Ads by Google X

رواية انتي قلبي الفصل العاشر 10 - بقلم ولاء فتحي

الصفحة الرئيسية

  

رواية انتي قلبي الفصل العاشر 10 -  بقلم ولاء فتحي 



( 10 )
امل : اول ما عرفت ان بنتها اختفت وقعت وبسرعه نقولها ل جناحها واحمد طلب من ريم ترافقها 
اتصل بالداخلية والدنيا اتقلبت 
محمد والشرطة والضابط رياض بيراجعو الكاميرات مفيش مخرج في الحمام 
بيراقبو كل الي دخل وخرج من الحمام لفت انتباههم واحدة مخبية وشها وسانده حد شكله مغمي عليه ومنتظرها واحد شكله اجنبي واخدوها بسرعه علي الاسانسير ونزلو بيها بارك الفندق
محمد : بسرعه شوف كدا كبر هنا هات رقم العربية وكبر يمكن نلمح حاجة تدل انه ليلي 
بيلاحظ ان العربية شبه مطموس ارقامها
محمد بصوت عالي الشوز الي دي لابساه هي نفس الي في صورة ليلي وهي داخلة الحمام
محمد بيقوم بسرعه يطلع جناح ليلي  يدخل بسرعه 
احمد مع ريم مع خالته بفزع : ها يا احمد وصلت ل حاجة 
محمد: لا ريم انه فيهم غرفه ليلي 
ريم : دي بس كمان هي كان معايا 
محمد: من فضلك علي ما ادور هنا تكوني شيلتي اي حاجة خاصة بيكي وهدور عندك
الشرطة في نفس الوقت بتحاول تتابع السياره ارقامها مسجلة في دفتر الجراج بس دي سيارة سياحة مش خاصة
محمد بيدخل يلاقي موبايل ليلي في الشاحن بيغمض عينه كان عندي امل يكون معاكي عامل ليكي تتبع منه 
احمد : اهدي يا محمد خلينا نعرف نفكر ولازم نمنع الصحف او اي خبر دا هيهز مركزنا
محمد: بعصابية مفرطه احمد اعمل الي تعمله انا مش فارق معايا غير ليلي
احمد بطرقه الخاصة بيمنع انتشار الخبر 
اطمن علي خالته 
محمد : ل خالته اهدي يا خالتو واطمني ليلي هتكون في حضنك في اقرب وقت ثقي فيا والي عمل كدا همحية من علي وش الارض
__________________________###
في مكان اخر ليلي غايبة عن الوعي 
في غرفه في فيلا في مزرعه خارج القاهرة 
الو : هي لسه مفقتش بس اول ما تفوق  هبلغك
الطرف التاني: اوعو تكونو مسيتو شعره منها 
الطرف الاول : عيب عليك يا باشا احنا شغلنا نضيف وجبناها هنا خارج القاهرة علشان نبعد عن اللبش
الطرف الثاني :  انا في ظرف ساعه  هكون عندك لو فاقت ادولها مهدئ باي شكل مش عاوز اجي الاقيها هادية
 لازم توافق وتمضي بهدوء
____________#### 
عند محمد بيدور في تسجيلات الصيدلية ويسمع حوار لؤي وسهي 
محمد : يا ابن ال .......... انا هفضالك وهندمكم علي تفكيركم بس واضح انكم اصغر من العملة دي
بينفعل علي رياض والحرس فين انا منبه ان يكون في حراسة 
رياض : محمد باشا  اهدي الحرس مش هيدخل وراها الحمام وكمان واضح ان الي اخدوها محترفين حضرتك شايف العربيه الي اخدتها لاقوها مرمية في النيل يعني اكيد بدلوها ورمو اي اثر
محمد: كل واحد قصر هيتحاسب والحساب هيكون مرعب للجميع 
محمد : بيدور علي طقم الالماظ . وبيكلم خالتو الخاتم بتاع الطقم ليلي لابساه يا خالتو
امل : مش متذكرة يا ابني 
ريم : طالما مش موجود تبقي لابساه 
محمد بيخرج مسرعا وبينادي علي  رياض  : رياض تعالي ورايا بسرعه 
رياض خير : محمد باشا 
الخاتم الي ليلي لابساه انا عامل فيه تتبع مخصوص علشان لو بعدت عني في الحفلة لان كنت خايف عليها 
بيفتح لاب وبيدور ليلي خارج القاهره 
رياض: هبلغ الشرطة تتوجه للمكان
محمد : لاء مش عاوزهم يحسو بحاجة احسن ياذوها ومعرفش هما مين وعملو كدا ليه مش هخاطر ب ليلي يا رياض
هات عربيتي من حرس عندك مدربين علي لاء محترفين وتعالي معايا
_____________________###
في مكان اخر ناني بتتصل بسامر
سامر ناني هانم معقول
ناني : خطفتها ليه يا سامر 
سامر : هي مين دي
ناني البنت الي كانت مع محمد خطفتها ليه متفقناش تشتغل لوحدك
سامر انتي بتتكلمي عن ايه : البنت اتخطفت مين الي عمل كدا 
ناني : عاوز تقنعني ان ملكش يد 
سامر وحياتك اول مرة اعرف  مين دا الي عمل كدا انا لازم اعرف ويكملو كلام 
___________44444
ليلي بدات تفوق الدنيا مغيمة ومشوشه بس بتركز  انا فين ايه المكان دا 
صوت من بعيد معقول هتكوني مراتي خلاص كمان شوية 
الجمال والمال دا كله ليك يا اكرم 
تركز في الصوت الصوت بالنسبة لها مرعب تصرخ اكرم 
انت ازاي جبتني هنا انت عاوز مني ايه 
اكرم : اهدي يا بنت عمي انا عاوزك انتي شخصيا 
ليلي : برعب عاوز ايه محمد مش هيسيبك واوعي تقرب لي
اكرم : متخافيش يا ليلي انتي خايفه ليه انا احطك في عنيا دا انتي بنت عمي وامانه
ليلي بتوتر : رجعني ل ماما ماما تعبانه زمانها منهاره
اكرم هرجعك ليها بس مش قبل ما تقومي وتاكلي وتغيري هدومك كدا وفي ضيوف تحت في انتظارك
________________@@@@ 
محمد : احمد خليك انت وريم هنا جنب خالتك
احمد: مش هسيبك ريم معاها 
محمد: مينفعش لازم راجل معاهم افرض حصل حاجة مش وقته انا مستعجل 
ويسيبه وبيجري   بيسوق بسرعه جنونيه 
بيسابق الزمن 
احمد : اهدي يا خالتو خلاص محمد تقريبا وصل ليها ورايح يجبها
امل : مش هرتاح الا وبنتي في حضني 
________________###
سهام بتساعد ليلي تغير لبسها وتنزل تتصدم
عمي انت كمان معاهم انت تخطفني 
صلاح : مفيش عم بيخطف بنت اخوه يا بنت اخويا انتي هنا وسط اهلك امك حرمانا منك
ليلي : مش حقيقي يا عمي انتو الي مبتسالوش ولا تعرفو عني حاجة تصرخ حرام عليك  بتعمل فيا كدا ليه
ليه تاذينا
صلاح : محدش اذاكي يا بنت امل ولا مس شعره منك انتي هنا معززة مكرمة وتعالي ورايا المكتب انتي هتتجوزي اكرم والماذون جوا ولا عجبك سرمحتك في الجامعه مع الشباب
ليلي : انا محترمه يا عمي ومش هتجوز اكرم  وتصرخ وتبكي 
تمسكها سهام وتحضنها 
سهام بتمثيل سيبها يا بابا حرام تعالي يا ليلي  اعملك عصير ليمون محدش هياذيكي
بتقوم ليلي مع سهام وتشرب عصير في دوا بيخليها هادية وصاحية وغايبة عن الواقع 
__________________@@@
تليفون ل رياض تمام دي كل المعلومات
محمد : خير يا رياض
رياض : محمد باشا  ليلي هانم في مزرعه باسم اكرم صلاح ا
محمد : طيب يا اكرم الكلب المرة الي فاتت كسر ت دراعك المرة دي 
بم وتك لو مسيتها
رياض : حضرتك تعرفه 
محمد بغضب ويضغط علي اسنانه دا ابن عمها 
محمد ___________ بيشتم وملناش احنا بقي في الشتايم
__________________####
عند ليلي 
الماذون
مين وكيل العروس 
صلاح : انا طبعا انا عمها اتفضل يا مولانا ويبدا الماذون في الاجراءات 
سهام : لاكرم فين الفيزا 
اكرم مش وقته يا ماديه نخلص وعنيا ليكي
بيضحكم بخبث
الماذون ل ليلي انتي موافقه ان عمك يكون وكيلك يا عروسه 
اكرم خلصنا يا مولانا لو كانت معترضه كانت قالت
وفجاه يتم كسر الباب 
ومحمد مذهول و بسرعه وقف يا مولانا 
العروسة دي قاصر ومخطوفه
بيقوم اكرم يلكم محمد في وجهه ومحمد بيضغط علي رقبته لولا رياض ورجال رياض بيدخلو يمسكو صلاح واكرم 
صلاح: دي بنت اخويا وملكش دعوه بيها
محمد: الكلام دا نقوله بعدين يا دكتور 
رياض : اطلب الشرطة يا محمد باشا 
محمد : اطلبهم وبلغهم ان ليلي كانت في ضيافة عمها يا رياض ونقفل علي الموضوع مش عاوز حد يمس سمعه ليلي بكلمه 
صلاح : اهو انت اعترفت بنفسك عمها 
محمد : انت ليك عين تتكلم رياض  خلي الرجالة تاخدهم ولغاية ما افضي
بيروح ل ليلي : بيحاول يكلمها ولكنها فاقدة التركيز وبالرغم من ذلك اول ما شافته مسكت ايده باطمئنان وفقدت الوعي بيشلها محمد ويضعها في سيارته 
رياض طيب محمد باشا انا هستاذن اركب مع الرجالة ومنتظر تليفونك
___________####
ينظر محمد ل ليلي الي فاقدة الوعي باريحية وتعب كانه خارج من حرب 
بيكلم احمد : طمن خالتو ليلي معايا
 ينظر بعتاب ل ليلي
ويحدثها انا قولت لك متنزليش من غيري  يا لؤلؤة قلبي  كنت هموت عليكي انتي لو تعرفي انتي ايه بالنسبة لي  انتي كل حياتي  انتي الهوا الي بتنفسه  .
بس دي غلطتي اني اتاخرت عليكي انا اسف علي الي حصل 
وهما في الطريق تبدا ليلي تستعيد وعيها وتبكي بكاءا شديد 
محمد وقف العربيه وبدا يهديها 
وتهدي وتنام مره اخري
تتصل خالته 
امل طمني علي ليلي
محمد : بخير يا خالتو اطمني 
امل طيب اكلمها اسمع صوتها 
محمد ينظر لحالة ليلي  : هي نايمة يا خالتو وساعه وهكون عندك خلي احمد يوصلكم البيت وانا هطلع علي البيت
تليفون احمد مرة تانية 
الحاج حسين : خير يا محمد انا  وصلني الي حصل ل ليلي 
محمد : خير يا حاج ليلي معايا وبخير اطمن 
الحاج حسين مين ال كل ب الي عمل كدا 
محمد : متشغلش بالك يا والدي الكلاب دول انا هربيهم 
الحاج حسين /: بلغت البوليس
محمد : مش عاوز شوشره علي ليلي يا حاج ثم ان البوليس هيرحمهم من ايدي 
الحاج حسين : قولي الي حصل انا كدا قلقان عليك قبلهم
محمد بيحكي له الي حصل
الحاج حسين للدرجة دي الطمع عماهم انا هكون علي اول طياره موجود سلام يا ابني واوعي تتصرف اي تصرف قبل ما انزل 
محمد : ان شاء الله يا حاج بس مفيش لزوم ل نزولك
الحاج حسين : انا نازل وكلامي يتسمع يا محمد 
محمد : حاضر يا والدي 
____________________@@@@
يرجع محمد البيت ويشيل ليلي يطلعها ومامتها 
امل : بلهفة ودموع بنتي مالها يا محمد جرا لها ايه 
محمد بحب موجها كلامه ل امل : اهدي يا خالتو افتحي بس اوضتها .
ينيمها في سريرها ويتركها ويخرج  بسرعه ومامتها بتحضنها بشوق وتقبل كل جزء فيها وتبكي
محمد : ريم شكرا علي تعبك يا ريم يوم اجازتك
ريم : دكتور محمد ليلي اختي وانا كنت هتجنن عليها وعلي ماما امل 
محمد: امل دي امنا كلنا حقيقي  . من فضلك ممكن تناديها بسرعه
ريم تدخل بهدوء تنادي امل وتمسك اديها برفق وتخرج ل محمد 
محمد : ممكن تخليكي جنب ليلي انتي يا ريم ومن فضلك اقفلي الباب عليها 
ريم تكتفي بايماءه براسها
امل : احكيلي يا محمد ايه حصل
محمد بيحكي لخالتو 
تنفعل امل يعني لولا الخاتم كان زمان بنتي متجوزة ايه الجبروت دا عاوزين الفلوس ياخدوها انما ليلي لاء والف لاء
محمد اهدي يا خالتو وانا مش هسكت ليهم 
امل : لاء يا محمد علشان خاطر عضم التربة والدم سيبهم
محمد : اسيبهم ازاي يا خالتو دول خطر علي ليلي لازم يتربو 
امل :هما فين يا محمد
محمد عند رياض في غرفه في الشركه 
امل بص احنا هنعمل الاتي واسمعني كويس  وكلامي هيتنفذ
محمد : قام وقف  وبصدمه ايه وبانفعال للدرجة دي انا صغير في نظرك يا خالتو  وحيات دموعك وحياة ليلي والحالة الي هي فيها دي يا خالتو لاندمهم عمرهم كله
امل : محمد مش عاوزة تهور ومفيش عندي حل تاني 
 ايه يا محمد تفتكر هستني لما ياخدو بنتي من حضني 
 تفتكرو امل قالت ايه ل محمد عصبه كدا علي غير العادة

google-playkhamsatmostaqltradent