Ads by Google X

رواية عاشقت مجنونا الفصل الرابع عشر 14 - بقلم ميادة خالد

الصفحة الرئيسية

 رواية عاشقت مجنونا الفصل الرابع عشر 14

خطفت قلبي بسحرك
إلا ديما بيسحرني،ياريت 
أعرف سر سحرك إيه
أنا عارفه إلا أنت هتحافظ
عليه ويمكن تخاف في
لحظه إن يضيع منك
بس هتلاقيه عشان هو حياتك
إستحاله تعرف تعيش
من غيره،بس أنا هعيش
بقلبك ،وإعذرني لو في
يوم بِعد عني
وخُنت الذكرى إلا مابينا
ساعتها بس هدوقك جرحي
وإنسي إنك في يوم زُرت حياتي💔🔥😥

بقلم: مياده خالد ✍️

البارت الرابع عشر
☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️

في المستشفى

ملاك بفرحه:عدي يا جماعه نص ساعة،يالا عشان نطمن
عليه ونشوفه فاق ولا لسه

آسر بحب: فعلاً،طب يالا 

ملاك دخلت غرفة سيف ووجدته نائم على السرير
وكان موضوع على الأجهزة
التنفس الصناعي 

ملاك بدموع غزيرة، مسكت يديه بحنان وحب
وكانت تدعي من قلبها
إن ربنا يشفيه ويعافيه

سيف تحرك يديه ببطئ شديد
وشعرت ملاك بيديه،وقلبها إتقبض من فرحتها وإنه أخيرا
فاق

ملاك بفرحه جنونيه:آسر، سيف
حرك إيده أنا حسيت بيها

آسر بتركيز:أكيد،لأنه فعلاً بيحاول يفتح عينه 

ملاك بفرحه: سيف•••••

سيف فتح عيونه بصعوبه
ونظر إلى ملاك بتعب لأنها
كانت جالسه بجانبه على السرير،وإبتسم لها،لأنه غير
قادر على التحدث بسهولة

ملاك بفرحه: ألف سلامة عليك
وقبلت يديه بحب 

سيف تبسم لها أكثر

سيف بصوت متقطع: وحشتيني

آسر بغيظ:يعني أنا واقف من الصبح،ومعبرتنيش،وطول الوقت
مركز مع ملاك وبتضحكلها 
وبالنسبالي إيه،طب عبرني حتي

سيف بإبتسامه وكان ينظر لملاك:أنا كنت بنظر لملاك عشان
مش شايف حد إلا هي ،هي
إلا كانت في قلبي وأنا مغمي
عليا،

ملاك بخجل: بجد،أنت كنت 
في قلبك لما كنت فاقد الوعي

آسر بضحك:آومال كان بيقول
إيه من شويه

سجي بحب: ألف سلامة عليك يا أستاذ سيف،ونظرت إلي آسر
بغيظ،وأنت مالك أنتي بتدخل
ليه بين إتنين متجوزين،بتحشر
نفسك ليه

آسر بضحك:أنا حر،صاحبي
وأخويا كنت برد بدل منه
ههههه

سجي بغيظ،: هههه،كان طلب
منك يعني

ملاك بضحك: خلاص يا جماعة
نأجل كلامنا بعدين مش دلوقتي

آسر:هو في ناس كده بتحب
تجر مشاكل،أو ممكن يكونوا
متعودين على الخناقات والمشاكل،الدينا مليانه كتير
وكان ينظر لسجي

سجي بتحدي:تحب تشوف

سيف بتعب:آسر إظبط،دي ضيفه عندنا

سجي بإبتسامه:لأ طبعا،مش ضيفه،أنت متجوز أختي وحبيبتي ملاك

ملاك بحب:أيوه سيف سجي
دي أكتر من أختي،دي عمري

آسر بتعجب:ناقص تقولي توأم
كمان،إوعي كمان تقولي شبه
بعض في الطبع،كده كتير أوي

ملاك بحب:أيوه أنا وسجي مختلفين،بس أخلاقنا وطبعنا
شبه بعض.

آسر بتعجب:أممم،باين عليها
وكان ينظر لسجي.

سجي ببرود:أكيد،طبعا••••
وقاطعها الدكتور••••

الدكتور بحب:ألف سلامة عليك يا أستاذ سيف

سيف بحب:الله يسلمك يا دكتور

الدكتور بحب:إحنا إتحسنا أوي
وبقينا حلوين 

ملاك بفرحه: يعني هيرجع شبه
الأول تاني،يا دكتور

الدكتور بضحك:وأحسن كمان،
دلوقتي هنشيل الأجهزة ويتنفس طبيعي ويستريح
تلات أيام على الأقل،مفيش
شغل

آسر في نفسه وبفرحه:تلات أيام يعني مش هروح الشركه
إشطا بالمره وأنا كمان هاخد
أجازه

آسر بضحك:تلات أيام بس يا
دكتور خليهم أسبوع أتنين
تلاته كده عشان يستريح وياخد راحته،وبعدين••••
وقاطعه سيف

سيف بحده:زود•••
ما تخليهم بالمره شهر

آسر بخبث:يا ريت،•• ده كله عشان صحتك ،أنا عايزك ترجع
زي الأول وأقوي،ربنا يعلم أنا
عايزك ترجع الشغل من بكره
عشان ميتعطلش

سيف بحب:وأنت روحت فين
أنت إلا هتسد مكاني،وأحسن
كمان

آسر في نفسه:يا حزن الحزن
إيه إلا خلاني أكلم،كنت إتخرصت أحسن

سجي في نفسها وكانت مبسوطه: أحسن يا آسر
عشان تكلم تاني وتعمل نفسك
فيلسوف،إلهي يارب تشتغل علطول ،ويبقي معندكش وقت
تتنفس فيه حتي،هههه،ربنا يجعل أيامك كلها شغل في
شغل

الدكتور بضحك علي أسلوب
آسر وطريقة كلامه:أنت باين
عليك شقي اوي يا أستاذ آسر

آسر بضحك:ده أنا عسل،وسهل
كده،شقي دي قاصدك علي حد
تاني هنا

الدكتور بتعجب:قاصدك مين

آسر بضحك: ههههه،سيف

الدكتور بحب:ده أمر طبيعي
جدا بيحصل لأي عريس جديد
وبعد كده بيتأقلم،والحمدلله جت على خير

سيف فهم كلام الدكتور وإن
إللي حصله ده بس كسل جسمه من الجواز،ولكن وجد
ملاك خجولة جدا وخدودها
إحمرت 

سيف بتوعد و حده:حسابك بعدين
وكان ينظر إلى آسر بسبب
كلامه أمام ملاك،لانها خجوله
إلي حد ما،وغضب عليها 

آسر في نفسه:يا نهارك أسود
هو أنا ديما مسحوب من لساني كده

آسر بخوف: بهزر،مابتهزرش يا
رمضان

الدكتور إنتهي من مهمته وخلع
الأجهزة

الدكتور بضحك:أنت هزارك كله
كده••••،
ألف سلامة مره اخرى يا أستاذ
سيف وبعد إذنكوا جميعا

سيف بحب: الله يسلمك

سجي بضحك وكانت تنظر إلى آسر:لسانه فالت اوي،مش بيفكر
في كلامه قبل ما يقول،هههه

آسر بضخك:قاصدك تقولي،
إللي على قلبي على لساني

سيف بضحك:ده كلام الهادين،
مش المجانين

سجي بضحك جنوني:عند حق
يا أستاذ سيف،شكله كان خارج
منها قريب

آسر بضحك:أنتي متعرفيش
مانتي كنتي معايا ومحجوزه
في الأوضه إللي كانت جنبي

ملاك بضحك: بالمره كمان تبقوا
لاقيين علي بعض.

سيف بحب:مين اللي هتستحمله
أصلاً،ده لا يطاق

سجي بخجل: إيه الكلام ده يا
أستاذ سيف،هتستحمله ومش هتستحمله،قاصدك مين يعني
أكيد مش أنا

آسر بحده: خلاص يا سيف 
لحد هنا وقف،متكلمنيش في
المواضيع دي فاهم،ومش هقولها
تاني،
وخرج من الغرفة بعصبية
إلي الممر

سيف بحب: روحيله يا سجي
هو محتاج حد يهديه،أرجوكي
وقفيه،وهديه

سجي بعدم تركيز:حااضر••••

ملاك بتعجب:هو آسر إتعصب
كده ليه أول مره أشوفه كده

سيف بتنهيده:هو مش بيحب
حد يفتح معاه في مواضيع
الجواز والإرتباط،هو عنده عقده
نفسيه ومش راضي يتعالج منها
ولا يبدأ حياه جديده،نفسي أشوفه عايش حياته،مع إللي
بيحبها.

ملاك بفرحه:قاصدك مين

سيف بحب: هيكون مين،

ملاك بفرحه:يا رب يا سيف
أنا نفسي أشوفها مبسوطه
ومتجوزه إللي بتحبه

سيف بحب: وحشتيني أوي

ملاك بخجل:وأنت كمان وحشتيني،انا كنت خايفه عليك
ليحصلك حاجه،
سيف قاطعها••••

سيف بحنان مسك يديها برقه:
طول مانا عايش هفضل جنبك ومش هسيبك أنتي ملكي وبس
وأخذها في حضنه

ملاك بخجل:أنت تعبان وقلبك
لسه بيوج••••
قاطعها سيف•••

سيف بحب:لأ أنتي خفيفه على قلبي،لما باخدك في حضني بتشفيه وتنسيني وجعه،أنا
إتعود عليكي خلاص،مش أقدر
تبقي قريبه مني ومدخلكيش
جوه حضني،ما إتعودتش على
كده.

ملاك بفرحه:وأنا برده إتعود
عليك،ومش بقدر أبعد عنك

سيف قبلها بحب من رقبتها:
ولا هتقدري،علشان أنتي ملكي
وروحي وعشقي وكل حاجه في الدنيا،

ملاك بخجل:دفنت وجهها داخل
حضنه خجلآ منه

سيف بإبتسامه: أنا جوزك على فكره مش أخوكي،عشان تبقي عارفه أنا مخدش حقي خالص

ملاك دفنت وجهها أكثر داخل
حضنه وضعت يديها علي خصره برقه وقالت له

ملاك بخجل: بس أنت تعبان
وهتستريح لمده اسبوع كامل
عشان صحتك زي ما الدكتور
قال

سيف بإبتسامه: أنا مليش دعوه
بالدكتور قال إيه،
أنا هاخده يعني هاخده

ملاك بخجل شديد: ممكن تنام
شويه عشان صحتك وبلاش
كلام

سيف كان نائما وهي تحدثه
ونام في حضنها دافئا وسعيدا

ملاك بفرحه: أحسن برده
عشان تستريح

ملاك كانت مبسوطه جدا إن
هو بقا كويس ونام في حضنها
وأخذت تملس علي شعره الأسود الطويل برقه
⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡
في الممر

سجي بحزن كانت تلحقه بسرعه وتهتف بإسمه بعلو
صوتها

سجي:آسر•••ياآسر••

آسر لم يرد وكان يفوق بسرعه جنونيه وذهب إلى المصعد
لكي يركبه،ولكن على أخر لحظه لحقته سجي وفتحت
باب المصعد بيديها ودخلت
له،وبدأ المصعد في النزول

سجي بحب: مالك في إيه

آسر تعحب منها ومن أسلوبها
ولكنه لم يرد عليها وأخذ
يتأمل بها بعصبية من حالته

لكن سجي عجبت من نظراته إليه وأحبت أن تقطع نظراته
فقالت

سجي بخجل:أنتي مش بترد
عل•••

ولكن قاطعها آسر بقربه إليها
ولكنها لم تجد مكانا حتي تبتعد فظلت واقفه حتي قام
بتقبيلها بلهفه وحب من وجنتيها لفترة قصيرة حتى
إقترب من شفايفها،ولكنه
إبتعد عنها لأنها كانت ترجف
وخائفة منه حتي وقف المصعد
إلي الطابق الأول وخرج آسر من المصعد
بغضبٍ شديد من فعلته .

أما سجي فكانت دموعها تتساقط من فعلتها التي
أهانتها وإنها لم تحاول الإبتعاد
عنه في هذه اللحظة .
لكن تفاجأت في ثواني بأن آسر أمامها،ونظر إليها نظره
عتاب وتأنيب ضمير على
جرأته معها

آسر بإعتذار: أنا أسف

سجي بحزن:••••

وجدها آسر خجولة منه وحزينه حيث قام بمسح
دموعها بيده،وأخذها داخل
حضنه وقال لها

آسر بحب: أنا آسف إعذريني
بجد أنا مكنتش في وعيي

سجي بخجل:تمام،هسامحك
بس قولي إنت إتعصبت
من سيف ليه

آسر بذهول:••••

آسر كان مندهشا من سؤالها
لأنه كان خائفا بأن إجابته
قد تؤلمها وتجرحها،خائف بأن
يقول لها أنه لديه عقده نفسيه
من الإرتباط أو من الجواز بشكل عام،ولكن تذكر ماضيه
المؤلم مع حبيبته ولكن خانته
ولم يعطي لنفسه حظا أخر
مع حبه لسجي،بلا لكنه حبها
حبا حقيقيا ولكن لم يعترف
بذلك ولم يصدق ذلك

سجي بتعجب:آسر،انت روحت فين

آسر إستيقظ من شروده

آسر بحب:لأ مفيش حاجة
هو بس إفتكرت حاجه في
ماضيي و إتعصبت فوق على سيف

سجي بعدم فهم: حاجه•••
حاجه إيه

آسر بضحك:مصممه تعرفي
هههه

سجي بتحدي:أيوه

آسر بضحك:عندي عقده من
إللي إسمهم سجي

سجي بغيظ:واللهِ،كويس أنك
قولتلي عشان أفكهالك
وسابته وذهبت إلى غرفة سيف

آسر:إستني ،أنا جاي معاكي 

وصلوا آسر وسجي إلى
غرفه سيف وكان آسر
يدخل مباشرة من غير
إستأذان إلا أن سجي
وقفته مكانه

سجي بعصبية:هتتعلم أمتي
يابني آدم لازم تستأذن الأول

آسر:أنا متعود كده علطول
بدخل عليه في الشركه
كده

سجي بنفاذ صبر: دلوقتي هو
ومراته يعني مش قاعد لوحده

آسر بخبث: قاصدك إيه يعني

سجي بخبث:متعملش نفسك
مش فاهم،

ودقت سجي على الباب 

ملاك كانت نائمه هي وسيف
علي السرير من طول إنتظارها
لسجي وآسر يرجعوا،ولكنهم طالوا حتي نامت ملاك،ولم
تستمع صوت دقات الباب

آسر بتعجب: بيعملوا ايه دلوقتي،إحنا بالنهار

سجي بغيظ:أنت بتفكر في ايه
دلوقتي،هو ده وقته

آسر بضحك:أومال أفكر في
إيه،إتنين متجوزين قفلين
عليهم باب أوضه ومبيردوش
عايزاني أفكر في إيه

سجي بضحك:هو أنت بتفكر
إلا في كده،

آسر بضحك:وفي ناس تانيه
برده،من ضمنهم أنتي

سجي بنفاذ صبر:يارب صبرني
يا صبر أيوب

آسر:أنتي جايه تتوبي هنا

تجاهلته سجي عشان ضغطها ميعلاش،ودقت على الباب بصوت عال

ملاك سمعت صوت دقات على
الباب،إستيقظت فوراً من نومها
وقامت بوضع رأس سيف علي
السرير لأنه كان نائما في حضنها، وعدلت نفسها

ملاك: أدخل

سجي بحب:كنتي نايمه ولا
إيه يا ملاك

آسر نظر إلي سيف وجده نائما
وقال

آسر بضحك:إن بعض الظن إثم

ملاك بتعجب:هو في إيه يا آسر،أنت بتقول كده ليه

سجي حبت تغير الموضوع علشان لسانه فالت وممكن
يقولها فعلاً

سجي بحب:سيبك منه،قوليلي
مال وشك عامل كده ليه أنتي
كنتي نايمه

ملاك بتعب: أيوه،إنتوا إتأخرتوا
أوي وقعد إستناكوا ،لكن النوم
غلبني ونمت جنب سيف،

آسر بتعجب: بس••••

ملاك بحب: أيوه،ده إللي حصل
••••
بس شكلك هديت عن الأول
أنتي عملتيله إيه يا سجي

سجي بإرتباك:أممم•••

آسر بغمزه وكان ينظر إلى سجي:أنا هقولك،إحنا كنت واقفين بالمصعد وقر•••• 
سجي قاطعته بضربه في
كتفه

سجي بخبث:أسفه جدا مكنتش
أقصد هي وجعتك

آسر بتوعد:هدهالك بس مش
هنا،كنت واقف فين يا ملاك

ملاك بلهفه:كنتوا واقفين في
المصعد

سجي:ونزلنا على تحت في الكافتيريا طلبتله لمون عشان
يروق أعصابه

ملاك بفرحه:طلعتي ذكيه
إنتي،سيف لما يفوق ويشوفه
هيفرح أوي،

آسر بخبث:دي طلعت مستفزة
تخيلي بتقولي عندي عقده
من إلا إسمهم آسر،ينفع كده
يا ملاك

سجي بغل:أنا يا كذاب،مش
أنت إلا قولتلي كده

آسر: هو حد بيسمعلي صوت
أصلا،مفيش غيرك صوت شبه
الميكرفون،

ملاك بضحك:خليكوا هادين يا
جماعه إحنا في المستشفى

سيف بإبتسامه:آسر أنت رجعت

آسر ذهب إليه وقبله من جبينه بحب

آسر بحب: أيوه أنا رجعت
وأسف عشان أتعصبت عليك

سيف بحب:أنا متعود علي كده
أنت أخويا

آسر بضحك:وتوأم كمان،هههه

سجي بكيد:إستحاله تكون توأمه
أصلاً

آسر تجاهل كلامها ليكيدها أكثر

آسر: أنا هروح أشوف ينفع
يكتبولك على خروج من المستشفى،ولا لأ

سيف بحب: بسرعه،عشان عايز
أطلع من هنا،أنا مليش في جو
المستشفى

آسر بضحك:ليه،طب ياريت كنت
مكانك،ده في هنا ممرضات و
دكاترة
زي العسل هنا 

سيف بحده:بطل بقا،هنا مستشفى محترمه،أنت هتوب
أمتي

ملاك بخجل: لما يجوز إن شاء الله مع إلا بيحبها

آسر خرج من الغرفة بسرعه
مدايق لأن الكلام ده بيزعجه
تماماً

سجي كانت متغاظه من آسر
وإنه بتاع بنات،ولسه على عادته
متغيرش،وغضبت منه لأنه
تجاهلها حين تحدثه وهو يكلم
سيف،وإنزعجت منه أكثر
عندما خرج بصعبيه عندما
سمع كلام ملاك وعن تصرفه
⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡
البارت خلص
___________-___________

خاني الشوق ولاقيت نفسي
قدامك وبقولك،إعذرني
أني جيتلك،بعد بُعاد وفراق
ضيعته بقله تقديري وبأننيتي
قولتلي الواحد منا بيغلط
ويرجع بيقول أنا أسف،وبنرجع
زي إمبارح،راضين ونقول
ربنا يديمها ديما علينا بنعمه 
بس إتأخرتي وعديت القطر
وإستنيتي إللي بعده
بكل غرور ولما غاب إشتاقتي
ورجعتيلي،بس ساعتها
قلبي قفل وقولت ماضي
عدي وإنتهي🌍💔😥

بقلم: مياده خالد ✍️

البارت الخامس عشر
🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠
آسر: أنا هروح أشوف ينفع
يكتبولك على خروج من المستشفى،ولا لأ

سيف بحب: بسرعه،عشان عايز
أطلع من هنا،أنا مليش في جو
المستشفى

آسر بضحك:ليه،طب ياريت كنت
مكانك،ده في هنا ممرضات و
دكاترة
زي العسل هنا 

سيف بحده:بطل بقا،هنا مستشفى محترمه،أنت هتوب
أمتي

ملاك بخجل: لما يجوز إن شاء الله إلا بيحبها

آسر خرج من الغرفة بسرعه
مدايق لأن الكلام ده بيزعجه
تماماً

سجي كانت متغاظه من آسر
وإنه بتاع بنات،ولسه على عادته
متغيرش،وغضبت منه لأنه
تجاهلها حين تحدثه وهو يكلم
سيف،وإنزعجت منه أكثر
عندما خرج بصعبيه عندما
سمع كلام ملاك وعن تصرفه

آسر ذهب إلي الطابق الأسفل
قسم الأستقبال ووجد هناك
دكتوره في القسم،وسألها

آسر بدهشة:••••••

الدكتوره بإبتسامه:إفضل

آسر بضحك: صباح العسل

الدكتوره بإحترام:صباح النور
تؤمر بحاجة

آسر بعدم تركيز:نعم••••

الدكتوره بتعجب:تؤمر بحاجه
أنفذهالك

آسر بمشاكسه:إلا أومر،ده أنا أومر وأومر،بس توافقي

آسر كان معجب بالدكتوره 
لإنها كانت جميلة إلي حد ما
وملامحها الوسيمه التي تظهرها 
كفتاه تتسم بالحياء،وهو مثل
عادته يضحك ويشاكسها 

الدكتوره بإبتسامه:إفضل

آسر بضحك:كنت جاي أسأل هو في شغل هنا.

الدكتوره بتعجب:حضرتك

آسر:أمم

الدكتوره بإحترام:بس أنا بسمع
عن حضرتك أنك مهندس كبير
في شركات الدمرداش،أظن أنك
مش محتاج شغل.

آسر بضحك:أنتي عرفاني بقي،
ياتري أنتي بترقبيني ولا إيه

الدكتوره بخجل:أنا أسفه أنت
فهمتني غلط

آسر بخبث:كنت بحسبك فهماني
⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡
في غرفه سيف وملاك

ملاك بهدوء:آسر إتأخر يا سيف

سيف بتعب:مانا عارف إلا هو
يتأخر،
سيف في نفسه:أمتي يعقل،
ربنا يهديه




  •تابع الفصل التالي "رواية عاشقت مجنونا" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent