رواية عاشقت مجنونا الفصل الثالث عشر 13
لِما غدرتني وأنت تعلم
بأنك لم تتمكن من العيش
وحيداً،ولا تستطيع الشوق
إلا معي،قد أشعلت نيراناً
بداخل قلبك ولا تستطيع أن
تطفئها إلا برؤيتي أمامك
🔐💔🔥
بقلم: مياده خالد ✍️
البارت الثالث(حصري)
_______-_______
في بيت عم ملاك
أيمن بحده:وصلت لحاجه ولا
لسه
زياد بخبث: ههههه،وصلت لحاجات
أيمن بعصبية:ما تقول،ومالك فرحان كده ليه
زياد بضحك: هتعرف أنا كنت بضحك ليه،وهتضحك زيي
أيمن بحده: عرفني
زياد بفرحه: النهارده عملت حوار على سجي إن ملاك
إتطلقت وسابت الفيلا وده
إلا حصل فعلاً،وألفت عليها
إن هي إتجوزت،وإننا عايزين
نرجعها
أيمن بذكاء: أكيد قالتلك مين
إلا قالك وعرفت إزاي وهتعمل
إيه،وأنتي طبعا إتأكد من أسلوبها ورد فعلها،إنها عارفه مكان ملاك،وعلي تواصل
زياد بفرحه:مش بس كده،
أيمن بفرحه:قاصدك إيه
زياد بفرحه: إلا مقلتهوش إن سجي هتقلق على ملاك وخصوصا،إنها عرفت مني
أن ملاك متجوزه وهجبها
تعيش هنا،فتقوم سجي راحه
على عنوان ملاك عشان تقولها
فأنا هجيب إتنين يراقبوها
من ساعه ما كنت واقف معاها
لحد ما توصل لعنوان ملاك
أيمن بدهشة:إنت دلوقتي أبني.
إلا ربيته،وعلمته،إخترت صح
لما كلفتك بتنفيذ الخطه
،تسلم .
زياد بهيام:لسه مش دلوقتي.
هثبتلك إني إبنك وإنك إخترت
صح لما تشوف ملاك قدامك
أيمن بفرحه: كده تمام أوي،
ولازم ندخل على الخطه إلا بعدها،بس لما نعرف مكانها
الأول،وهي فعلا متجوزه،ولا
لأ
زياد بغضب:لأ يا بابا،ملاك مش
هتجوز حد غيري،ولاتفكر في
كده
أيمن:ولو طلعت متجوزه هتعمل إيه يعني
زياد بخبث:هعمل كتير أوي
بس أعرف بس عنوانها فين
أيمن:كلها ساعه ونعرف
بس إصبر بس
زياد بحده:مش هايه
دالي بال
غير أما أعرف عنوانها دلوقتي
أنا نازل الكافية نص ساعة
مع أصحابي،أنا مش طايق
نفسي،ولما أعرف هكلمك علطول
أيمن:إلا يريحك،وبلاش زفت
الدخان إلا بتشربه ده،شايف
نفسك عامل إزاي،مش قادر
تستغني عنه ولا تبطله
زياد بزفير: أنا نازل
⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡
في فيلا سيف
ملاك إستيقظت مبكرا وكان سيف نائما بجانبها،أخذت تتأمل
في شكله الوسيم الجذاب وفي
طبعه الحاد والذي يدل القوه
والشده ولكنه حنونا بطبيعته
معها ومحباً لها،أخذت تسرح
فيه طوال الوقت وتلعب في
شعره الطويل المنسدل علي
جيبنه وفي جههه البرئ التي
مررت يديها علي وجهه بحنان
وحب وقبلته من جبينه بحب
ونهضت لتذهب إلي الحمام
ولكن شعر بها أنها تغادر وتذهب عنه بعيدا،فقام بجذبها
إليه حتى دخلت في حضنه
الممتلئ بالدفء خجلآ منه
سيف بإبتسامه: صباح الخير
ملاك بخجل وهي داخل حضنه
: صباح النور
سيف بصوت رقيق: كنتي سيباني وراحه فين
ملاك بحب:الحمام عشان،أدي فريضتي
سيف حضنها بشده داخل حضنه وقبلها من شعرها
سيف بحب: تمام،بس قبل ما تقومي،صحيني وأنا كمان،لازم
أشوفك الأول قبل ما تقومي
من جنبي، زي دلوقتي
ملاك بحب:حاضر،
بس صاحيه بادري،ومش عايزه
أصحابك بادري
سيف بحنان:لأ أنا متعود أصحي بادري،بس أول ما أجوزتك،بقيت أصحي متأخر
ينفع كده بتكسلني أقوم
بادري لأني بنام جنبك مش
بحس بأي تعب ولاهموم،
حضنك بيدفيني،أستحاله أسيبه
وأقوم.
ملاك بخجل:أنا برده
علي فكره أنتي بتكسلني
عشان قولتلك عايزه أدي فريضتي،وأنت مش راضي
تسيبني
سيف بحب:هسيبك،بس خليكي
في حضني شويه
ملاك بخجل:مانتي كده هتتأخر
كمان على شغلك
سيف بإبتسامه:مش مهم
ملاك بدهشة:مين أمتي
سيف بحب:من ساعه ما شوفتك
ملاك بفرحه:يعني أهم من
شغلك
سيف بحب:وأهم مني شخصيا
يالا روحي أدي فريضتك
عشان متتأخريش
ملاك بفرحه:حاضر
سيف مبسوط جدا من طفلته
المجنونه وعلي طريقه أسلوبها
وتصرفاتها إلا بتجذبه ديما
ونهض من علي فراشه وذهب
ليعمل تمارينه صباحا كعادته
اليوميه وخلع قميصه وأصبح
عارياً وبدأ في عمل التمارين
المتعبه.
ملاك أدت فريضتها وقرأت وردها كعادتها ووجدت سيف
في جزء التمارين الرياضية في غرفته،فذهبت إليه
ملاك بخجل من شكله العاري
ووضعت رأسها في الأرض
ملاك بخجل: كفايه كده ويالا
عشان تاخد شاور وتنزل تفطر
عشان شغلك
سيف وقف تمارين ونظر إليها
سيف بتنفس قوي: تمام.
ملاك بحزن:أنت لعبت كتير
أوي النهارده،بتنهج جامد
وتعبان
سيف بتعب: فعلاً،
أنا طولت النهارده أوي
ملاك بحزن مسكت زراعيه
وسندته إلي السرير
ملاك بحزن:إستريح هنا وخد
نفسك بهدوء
وقامت لتأخذ تيشرت من دولابه،وأخذت تردتيه له
لأن الجو بارداً،وقفلت نوافذ
الغرفة
سيف بحب:أنا كويس يا ملاك
متخافيش
ملاك أخذته في حضنها وأخذت
تملس على شعره
ملاك بخوف عليه:لأ أنت تعبان
ومحتاج تستريح،ومش هتروح
الشغل النهاردة
سيف بحنان:أنا كويس يا ملاك
مفيش حاجة متقلقيش،أنا هاخد
شاور وألقي كويس أوي
ملاك بخوف؛لأ مش كويس
أنا حاسه بيك بس أنت بتكابر
سيف بحنان:إلا يريحك يا
ملاك
ملاك بفرحه: ماشي،طب قوم
عشان تاخد شاور وتفوق
سيف بإبتسامه: حاضر
بالفعل سيف أخذ شاور وخرج
لكنه ظاهر عليه علامات التعب
والجهد ونزل تحت علي السفره
عند ملاك وجلس بجانبها
ملاك بحزن:مالك يا سيف
أنت تعبت تاني وشكلك تعبان
كده ليه
سيف بتعب:عادي يا ملاك
مفيش حاجة أنا كويس
ملاك بهدوء:هتخلص فطار ونروح على المستشفى عشان
أنت تعبان جدآ
سيف بحب:ملوش لزوم أبدآ
أنا تمام
ملاك بحزن:لأ ليه لزوم طبعا
أهم حاجه صحتك،وعشان
نفسك كمان
سيف بإبتسامه:وعشانك
ملاك بخجل:لأ عشانك أنت
وأخذت تطعمه بيديها بحب
وحنان
سيف بتعب: خلاص كفايه،
أنا شبعت اوي،كُلي أنتي
ملاك بحزن:أنت مأكلتش حاجه
سيف بتعب: تمام أوي كده
كُلي أنتي،مأكلتيش
ملاك بحب:أهم حاجه أنت
مش مهم أنا،انت تعبان ولازم تتغذي كويس
سيف بحب: أنتي الأهم في الأول والأخير،فيه صوت حد
بيخبط
ملاك بتعجب: أيوه،
يمكن آسر
سيف نظر لها بحده وغيظ
وتوعد ليها
سيف: داده فاطمه
داده فاطمه بحب:حاضر
فتحت داداه فاطمه وجدت
سجي
داده فاطمه بحب:إفضلي يا
آنسه
سجي بحب:يذيد فضلك
ملاك جوه
داده فاطمه:أيوه بتفطر هي وسيف بيه إتفضلي
سجي بخجل: حاضر
ملاك بتعجب:مين دي يا داده
فاطمه
سجي بخجل:أنا سجي وخلعت
النقاب
ملاك بدهشة: سجي،أنتي لابسه
كده ليه،هههه
سجي بخجل:هتعرفي،متضحكيش
أوي
ملاك بفرحه قامت حضنتها
بحب وإشتياق
ملاك بفرحه: وحشتيني أوي
سجي بحب:وإنتي كمان
وحشتيني،••••
بقولك
إيه أنا مكسوفه أوي من جوزك أعمل إيه دلوقتي،شكلي جيت
في وقت مش مناسب
ملاك بحب: أنتي تيجي في
أي وقت وسيف فرح بيكي
جدا
ملاك بعدت عن سجي ومسكت
يديها وجلسوا على السفره
ملاك بفرحه:دي سجي يا سيف
صاحبتي وأختي
سيف بتعب:إزيك يا آنسه سجي،
سجي بحب: الحمدلله
سيف بتعجب:إنتي إتنقبتي ولا
إيه
سجي بضحك: هههه طبعا لأ
بس أنا كنت جايه لملاك في
موضوع مهم وخوفت لحد
يعرفني وإتنقبت،
سيف بتعب: عادي،ياسجي
فيها إيه لما يعرفوكي
سجي:هيعرفوا عنوان ملاك
وإن أنا لسه مصحباها وبكلمها
سيف بتعجب:مين إلا هيعرفوا
دول،هو حد مراقبك
سجي:ما أنا كنت جايه عشان
كده،وبالشكل إلا أنا فيه ده
ملاك بخوف: مين دول يا سجي
سيف بتعب وصوت متقطع:
متخفيش يا ملاك•••أنا
جنبك
ملاك بخوف شديد: سيف مالك
يا سيف أنت تعبت أوي كده
ليه
سجي بدهشة:باين عليه مجهد
أوي وتعبان
سيف أغمي عليه وفقد الوعي
ملاك بصوت عالي:سيف •••
سيف أنت مالك فيك إيه
سجي بتوتر:إهدي بس يا ملاك
متقلقيش أنا هصرف
ملاك ببكاء حار:هو حصله إيه
كان كويس،سيف،قوم بقا
سجي فورا إتصلت بالإسعاف
وبعد عشر دقائق وصلت على
الفيلا وأخذت سيف بسرعه وملاك
وسجي ركبوا معاه ووصلت
الإسعاف علي المستشفي
وركبوا سيف علي التورلي
وذهبوا إلى غرفة الطوارئ
بسرعه جنونيه لإساءت حالته
ملاك وسجي كانوا واقفين
أمام غرفة الطوارئ والخوف
والقلق مفارقش ملاك ولا ثانيه
وكانت تبكي عليه وخائفة إلي
حد ما على حالته
ملاك ببكاء حار:هو هيبقي
كويس صح أنا متأكدة،
وكانت تنظر إلي سجي
سجي بتوتر: أيوه يا حبيبتي هيبقي كويس ويرجع زي الأول
تاني،متخافيش أنا جنبك
وأخذتها في حضنها بحب
وحنان وأخذت تملس علي
ظهرها بحنان وحب
ملاك ببكاء:يا رب يكون بخير
ويقوم بالسلامه،أنا مش أعرف
أعيش من غيره،هو حياتي كلها
سجي بحب: يارب يا ملاك
إن شاء الله ربنا يشفيه
ويرجع لنا بالسلامة
ملاك بحزن:يارب يا سجي
⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡
في شقه آسر
آسر بضحك:أتصل عليه
ولا يمكن مش فاضي دلوقتي
متجوز بقا وفي شهر العسل
يعني مش فاضي••••
لأ خلاص هاتصل عليه أديقه
ورذل عليه شويه،وبالمره أعرف
هو بيعمل إيه دلوقتي،
عندي فضول أعرف المتجوزين
بيعملوا إيه في شهر العسل
آسر بلهفه:📞📞📞📞
سيف:•••••
آسر بعند مش هسيبك:
📞📞📞📞
آسر بتعجب:تلفونه مقفول
إزاي يعني عمره ما بيقفله
آسر بخوف:أنا لازم أروحله
دلوقتي في فيلته أشوفه
آسر وصل لحد فيله سيف
وسأل داده فاطمه علي سيف
آسر بقلق: سيف موجود يا
داده ولا راح الشركه
داده فاطمه بخوف: سيف يا أبني في المستشفى و المدام
ملاك معاه دلوقتي
آسر بدهشة:إيه إلا حصله يا
داده ده كان كويس لسه
مطمن عليه إمبارح
داده فاطمه بحب: معرفش
بس كان تعبان ومش قادر
يصلب طوله،لحد ما أغمي عليه
وفقد الوعي
آسر بخوف: متعرفيش عنوان
المستشفى
داده فاطمه:أيوه
___________
آسر بلهفه:متشكر يا داده
وأخذ عربيته ونهض مسرعا
إلي المستشفي وكان خائفا
عليه وقلقا،ووصل إلي عنوان
المستشفى وسأل الأستقبال
علي غرفه سيف
آسر بتوتر: غرفة سيف الدمرداش فين
موظف الإستقبال:الدور الثاني
غرفه الطوارئ رقم 45
آسر: شكرا
وصعد إليه بالمصعد إلي الطابق
الثاني إلى غرفة الطوارئ
وشاهد ملاك وسجي واقفين
آسر بتوتر: سيف ماله جراله
إيه
ملاك ببكاء:مش عارفه يا أستاذ
آسر،هو كان تعبان من بعد
التمارين إلا عملها كان بينهج
جامد،بس بعد كده هدي وبقا
كويس،وفطر معايا،وبعد ما خلص فطار لاقيته أغمي عليه وفقد الوعي.
آسر بقلق: متخافيش يا ملاك
هيبقي كويس إن شاء الله
دلوقتي هيطلع الدكتور ونعرف
منه كل حا••••آسر مكملش
كلامه وشاف الدكتور طالع
من عند سيف
ملاك جريت عليه ببكاء ولهفه
علي سيف
ملاك بلهفه:طمني يا دكتور
سيف حالته عامله ايه
الدكتور بحب: متقلقيش عليه
كل ده،هو بس عمل تمارين
رياضيه وطول فيها أوي
وخصوصاً إنه بقاله فتره
واقف عنها وطبعا الفترة دي بقا كسلان ومش نشيط زي الأول،وده السبب
إلا خلي عضله القلب تعبت
من الجهد لحد ما وقفت،ومبقاش يتنفس
وقف القلب،وعشان كده
أغمي عليه،
آسر بلهفه: يعني هو دلوقتي
بقا كويس
الدكتور: دلوقتي بقى كويس
هو دلوقتي موضوع على نفس
صناعي عشان القلب يشتغل لحد مايفوق ويتنفس طبيعي
ملاك بحزن:طب هو هيفوق
إمتي
الدكتور:نص ساعة بالظبط
آسر: شكرا لحضرتك،جدا
الدكتور بحب: ده واجبي
الدكتور بتفكير،هو مجوز جديد
آسر بضحك:أيوه،وكمان في شهر العسل
الدكتور بضحك: تمام
ملاك بخجل:ليه يا دكتور هو فيه حاجه
الدكتور:لأ متقلقيش،بس المتجوزين جديد بيقبوا كسلانين عشان كده بقا
كسلان عن التمارين ومقدرش
يقاوم التعب
ملاك بخجل شديد وواضعه رأسها في الأرض:فهمت حضرتك يا دكتور،وشكرا مره تانيه
الدكتور بحب:ده واجبي
بعد إذنكوا
سجي بضحك: متقلقيش هو كويس،وزي ما الدكتور قال
كان كسلان من الجواز،
سجي بغمزه:وعريس جديد
ملاك بخجل وخدودها إتوردت:
خلاص مانا عارفه
آسر بضحك: عارفه إيه
هو كان شقي أوي كده
صحيح إلا بنحسبه موسي يطلع فرعو••••
ملاك بخجل شديد:لأ طبعا
هو مش كده،وبطلوا كلام
إنتوا الإتنين
سجي بضحك جنوني علي
كلام آسر وتصرفات ملاك
سجي بضحك: كفايه بقى
ملاك بتتكسف،هههه
آسر بخبث:وأنتي
سجي بخجل:وأنا إيه
آسر بضحك:هبله أوي،وبتضحكي
علي أي حاجة،هههه
ملاك بضحك: ههههه،عندك حق
سجي بغيظ: ههههه،زيك كده
بتستخف دمك علي أي حاجة
آسر بضحك: وإنتي تعرفي عني
غير كده،وبعدين متغاظه ليه
غلط على صحتك كمان شويه
وهتبقي زي السحليه،هههه
ملاك بضحك جنوني: كفايه
بقا،سجي دي عسل وأختي
كمان،وياك تزعلها
سجي بغضب:حاسب بقا عشان
النحل ما يقرصقش،أصلك دمك
عسل،هههه
آسر بضحك: طب حاسبي عشان متتعديش ويجيلك السكر
هههه
سجي بنفاذ صبر:عيل ملذق
أوي
آسر بضحك:خلي بالك لتتلذقي
وماتروحيش،هههه
ملاك بفرحه علي تصرفاتهم
وبتتمني إنهم يفهموا بعض
وربنا يجمعهم ديما
ملاك بضحك:بسسسس••••
كفايه يا جماعه إهدوا كده
وخليكوا رايقين،كمان شويه
وهتفتحوا مصنع عسل،ولا
إيه
سجي بتحدي:مابحبوش
أصله ملذق أوي
آسر بخبث:وأنا بموت فيه
أصله عسل ومسكر أوي وكان
ينظر إلى سجي
سجي بخجل:بس كده
ملاك بتعجب:مين إلا بس كده
آسر بضحك:أنا
سجي بإرتباك:لأ طبعا،كنت بقصد
حاجه تانيه
ملاك بفرحه:عدي يا جماعه نص ساعة،يالا عشان نطمن
عليه ونشوفه فاق ولا لسه
✨✨✨✨✨✨
البارت الثالث عشر خلص
•تابع الفصل التالي "رواية عاشقت مجنونا" اضغط على اسم الرواية