رواية انتقام حياة الفصل العاشر 10 - بقلم رودينا محمد
(انتقام حياة)
🪩الحلقة العاشرة 🪩
بقلم ✍🏻/ رودينا محمد
𝐑𝐎𝐃𝐀𝐈𝐍𝐀 𝐌𝐎𝐇𝐀𝐌𝐌𝐄𝐃
قبل ما نبدا صل على النبي 🩷
اذكروا الله 🩷
استغفروا الله 🩷
اللهم اغفر لي وللمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات🩷
بسم الله
مازن : انت عدي الصاوي
عدي : أيوة انا عدي الصاوي
ذهب مازن بغضب وامسكه من ياقته وقال بغضب: انت عاااااايز اييييييه هااااا بتعمل هنا اييييه ايه عايز العصابة الي بتحري وراك تقتل اميير ثم أكمل بدموع: انت عايز ايه وهنا ليبيه عايز أمير يموت ها عايزه يموت انتم الأغنياء كدة ما عندكمش لا قلب ولا رحمة
عدي وهو ممسك أعصابه فهو يعلم أنه ليس في حالة جيدة ولكن تحدث وقال: أولا لو سمحت سيب الياقة بتاعتي ثانيا انا مش عايز أمير يموت انا جاي أزوره عشان انا السبب في الي فيه و صدقني انا مكنتش اعرف الي هيخصله دا وأنا كل يوم زعلان وبدور على الي عمل فيه
وأكمل بنظرة غموض وحماس وضحكة شر: بس الي عمل كدة هيتمسك قريب اوي اوي ويدفع التمن غالي
مازن بحزن : ا أنا أعتذر بس انا كنت خايف جدا على أمير انت تعرف دا اهم شخص عندي انا يعتبره واحد من عيلتي بخاف عليه زي ما بخاف على اختي هو صديقي الوحيد الوفي قلبه نقي الجوهر بتاعه نضيف وجميل مش سهل انك تلاقيه
قال مازن كلامه و هو يبتسم وينظر لأمير
أما عند عدي فكان تأثر جدا بصداقة أمير ومازن وكم مازن يحب أمير ويعتبره مثل اخيه أو أكثر وقال في سره : هو انا ليه ما عنديش صديق وفي زي دا
الشخص الي فخياله: يمكن مثلا عشان كنت مغرور
عدي بحزن في سره: ممكن انت عندك حق برده
الشخص الي فخياله: انت بس ما حياش تتغير غير عشان حبيبة القلب
عدي : ولااااا انا كان قلبي حاسس انو ما بتجيش غير ع السيرة دي انت تتنيل تسكت خااااالص
مازن وقد مل من صمته : انت يا استاذ
عدي: هااا
مازن وابتسم ابتسامة حزن وقال: انت تعرف انت بتفكرني بأمير كنت لما الاقيه سرحان اعمل معه كدة وكان زيك بالظبط
ثم قال بدموع : امتى بقى يا أمير هتفوق وحشتني اوي اوي انا عارف انك زعلان مني بس والله كنت بهزر معاك
قال جملته وهو جالس بجانب أمير
أما عدي فابتسم على حبه لأمير
وحينها حرك أمير يده وليس أصابعه فقط
مازن بفرحة : حالته اتحسنت عن الأول انا فرحان اوي
أما عند عدي فكان يراقب من بعيد تصرفات مازن مع أمير
مازن : انا لاحظت حاجة كل ما حد بيقول كلمة حلوة أمير بيحرك صوابعه بس المرادي الموضوع تطور وحرك أيده
عدي: فعلا انت كلامك مظبوط انا برضو اتكلمت معاه حرك صوابعه
مازن : يبقى لازم نشجعه
عدي : على فكرة يااا
مازن : اسمي مازن
عدي : طيب على فكرة يا مازن الشخص الي ببقى في غيبوبة بيحس ب الي حواليه وكل كلمة بتتقال بيبقى سامعها
مازن: وعشان كدة كل ما أمير بيسمع كلمة حلوة بيحرك صوابعه
عدي : بالظبط وعشان كدة لازم ما نحكيش مشاكلنا له ولا نقوله اي خبر محزن
وحينها دخلت حياة وقالت: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
عدي ومازن: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
حياة : ازيك يا مازن
مازن : بخير الحمدلله
حياة : ادام الله حمدك' ازيك يا استاذ عدي
عدي : الحمدلله كويس
حياة الحمدلله
ونظرت على أخيها بحزن وقالت : أمير امتى بقى هتفوق هاا انا مستنياك تفوق من زمان انت غيابك مأثر عليا جدا يا أمير أمير انا عارفة انك في يوم من الايام هتصحى دا اكيد وأنا واثقة انك قريب اوي اوي هتفوق 😢
احس عدي ومازن بالحزن الشديد على حالة حياة
...................................................
ام عند كلوي
فقد كلمت المخابرات المصرية وامروها بأن تعود إلى مصر
وضعت كلوي منوم في طعام مارك و حضرت اغراضها وذهبت دون أن يراها احد
وهي تصعد في الطائرة
كلمت عدي
أميرة : الو عدي انا راجعة مصر حالا
عدي بصدمة : ايييه طب افرضي مارك عرف هويتك وكل حاجة عنك ازاي هينزل مصر
أميرة : لا ما تقلقش هو كدة كدة هينزل مصر لأن في بضاعة بالملايين في مصر ناقص بس اعرف اجيب معلومات عن الي هيسلموا البضاعة دي وكل حاجة تمام😈 (جماعة اعذروني لو لقيتوا الكلام مش راكب على بعضه لأني م عارفة هما المفروض يعملو ايه🤓😅😂)
عدي : ربنا يستر
أميرة : سلام
عدي: سلام
وأغلقت أميرة الهاتف
أميرة وهي متوجهة لكي تجلس على الكرسي في الطائرة اصتدمت بشخص
الشخص : ا انا آسف ما اخدتش بالي
أميرة : ولا يهمك
وذهبت أميرة وجلست على الكرسي
أما الشخص وكان اسمه يزن
يزن: الله تبارك الله جميلة اوي اوي
🪩وصف اميرة🪩
بنت عندها 30 سنة بس كانت طالعة أنها عندها 37 سنة عشان يبقى فيه تقارب سن ما بينها هي ومارك
نرجع للموضوع
بشرتها بيضاء اللون وعيونها خضراء اللون وشعرها اسود ناعم طويل وكثيف وتتميز برموش كثيفة جدا
🪩وصف يزن🪩
عنده 31 سنة هو جميل جدا جدا
عنده بشرة بيضاء اللون وعيون خضراء اللون (من الآخر كدة يا جماعة مز 🤓) خريج كلية طب اسنان (يا بختك يا اميرة🤓)
نرجع للموضوع بتاعنا
يزن : ياه لو اقابلها تاني
وذهب للجلوس على الكرسي فوجد أميرة ففرح جدا
وجلس يزن بغرور وتكبر وقال : انت تاني
نظرت له أميرة بصدمة وقالت : هو انت
يزن : أيوة شكلنا هنقعد جنب بعض كتير
اميرة بزهق من غروره : آه شكلنا مطولين مع بعض النهاردة وياريت ما نتكلمش ما بعض كتير واتفضل اقعد على الكرسي بتاعك
يزن باستغراب وقال في سره : دي شكلها شرسة وماله برضه مش مشكلة
فقال يزن بغرور: هو انا مستنياكي تقولي لي اقعد
أميرة : طيب
وتجاهلته
يزن بتكبر :دا ايه القرف الي على المسا دا
أميرة بصدمة : ايييه انت عارف انا مين
يزن بتجاهل مصتنع : هتكوني مين يعني
أميرة : انا أميرة بدير السيوفي
يزن بصدمة : ايييه انت من عائلة السيوفي 😳😳😳
يزن في سره: ينهار ابيض ينهار ابيض يا وكستك يا يزن انت ما لقيتش غير دي يا حوستي ياني
ولكن كان صوته عالي قليلا حيث كانت أميرة تسمعه
أمير بضحكة مكتومة: هاا عندك كلام تاني
يزن : هاااا مين انا!!! هو انا قلت حاجة لا سمح الله🙂
أميرة : لا سمح الله 🙂
وجلس كلا منهما ووضعوا حزام الامان
وكلا منهما ينظروا الى بعض ويبتسموا على الموقف الذي حدث بينهم
اخرجت أميرة هاتفها وكلمت قصي
قصي : الو ازيك يا اميرة
أميرة: الحمدلله كويسة بقولك ايه يا قصي انا دلوقتي في الطيارة ونازلة مصر بس الظاهر فيه عطل لأن الطيارة ما اقلعتش
قصي بصدمة : ايييه طب ما قولتيش ليه من بدري
أميرة : ايه يا عم انت كمان انا لسة طالعة الطيارة قدامي كدة 19 ساعة واوصل
قصي : يا نهار ابيض دا لسة كتير أما اروح انام بقى
أميرة : نوم العوافي يا قصي
قصي : سلام
أميرة: سلام
وكان يزن يسمع المحادثة بين قصي وأميرة فقرر أن يتصل على رقم
يزن : الوو ياااااااا
وطبعا الطيارة ما اقلعتش من مكانها ففي شبكة ❤️
يتبع .......................
مفاجأة صح 🤓😛
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية انتقام حياة) اسم الرواية