Ads by Google X

رواية عاشقت مجنونا الفصل الحادي عشر 11 - بقلم ميادة خالد

الصفحة الرئيسية

 رواية عاشقت مجنونا الفصل الحادي عشر 11

لو تعلم ما بقلبي•••
لأصبحت إنسانا غير قابل للحياة بدوني ❤️🌍💲

بقلم:مياده خالد ✍️

البارت الحادي عشر

&&&&&&&&&&&&

آسر بضحك: زيك يعني،ده أنت
وقعت واقعه

سيف مسكه من ياقه قميصه
ورفعه من شده عضلاته
ما أجملك من كونك رياضيا
متناسق الجسم؟؟!

سيف بغضب:كلمه تانيه وسيبك
تقع علي الأرض تكسر وأنت
متشعلق في الهوا كده

آسر بمنظره المضحك ههه:
أنا أسف يا باشا مش هكلمك
تاني،سيبني بقا أنا إتخنقت

سيف وضعه علي الأرض بهدوء
وقاله

سيف بحده:إحمد ربنا إن أنا
سبتك،
وذهب إلى مكتبه

آسر بيأخذ نفسه بصعوبه:
روح يا شيخ ربنا يديك عضلات كمان وكمان،
ده أنا كنت هموت، 
بس الحمد لله ربنا نجاني
✨✨✨✨✨✨
في فيلا سيف

ملاك بفرحه:أنا خلصت يا داده
أنا هطلع هغير هدومي عشان
أدي فريضتي ،يكون سيف
رجع من الش•••• قاطعها
صوت سيف بدخوله الفيله

ملاك بصدمه:ده رجع•••
وأكيد هيسأل عليا وأنا بمنظري
ده.

داده فاطمه بحب: متخافيش يا حبيبتي،ده بالعكس هيفرح
أوي لما يلاقيكي عامله ليه
الأكل إلا بيحبه.

ملاك بفرحه: بس شكلي يا داده هدومي عليها دقيق
قاطعها سيف••••

سيف بلهفه وهو في الصالون:
داده فاطمه

داده فاطمه بحب وطلعت ليه
من المطبخ:أيوه يا سيف يا
إبني

سيف بحب:حضرلي الغدي علي
ما أنزل ،ربع ساعه وهنزل

سيف بتفكير:هي ملاك في أوضتها 

ملاك وهي تقف في المطبخ
وكانت تسمع حوارهما 

ملاك بفرحه في نفسها:أمم شكله مشتاق إنه يشوفني
بس أنا أكتر••••ملاك بحزن
: بمنظري ده

داده فاطمه:ملاك في المطبخ
كانت معايا

سيف بتعجب:بتعمل إيه يا داده
ممكن يحصلها حاجه المفروض كنتي تمنعيها فورا ،أو حتي تتصلي بيا

سيف مستناش ردها وذهب
بسرعه ما إلي المطبخ

سيف بغضب: ملاك•••

ملاك كانت مختبئه بمكان داخل
المطبخ حتي لا يعرف مكانها

ملاك بفرحه إلي حد ما حضنته من خصره وهي خلف
ظهره وقالت له

ملاك بحنان: وحشتيني

سيف بتعجب: ملاك

ملاك بفرحه:أممم

حتي قام سيف بمسك يديها
برقه وهي تحضتنه من ظهره
وقال لها

سيف بحنان: وحشتيني أوي
يا ملاكي
ثم قام بتعديل جسمه إليها
لينظر لها بحب ولهفه

ملاك بخجل: ملاكي 

سيف برقه وهو يتأمل في عينيها:أممم،هدلعك علطول
وأناديكي يا ملاكي

ملاك بفرحه:هههه،أممم،أول حد
يناديني يا ملاكي

سيف بحده:وأخر حد

ملاك بفرحه: خلاص خلاص,
أخر حد ،أضحك بقا

سيف بإبتسامه:هدومك عامله
كده ليه 

ملاك بحب:أمم،هتعرف كمان شويه ،دي مفجأه ههه

سيف بحزن: أخر مرة أشوفك
في المطبخ فهمتي

ملاك بحزن: لأ طبعا أنا عايزه
أدخله وأساعد داده فاطمه
ومتخافش عليا،هاخد بالي
من نفسي

سيف بحده:لأ ،أن قولت كلمه
ولازم تتنفذ

ملاك بحزن: خلاص متكلمنيش
تاني 
وقامت بوضع يديها في الطبق
ومسكت الكثير من الدقيق
وسكبته على ملابس سيف
بفرحه وصعدت مسرعا إلي
غرفتها

سيف بتحدي:والله لأمسكك
يا ملاك
حيث قام بمسك طبق الدقيق
كله وصعد مسرعا إلي غرفتها
ولاحقها بسرعه قبل أن تدخل
غرفتها وتغلق الباب ،وقام
بِ رش طبق الدقيق كاملا
علي ملابسها 

سيف بضحك جنوني علي شكلها: ههههه، أحسن عشان 
تتحدي سيف الدمرداش،
ههههه بس شكلك فظيع
هههه

ملاك بضحك:ههههه،شوف منظرك
عامل إزاي ،أحسن تستاهل

سيف بحب:عجبني ،هههه
وروحي خدي شاور عشان
تتغدي 

ملاك بحزن: ماشي،أنا هوريك.
وهتحدي سيف الدمرداش

سيف بتحدي:أمم،مره واحده
ماشي لما تطلعي ونتغدي 
هنشوف مين إلا هيغلب

ملاك بتحدي: ماشي
✴️✴️✴️✴️✴️✴️✴️
في محل الورود عند سجي

سجي بحب:إتفضل يا فندم
عربيتك جاهزه و إتزينت 
بالورود

•••: زوقك حلو جدا

سجي بإبتسامه:ده من ذوقك حضرتك

••••: لأ بجد منكتش متوقع
تبقي بالجمال ده وخصوصا
لعرسان مهمين أوي 

سجي:يزيد شكرك••••
شكرا وألف مبروك،

••••: الله يبارك فيكي

سجي إتفاجئت بدخول آسر
المحل بعد مغادرة الزبون

سجي بكبرياء مصطنع: نعم

آسر بضحك:يا مساء الجمال
علي سجي وهي مبسوطه
كده

سجي بمكر: مبسوطه،ههه
بعد ما شوفتك

آسر بذكاء:عنيكي فضحاكي
أمم مش عليا،هتلاقيكي ما
صدقتي أنك شوفتك
وعبرتك

سجي بهدوء وبخبث:أمم،هو في
حد يشوفك ومينبسطش 

آسر بكبرياء: عندك حق 
صدقي فاتتني دي

سجي بنفاذ صبر:أفضل ،تؤمر
بحاجة معينه

آسر بغيظ:بوكيه ورد ،ويكون
شكله حلو وإييه•••ولونه أحمر

سجي بتعجب: ورد •••
وأحمر•••

آسر بخبث:أممم

سجي وهي تقطف ورود حمراء
قاطعها آسر

آسر بغيظ:أمم لأ أحمر ،مش
عاجبني هاتي أبيض أحلي

سجي بغيظ:أمم أبيض ،
ذوقك وحش أوي

آسر بكيد:مش ذوقي ،أصلها
بتحب الورد الأبيض

سجي بغيره:أمم،هي،•••
هي مين دي

آسر بكيد:ولا أقولك هاتي بينكي
هي بتحبه أوي
أممم،ولا قولك أستني أتصل
عليها وسألها

سجي بغيره ونفاذ صبر
من تصرفاته وتقول لنفسها
سجي:مين دي يا تري،حبيبته
ممكن ماهو يعرف بنات بعدد شعر رأسه،أو مامته،مفتكرش
إيه ده وأنا شاغله نفسي بيه
ليه،ما يولع هو وإلا بيجبلها
الور•••وقاطع تفكيرها صوت
آسر وهو يتحدث في الفون

آسر في محادثة هاتفية:ألو ياحبيبتي

••••:••••

آسر بخبث: ههههه،تمام•••
طب بتحبي الورد الأحمر ولا
البينكي ولا الأبيض

••••:••••

آسر بضحك:سوري ياحبيبتي
أصل لازم أجيبهولك على
ذوقك

سجي كانت غيرانه جدا من إلا
بيكلمها في الفون،وإتغاظت
أكتر لما بيقولها يا حبيبتي
وطريقة كلامه معها

سجي في نفسها:أمم،ملذق
أوي

آسر بضحك: ههههه،ماشي يا
قلبي،تؤمري ههههه

سجي في نفسها بغيظ: قلبي
.ياك وجع قلبك،مانتي شاطر
في كده تضحك على عقلها
بس أنا لأ،إما وريتك 

آسر بتعجب:أمم سرحانه في
إيه يا آنسه سجي

سجي:••••

آسر كان فرحان جدا من قلبه
إن هي غيرانه عليه ومن البنت،إلا بيكلمها،وكانت هتموت
الغيره من كلامه مع البنت
ولكن آسر مكنش بيكلم حد
كان بيضحك عليها،كان عايز
يشوفها هتغير عليه ولا لأ
وبالفعل سجي إتغاظت،جدا منه

سجي بغضب:نعم

آسر بضحك:عيون آسر وقلب
آسر

سجي كانت مبسوطه جدا من قلبها،ولكنها ماظهرتش أي إحساس نهائي

سجي بغضب: ههههه،خليهم ليك
ولا لواحده تانيه تنفعها

آسر بخبث:أكيد،هاعمل كدا،
ههههه

سجي بغيظ:مش غريبة عليك
خلص السنيوره قالتلك عايز
ورد لونه إيه"بطريقة مضحكة"

هذه الكلمه أشعلت آسر إلي
حد ما

آسر بخبث:هي قالتلي إلا هي
بتموت في الورد الأحمر مع
الأبيض

سجي بغيظ:ذوقها بلدي

آسر بضحك:هي بتموت فيه
"بطريقة مضحكة"

سجي بغضب:إفضل الورد أهوه
••••

آسر بضحك:إفضلي حسابهم
وخلي الباقي علشانك هههه

سجي بحده:إفضل فلوسك
خليهم يمكن تحتاجهم
تجيب حاجة للسنيورة

آسر بغيظ:ههه أنتي حره
سلام يا قلبي ❤️

سجي في نفسها:ياك وجع قلبك
ماشي إما وريتك ،مبقاش إسمي سجي
💲💲💲💲💲💲💲
في بيت عم ملاك

وفاء بحب:بتفكر في ايه حبيبي،طول اليوم كده

زياد بهيام: خلاص يا ماما لقيتها

وفاء بإستفهام:مين دي

أيمن بذكاء:أكيد وصلت لحاجه
قويه،توصلك لملاك

زياد بفرحه:الله ينور عليك يا
بابا،بالظبط كده

وفاء بإستفهام:وإيه الحاجه إلا
وصلتلها 

زياد بهيام:سجي

وفاء بتعجب: صاحبه ملاك

زياد: أيوه

أيمن بإستفهام:وهتيجي إزاي
دي ،مش سهله خالص

وفاء:ملقتش إلا دي،ده لسانها
مبرد،وذكيه يعني مش قدها

زياد بخبث:واحده واحده
هي مش هتيجي بالسرعه
كده،الصبر

أيمن بتركيز: عندك حق يا
إبني

وفاء:وهتعمل إيه

زياد بذكاء:هلاعبها بس بطريقتي

وفاء بإستفهام:إزاي يعني

زياد بهيام:هتعرفي ولازم أمشي
دلوقتي

وفاء بحب:طب مع السلامه يا حبيبي،وخلي بالك من نفسك

زياد بحب: حاضر،يا ماما متقلقيش عليا.

زياد خرج من بيته ووقف
جنب بيت سجي بحوالي
بيتين وإنتظرها حتي ترجع
من الشغل إلى بيتها
ولكن تأخرت سجي وكان
آسر مل من وقفته هكذا
فقرر أن يذهب ولكن لمح
خيال أوي من بعيد

زياد في نفسه:يارب تكون هي
•••
زياد نظر بتركيز قوي لقاها
سجي فعلا 

زياد بإحترام:إزيك يا آنسه سجي

سجي بحده:أممم

زياد بعصبية ولكن إبتسم مره أخري:كنت عايزك في موضوع

سجي بحده: موضوع،أممم
مش فاضيه دلوقتي لأني
راجعه تعبانه

زياد بتفاؤل: على راحتك إلا
يريحك ،تحبي أمتي

سجي: بكره 

زياد بهيام:إلا يريحك خالص
وبراحتك كمان

سجي ذهبت إلى بيتها ولم
تعطي له رداً على مجاملته

سجي في نفسها:يا ساتر عليك
بارد أوي،وآنسه سجي،مفكر نفسك محترم أوي،

بعد ماسجي ذهبت زياد في
نفسه:إما وريتك،عشان تتعلمي
تكلمي الناس بأدب،مش التناكه
إلا إنتي فيها،بس معلش ده
كله عشان خاطر ملاك,وبس
**********
في بيت سجي

سجي بحب: أحلي تحيه لأحلي
ماما في الدنيا

أم سجي:أمم عرفاكي إنتي
بتضحكي على عقلي علطول
إيه إلا أخرك النهارده

سجي بضيق: زياد يا ماما

أم سجي بغضب:زياد مين

سجي بحب:زياد إبن عم ملاك
صحبتي

أم سجي بحده:وإيه إلا وفقك
معاه ،مش قولتلك ملكيش دعوة بيه نهائي

سجي بحزن: متخافيش عليا
يا حبيبتي أنا أعرف أعرفه
مقامه كويس،أنا بس باخده
علي قد عقله،

أم سجي بحب:بس برده ملكيش دعوه بيه،ولا تقفي
معاه،وبعدين كان عاوزك ليه

سجي:بيقولي في موضوع
مهم بس مش عارفه

أم سجي بوعي:بص يا سجي
زياد ده مش سهل وأكيد عايزك عشان مصلحته،مش
عشان إكلم معاكي بإحترام
وأدب،يبقي كويس ،لأ ده
عامل زي العقرب بالظبط
إبعدي عنه نهائي

سجي بحب:حاضر يا جميل
أنت تؤمر وأنا نفذ ههههه

سجي ذهبت غرفتها بعد حوارها مع والدتها،وتحدثت
نفسها بصوت مسموع في غرفتها

سجي بغيظ: مسيري أعرف بوكيه الورد ده جايبه لمين
•••تمام،الدنيا كما تدين تدان
أنت غيظتني النهارده،بكره
هتشوف الغيظ على أصله.

سجي بتوعد:أنا هوريك يا
مش مهندس آسر.بكره الأيام
جايه كتير.
###########
في فيلا سيف

في غرفه ملاك وسيف

سيف أخذ حماما دافئا لتغيير ملابسه المضحكه التي فرحت
قلبه وكان مرتديا برموده
تصل إلى قبل ركبتيه وقميصا
بقط لونه أبيض وشعره المبلل 
الطويل الذي واصل إلي عينيه
وكان نشيطا ومتناسق الجسم
وإنتهي من إرتداء ملابسه ثم
نادي علي ملاك بحب

سيف بحب:ملاك•••
أنتي خلصتي

ملاك بخجل:أممم

سيف بخبث وغمزه:طب يالا

ملاك كانت إنتهت من أخذ
شاور وإنتظرت في الحمام
ولكنها كانت خجوله إلى حد
ما من وضعها عندما تخرج إلى
سيف.

ملاك بخجل:طب إنزل تحت علي السفره وأنا هاجي بعدك
علطول

سيف بتعجب:لأ،هننزل مع بعض

ملاك برجاء: عشان خاطري

سيف بلهفه وتحدي:لأ برده
ويالا إطلعي عشان مشتاق
ليكي أوي .سيف بغمزه:وعايز
أشوفك

ملاك خرجت من الحمام وهي
واضعه رأسها في الأرض وخجوله جدا من شكلها
وكانت ترتدي بيجامه حريريه
لونها أبيض الحريري المغري
وكان شعرها يتعدي نصف ظهرها بلونه الأشقر الجذاب
والناعم الذي يسحره وكانت
أول مره تبين شعرها الحريري
هكذا

كان سيف يتأمل في جمالها
المغري والطبيعي الذي يسحره
ديما وكان منبهر بجمالها ولن
يتوقع أنها تكون ملكه جمال
وكانت تشبه الملاك فعلا إسمي
علي مسمي

ما أجملكي من قوام جذاب
يسحر العين هكذا؟؟!!!
وكان في عالم أخر غير عالمه

ملاك بخجل شديد من نظراته
إليها:يالا ننزل

سيف:••••

ملاك بحب:يالا يا سيفي

سيف إستيقظ من شروده
الفرحه والجميلة وإنتبها إليها
عندما نادت عليه ••••
يا سيفي

سيف بدهشة:أممم

ملاك بحزن:إيه ده إنتي مسمعتنيش

سيف بعدم تركيز:هو أنا بحلم
ولا صاحي

ملاك بغضب: كده ،ماشي
مش هقولك حاجه تاني
وذهبت ملاك إلي الأريكه
ولكن جذبها سيف إليه
ومسكها من معصمها برقه
ثم قال لها•••

سيف بصوت رقيق بحب:
بحبكك

ملاك بعثرت مشاعرها من هذه
الكلمه الذي أسحرتها وعينيها
مدمعتان من الفرح وحضنته
من خصره بفرحه وقالت له

ملاك بحنان:وأنا كمان بحبك

سيف برقه ما حضنها بقوه
من الكلمه التي بعثرت مشاعره
تكاد أن ذراعيها تتألم منهم
ولكن حضنه كفيل جدا 
ودفن وجهه في شعرها
ليشم عبيرها الذي يسحره

أما ملاك كانت من عالم اخر
وإنه أخيرا أعترف بحبه لها
وعن مشاعره تجاها،وكانت مبسوطه جدا وهي في حضنه
وكان محسسها بالأمان والحنان
وكانوا كفيلين أنها تكون أسعد
واحده في العالم

ملاك بعدت عنه برقه وقالت
••••ولكن قاطعها بجذبها
إليه مرة أخرى إلى حضنه
الممتلئ بالأمان والحنان
وقال لها••••

سيف برقه:متبعديش عني تاني
خليكي في حضني علطول
وعايزه تتكلمي ،إكلمي وأنتي
في حضني

ملاك بفرحه:أنتي بتحبني أوي
كده

سيف بحزن: أنا مش هرد عليكي.عشان أنتي عارفه
أني بحبك ومقدرش أبعد عنك

ملاك بخجل:طب أنا أسفه

سيف بحب بِعد عنها،ووضع يديه على فمها،وقال لها•••

سيف بهمس رقيق وحرك رأسه
بمعني لأ،ثم سحب يديه وقال لها

سيف بحنان:متعتذريش تاني
أنا ملكك وبس،ويالا عشان
نتغدي

ملاك بخجل:حاضر

ومسكت يديه كالأطفال وذهبوا
معا تحت علي السفره
✨✨✨✨✨✨
البارت الحادي عشر خلص
إستنوني البات الجاي
لو البارت عجبكوا ماتنسوش التفاعل.

  •تابع الفصل التالي "رواية عاشقت مجنونا" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent