده كله،هو أنا
هنتقم منه.
سجي بضحك:زي ما بقولك
كده.إسمعي كلامي
ملاك بحزن: هشوف
سجي:برده
ملاك بذكاء:هو مزعلك في حاجه
سجي بمكر:مين ده•••
قصدك آسر.
ملاك بضحك:ههه أيوه ،هيكون
مين يعني
سجي بمكر: لأ خالص،بس
دمه تقيل حبتين
ملاك: حرام عليكي،ده عسل
ودمه خفيف أوي،ومحترم كمان
سجي بضحك: متأكدة،ولا أقول
لسيف أحسن
ملاك بخوف:لأ لأ والنبي•••
بلاش سيف
سجي بضحك:أيوه كده،
بصي يا ستي عشان تعرفي
هو بيحبك ولا لأ إسأليه
مباشره كده.
ملاك بخجل:لأ طبعا،هيفتكرني
إني بحبه ومتمسكه بيه
سجي:خليكي لما واحده
تاخده منك،ويحبها
ملاك بخجل:هشوف كده
سلام بقا عشان تشوفي
شغلك.أكيد أنا صدعتك
سجي بحب: عادي ولا يهمك
إتصلي بس وصدعيني كل يوم
يالا سلام
ملاك قفلت مع سجي بفرحه
لإن هي ضيعت وقت معاها
لإنها جالسه في غرفتها مع
نفسها.فققرت أن تنزل إلى
داده فاطمه في المطبخ
ملاك بفرحه:أمممم،أنتي عامله
النهارده إيه يا داده علي الغدي
داده فاطمه بحب: سمك،
خصوصا،إن سيف بيه بيحبه
ملاك بفرحه:بيحبه،يبقي خلاص
أعمله معاكي يا داده
داده فاطمه بحب:لأ يا حبيبتي
أنتي إطلعي على أوضتك أستريحي وأنا كلها نص ساعة
والغدي يكون جاهز
ملاك برجاء:لأ يا داده أنا زهقت وبعدين عاوزه أعمله
السمك بإيدي ههههه
داده فاطمه بحب:أممم،فهمتك
يا حبيبتي،خلي بالك منه
أنتوا ملكوش غير بعض
وهو كمان بيحبك
ملاك بحب: حاضر يا داده
داده فاطمه:بصي هاتي طبق
الدقيق إلا هناك ده،عشان
هتقليه،وهتعملي السلطة كمان
ملاك بفرحه:من عنيا يا داده ههه
ملاك كانت سعيدة إلي حد ما
إن هي هتعمله الأكل إلا بيحبه
وهضيع وقت كبير من يومها
¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥
في شركة الدمرداش للصلب
سيف بحده: تمام يبقي هنوقع
العقود علي الإستلام الصلب
من بريطانيا
الخبير البريطاني:ده شرف لينا
إن شركة الدمرداش هتوقع
معانا العقود
سيف بإبتسامه: إن شاء الله يدوم
الخبير البريطاني:أكيد،ديما
سيف إنتهي من جلسته مع
الخبير البريطاني وإشتاق لرؤيه
حبيبته ملاك فقرر أن يذهب إلى شركته "شركة سيف الدمرداش الإستعمار"ليتابع أمور
عمله ثم يذهب إلى فيلته
لرؤيه طفلته المجنونه .
آسر بتعجب:أنت جيت هنا
أنا بحسبك هتروح على الفيله
علطول.
سيف بلهفه وهو واقف في الممر:هتابع كام حاجه وروح
علطول
آسر بغمزه:أممم عريس وفي
شهر العسل،أكيد هيبقي ملهوف
عشانها،هههه
سيف بحب:متغاظ ليه،ما تتجوز
بدل مانتي مغرور كده
آسر بغضب: بلاش تتكلم في
الموضوع ده تاني،أنا قولتك
ميت مره،ومش هعمل إلا بالك
سيف بزعل علي صاحبه:
مسيرك هتيجي واحده وتوقعك
وأنا بقولك أهوه،وأنا أد كلامي
آسر بضحك: زيك يعني،ده أنت
وقعت واقعه
سيف مسكه من ياقه قميصه
ورفعه من شده عضلاته
ما أجملك من كونك رياضيا
متناسق الجسم؟؟!
سيف بغضب:كلمه تانيه وسيبك
تقع علي الأرض تكسر وأنت
متشعلق في الهوا كده
آسر بمنظره المضحك :
أنا أسف يا باشا مش هكلمك
تاني،سيبني بقا أنا إتخنقت
سيف وضعه علي الأرض بهدوء
وقاله
سيف بحده:إحمد ربنا إن أنا
سبتك،
وذهب إلى مكتبه
آسر بيأخذ نفسه بصعوبه:
روح يا شيخ ربنا يديك عضلات كمان وكمان،
ده أنا كنت هموت،
بس الحمد لله ربنا نجاني
&&&&&&&&&&&
البارت العاشر خلص
إستنونا الحلقه الجايه
إن شاء الله ،ومتنسوش
التفاعل علي البارت
•تابع الفصل التالي "رواية عاشقت مجنونا" اضغط على اسم الرواية